Advies aanschaf projector

Pagina: 1
Acties:
  • 483 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ben al geruime tijd mezelf aan het orienteren op 2e hands projectoren ookwel beamers genoemd.
Er is veel informatie te vinden op het internet maar een vraag blijft branden:
- Hoe bepaal je hoeveel echte uren de lamp heeft gebrand in zo'n projector ?

De meeste projectoren hebben een uren-teller waarmee je dat kunt opvragen, maar die is dus te resetten zodat je dus nog kunt 'klooien' met het werkelijk aantal branduren.
Zo'n lamp kost gemiddeld 500 Euro, dus wel iets om je zorgen over te maken...

Iemand tips ?

Verwijderd

Ik denk dat je beter ff hier kunt kijken: www.dvdforum.nl
Je kan hier ook bij sommige mensen projectors kopen.
Mijn neef heeft ook bij iemand van dat forum een sony projector gekocht en die is best wel :7

• masaman
  • Niet online
Die kende ik nog niet. Bedankt !
Als ik daar even rondneus valt me wel op dat ze op dat forum (zeker bij de projector-sectie) hun hobby erg serieus nemen (aparte kamers als home theater :9~).
Ik ga daar zeker verder lezen...

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
klooien met de urenteller is meestal vrij lastig. het gebeurt zeker niet veel. maar als iemand beweert dat de lamp 100 uur heeft gedraaid, en je haalt de lamp eruit, en alles zit onder het stof, zou ik de zaak niet vertrouwen.
verder: als je het ding alleen gebruikt om films te kijken, is een levensduur van 2000 uur langer dan je denkt. ik heb in een jaar 300 uur gebruikt, dat zijn dus 150 films, gemiddeld elke 2 dagen een film.

wat betreft de prijs: kijk eens rond op marktplaats. daar worden veel beamers verhandeld.

ik heb er zelf ook eentje in de aanbieding, een sharp xg-nv2e

3xtft panel, 700 lumen, native resolutie 800*600

afmetingen 261 x 137 x 329 mm (W x H x D)

nog 1300 uur op de lamp (van de 2000)

voor specs zie:

http://www.avision.ee/sharp/xgnv2e.html

prijs: 1350 euro.

kom anders een keer kijken, kost je niks, en ook al koop je hem niet, dan heb je toch een indruk van wat je kan kopen voor dat geld, en wat voor beeld je kan verwachten in een kamer van 4,5 bij 5,5 meter.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-03 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 15 februari 2002 17:23 schreef aatos het volgende:
kom anders een keer kijken, kost je niks, en ook al koop je hem niet, dan heb je toch een indruk van wat je kan kopen voor dat geld, en wat voor beeld je kan verwachten in een kamer van 4,5 bij 5,5 meter.
Ik heb dat geld niet eens, maar ben wel nieuwschierig :o. Mag dat ook? ;).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• aatos
Op vrijdag 15 februari 2002 18:21 schreef JvS het volgende:

[..]

Ik heb dat geld niet eens, maar ben wel nieuwschierig :o. Mag dat ook? ;).
dat mag ook... zoek een dvd uit en neem een krat bier mee, en we maken er een gezellige avond van.

misschien hebben er meer mensen zin in?

moet wel savonds, ik heb geen gordijnen :+

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:55
Op vrijdag 15 februari 2002 18:42 schreef aatos het volgende:

[..]

dat mag ook... zoek een dvd uit en neem een krat bier mee, en we maken er een gezellige avond van.

nog ff sparen voor die infocus ;)

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 15 februari 2002 18:42 schreef aatos het volgende:

[..]

Lang leve nachtnet dan maar :). Woon je een beetje dicht bij het station? Dan hoeven we niet te logeren :7.

• masaman
  • Niet online
M'n topic lijkt heel wat te veroorzaken. Welke film zou het moeten worden ?
Over die projector van Aatos: Mooi ding, ziet er goed uit. Het klinkt goed maar ik ben eigenlijk op zoek naar een projector van 1024*768 met zo'n 1000 lumen. Afgelopen middag ook meer gelezen over Barco CRT projectoren (met 3 van die beeldbuizen), mooi !!! Beetje prijzig en ik denk dat ik op de bank moet slapen als ik dit aan mijn vriendin probeer uit te leggen... Een LCD beamer van een paar kilo kan ik nog verantwoorden.

Trouwens bedankt voor het verhaal over het frauderen met lamp-uren. Lijkt toch weer uit te draaien op vertrouwen hebben in de verkoper (net als met auto's...)

• aatos
Op vrijdag 15 februari 2002 20:27 schreef JvS het volgende:

[..]

Lang leve nachtnet dan maar :). Woon je een beetje dicht bij het station? Dan hoeven we niet te logeren :7.
ik woon niet echt dicht bij het station. wel goed bereikbaar met de metro en tram. savonds rijd de metro tot 00:30 ongeveer. dat moet dus wel lukken.

