Bij wie is de iPanel stutter mod op A7A266 gelukt

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TA2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09-2022
Ik heb een heleboel forums gelezen over deze stutter maar
nog geen waarbij de stutter over was na de mod.

Is er iemand met een Asus A7A266 mobo die de stutter mod
toegepast heeft met succes.

Ik las dat iemand het wel gelukt was maar toen deed het mode
knopje het niet meer ... dit mode knopje wil ik eigenlijk wel
gebruiken.

Heef je reactie, ook als het niet gelukt is.

• TA2
Heeft er niemand een Asus A7A266 met iPanel :?

• poes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:15
Ja ik heb er een, maar zijn er ook Nederlandse woorden voor wat je bedoelt. Wat is stuttermode? :?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Mijn server is voorzien van een Asus TUV4X en iPanel 1.02. Aangezien Asus de stuttermod reeds op versie 1.02 heeft doorgevoerd, hoefde ik deze mod niet op mijn iPanel uitvoeren.

Heb je de mod wel goed uitgevoerd? Juiste iPanel versie? Juiste pins bewerkt?

Misschien kende je die al, maar voor zekerheid hier toch nog even een goeie mod beschrijving.

• Professor_Botje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-08 23:30

Professor_Botje

Administrator

Ipanel kopen?

mail me :)
kan ze uit voorad levern

en IDD was da wat je bedoeld?

Intel 80486 Dx4, 100@158MHz 4x 32Mb EDO FP mem, Quantum Bigfoot 8Gb 3200RPM 256KB/cach VESA-Localbus 2Mb Tseng Labs ET4000 Windows95usb www.Professor-Botje.nl

• TA2
Ik was er inderdaad zelf ook achtergekomen dat die pin 19 er niet meer in zat (ik heb namelijke de nieuwe plastic iPanel basic). Het stutter probleem zou dus opgelost moeten zijn maar ik heb er nog steeds last van. Om de 30 seconden blijft alles ff hangen, heeel irri.

Ik heb dus alleen de reset mod kunnen uitvoeren.
De stutter mod heeft dus geen zin want die doet niets omdat die pin er niet meer in zit.

• TA2
Op donderdag 28 februari 2002 08:52 schreef Professor_Botje het volgende:
Ipanel kopen?

mail me :)
kan ze uit voorad levern

en IDD was da wat je bedoeld?
Die stutter is dat om de 30 seconden die iPanel je mobo reset en alle info opvraagt waardoor alles ff blijft hangen, mp3s, spellen, alles ;(

• TA2
:'(

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
Op donderdag 28 februari 2002 09:26 schreef TA2 het volgende:

[..]

Die stutter is dat om de 30 seconden die iPanel je mobo reset en alle info opvraagt waardoor alles ff blijft hangen, mp3s, spellen, alles ;(
Nee het heeft te maken met een te lange puls, waardoor mobo denkt dat die in sleepmode word gedropt, en daarna er meteen weer uit...

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• TA2
Op donderdag 28 februari 2002 12:43 schreef PsYgHo het volgende:

[..]

Nee het heeft te maken met een te lange puls, waardoor mobo denkt dat die in sleepmode word gedropt, en daarna er meteen weer uit...
Wat houd dit precies in dan ?

En hoe kun je dit aanpassen ?

Maar hij stotterd wel precies op het moment dat hij zijn info ophaald.

• PsYgHo
Op donderdag 28 februari 2002 12:54 schreef TA2 het volgende:

[..]

Wat houd dit precies in dan ?

En hoe kun je dit aanpassen ?

Maar hij stotterd wel precies op het moment dat hij zijn info ophaald.
Klopt de opdracht om de info te refreschen komt overeen met een te lange puls op extsmi,ofwel pin 13 ingang, en dat veroorzaakt dus die sleeppuls , iig dat denkt de pc, in zoverrre hij kan denken... De stutterfix verhelpt dit, zoek eens op i-penal ik heb wel meer topics gezien en daar mijn bevindingen neergezet....

Die lange puls word door de condensator en verkort en zodanig dat het net lang genoeg is voor de opdracht info op te halen, en kort genoeg om de pc te NIET te laten denken dat het een sleeppuls is..

In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!

• TA2
Op donderdag 28 februari 2002 13:38 schreef PsYgHo het volgende:

[..]

