Toon posts:

redundant Gigabit Ethernet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie weet wat ze precies bedoelen met "redundant". Ik heb op een Extreme Summit48 switch 48 met:
10/100 poorten, 2 Gigabit ethernet poorten en 2 redundant Gigabit ethernet poorten...

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
als de ééne kapot gaat dan neemt de ander het over

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

Verwijderd

Topicstarter
is dat zo? das wel handig..

thanks

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Volgens mij werkt dat als volgt:

Als je meerdere van die switches hebt kan je ze met die gigabit ethernet poorten aan elkaar koppelen; het "redundant" gedeelte is dan dat je van de "laatste" switch naar de "eerste" switch een extra kabeltje maakt zodat als er 1 kabel kapot gaat nog steeds verkeer mogelijk is.

Dus normaal (voorbeeld van 4 switches):
switch1 zit aan 2, 2 zit aan 3, 3 zit aan 4.
Zo zit alles dus aan elkaar geknoopt; maar als de kabel tussen 2 en 3 kapot is werkt het niet meer.
De redundancy is dan dat je een kabel van 4 terug naar 1 maakt zodat je dat soort problemen voorkomt.

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-04 14:23

Lagune

Its time for warp

Klopt
Zo legt KPN bijvoorbeeeld redundant glasvezelkabels in de grond

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-05 00:00
Extreme Summit48
NATTEDROMENWERK!! :P

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

Verwijderd

/me is nog steeds een klein beetje van mening dat als je dat soort spul hebt staan, toch wel moet weten wat redundant betekent....... Wel fijne switchjes die extreme switches! Hebben we er toch wel enkele van staan. Waavan de fijnste toch wel de Alpine 3804's zijn.....

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-05 00:00
Mocht ik de miljoen winnen, dan zou er een Alpine 3804 of BlackDiamond 6808 in huis komen:)

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

Verwijderd

de redundant poort en op de summits van extreme staan standaard uit. pas zodra de eerst link uitvalt gaan ze aan.

Persoonlijk vindt ik dat een beetje een kut oplossing. ik heb liever poorten die op laag 1 altijd actief zijn en op laag 2 geblocked worden door of STP of een gewoon altijd actief zijn met een routing protocol die daar zijn werk overheen doet!!

en inderdaad: als je die spullen hebt staan, moet je weten wat het doet!!!
Op vrijdag 15 februari 2002 11:00 schreef netwerkbeheerder het volgende:
Wie weet wat ze precies bedoelen met "redundant". Ik heb op een Extreme Summit48 switch 48 met:
10/100 poorten, 2 Gigabit ethernet poorten en 2 redundant Gigabit ethernet poorten...

• campr112
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:44
Ah, kijk eens, iemand die met het Spanning Tree protocoll in aanraking komt.... Cisco heeft daar een leuk artikeltje over geschreven... De bedoeling van Spanning Tree is als volgt:

stel dat switch A, B en C in een bus staan aangeloten, en C zit ook weer terug op A aangesloten. Dan krijg je dus een soort kringloop van broadcast pakketen, en dus een packet storm, of broadcast flood. Het spanning Tree Protocoll beschermt hiertegen.

Lees de _goeie_ uitleg van cisco hierover: http://www.cisco.com/univercd/cc/td/doc/product/rtrmgmt/sw_ntman/cwsimain/cwsi2/cwsiug2/vlan2/stpapp.htm

Be more, use Linux.

Pagina: 1