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04-2025
Op vrijdag 15 februari 2002 20:36 schreef masaman het volgende:
Iets met een lekker goed beeld.. Ik stel voor, uit de to-see pile (http://194.109.254.26/personal/DVDcollection/DVDcollection5Thumb.jpg van wedlock tot en met james bond), Forrest Gump, en/of The World Is Not Enough. Maar als er een andere consensus is vind ik het ook best :)
Over die projector van Aatos: Mooi ding, ziet er goed uit. Het klinkt goed maar ik ben eigenlijk op zoek naar een projector van 1024*768 met zo'n 1000 lumen. Afgelopen middag ook meer gelezen over Barco CRT projectoren (met 3 van die beeldbuizen), mooi !!! Beetje prijzig en ik denk dat ik op de bank moet slapen als ik dit aan mijn vriendin probeer uit te leggen... Een LCD beamer van een paar kilo kan ik nog verantwoorden.

Trouwens bedankt voor het verhaal over het frauderen met lamp-uren. Lijkt toch weer uit te draaien op vertrouwen hebben in de verkoper (net als met auto's...)

• aatos
veel bewegende beelden komen goed uit op een beamer, en een film met veel lichte scenes beter dan een donkere film. iemand ideeen?
Over die projector van Aatos: Mooi ding, ziet er goed uit. Het klinkt goed maar ik ben eigenlijk op zoek naar een projector van 1024*768 met zo'n 1000 lumen.
wat wil je ermee doen? als het puur is om films te kijken maakt 700 of 1000 lumen echt helemaal niks uit. er worden lcd beamers voor home theatre verkocht van 50 en 70 lumen. als je kamer goed donker is (en dat wil je sowieso) dan is dat in principe al genoeg. als ik een film kijk met veel contrast (donkere scene, ineens een boel ontploffingen etc) dan raak je bijna verblind door de hoeveelheid licht. en dan heb ik een scherm met een laag rendement (dun katoen, aan de achterkant zie je de film net zo goed als aan de voorkant)

de resolutie hangt een beetje af van het formaat. als je het beeld vrij groot maakt (ik heb het iets minder dan drie meter breed, dat is vrij groot) is 1024*768 prettiger. maar dat neemt niet weg dat ik erg blij ben met het resultaat dat ik nu heb. en als ik de beamer bij mijn huisgenoot neerzet, waar ik door de grotere projectieafstand een beeld van 4.2 meter breed heb, en je gaat iets verder zitten (4 meter) dan heb je geen last van kippegaas effect.

ik heb ook een tijdje naar een 1000 lumen 1024*786 infocus gekeken, maar ik moet zeggen dat ik het verschil behoorlijk klein vond.
Afgelopen middag ook meer gelezen over Barco CRT projectoren (met 3 van die beeldbuizen), mooi !!! Beetje prijzig en ik denk dat ik op de bank moet slapen als ik dit aan mijn vriendin probeer uit te leggen... Een LCD beamer van een paar kilo kan ik nog verantwoorden.

er zitten meer voordelen aan een lcd beamer. ik weet nog heel goed die keer dat ik buiten het zwembad heb opgeblazen, vol laten lopen met warm water, en dat we met 4 man in de tuin snachts een film hebben gekeken op een scherm van 4 meter breed, vanuit het zwembad 8-)

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 23:02 schreef aatos het volgende:

[..]

wat wil je ermee doen? als het puur is om films te kijken maakt 700 of 1000 lumen echt helemaal niks uit. er worden lcd beamers voor home theatre verkocht van 50 en 70 lumen. als je kamer goed donker is (en dat wil je sowieso) dan is dat in principe al genoeg.
Uhm ja dacht het niet die beamers moet je me dan eens laten zien.

Verwijderd

Afgelopen middag ook meer gelezen over Barco CRT projectoren (met 3 van die beeldbuizen), mooi !!! Beetje prijzig en ik denk dat ik op de bank moet slapen als ik dit aan mijn vriendin probeer uit te leggen... Een LCD beamer van een paar kilo kan ik nog verantwoorden.
Hmm wat vind jij prijzig, vaak krijg je die 2e hands dingen voor een prikje, maar natuurlijk zijn de lampen er peperduur voor, maar het is wel zo dat CRT het beste beeld heeft vooral met HDTV, op het moment kan alleen de 3M en de Sony HDTV aan dit zijn LCD of DLP baserend dat weet ik zo effe niet meer uit mijn hoofd. Maar ook een nadeel is dat die CRT dingen hartstikke groot zijn maar je hoort ze niet bij de LCD -en DLP-projectoren hoor je de fan :(.

Laatst heb ik nog een beamer van Barco zien staan nieuwprijs 80000 Euro voor 5000 Euro, maar hoe ik al zij het hangt van plaats, geld etc... vanaf.

Voor CRT kan ik je Vidikron, Barco aanraden.

• tbusquet
  • Laatst online: 11-02 23:14
CRT projectoren zijn er al vanaf zo'n 1500 gulden. Vaak spelen ze dan nog een paar duizend uur. Omdat de buizen gewoon minder slijten dan een lamp die in een LCD projector zit.

