hoe zit dat nu met case spuiten

Pagina: 1
Acties:

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 12:43

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
Ik heb de search gebruikt maar kan er geen duidelijk standpunt uit ontdekken.

Moet je nu je kast schuren/inspuiten met primer/ of alleen ontvetten? Ik zie overal tegenstrijdige berichten. En wat is het beste voor op het plastic front?

Verwijderd

Als je geen risico's wilt nemen moet je eerts schuren, dan primeren, dan spuiten en daarna lakken (blanke lak) voor metallic effect. Plastic moet je eerst (licht) opschuren daarna primeren (heel belangrijk anders bladert de verf af) en spuiten.

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:38
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/20#20

In de FAQ staat het goed, simpel en duidelijk beschreven :)

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
Op vrijdag 15 februari 2002 12:01 schreef M_DaRK het volgende:

Shit vergeten |:(

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 12:01 schreef M_DaRK het volgende:

Zo zat ik deze week ook. Eerst goed de FAQ lezen, daarna nog even op het forum rondneuzen. Als je dat echter gedaan hebt zul je zien dat de een het wel doet en de ander ontvet alleen. Iedereen doet het anders ;)

offtopic:
Iemand nog suggesties waar ik het beste verf kan halen ? En dan niet van die reacties als bij de verfzaak :r Maar is dat H*ma spul goed, of Pr*xis, G*mma, F*xet ? :) Ik ga vanmiddag verf halen dus moet even het een en ander weten :+

• MaNDaRK
  • Laatst online: 18:38
Je kan bij de locale verf boer, genoeg info hamsteren over de verf die je het beste kan gebruiken :)

Suc6 En we willen wel fotows als je klaar bent :D

Verwijderd

Pas op met het kunststof te schuren. Ik heb de fout gemaakt om te veel te schuren, gevolg krassen op het kunststof, ik heb die kras weggewerkt met een plamuur primer van Motip.

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
autolak van de halfords is goed genoeg? Ik hoorde ook dat je met autolak niet hoefde te primeren (of hoe noem je dat) is dat zo?

Verwijderd

met dat halfords spul heb ik het ook gedaan en het zit er nog steeds op (half jaartje) maar je moet wel ff met blanke lak erover anders krijg je heel snel krassen volgens mij.

Verwijderd

Ik wil het ook gaan doen, maar volgens mij is het niet echt nodig om te gaan primeren voor het spuiten, en als je geen metallica kleur doet, is blanke lak ookniet nodig IMO. Dus als je alleen zwart ofzo wilt, volstaat schuren + ontvetten ook wel? Wat denken jullie?

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
Op vrijdag 15 februari 2002 13:41 schreef seadive87 het volgende:
met dat halfords spul heb ik het ook gedaan en het zit er nog steeds op (half jaartje) maar je moet wel ff met blanke lak erover anders krijg je heel snel krassen volgens mij.
Ben dus ff bij de halfords geweest. Ze hadden er wel blanke lak en metallic lakken maar geen primer voor plastic. Waar hebben ze dat wel? Gamma/praxis/karwei/formido????

Verwijderd

Ik heb vorige week mijn case gespoten.
Heb doorvoor Motip spuitbussen gehaald. Deze zijn echt top!
Ik heb de case eerst wat opgeschuurd. Daarna ontvet en met Motip primer bewerkt. Vervolgens heel heel licht opgeschuurd en de kleur erop aangebracht.
Toen had ik eigenlijk moeten stoppen want de blanke lak, die ik ook nog heb aangebracht, gaf een el cheopo glans aan het geheel.... Beetje jammer. Wel krasbestendig!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Op vrijdag 15 februari 2002 19:28 schreef cypro66 het volgende:
Ik heb vorige week mijn case gespoten.
Heb doorvoor Motip spuitbussen gehaald. Deze zijn echt top!
Ik heb de case eerst wat opgeschuurd. Daarna ontvet en met Motip primer bewerkt. Vervolgens heel heel licht opgeschuurd en de kleur erop aangebracht.
Toen had ik eigenlijk moeten stoppen want de blanke lak, die ik ook nog heb aangebracht, gaf een el cheopo glans aan het geheel.... Beetje jammer. Wel krasbestendig!
Je moet dus geen motip blanke lak gebruiken ?

Verwijderd

In de faq's staat dat indien je geen metallic lak gebruikt, je hem niet hoeft te gebruiken.
Maar wel voor extra krasbestendigheid.
Kies dus maar....

Ik had het echt liever niet gedaan.
Als je het doet, zou ik het wel heel dun doen.
En even testen op een ander stukje metaal wat je op de zelfde manier behandeld hebt als je case.
(Dus gewoon even mee spuiten...)
Pagina: 1