Toon posts:

Citrix bandbreedte beperken kan dat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Krijg net de vraag of je de bandbreedte die citrix in beslag neemt ook kunt knijpen, ik weet dat je het met de bandbreedte van de printopdrachten binnen citrix wel kunt doen, maar of het met de gehele ica sessie ook kan weet ik zo dus niet.

Als het niet kan willen we het doen via de router, dat we daar het ica protocol gewoon knijpen tot een bepaalde bandbreedte, vraag is dan: wat is de minimale bandbreedte die een ica sessie nodig heeft. Als ik hem bijvoorbeeld op 9600baut knijp gaat het dan goed of krijg ik dan nix anders dan boze mensen aan de telefoon?!?!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

iirc kan je met MetaFrame XPe de ICA bandbreedte beperken.

Het ligt aan de hoeveelheid schermupdates die verstuurd moeten worden welke bandbreedte het beste 'past', maar ICA'en met een 33k6 modem is te doen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Waar stel je dat dan precies in?
Doe je het door allerlei instellingen (zoals de screen refresh enzo) nar beneden te brengen? of staat er ergens in de registry een aantal kbps aangegeven

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

--> [forum=19]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:24

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

--> [forum=24] ;)

Tijd voor een nieuwe sig..

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Shit, ik weet bijna zeker dat ik ergens op de citrix site had gelezen dat je in XPe bandwidth usage kon managen, maar kan 't ff niet vinden |:(

hier leggen ze in elk geval uit hoe je e.e.a. met een Packteer kan regelen.

[edit]
ping-pong :?

• shades
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03 10:48

shades

huh ?

Wij zijn ook bezig met een citrix project/pilot, waarin ik zelf overigens niet aan meewerk omdat ik andere taken heb, maar bij ons hebben ze het 'opgelost' mbv een packeteer. Zo heet dat ding tenminste, een soort trechter, er gaat veel in en alles komt er ook uit maar minder snel...

https://k1600gt.nl

Verwijderd

Lache dit zeg. Als ik de citrix forums en alle citrix topics hier afloop, komt het vaak neer op "hoe krijg ik de best mogelijke performance op mijn citrix verbindingen" en hoe kan ik het beste bandbreedte en stabiliteit krijgen, en hier wordt doodleuk gevraagd hoe het zo goed mogelijk afgeknepen kan worden. Rare jongens die tweakers. :)

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Je kan een packeteer gebruiken.

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Smiley het is maar net waar je de prioriteit aan geeft, als je spraak over dezelfde lijn gaat en je wil dit voorrang geven op je ICA dan kan dat :)

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Verwijderd

Topicstarter
even een SCHOP naar boven geven

ben trouwens jarig vandaag :) 25 jaar :(

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 12:18 schreef vandamage het volgende:
wat is de minimale bandbreedte die een ica sessie nodig heeft
14k4 is het minimum volgens citrix (1.5 kilobyte) In de praktijk is een 33.6 verbinging prima. 3 tot 4 kilobyte.
Dit geld dan voor 1 sessie wel te verstaan.
Meer info hier:
http://www.citrix.com/products/clients/ica/technology.asp
Pagina: 1