CRT's geven bovendien een veel beter plaatje dan een DLP of een LCD. Maarja, ze zijn wel weer erg moeilijk af te regelen. En lomp groot, en vaak enorm zwaar 65kg is vrij normaal.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• aatos
Op vrijdag 15 februari 2002 23:08 schreef 666_SerialKiller het volgende:

[..]

Uhm ja dacht het niet die beamers moet je me dan eens laten zien.
sharp XG-C1E, 50 lumen
sharp xg-CV2, 50 lumen
sharp xv-370P, 70 lumen
Sharp XV-C10M, 70 lumen
Sharp XV-348, 50 lumen
Sharp XV-C20E, 70 lumen
Sony CPJ-D500, 40 lumen

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2025
Volgens mij vergeet jij wat 0'tjes of zo.

Verwijderd

Op zaterdag 16 februari 2002 10:43 schreef mweert het volgende:
Ja volgens mij wel heheh :D :D :P

• aatos
Op zaterdag 16 februari 2002 10:46 schreef 666_SerialKiller het volgende:

[..]

Ja volgens mij wel heheh :D :D :P
dit vind ik echt extreem lame. ik beweer iets, jij zegt zonder argumentatie dat het niet zo is, dan geef ik 7 (!) voorbeelden die laten zien dat er wel degelijk van dat soort projectoren zijn, en het enige wat je kan zeggen is dat ik me waarschijnlijk heb vergist.

moet ik nou echt de pagina's waar ik de info heb gevonden opnieuw gaan opzoeken en hier posten?

beetje triest dit.

• Big-Foot
aatos heb jij een slechte ochtend gehad ofzo,
ik ben me van geen kwaadbewust en jij begint mij meteen aan te vallen.

Ik veronderstelde dat jij gewoon per ongeluk een 0 vergeten was.

Einde off-topic.

• aatos
Op zaterdag 16 februari 2002 11:29 schreef mweert het volgende:
aatos heb jij een slechte ochtend gehad ofzo,
ik ben me van geen kwaadbewust en jij begint mij meteen aan te vallen.

Ik veronderstelde dat jij gewoon per ongeluk een 0 vergeten was.

Einde off-topic.
lees de thread, een paar posts hoger zeg ik dat 50 of 70 lumen al genoeg kan zijn, en dat er ook van die projectors zijn. 666_SerialKiller roept dan dat die er niet zijn, waarop ik wat voorbeelden geef.
je had dus kunnen weten dat ik geen nullen vergeten was, maar dat ik specifiek voorbeelden gaf van projectoren met een lage lichtopbrengst.
misschien snap je nu ook waarom ik zo fel reageerde.

jij bedoelde het misschien niet zo, maar 666_SerialKiller heeft wat uit te leggen.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Mjah, ik denk dat mweert het topic niet zo gevolgd heeft, ik las er ook vluchtig overheen en trok even een wenkbrauw op (staat raar, met wat je gewend bent ;)) :o.

Laten we allemaal maar normaal doen ;). (en een beetje mekaar uitdagen en plagen is eigenlijk ook wel leuk, zeker als het niet uit de hand loopt :)).

• tbusquet
Nee absoluut niet !! Die goedkopere modellen van Sharp hebben allemaal een belachelijk lage lichtopbrengst. Dus ze doen het ook alleen maar in een hele donkere ruimte.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Big-Foot
Zeg tbusquet levert dat betaald qoute nog wat op of ?

Mischien moet ik dat ook maar eens gaan doen :)

Ik heb in het verleden ook een LCD projector gehad (nieuw aangeschaft) met 1000 ansi lumen,

Het is wel leuk maar na een tijdje was ik het wel zat de kosten van de lamp kan behoorlijk oplopen en ik gebruikte hem te veel en heb maar gewoon een tv neergezet.

• aatos
even een lijstje met mensen die interesse hebben om een avondje film te kijken:

-ikke (doh)
-JvS
-masaman
-Jasper Janssen

er kunnen eventueel nog mensen bij. interesse? en iemand al een idee voor een datum?

• tbusquet
Op zaterdag 16 februari 2002 14:15 schreef mweert het volgende:
Zeg tbusquet levert dat betaald qoute nog wat op of ?

Mischien moet ik dat ook maar eens gaan doen :)

Ik heb in het verleden ook een LCD projector gehad (nieuw aangeschaft) met 1000 ansi lumen,

Het is wel leuk maar na een tijdje was ik het wel zat de kosten van de lamp kan behoorlijk oplopen en ik gebruikte hem te veel en heb maar gewoon een tv neergezet.
Nee, allemaal wanbetalers hier ! :(

En ik wil op zeer korte termijn een CRT beamer kopen. En ik houd gewoon mijn BB tv erbij.. Aangezien ik alleen dvd wil kijken op de beamer. Voor tv is het gewoon een te duur apparaat ivm verslijten.

