WinFast Geforce 4 64 MB DRR voor maar 160 euro ?!

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• tutterke
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-06 09:28

tutterke

Klein maar tapper!

Topicstarter
Ik heb het over een WinFast A170 T (GEFORCE4) 64Mb DDR; die kost 'slechts' 160 . Is dat niet verdacht weinig voor een geforce 4 ? Het is gebaseerd op de NVIDIA GeForce4 MX 440 GPU; dus geen supersnelle kaart natuurlijk, maar toch...

Is dit trouwens een aanrader, want had nog nooit van dat merk gehoord :)

Dus gewoon algemeen gezien, wat voor kaartje is dit ?!

kheb al search gebruikt, maar daar vind ik zo 1 2 3 nix specifiek van deze kaart...

[edit] wat meer info :)

NVIDIA GeForce4 MX 440 GPU
Accuview Antialiasing
Lightspeed Memory ArchitectureT II
34M triangles/sec through T&L and Set-up
1.1 billion texels Fill Rate
Default Clock speed 270/200(Core/Memory)
64MB DDR Memory
6.4 GB/sec Memory Bandwidth
2 dual-rending pilelines
4 texels per clock cycle
cube environment mapping
High-Definition Video Processor(HDTV)
AGP 4X/2X and AGP Texturing Support
High-quality HDTV/DVD playback
Integrated TV Encoder Supporting 1024x768 resolution
Microsoft® DirectX® 8.X and OpenGL® 1.3
Optimizations and Support
Software Bundle
WinFox II for Hardware Monitor Software
Two Directx 8 Retail Games
WinFast DVD
Cult3D
Colorific, 3Deep, True Internet Color

ow ja, ik heb nu een geforce 2 MX van Creative, een 200 is dat... is dit dat de upgrade waard of niet ?

And I find it kind of funny
I find it kind of sad
The dreams in which I'm dying
are the best I've ever had.

Verwijderd

ik hou lekker me gf3 hoor die draaid hem er nog makkelijk uit

en leadtek is zowiezo een bagger merk net als powercolor wat precies de zelfde kaart is met een ander labeltje dr op

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-08 22:45
ik kan het verkeerd hebben maar volgens mij is dit een Leadtek.

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:26
WinFast = Leadtek ... en die zijn wel goed , ik heb een leadtek GF3 ti200 TDH en die schopt kont :)

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Op vrijdag 15 februari 2002 11:24 schreef De_Bastaard het volgende:
WinFast = Leadtek ... en die zijn wel goed , ik heb een leadtek GF3 ti200 TDH en die schopt kont :)
yups beste filters heeft die leadtek :) ik hem hem ook en vele tweakers hij schopt zeker kont *D

mensen die zeggen dat ie slecht is kom eens meer op GOT en tweakers.net

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

De GF4MX-kaarten zijn wat minder geavanceerd dan de "normale" GF4's. 160 euro is voor dit soort kaarten een redelijke prijs, check de pricewatch. De "echte" GF4's zijn een stuk duurder! Leadtek zou trouwens inderdaad goed moeten wezen, ik ga d'r zelf zaterdag 1tje halen - maar geen GF4MX :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• tutterke
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-06 09:28

tutterke

Klein maar tapper!

Topicstarter
maar is het de upgrade waard, van geforce 2 mx 200 met 32 mb ram, naar geforce 4 mx met 64 mb ddr...

of zeggen jullie, w8 nog ff tot je een volwaardige geforce 3 kan betalen :)

And I find it kind of funny
I find it kind of sad
The dreams in which I'm dying
are the best I've ever had.

Verwijderd

Die mx'sjes zuigen de pan uit het komt er op neer dat het een GF3 is

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 11:37 schreef MasterDisaster het volgende:
:?

GF4MX = GF3 duh dachet nie he... Kijk maar eens naar wat bensjmarkjes...

Maareh om op het topic terug te komen, wacht ff tot je een GF3 of een 'echte' GF4 kunt betalen voor het echt merkbare verschil :9

• Bomberman
  • Laatst online: 20-01 15:31
Op vrijdag 15 februari 2002 11:37 schreef MasterDisaster het volgende:
Ze zuigen helemaal niet de pan uit, voor de prijs is het zo'n beetje het beste wat je kunt krijgen (64MB DDR GeForce2 kost niet veel minder en is toch wel een stukje langzamer).