Klopt de opdracht om de info te refreschen komt overeen met een te lange puls op extsmi,ofwel pin 13 ingang, en dat veroorzaakt dus die sleeppuls , iig dat denkt de pc, in zoverrre hij kan denken... De stutterfix verhelpt dit, zoek eens op i-penal ik heb wel meer topics gezien en daar mijn bevindingen neergezet....

Die lange puls word door de condensator en verkort en zodanig dat het net lang genoeg is voor de opdracht info op te halen, en kort genoeg om de pc te NIET te laten denken dat het een sleeppuls is..
Ik heb de reset mod al toegepast waarbij er een condensator tussen pin 13 wordt gezet met een weerstandje tussen pin 13 en pin 15. Dit helpt nog niet maar mischien kan ik een grotere condensator en tussen stoppen en mischien moet die weerstand er wel tussen uit, of kan dat geen kwaad ?

Ik heb inderdaad wat forums gevonden over de stutter mod maar niet op mijn mobo of het was nog niet gelukt op de A7A266.

Ik hoop dat er een oplossing te vinden is op die te lange puls. Want ik wil 'm graag gebruiken, heb m er nu niet op want dan wordt ik helemaal gek. |:(

• TA2
Heeft er al iemand wat zitten expirimenteren met wat condensatortjes en weerstandjes ???

• TA2
KHeb van de week ff lopen klooien met verschillende weerstanden en condensatoren maar ... zonder suc6 ;(

Heeft er echt niemand een werkende mod voor de iPanel op een Anus A7A266 mobo :?

Verwijderd

Ja ik zou dat ook wel willen weten. Ik ga het ook proberen denk ik, want zo heb ik er niks aan.

Ik heb overigens ook het probleem dat mijn Asus v7700 deluxe niet werkt af en toe. Erg vaag aparaatje die ipanel.

• PsYgHo
Als je in e buurt van drenthe woont kan je een keertje langskomen om mijn gemodde penal te proberen. :)

Zelf had ik aleen last van de stutter, maar goed heb de 2 mods gedaan, en nu is die 100% gadget :)

• EXCalibur_EeK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

EXCalibur_EeK

[EXC]EeK

Het is geen antwoord op de vraag, maar hier is mijn "oplossing":

Ik heb de A7V266 en had ook last van dat gestutter als ik games speel. Nu doe ik het gewoon zo: Ben ik aan het gamen dan zet ik het auto-updaten van de i-panel in de bios uit en ben ik van plan om bv met Word te gaan werken dan kan ik auto-updaten gerust aan zetten, want dan merk je er helemaal nix van.

• TA2
Bij mij in het bios (A7A266) staat die update functie niet :(

• TA2
Op dinsdag 02 april 2002 12:01 schreef PsYgHo het volgende:
Als je in e buurt van drenthe woont kan je een keertje langskomen om mijn gemodde penal te proberen. :)

Zelf had ik aleen last van de stutter, maar goed heb de 2 mods gedaan, en nu is die 100% gadget :)
Welke mobo heb jij dan ?

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

RRX

@life-

Toevallig dat ik dit nu lees, ik had een half jaar? geleden ook een iPanel gehaald (heb ook een A7A) en daar ging me hele systeem van flippen, ik heb hem gelijk weer teruggestuurd, (en gelukkig geld teruggekregen)

mijn T.net systeemspecspagina

• TA2
Op zaterdag 06 april 2002 01:33 schreef RRX het volgende:
Toevallig dat ik dit nu lees, ik had een half jaar? geleden ook een iPanel gehaald (heb ook een A7A) en daar ging me hele systeem van flippen, ik heb hem gelijk weer teruggestuurd, (en gelukkig geld teruggekregen)
Ik zou m graag willen gebruiken dus moet gewoon ff een mod vinden voor die stutter

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

RRX

@life-

Op zaterdag 06 april 2002 01:38 schreef TA2 het volgende:

[..]

Ik zou m graag willen gebruiken dus moet gewoon ff een mod vinden voor die stutter
ik ook, maarja, dat wist ik toen nog niet.. :'(

mijn T.net systeemspecspagina

• TA2
Is er al iemand t gelukt de iPanel te fixen voor de A7A266.
Ben zelf wat aant klooien geweest met weerstanden maar helaas ;(
Pagina: 1