• tbusquet
Op zaterdag 16 februari 2002 14:34 schreef aatos het volgende:
even een lijstje met mensen die interesse hebben om een avondje film te kijken:

-ikke (doh)
-JvS
-masaman
-Jasper Janssen

er kunnen eventueel nog mensen bij. interesse? en iemand al een idee voor een datum?
Voeg mij ook maar toe :)

Verwijderd

Gaan we hier nou ook al Daten...

• aatos
ok,

-ikke (doh)
-JvS
-masaman
-Jasper Janssen
-tbusquet

tbusquet, is er een mogelijkheid om die peerless van je mee te nemen? lijkt me wel leuk om te horen wat het effect van zo'n ding bij mij zou zijn :)

5 mensen is mooi, 6 zou net kunnen. ik hoopte op jag, die volgt de thread niet echt geloof ik. en zn icq staat ook nooit aan als ik online ben.

• aatos
Op zaterdag 16 februari 2002 14:53 schreef Pauluz het volgende:
Gaan we hier nou ook al Daten...
pauluz, als je precies 7 posts hebt, is het misschien verstandig om voorzichtig om te gaan met commentaar op wat de regulars hier doen en laten...

• tbusquet
Op zaterdag 16 februari 2002 14:53 schreef aatos het volgende:
ok,

-ikke (doh)
-JvS
-masaman
-Jasper Janssen
-tbusquet

tbusquet, is er een mogelijkheid om die peerless van je mee te nemen? lijkt me wel leuk om te horen wat het effect van zo'n ding bij mij zou zijn :)

5 mensen is mooi, 6 zou net kunnen. ik hoopte op jag, die volgt de thread niet echt geloof ik. en zn icq staat ook nooit aan als ik online ben.
Hmm, ja dat is een beetje problematisch omdat het ding toch zeker een 50kg weegt. Flink lomp in omvang is, en behoorlijk gevoelig voor beschadigen.

Maar we moeten eens ff kijken..

• deepep
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2025
Heb er hier nog een te koop staan.

Sony VPL-PX1 xga 1000 Lumen, Resolutie 1024x768
Heeft weinig branduren nog niet eens 100 geloof ik.
2150 Euro

Doe je ding.

• Jasper Janssen
Op zaterdag 16 februari 2002 10:38 schreef aatos het volgende:

[..]

sharp XG-C1E, 50 lumen
sharp xg-CV2, 50 lumen
sharp xv-370P, 70 lumen
Sharp XV-C10M, 70 lumen
Sharp XV-348, 50 lumen
Sharp XV-C20E, 70 lumen
Sony CPJ-D500, 40 lumen
Zijn die dingen dan ook correspondingly laag geprijsd, en hoeveel is dat dan, en hoeveel is het 2ehands, en waar kun je ze 2ehands krijgen? ;)

Ik voel wel wat voor om over een tijdje als het budget weer een beetje is teruggesprongen van de deuk die er volgende maand inkomt met de aanschaf van m'n DD receiver een goedkoop beamertje te hebben :)

Als je gaat uitrekenen hoeveel ANSI lumen per vierkante meter projectiescherm er in een bioscoop draait dan is dat ook hardstikke weinig.

• aatos
Op zaterdag 16 februari 2002 16:03 schreef Jasper Janssen het volgende:

[..]

Zijn die dingen dan ook correspondingly laag geprijsd, en hoeveel is dat dan, en hoeveel is het 2ehands, en waar kun je ze 2ehands krijgen? ;)

Ik voel wel wat voor om over een tijdje als het budget weer een beetje is teruggesprongen van de deuk die er volgende maand inkomt met de aanschaf van m'n DD receiver een goedkoop beamertje te hebben :)

Als je gaat uitrekenen hoeveel ANSI lumen per vierkante meter projectiescherm er in een bioscoop draait dan is dat ook hardstikke weinig.
de xg-c1e en xg-cv2 worden regelmatig aangeboden op marktplaats.

momenteel:

http://www.marktplaats.nl/printbody.php3?g=video&u=videoprojectoren&ID=1859&av=&fv=&rv=15&pv=&zoek=c1e&oudei=0&ref=&style=

vraagprijs 500 euro, hoogste bod: 350 euro.

• Jag
  • Laatst online: 01:04

Jag

Op zaterdag 16 februari 2002 16:03 schreef Jasper Janssen het volgende:

[..]

5 kW gasontlader lamp (ofzo iets) op 14m x 6m (ongeveer), dat moet wel uit te rekenen zijn dan.
Op zaterdag 16 februari 2002 14:53 schreef aatos het volgende:
ok,

-ikke (doh)
-JvS
-masaman
-Jasper Janssen
-tbusquet

Mail is hier de magic word :). Ik volgde de draad idd niet, maar ik heb nu toch gelezen. Ik wilde al zeggen dat ik ook wel interesse heb om te komen, we kunnen ook wel met mijn auto, alleen niet met z'n vijfen (da's niet lekker zitten in de auto). Het is wel goedkoop, alleen kan ik dan geen bier drinken :(.