PC Specs

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 11:34 schreef tutterke het volgende:
maar is het de upgrade waard, van geforce 2 mx 200 met 32 mb ram, naar geforce 4 mx met 64 mb ddr...

of zeggen jullie, w8 nog ff tot je een volwaardige geforce 3 kan betalen :)
Ik zou zeggen:
Wacht tot je een Radeon kan betalen. >:)

Die Geforce 4MX is een hele andere kaart als een "normale" GF4. Dus eigenlijk rippen ze je een beetje.

Maarja, 160 is niet veel geld dus...

Verwijderd

De GF4MX 440 (275MHz waar jij het over hebt) heeft ook nog een snellere variant de 460 (300MHz).
De kaart is vooral in de hogere resoluties een stuk sneller dan de GF2Ti en is gericht op de mainstream markt. Het richten op de mainstream markt is er de oorzaak van dat de nFiniteFX engine (van de GF4Ti en GF3) niet in het ontwerp zit. Op dit moment bestaan er geen spellen die hardware matige ondersteuning gebruiken voor Pixel shaders en Vertex shaders. Vertex shaders zijn software matig ook te gebruiken. Maar de pixel bump, zoals die water effecten ben je kwijt. Deze toepassingen zijn alleen nog te bewonderen in techdemo's. Doom 3 en Unreal 2 zijn de eerste spellen die hier wat mee gaan doen en die zullen ergens dit jaar verschijnen. Met de GF4MX440/460 zou je volgens Carmack DOOM 3 prima kunnen spelen in GF2 mode. Wachten op de Radeon lijkt me niet een voor de hand liggende keus.

Verwijderd

wanneer gaan die gf3 kaarten zakken.
:9~

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Lees de Anandtech benchmark van de GeForce 4 MX met Unreal 2 er eens op na......ze zuigen

• De_Bastaard
  • Laatst online: 09:26
Hoezo koop je niet voor iets wat meer geld een GF3 Ti200 ?? pak dan wel ene die je goed kan overklokken (Gainward, Leadtek) ... die van mij doet makkelijk 230/530 .... dat is toch ongeveer hetzelfde als 'n Ti500 alleen de helft van de prijs :?

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 11:23 schreef divx4me het volgende:

en leadtek is zowiezo een bagger merk net als powercolor wat precies de zelfde kaart is met een ander labeltje dr op
Die leadtek die draait elke ti200 er zo uit behalve die asus, maar de rest is minder dat die winfast :)

Verwijderd

Ga toch weg man , hoe durf je in vredesnaam Leadtek te vergelijken met Powercolor.

Leadtek is samen met Asus de top , Leadtek gebruikt de beste 2D filters op hun nieuwe kaarten , en de garantie is ook perfect.

Verwijderd

En het belangrijkste is, ze hebben mooie koelplaten :D

Verwijderd

Ik geloof dat mensen eens wat meer reviews moeten gaan lezen ipv alleen die ENE !!!
Unreal tournament is per defenitie al een slechte benchmark ,, test meer je cpu dan je videokaart...
daarnaast is een mx440 soms nog sneller dan een originele geforce 3... kijk naar quake scores of 3dmark.....

KOPEn DUs >:)

• mindcre8r
  • Laatst online: 10-08 12:58

mindcre8r

Tradepedia

Op vrijdag 15 februari 2002 12:51 schreef TweakerNummerZoveel het volgende:
Lees de Anandtech benchmark van de GeForce 4 MX met Unreal 2 er eens op na......ze zuigen
een unreal2 bench? gimme gimme gimme!

Bears and Bulls

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 15:08 schreef ultratrottel het volgende:
Ik geloof dat mensen eens wat meer reviews moeten gaan lezen ipv alleen die ENE !!!
Unreal tournament is per defenitie al een slechte benchmark ,, test meer je cpu dan je videokaart...
daarnaast is een mx440 soms nog sneller dan een originele geforce 3... kijk naar quake scores of 3dmark.....

KOPEn DUs >:)
Is niet helemaal waar, alleen in de lagere resoluties is hij iets sneller, maar als het er op aankomt rent de ti200 hem er wel uit :7
Afbeeldingslocatie: http://www6.tomshardware.com/graphic/02q1/020206/images/image049.gif

ff gequote van www.tomshardware.com:
I therefore suggest the GeForce4 MX440 for value buyers, but they should try to get the price down to less than $149. Better yet, a value buyer should watch out for GeForce3 cards. Any GeForce3 card that costs less than $190 is a bargain right now. GeForce3 comes with full DirectX 8.x functionality, vertex/pixel shaders and lots of 3D power! If you can chose between a GeForce3 card and a GeForce4 MX card for similar prices, I would clearly go for the GeForce3!
Maar lees maar ff deze review:
http://www6.tomshardware.com/graphic/02q1/020206/index.html

succes!!

