Zijn monitors "hotswappable" ???

Pagina: 1
Acties:

• BaatZ
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-08 16:49

BaatZ

Prullenbakker :?

Topicstarter
wat ik dus bedoel is, kan je een monitor verwisselen met een andere monitor (en dus ook de andere kabels van die andere monitor in je videokaart proppen) terwijl je pc aanstaat ??
ik heb UTFS al geraadpleegd, evenals de FAQ, maar ik heb er nix over kunnen vinden.

dus: kan je de kabels van je monitor lostrekken van de videokaart, om er daarna een andere monitor op aan te sluiten, terwijl je pc gewoon aan blijft staan ?
ik heb een gf2 mx 400 & win2k...

BaatZ. Want niet álles kan lekker zijn.

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ja.

Verwijderd

Ik zou het eigenlijk maar niet doen ;)

Maar je moet het zelf weten, het gaat meestal wel goed >:)

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Officieel mag het geloof ik niet maar ik heb nog nooit gehoord van iemand bij wie het mis ging.

• wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

wielhelm

80/86 ST bladebladed

volgens mij is er maar 1 richtingsverkeer, dus het lijkt mij geen probleem, ik doe het dagelijks in ieder geval en het is nog nooit misgegaan.

• warp
  • Niet online
Op vrijdag 15 februari 2002 11:34 schreef (roh)violator het volgende:
Ik zou het eigenlijk maar niet doen ;)
Waarom niet? Doen we dagelijks hier.. is no problem ;)

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Het "kan" wel maar het is niet de bedoeling.
Als je het doet, let dan wel ff op je resolutie.
Niet dat je bijvoorbeeld een 21" 1600x1200 swapt met een 15" zonder vantevoren de resolutie aan te passen, want daar kill je em gelijk mee dan >:)
/me heeft daar ervaring mee :)

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

Ik zou het gewoon proberen en als jet niet gaat dan kan het niet :? :? :?

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

[quote]Op vrijdag 15 februari 2002 11:31 schreef Mad-Cow het volgende:
ik heb UTFS al geraadpleegd, evenals de FAQ, maar ik heb er nix over kunnen vinden.

/quote]

LOL. Wat heb je geraadpleegd?

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• wielhelm
  • Nu online

wielhelm

80/86 ST bladebladed

over die resolutie, volgens mij doet ie het gewoon niet, maar dat je je monitor zou killen lijkt me niet.

Verwijderd

kan gewoon, doe ik ook altijd.

Verwijderd

Zolang je er voor zorgt dat beide monitoren uitstaan op moment van 'swappen' kan het geen kwaad. (Dus echt uit, niet in de sleep mode)

• BaatZ
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-08 16:49

BaatZ

Prullenbakker :?

Topicstarter
yay @ ik heb hem zojuist vervangen met succes...
dankuwel !
edit:

enneh, dinictus (of whatever), UTFS = Use The Fucking Search... het GoT Handboek :D

BaatZ. Want niet álles kan lekker zijn.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op vrijdag 15 februari 2002 11:38 schreef wielhelm het volgende:
over die resolutie, volgens mij doet ie het gewoon niet, maar dat je je monitor zou killen lijkt me niet.
Kan wel, laatst nog bij iemand meegemaakt waar de monitor niet beveiligd was tegen te hoge resoluties.
Dan is het klik en er de monitor is dood (maar dat is alleen met de oudere monitoren, geloof dat de alle 17" en de meeste 15" hier al geen problemen meer mee geven. een flink aantal 14"s trouwens ook niet).

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Op vrijdag 15 februari 2002 11:38 schreef wielhelm het volgende:
Een oudere monitor kun je inderdaad killen door er een veel te hoge resolutie op te zetten. Moderne schermen zijn beveiligd tegen dat soort geintjes en gaan gewoon op zwart, maar (hele) ouwe schermen kun je ermee vernielen.

Verwijderd

ik doe het hier al 3 dagen lang... het kan echt geen kwaad hoor

• wielhelm
  • Nu online

wielhelm

80/86 ST bladebladed

weer wat geleerd. Ik beloof jullie dat ik het niet met oude monitoren zal doen.