Suggestie voor film: Festen. Ik weet niet of hij er ook spectalair eruit ziet (zal wel niet), maar het is iig een goede film als ik andere moet geloven.

• aatos
Op zaterdag 16 februari 2002 16:47 schreef Jag het volgende:

[..]

5 kW gasontlader lamp (ofzo iets) op 14m x 6m (ongeveer), dat moet wel uit te rekenen zijn dan.
het zal wel voor een groot deel afhangen van de lenzen en eventuele filters die er worden gebruikt denk ik.
Mail is hier de magic word :). Ik volgde de draad idd niet, maar ik heb nu toch gelezen. Ik wilde al zeggen dat ik ook wel interesse heb om te komen, we kunnen ook wel met mijn auto, alleen niet met z'n vijfen (da's niet lekker zitten in de auto). Het is wel goedkoop, alleen kan ik dan geen bier drinken :(.
das mooi, kan je eindelijk mijn allure speakers zien. wat betreft vervoer: van tbusquet weet ik niet waar hij woont, masaman woont in rosmalen, dat is niet echt op de route van utrecht naar rotterdam denk ik.
Suggestie voor film: Festen. Ik weet niet of hij er ook spectalair eruit ziet (zal wel niet), maar het is iig een goede film als ik andere moet geloven.
hmm, ik ga liever voor een film met veel actie en licht erin. pearl harbour was echt geweldig, alleen heb ik die nu al twee keer gezien.

• Jag

Jag

het zal wel voor een groot deel afhangen van de lenzen en eventuele filters die er worden gebruikt denk ik.
Lenzen maken niet uit, die verspreiden het licht alleen maar, en hoeveel het verspreid wordt weet je precies, om dat het op 14x6 uitkomt (alleen zullen die lenzen nooit een rechthoek kunnen maken, er zal dus wel wat licht weggesneden moeten worden). Ik weet ook niet wat het rendement van zo'n lamp precies is. Ik zou 15% gokken, zoiets zal het zijn.
Er zal denk ik geen filter voor zitten, hooguit een halogeen correctie filter, maar da's geen zware filter. Je kan het redelijk benaderen iig.
hmm, ik ga liever voor een film met veel actie en licht erin. pearl harbour was echt geweldig, alleen heb ik die nu al twee keer gezien.
Ik kijk eigenlijk liever een goede film, maar misschien is het voor de gelegenheid wel leuk om een mooie film uit te kiezen.

• Jasper Janssen
Op zaterdag 16 februari 2002 18:25 schreef Jag het volgende:

[..]

Lenzen maken niet uit, die verspreiden het licht alleen maar, en hoeveel het verspreid wordt weet je precies, om dat het op 14x6 uitkomt (alleen zullen die lenzen nooit een rechthoek kunnen maken, er zal dus wel wat licht weggesneden moeten worden). Ik weet ook niet wat het rendement van zo'n lamp precies is. Ik zou 15% gokken, zoiets zal het zijn.
Er zal denk ik geen filter voor zitten, hooguit een halogeen correctie filter, maar da's geen zware filter. Je kan het redelijk benaderen iig.
[..]

Ik kijk eigenlijk liever een goede film, maar misschien is het voor de gelegenheid wel leuk om een mooie film uit te kiezen.
Mjah, maar er blijft ook nog best wat licht in de film zelf zitten en vooral niet te vergeten de shutter (de projector brandt niet continu, zoals bij TFT/DLP).

Moderne filmtheaters wordt ieder beeldje twee keer weergegeven, en is de totaaltijd dat ie openstaat volgens mij in de orde van 50% ofzo. Bovendien maakt zo'n lens ook wel degelijk uit, die dingen hebben verliezen van 0.5-1% per oppervlak ongeveer. Een beetje lens heeft minstens 10 oppervlakken erin zitten.

Mjah. misschien kunnen we het beter gewoon opzoeken :)

http://www.dvmg.com.au/iti-f1.html

Volgens dit is de typische brightness van een movie theatre 50-80 lux. Laten we zeggen dat we een scherm van 50 lux willen hebben in ons home theatre. Met 50 lumen moet je dan rond de 1 vierkante meter zitten:
l x h = 1
h = 3/4 x l (uitgaande van 4:3 beamer)
1.75 l = 1
l = .57
h = .43
diagonaal = 71 centimeter

En als je dan rond de 1.40 meter gaat zitten diagonaal kom je op 12.5 lux nog maar....

• aatos
Op zaterdag 16 februari 2002 18:45 schreef Jasper Janssen het volgende:

[..]

Mjah, maar er blijft ook nog best wat licht in de film zelf zitten en vooral niet te vergeten de shutter (de projector brandt niet continu, zoals bij TFT/DLP).

Moderne filmtheaters wordt ieder beeldje twee keer weergegeven, en is de totaaltijd dat ie openstaat volgens mij in de orde van 50% ofzo. Bovendien maakt zo'n lens ook wel degelijk uit, die dingen hebben verliezen van 0.5-1% per oppervlak ongeveer. Een beetje lens heeft minstens 10 oppervlakken erin zitten.