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 13:05 schreef Shaggy het volgende:

[..]

Ga toch weg man , hoe durf je in vredesnaam Leadtek te vergelijken met Powercolor.

Leadtek is samen met Asus de top , Leadtek gebruikt de beste 2D filters op hun nieuwe kaarten , en de garantie is ook perfect.
IDD!!!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Van een gf2mx 200 naar een gf4mx is zeker een upgrade waard. De gf2mx200 is echt traag.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 16:52 schreef outlaw het volgende:
Van een gf2mx 200 naar een gf4mx is zeker een upgrade waard. De gf2mx200 is echt traag.
De Mx440 kan de nature test niet runnen , sommige pixel shader tests etc....

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:28
Hercules 8500LE 64MB TV-out Retail, zie ik voor € 225 in de pricewatch staan, is wel wat meer als zo'n GF4 MX 440 kwa geld, maar toch niet zo veel als een GeForce 3 of GeForce 4. En je hebt toch een zeer nette kaart!!

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Voor 260 euro heb je een GF3 Ti200 die is sneller dan de 4MX, maar de 4MX is wel een snelle kaart zeker voor de centne alleen mist features die toch wel leuk zijn..

Verwijderd

Als ik nu mocht kiezen zou ik een heukie meukie geforce 3ti200 kopen, ik meen voor nog geen 200 euro is deze te vinden in de pricewatch. Ik heb iemand erover gehoord dat deze gewoon 240/540 trekt met goede koeling... Ik mag nu ook niet klagen hoor met een leadtek gef3ti200THD... maar die powercolor cq/onbebekend merk weet ik veel is de beste bang for the bucks lijkt me... oja, mijd creative en hercules/no offence maar ik spreek uit ervaring, en dat was dus ruk.

Verwijderd

ach niet zeuren luitjes. beter dan een mx200 is bijna alles... >:)

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

Op zondag 17 februari 2002 20:17 schreef CB het volgende:
Voor 260 euro heb je een GF3 Ti200 die is sneller dan de 4MX, maar de 4MX is wel een snelle kaart zeker voor de centne alleen mist features die toch wel leuk zijn..
Bij Gistron heb je er al een voor €199,- zit nog TV-out op ook.
't is een Powercolor trouwens, ik heb 'm ook en 't is een prima kaart.
2D is zelfs beter dan bij m'n oude Asus V7700 Deluxe, maar dat kan ook verbeelding zijn.

Niet?
[Specs]

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:50

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Ja het ontbreken van Pixel/vertex shaders maakt deze kaart bij voorbaat oninterressant voor mij, maar als jij die dingen niet hoeft is het zeker een leuk kaartje

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

Wat een gelul!! |:(

Verwijderd

Ach, op zulke reacties moet je eigenlijk NIET ingaan. Ik ken mezelf ook nooit inhouden hoor, dit soort crap komt meestal uit n00bs en wannabees, die gewoon geen geld hebben voor de echte real life shit 8-)

Verwijderd

sorry

Verwijderd

sorry

• ETM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

Ik heb hier zelf zo'n kaartje sinds afgelopen zaterdag
en ik moet zeggen.... wat zuigt dat ding
ik heb ook nog een hercules prophet geforce2 gts hier en die kan het eigenlijk net zo goed af, met 3d mark 2001se scoort ie wel beter, maar niet dat je zegt je van het
en in spellen, merk ik niet eens echt zwaar verschil.

En ja hij gaat deze week nog terug, leg wel iets bij, dan koop ik wel een dikke gf3

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

Verwijderd

Wat voor smoes ga je gebruiken om hem te mogen omruilen? Tip, leg wat meer bij en koop een TI 4400.

Verwijderd

Op maandag 18 februari 2002 05:43 schreef SiGNe het volgende:

[..]

2D is zelfs beter dan bij m'n oude Asus V7700 Deluxe, maar dat kan ook verbeelding zijn.
Jah die 2D is redelijk goed
ik draai um op een 21 inch
lekker overgeclocked naar 240@560 :9~

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 13:11 schreef Slashhead het volgende:
En het belangrijkste is, ze hebben mooie koelplaten :D
Die zeer slecht gemonteerd zijn .

