DVD fikker ?

Pagina: 1
Acties:

• CORVETTE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-04 20:50

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Hallo, heeft iemand ervaringen met een dvd / ( rw ) brander ? Of is het verstandig nog even te wachten ?

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

Verwijderd

tja leuk maar erg duur en 7 gig op een cdtje is ook niet echt veel
sony komt eind dit jaar met een betere writer 20 gig op 1 cdtje

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Onder welk standaard: dvd- of dvd+?

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• Namoh
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-01 16:32
Heb ook iets over Sony gelezen, maar volgens mij was het 30 gig op één schijfje. Ben alleen even kwijt waar ik het gelezen heb.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik persoonlijk wacht even totdat iedereen dezelfde standaard gebruikt, en dan denk ik er toch ook eentje aan te schaffen.

Verwijderd

:? Die DVD's moeen dan eerst uitgebracht worden. De DVD's die er nu zijn is dvdr van 3.5gig , 4.7 gig (dvd 5) en 8.54 gig (DVD 9) In de toekomst zal er ook DVD's van 9.4 en 17 gig uitkomen, dus hoe men aan 20 en 30 gig komt weet ik.

En btw DVD brander is al redelijk betaalbaar en makkelijk voor backups etc. Maar ik zou nog een tijdje wachten tot het nog een stuk goedkoper word.

Verwijderd

Btw de goedkope branders (+/- 700 euro) Die ondersteunen meestal alleen het dvd 5 formaat (4.7 gig)

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Hoe zat dat ook nog maar weer? Met dvd+ kon er alleen data gebranden worden en met dvd- alleen films?

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Het gaat mij puur en alleen om films .......

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 11:16 schreef divx4me het volgende:
tja leuk maar erg duur en 7 gig op een cdtje is ook niet echt veel
:? :?

Zo kan je aan de gang blijven...

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-04 21:32
Dan heb je sowieso pech bij mijn weten. Films is weer een apart type, iets met restricted ofzo. Die regio zooi kan niet zomaar gebrand worden en er zijn ook aparte schijfjes voor noig.

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-03 12:38
Koop de Computer!Totaal van Maart (heb hem vandaag binnen gekregen :)). Daar staat een test in van DVD branders.
Conclusie was dat HP de beste prijs/kwaliteit had (was tevens de goedkoopste). Het loopwerk van alle DVD+RW branders is van Ricoh (de HP is ook een DVD+RW), alleen het verschil is prijs tussen de Ricoh en de HP is meer dan €300.

• Postman
Op vrijdag 15 februari 2002 13:10 schreef CORVETTE het volgende:
Het gaat mij puur en alleen om films .......
In de Computer!Totaal staat ook dat het direct kopieëren van DVD naar DVD niet mogelijk is (ivm CSS encryptie en de daarbij gebruikte speciale laserfrequentie). Je kunt een film wel rippen met Smartripper, bewerken met (weet de naam niet meer) en dan eventueel op 2 DVD's branden. Dit alles staat ook in het artikel :)

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Ik heb hem gisteren binnengekregen ( de c't ) maar nog niet gelezen. Maar als ik met een hoop gepiel een 1 op 1 kopietje moet maken, daar heb ik geen zin in.

• Postman
Op vrijdag 15 februari 2002 13:34 schreef CORVETTE het volgende:
Ik heb hem gisteren binnengekregen ( de c't ) maar nog niet gelezen. Maar als ik met een hoop gepiel een 1 op 1 kopietje moet maken, daar heb ik geen zin in.
Tja, er zijn nog geen (en er zullen er ook wel nooit zijn) branders die CSS kunnen kraken/branden.

Ach ja, je moet er wat voor over hebben. De prijs van een kopie is nu duurder dan het origineel, maar de cd's waren in 1996 ook 25 gulden per stuk, met 2000 voor een brander. Hetzelfde geldt voor de DVD, dus over een paar jaar is de prijs gedaald naar dure merk-cd's nu. En dan heb jij ook een DVD brander ;)
Pagina: 1