Mjah. misschien kunnen we het beter gewoon opzoeken :)

http://www.dvmg.com.au/iti-f1.html

Volgens dit is de typische brightness van een movie theatre 50-80 lux. Laten we zeggen dat we een scherm van 50 lux willen hebben in ons home theatre. Met 50 lumen moet je dan rond de 1 vierkante meter zitten:
l x h = 1
h = 3/4 x l (uitgaande van 4:3 beamer)
1.75 l = 1
l = .57
h = .43
diagonaal = 71 centimeter

En als je dan rond de 1.40 meter gaat zitten diagonaal kom je op 12.5 lux nog maar....
ik denk dat dat ook prima kijkt.

in ieder geval, in mijn home theatre is de lichtsterkte dan ongeveer 700/(1.5*2.5)*3/4= 140 lux.

(klopt niet helemaal, verhouding 1.5*2.5 is niet helemaal goed. maar ach. ohja, de 3/4 is omdat je 16:9 kijkt op een 4:3 beamer. weg lichtopbrengst)

2 keer zoveel als een bios dus. maar ik gebruik geen geweldig scherm. al moet ik zeggen dat ik heel weinig verschil merk of ik nou dat scherm gebruik of een matwitte muur. de muur zou veel beter moeten zijn.

• afterburn
  • Laatst online: 22:32

afterburn

No more...

Informeer eens bij Hulskamp AV, zitten in Utrecht of omgeving. Die hebben regelmatig professionele 3-lampen projectoren in de verkoop. Deze zijn afgeschreven, en zijn vaak goed betaalbaar en geven een vreselijk mooi beeld. Mijn broertje heeft er eentje, projector van ca 25,000 gulden, gekocht voor 2,000.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 16 februari 2002 18:25 schreef Jag het volgende:

[..]

Ik stem voor the fifth element :P. :)

Mooi, kleurrijk, licht enzo,

Maar ik wil ook een stukje shawshank zien en wat andere (juist) donkere films :). Dat zijn altijd de moeilijkste dingen voor een TV, donkere vlakken :o.

• Big-Foot
Donkere vlakken zijn juist makkelijk voor een tv.
Zet de tv maar eens uit :P

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 16 februari 2002 20:41 schreef mweert het volgende:
Donkere vlakken zijn juist makkelijk voor een tv.
Zet de tv maar eens uit :P
Donkere kleurverlopen, grijstinten enzo willen weleens groenig zijn, of niet netjes verlopen.

mijn huidige TV is daar iig slecht in...

• Big-Foot
Mijn tv heeft daar geen last. En ik let daar heel errug op.

• aatos
Jasper, ik heb nog even gekeken, en je bron vermeldde dit:

-----------
A good image would be about 50% to 100% brighter than your environment.

Here are some reference figures:
Movie Theatre with emergency lights on approx. 50-80 LUX
Typical office theatrette 120-150 LUX
Ballroom 150-200 LUX (dimmed for presentations)
Training room dimmed 200-250 LUX
Training room full light 350-450 LUX
-----------

uit de rest van de tekst kan je opmaken dat ze hiermee de lichtsterkte in de ruimte bedoelen. en dus niet die op het projectiescherm. voor een goed beeld bij een omgeving van 50-80 lux heb je dus ongeveer 90 lux nodig voor een goed beeld. maar als het helemaal donker is heb je veel minder nodig.

Verwijderd

Op zaterdag 16 februari 2002 11:48 schreef aatos het volgende:

[..]
jij bedoelde het misschien niet zo, maar 666_SerialKiller heeft wat uit te leggen.
De CRT met de laagste lumen beginnen bij 100 - 150 lumen en dan kom jij met 50 - 70 aan karren jaja dream on dude :P

Verwijderd

Op zaterdag 16 februari 2002 10:38 schreef aatos het volgende:

[..]

sharp XG-C1E, 50 lumen
sharp xg-CV2, 50 lumen
sharp xv-370P, 70 lumen
Sharp XV-C10M, 70 lumen
Sharp XV-348, 50 lumen
Sharp XV-C20E, 70 lumen
Sony CPJ-D500, 40 lumen
Sony CPJ-D500, 300 lumen
Sharp XV-C20E, 60 ANSI Lumen (targeted)
Sharp XV-348, 50 ANSI lumen (targeted)
Sharp XV-C10M, 70 ANSI Lumen (targeted)
sharp xv-370P, 70 ANSI Lumen (targeted)
sharp xg-CV2, -
sharp XG-C1E, -

Tada next time be more carfull searching

• aatos
Op zondag 17 februari 2002 00:39 schreef 666_SerialKiller het volgende:

[..]