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Op maandag 18 februari 2002 05:43 schreef SiGNe het volgende:

[..]

sinds waneer maakt powercolor goede kaarten dan? die van mij is nogsteeds crap.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
Hercules 8500LE 64MB TV-out Retail, zie ik voor € 225 in de pricewatch staan, is wel wat meer als zo'n GF4 MX 440 kwa geld, maar toch niet zo veel als een GeForce 3 of GeForce 4. En je hebt toch een zeer nette kaart!!
Nog een paar weekjes wachten en dan komt de gf4 4200 uit en die is toch echt goedkoper dan de 8500 LE (en niet te vergeten flink sneller)..

Die mx zou ik nu iig niet kopen, aangezien de prijzen van de ti200 en de ti500 flink zullen gaan dalen zodra de gf4 kaarten de schappen gaan bevolken, wie wil er nog een gf3 ti500 voor 360 euro als je voor 270 (of minder) euro inclusief 19% btw, een gf 4200 zou kunnen krijgen (gezien de $199 msrp) en voor $150 een gf3 ti500 (die zal wel tot dat niveau moeten dalen wil ie nog verkocht worden)

* blouweKip wacht nog ff een maandje oid met het kopen van een niuewe videokaart

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Zit ik met m'n GF2TI van 135 euro. Die ik 2 weken geleden gekocht heb |:( . Had ik voor die paar centen meer toch liever een gf4 gehad. maarja je blijft achterlopen.

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Op vrijdag 15 februari 2002 11:21 schreef tutterke het volgende:
Ik heb het over een WinFast A170 T (GEFORCE4) 64Mb DDR; die kost 'slechts' 160 . Is dat niet verdacht weinig voor een geforce 4 ? Het is gebaseerd op de NVIDIA GeForce4 MX 440 GPU; dus geen supersnelle kaart natuurlijk, maar toch...

Is dit trouwens een aanrader, want had nog nooit van dat merk gehoord :)

Dus gewoon algemeen gezien, wat voor kaartje is dit ?!

kheb al search gebruikt, maar daar vind ik zo 1 2 3 nix specifiek van deze kaart...

[edit] wat meer info :)

NVIDIA GeForce4 MX 440 GPU
Accuview Antialiasing
Lightspeed Memory ArchitectureT II
34M triangles/sec through T&L and Set-up
1.1 billion texels Fill Rate
Default Clock speed 270/200(Core/Memory)
64MB DDR Memory
6.4 GB/sec Memory Bandwidth
2 dual-rending pilelines
4 texels per clock cycle
cube environment mapping
High-Definition Video Processor(HDTV)
AGP 4X/2X and AGP Texturing Support
High-quality HDTV/DVD playback
Integrated TV Encoder Supporting 1024x768 resolution
Microsoft® DirectX® 8.X and OpenGL® 1.3
Optimizations and Support
Software Bundle
WinFox II for Hardware Monitor Software
Two Directx 8 Retail Games
WinFast DVD
Cult3D
Colorific, 3Deep, True Internet Color

ow ja, ik heb nu een geforce 2 MX van Creative, een 200 is dat... is dit dat de upgrade waard of niet ?
Ik vind het niet zo raar hoor,
zie http://www.aznil.nl/index/geforce4/asus
Afbeeldingslocatie: http://www.aznil.nl/index/geforce4/asus/page4_1.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.aznil.nl/index/geforce4/asus/page4_2.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.aznil.nl/index/geforce4/asus/page5_7.gif
Pas bij nieuwe games is hij sneller
Afbeeldingslocatie: http://www.aznil.nl/index/geforce4/asus/page7_13.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.aznil.nl/index/geforce4/asus/page9_26.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.aznil.nl/index/geforce4/asus/page1028.gif

Verwijderd

Het merk wat je zag is Leadtek. Sommige vinden het kut, sommige zweren erbij, ik hoor bij de laatste. Voor het geld vind ik het een kut kaart. Daarentegen, de mx460 presteert vrij goed voor het geld. Deze (de 440) in ieder geval NIET kopen.

Van een geforce 2mx overgaan op een 4mx zal wel wat opleveren uiteraard, maar van geforce 2mx naar geforce 4 mx460 zal je meer aan hebben. Probeer nog ff wat geduld te hebben, en ga voor de 4400. Maarja, kost je wel 8 meiertjes... maar dan heb je ECHT wat. De mx series missen namelijk een paar belangrijke features die voor toekomstige games heel wat gave grafix gaan zorgen, die de Ti series wel hebben.

