2 gamepoorten door 2 geluidskaarten?

Pagina: 1
Acties:

• YKW
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-07 21:37

YKW

mobiliteit ten top

Topicstarter
Kan ik dmv een extra geluidskaart in mijn systeem te zetten die gameport ook gebruiken.Ik heb namelijk een SB Live en een oud 16 bit PCI kaartje, met gameport. Nu zou ik het leuk vinden om EN een joystick en mijn Union reality gear aan te sluiten.
Kan dit, of krijg ik dan problemen.

Automatiseren kan je leren!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat kan wel hoor, is geen enkel probleem (je hebt gewoon 2 gameports die je beide kunt gebruiken).

[edit]
wel even opletten welke IRQs gebruikt worden zodat deze geen conflict geven

• YKW

YKW

mobiliteit ten top

Topicstarter
Maar doen dan beide geluidskaarten het?
Ik bedoel, geven ze beiden hetzelfde geluid, of kan je bijvoorbeeld winamp met de ene geluidskaart laten afspelen, en een spel met de andere?!?
Da's nl wel vet, dan heb je ook twee keer een line-in, en da's wel handig.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt meerdere geluidskaarten tegelijkertijd in je computer hebben.

* TERW_DAN had er voor de gein eens 3 ingezet 2 PCI's en een oude ISA

• Tweakod3x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 12:51
Gaat het je alleen om de gamepoorten? Dan is zo'n gamekaartje misschien een oplossing. Dingen kosten ook nog es 2 keer nix ;) Je bouwt er gewoon 2 gameaansluitingen bij in je pc ;)

Proud owner of the [CBJ]Lanhok!

• dribbel
  • Laatst online: 06:54
ik zou mijn onboard daar ook wel voor kunnen gebruiken, maar het lijkt me niet dat je die dingen alletwee tegelijk kunt laten spelen.... moet je ook nog aparte speakersets hebben.... als t al kan

• YKW

YKW

mobiliteit ten top

Topicstarter
Ja, maar als je onboard sound hebt, moet je deze uitschakelen als je een andere geluidskaart erin wil hebben (bijv. de Live), toch :? Dus dan werkt er maar 1 geluidskaart terwijl je er in feite twee hebt.

* YKW gaat het wel gewoon uitproberen als ie nog ergens een kaartje vandaan kan toveren (hij heeft wel een ISA geluidskaart, maar geen ISA slot |:( )

Verwijderd

volgens mij niet per se, zou je even in je mobo moeten zoeken maar het is mogelijk om meerdere kaarten (lees onboard en PCI/ISA), alleen het zal misschien wat problemen opleveren met bronnen.... heb dat nl zelf ook gehad, en dat was heel lang kutten met IRQ en DMA voordat het ding eindelijk werkte!!! :z
Pagina: 1