De CRT met de laagste lumen beginnen bij 100 - 150 lumen en dan kom jij met 50 - 70 aan karren jaja dream on dude :P
ja, en ik geef er merk en typenummers bij. tik die voor de grap eens in bij google, en kijk wat de specs zijn van die dingen.

als je mijn stellingen af wil kraken, geef er dan argumenten voor. zo niet kan je beter oprotten uit deze thread.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 17 februari 2002 00:47 schreef 666_SerialKiller het volgende:

[..]

Sony CPJ-D500, 300 lumen
sharp xg-CV2, -
sharp XG-C1E, -

ik zie er toch meerdere bij onder de 100-150

• aatos
Op zondag 17 februari 2002 00:47 schreef 666_SerialKiller het volgende:

[..]

Sony CPJ-D500, 300 lumen
http://www.inteluni.com/eng/videopr/c_sony.htm
http://www.alfa.com.au/products/sony/projectors/cpj-d500.htm
niks 300 lumen, 40 lumen
meerdere bronnen, soms wordt 60 gegeven, soms 70
die kloppen toch?
sharp xg-CV2, -
sharp XG-C1E, -
http://www.ctp.pl/projektory/c1e.htm
ik denk dat jij misschien beter moet zoeken, en bovendien: er zijn dus toch wél projectoren van 50-70 lumen? eerst riep je toch wat anders.

Verwijderd

Hier je Sony http://www.rentquick.com/ProjecSpecs/cpj-d500.htm

En van de anderen zijn de meesten al van de markt genomen en het zijn DATA projectoren en geen film projectoren. Dus lees eerst wat mensen zoeken en begin niet wat projectoren te posten. En 50 - 70 lumen is veel te weinig.

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-02 12:21
Op zondag 17 februari 2002 11:27 schreef 666_SerialKiller het volgende:

En van de anderen zijn de meesten al van de markt genomen en het zijn DATA projectoren en geen film projectoren. Dus lees eerst wat mensen zoeken en begin niet wat projectoren te posten. En 50 - 70 lumen is veel te weinig.
Ook weer heerlijke argumenten waarom die 50 tot 70 volgens jou zo slecht zijn :D

trouwens, hij laat ook meerdere bronnen zien, dus waarom zou jij nu perse gelijk hebben ?

Join the club

Verwijderd

Omdat ik al zoveel verschillende projectoren getest heb en daarom weet dat 150 lumen toch het minimum moet zijn om een goed beeld te krijgen.

En als ik dan bij het aantal pixels kijk wat die dingen leveren nouja dan vergeet het maar dat wordt een en al wazige shit. Er nog vanaf gezien dat ze geen 100% zwart kunnen leveren en dan hoeft het voor mij niet.

• aatos
Op zondag 17 februari 2002 11:27 schreef 666_SerialKiller het volgende:
ik heb twee url's gegeven. de jouwe is een verhuurbedrijf, misschien hebben ze een foutje gemaakt?
En van de anderen zijn de meesten al van de markt genomen en het zijn DATA projectoren en geen film projectoren.
dat de meesten uit productie zijn (en dat zijn ze nog echt niet lang) zegt natuurlijk niks. een paar jaar geleden werden ze voor veel geld verkocht als de ultieme home theatre oplossing, toen projectoren met een hogere lichtopbrengst nog onbetaalbaar waren.
dat de meeste specefiek data projectoren zijn is ook onzin. ze hebben *allemaal* video aansluitingen, en de
XV-C20E, de XV-C1E, de XV-348, de XV-C10M en de XV-370P hebben zelfs *geen* data aansluiting. dit zijn dus specifiek videoprojectoren, en geen dataprojectoren. niet zo gek ook, de typenummers met XV is de videoprojectoren range van sharp.
Dus lees eerst wat mensen zoeken en begin niet wat projectoren te posten. En 50 - 70 lumen is veel te weinig.
ik lees wat ie zoekt. en ik heb niet gezegd dat 50-70 lumen ideaal is, maar het kan wel genoeg zijn, als je geen groot scherm hebt, en de kamer volledig verduisterbaar is. en dan is het een heel betaalbare oplossing.

ik begin niet zomaar projectoren te posten, dat doe ik alleen om te bewijzen dat jij onzin loopt te verkondigen.

• aatos
Op zondag 17 februari 2002 13:03 schreef 666_SerialKiller het volgende:
Omdat ik al zoveel verschillende projectoren getest heb en daarom weet dat 150 lumen toch het minimum moet zijn om een goed beeld te krijgen.

En als ik dan bij het aantal pixels kijk wat die dingen leveren nouja dan vergeet het maar dat wordt een en al wazige shit. Er nog vanaf gezien dat ze geen 100% zwart kunnen leveren en dan hoeft het voor mij niet.
nog meer geweldige opmerkingen, 150 lumen is het minimum? bij welke omgevingslichtsterkte dan? of is dat niet van belang?

geen 100% zwart? dat kan geen enkele lcd of dlp projector. wel eens van contrast ratio gehoord?

crt projectoren komen in de buurt van de 100%, maar echt 100% is er niet een.