Verwijderd

Die GF4 MX heeft geen programeerbare shaders he? oftewel die kaart suckt !!! Koop dan over 4 maanden een GF3 Ti500 voor 275

Verwijderd

Ja vast. Over 4 maanden koop je een ti4600! of de R250!

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07 20:11
Waarom zijn mensen nou zo huiverig voor onbekende merken? :( Powercolor roelt!!! :9 Tis gewoon een nvidia reference board met crappy driver support, maar daar heb je de detonators voor. Speaking of which, ik ken twee mensen met GF'jes (één MSI en één ASUS, bij wie de reference drivers alleen maar shit geven). Nog nooit last van gehad met m'n reference board en wel vette vette prestaties. >:)

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:18

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Ik ken iemand die heft die kaart gekocht... Mijn Geforce2 Pro kan die kaart makkelijk aan... Is niet echt een superkaartje...

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:38

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Tjonge jonge, wat een gedoe zeg om een paar fps meer... :r

Mijn GF2 GTS (en ja het is een "brakke" PowerColor :7) draait alles soepel en zonder problemen met de Detonator drivers. Van mij hoeft een GF3 of 4 nog niet zo.

Zo, ik heb gesproken :P :P

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

Op wat voor resoluties en met hoeveel fsaa speel je( 2x/4x/ 4x + 9 tap gaussian filter, 4x + S type filter..??) dat maakt allemaal uit, voor zulke dingen op hogere resoluties is een geforce 4 echt geen overbodige luxe, en heel toevallig is het daar een KING in.. :)

• J.apiooo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-07 10:36

J.apiooo

FWN

De Leadtek GF4mx440 is voor 159 euro te vinden... dit is een erg mooie prijs en 40 euro goedkoper dan de goedkoopste GF3Ti200 kaart (Powercolor)...

Ik heb nu de Asus V7100T GF2mx... dit lijkt me een goede upgrade voor het geld. Wat vinden jullie... belangrijk voor mij is tevens DVD-support. De GF2mx heeft geen hardwarematige support, maar de GF4mx wel. Kunnen jullie dit bevestigen? Zo ja... dan lijkt me de GF4mx440 voor het geld (351 gulden) een goede upgrade voor de krappe beurs, of niet?

Jaap

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:09
Op woensdag 20 februari 2002 12:43 schreef blouweKip het volgende:

[..]

Nog een paar weekjes wachten en dan komt de gf4 4200 uit en die is toch echt goedkoper dan de 8500 LE (en niet te vergeten flink sneller)..

(hier stond een lap text wat ff vor mij niet intressant is)

* blouweKip wacht nog ff een maandje oid met het kopen van een niuewe videokaart
hoeveel moet die gf4 4200 ongeveer gaan kosten ??

PVoutput

• woutur
  • Laatst online: 20-08 23:35

woutur

Klauwtjes uit!

Volgens mij komt die 4200 helemaal nooit uit. Kanibaliseert teveel de eigen markt. Ik dacht zelfs dat dit al eens bekend was gemaakt.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:09
hm
op tomshardware zag ik hem wel, tenminste dat die verwacht werd..

PVoutput

Verwijderd

Komt doordat het een kutkaart is, net iets beter dan een Geforce 2 ultra en zonder veel effects die de GeForce 3 wel heeft. Dan heb ik het over de MX, die Ti (4200, 4400, 4600) ruleert zwaaar.

• J.apiooo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-07 10:36

J.apiooo

FWN

Ik weet niet wat jij een k*t-kaart wil noemen... een Trident 9750 4 MB AGP... dat noem ik pas een k*t-kaart.

Gisteren de Leadtek GeForce4mx440 gekocht ter vervanging van mijn Asus GeForce2mx V7100T en ik ben er, voor het uitgegeven geld (169 euro) gewoon enorm tevreden over. Inderdaad missen er wat nieuwe features, maar daar is de prijs dan ook naar. De 3D-prestaties zijn voor mij (en mijn huidige budget ;)) erg goed en met name de TV-out is errug goed vind ik. Zonder problemen 1024*768 draaien en door de hardwarematige DVD-support is de DVD-weergave op mijn TV merkbaar verbeterd.