• Twinkil
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 17:25

Twinkil

CTRL-A CTRL-Q

Op vrijdag 15 februari 2002 11:35 schreef /downtime/ het volgende:
Officieel mag het geloof ik niet maar ik heb nog nooit gehoord van iemand bij wie het mis ging.
Nou, ik ken wel iemand. Zijn dure pinnacle kaart.. tztst! En kapot is ie.
Ik zou het niet doen.

Twinkil

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Op vrijdag 15 februari 2002 11:41 schreef Mad-Cow het volgende:

enneh, dinictus (of whatever), UTFS = Use The Fucking Search... het GoT Handboek :D
joh, ik loop hier al wat langer rond hoor.
Wat ik bedoel is dat het een beetje vaag is om te zeggen:
"ik heb de use the fucking search al gebruikt"

"ik heb de search gebruikt" lijkt me normaler. Daarom ff mijn remark.
:D

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Verwijderd

Alles is hot-swapable. (Of het na het swappen nog werkt hebben we het nou niet over :P)

Monitoren zijn zeker hot-swapable.

Verwijderd

Er waren, en misschien zijn ze er nog steeds, monitorswitches in de handel. Dus schakelend van de ene naar de andere monitor.

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 19:37 schreef frisian het volgende:
Er waren, en misschien zijn ze er nog steeds, monitorswitches in de handel. Dus schakelend van de ene naar de andere monitor.
maar die zijn wel verrekte duur :( Kan je beter een 15''je kopen imo >:)
Maar goed dat ik het ff zie, ik organiseer morgen een LaNNetje, en ik heb geen monitor voor mn server, en als het nodig is hoef ik dus niet moeilijk te doen :)

Verwijderd

Die switches waren er ook in een handmatige uitvoering en kostten een par jaar geleden iets van veertig gulden.

• Rick2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Op vrijdag 15 februari 2002 20:00 schreef ByMeS_Dy het volgende:

[..]

maar die zijn wel verrekte duur :( Kan je beter een 15''je kopen imo >:)
Maar goed dat ik het ff zie, ik organiseer morgen een LaNNetje, en ik heb geen monitor voor mn server, en als het nodig is hoef ik dus niet moeilijk te doen :)
Al sinds ik met computers bezig ben (en dat zijn echt wel heel wat jaren) doe ik een monitor gewoon wisselen als het moet. Er is absoluut nog nooit iets gebeurd in mijn geval.
Lijkt me sterk dat het bij jouw anders zal zijn.
Niet druk maken dus, gewoon doen. >:)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• La_Pazz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 11:22
In het tijdperk van de XT en AT ging de videokaart op zwart als je de monitor lostrok en later er weer op. De videokaart merkte dat de monitor weg was en ging op zwart, ook nadat je de monitor weer aansloot. ;(
Sindsdien heb ik jaren braaf de pc uitgezet als ik van monitor wisselde, echter sinds de ± P1 kan je wel hotswappable van monitor verwisselen.. :)

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:52

Scatman_II

R9500 Pro >:)

jahoor, gewoon doen, vast niet goed... maarjah, wat wel :D

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 21:41 schreef La_Pazz het volgende:
In het tijdperk van de XT en AT ging de videokaart op zwart als je de monitor lostrok en later er weer op. De videokaart merkte dat de monitor weg was en ging op zwart, ook nadat je de monitor weer aansloot. ;(
Hmmm, mijn XT'tje vind het prima als je de monitor uitzet, loskoppelt, weer vastmaakt en aanzet...

Oud, maar nog zeker niet gaar. Wel nutteloos :P

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:27

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb al een keer een videokaart gedood door hotswappen (gelukkig was het een pc van school >:) ) . Ik doe altijd eerst de monitor uit voordat ik de kabel eruit trek.

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik doe dit al jaren.. nooit problemen mee gehad.

• Brazza
  • Laatst online: 14-08 00:48

Brazza

Byte me!

Mhh misschien komen daar al die problemen wel van. Dit is nu de derde x dat mijn monitor terug breng [op laat halen 8-)]

• Convoy
  • Laatst online: 10:30

Convoy

g44p

preciezzz ;) kun je gewoon doen, zelf ook nog nooit problemen mee gehad :7

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb ooit 1 monitor gesloopt, die wou niet op 1024X768@100hz :(
Pagina: 1