[Maxtor] HDD tikt :?

Pagina: 1
Acties:

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03 22:32

flexje

got-father

Topicstarter
hey mensen, ik heb een 40 GB Maxtor 6L040J2 7200 rpm en ik heb een klein irritant probleempje ermee...
als ik helemaal niks aan het doen ben hoor ik mn hdd "tikken" met tikken bedoel ik : om de 2 sec. tik ie hard en zo gaat het een halve minuut door ofzo...
als ik dan in task manager kijk is er niks geen cpu usage ofzo.

Ik kreeg die tikjes nadat ik mn virtueel geheugen had verhoogt. Toen had ik em weer terug verlaagd naar de oude settings maar de tikjes blijven!

what tha hell is wrong?

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• CrusaderNoR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-03 14:03
:o Headcrash, heb je nog garantie :?

• flexje

flexje

got-father

Topicstarter
? :?

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heb het ook gehad, was kapot. Heb het nu weer. Ik ga geen maxtors meer kopen

Verwijderd

Het kan ook zijn dat de schijf zich om de een of andere reden automatisch reset. Meestal gebeurt dit als hij te warm is geworden. Al lijkt mij dit niet het probleem, wel bij oudere types. Lijkt mij verstandig hem niet te lang meer te gebruiken.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Misschien dat de Molex iets los zit. Heb ik ook gehad met een hdd, waardoor deze iedere seconde opnieuw begon met opspinnen. Molex goed erin gezet en geen problemen meer gehad.

• flexje

flexje

got-father

Topicstarter
alles zit er goed in en hij tikt nog steeds soms , het lijkt alsof ie iets opslaat.... hij kraakt ook erg als ik een applicatie start :?

Verwijderd

Ik zou snel zorgen voor een 2e schijf... zolang het nog kan alle data overpompen naar die nieuwe schijf want die maxtor van jou heeft niet lang meer te gaan denk ik als ik het zo hoor.... suc6
Pagina: 1