Mensen die niet proces weten wat je van de kaart kan/moet verwachten... hier staat een goede, objectieve review: http://www.hardwarezone.com/articles/articles.hwz?cid=3&aid=373&page=1

Jaap

Verwijderd

Wat een gezeur lees ik af en toe. :( Wat is er mis met Powercolor? Ik heb al heel lang een Powercolor kaartje, en ik neem hierna ook weer een Powercolor kaartje, puur omdat deze veel goedkoper zijn en ze zijn gewoon net zo goed. En je merkt er nooit iets van, als je de nVidia drivers gebruikt kun je hetzelfde als dat je met een Asus ofozw kan. bah! :(

Verwijderd

Op vrijdag 22 februari 2002 20:01 schreef MST_Morpheus het volgende:
Tjonge jonge, wat een gedoe zeg om een paar fps meer... :r
Dat gedoe om die paar frames heeft tot doel om een ander de loef af te steken, want nut heeft het absoluut niet.
Zolang ik alle spellen kan spelen met een zo mooi mogelijke beeld (FSAA staat wél uit), zonder dat er iets hapert, ben ik dik tevreden.
Trouwens, ik moet de eerste persoon nog ontmoeten die het verschil ziet tussen 160 en 170 fps.

Verwijderd

Zoals al eerder is gezegd, mist de GeForce4 MX wat dingen die de GeForce3 en GeForce4 Ti wel hebben.

Een GF4MX is eigenlijk gewoon een GeForce2 maar dan met wat extra features zoals AccuView AA en hij is wat sneller.

En John Carmack zegt dat de GF4MX alleen Doom3 in GF2 modus kan draaien omdat de GF4MX geen programmeerbare pipeline heeft (geen vertex programs en texture shaders, register combiners denk ik wel omdat de GF1/2 dat ook hebben)

Ik zou een GeForce3 Ti 200/500 kopen.. of wachten op de GeForce4 Ti 4200.

Enne, zoals ook al is gezegd; LeadTek is niet slecht, is juist de beste die ik ooit heb gehad (heb er nu zelf een en de volgende wordt ook een LeadTek).
En het BIOS van de LeadTek kaarten ziet er ook veel mooier uit :7

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-07 13:52
Ik kan hier nog aan toevoegen, de Chaintech GF3 TI-200.
Geloof het of niet, maar deze totaal onbekende kaartjes doen het fantastisch goed.

2D kwaliteit is uitstekend, ik weet hoe t er uit ziet op een G200, en helemaal vergeleken met mijn GF2mx / Viper II / GF1 DDR ziet t er perfect uit...1280 * 1024 haarscherp op een 17" (draai op 1180, wil niet minder dan 85hz ;-) .

Verders ken ik nu een stuk of 6 mensen in mijn directe omgeving met deze Chaintech kaart, en die clocken ZONDER UITZONDERING allemaal tot 240MHz core minimaal, en geheugen doet het in mijn geval goed tot 560 MHz, en bij de meeste tot 540 - 550 .

Zitten memory heatsinkjes op en zelfde cooler als op MSI TI-500 kaart (albeit blauw geanodizeerd)

Geheugen is EliteMT 4Ns (Rated tot 500 MHz, draait gewoon op 400 std)

Heel erg fijn kaartje kortom, en flink goedkoop ook.
Enige nadeel is dat ik ze bijna nergens kan vinden behalve via een kennis van mij (Grijs ...:)
Op vrijdag 15 februari 2002 12:58 schreef De_Bastaard het volgende:
Hoezo koop je niet voor iets wat meer geld een GF3 Ti200 ?? pak dan wel ene die je goed kan overklokken (Gainward, Leadtek) ... die van mij doet makkelijk 230/530 .... dat is toch ongeveer hetzelfde als 'n Ti500 alleen de helft van de prijs :?

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:38

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Op vrijdag 08 maart 2002 17:02 schreef Compeutje het volgende:

[..]

Dat gedoe om die paar frames heeft tot doel om een ander de loef af te steken, want nut heeft het absoluut niet.
Zolang ik alle spellen kan spelen met een zo mooi mogelijke beeld (FSAA staat wél uit), zonder dat er iets hapert, ben ik dik tevreden.
Trouwens, ik moet de eerste persoon nog ontmoeten die het verschil ziet tussen 160 en 170 fps.
Hier sluit ik me dus helemaal bij aan. 8-)

He who controls the Spice, controls the Universe.

Pagina: 1