• tbusquet
De hele dure modellen LCD van Sony vwt-h10 en h11 geloof ik.. Hebben bepaalde correcties ingebouwd waardoor je wel heel dicht bij superzwart in de buurt komt, maar je hebt gelijk, LCD kan geen superzwart produceren.

Verder, je moet echt een volledig donkere ruimte hebben om van 50 lumen nog iets te zien.

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 14:05 schreef aatos het volgende:

[..]
geen 100% zwart? dat kan geen enkele lcd of dlp projector. wel eens van contrast ratio gehoord?
Er zijn er 2 die het kunnen :P :P
En de CRT's halen 100% zwart.

Moet je maar een goed doek halen "Stewart" gain 1,2 tot 1,5.

• Jasper Janssen
Op zondag 17 februari 2002 17:44 schreef 666_SerialKiller het volgende:

[..]

Dude, 100% zwart is puur onmogelijk. Een goed reflecterend doek reflecteert *ook* het omgevingslicht.

• aatos
Op zondag 17 februari 2002 17:44 schreef 666_SerialKiller het volgende:

[..]

crt's hebben meestal een contrast ratio boven de 1000. geen 100% zwart dus (dat zou een contrast ratio van oneindig betekenen).

de gain van het doek maakt weinig uit voor het contrast, het gaat daar meer om het krijgen van veel lichtopbrengst.

je reageert niet op wat ik zeg, je gaat alleen maar meer onzin posten. hoe zat het met die bewering dat alle genoemde 50-70 lumen projectoren dataprojectoren waren?

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 18:43 schreef aatos het volgende:

[..]
je reageert niet op wat ik zeg, je gaat alleen maar meer onzin posten. hoe zat het met die bewering dat alle genoemde 50-70 lumen projectoren dataprojectoren waren?
Ja dat klopt het zijn data projectoren wat dan nog???

• aatos
Op zondag 17 februari 2002 20:37 schreef 666_SerialKiller het volgende:

[..]

Ja dat klopt het zijn data projectoren wat dan nog???
jaja, dataprojectoren zonder data aansluiting?

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 20:59 schreef aatos het volgende:

[..]

jaja, dataprojectoren zonder data aansluiting?
Je hebt er blijkbaar niet veel verstand van dus ga ik er ook niet verder opin zorg maar dat je eerst genoeg background info hebt voordat je begint te flamen

Over and Out

• Jag

Jag

Op zondag 17 februari 2002 21:04 schreef 666_SerialKiller het volgende:

[..]

Je hebt er blijkbaar niet veel verstand van dus ga ik er ook niet verder opin zorg maar dat je eerst genoeg background info hebt voordat je begint te flamen

Over and Out
Mijn GoT, wat kunnen sommige mensen zich in rare bochten wringen om hun ongelijk niet toe te hoeven geven. Je oorspronkelijke bewering was dat er geen 50-70 lumen LCD projectoren waren, Aatos heeft bewezen van wel. Nou case closed toch?

• Big-Foot
Goede avond Jag :)

En dit draadje is ondertussen niet meer wat het zou moeten zijn.

Meer een ruzie tussen 2 users.
-----
Maar ik heb het idee dat je met een 60/70 lumen LCD projector niet veel kan omdat de licht opbrengst gewoon weg te laag is.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

[..]

Over and Out
Voor deze kansloze opmerking krijg je van mij een waarschuwing. Doe even normaal ofzo :(.

Je wringt je echt in ALLE bochten die mogelijk zijn, om maar niet je ongelijk toe te hoeven geven, en als laatste grijp je naar het allerlaagste middel: Met modder gooien :(. Zo gaan we niet met elkaar om. Je negeert alle opmerkingen over dat er dus wel projectoren van 70 lumen zijn, en op de opmerking dat het geen data projectoren zijn, ga je niet eens in met een goed argument (wat je makkelijk had gekund, als er ECHT een was) en ga je lopen flamen. :(

• aatos

[..]

Over and Out
ik stop hier, ik ga niet flamen, daar heeft niemand wat aan. gelijk zal ik van jou nooit krijgen, en dat is ook niet nodig, want als iemand deze thread doorleest, zal ie zelf wel kunnen beoordelen hoe de zaak in mekaar zit.

• tbusquet
Laten we het weer fijn over projectoren hebben ;)

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 22:15 schreef mweert het volgende:
Maar ik heb het idee dat je met een 60/70 lumen LCD projector niet veel kan omdat de licht opbrengst gewoon weg te laag is.
Ja dat bedoel ik ermee en ik heb die projectoren die hij opnoemde bij sharp usa en Europe gezocht en ze zijn nergens te vinden en de kleinste beamer heeft 350 ansi Lumen ik kan er niks aan doen maar dat staat er. Dat zijn de feiten en een CRT beamer is en blijft het beste voor film, als je er de plaats voor over hebt. Het is wel een hoop instel werk, maar ze zijn stil want LCD en DLP hebben altijd een ventilator. En een CRT-beamer moet je 30 - 60 min van tevoren aanzetten.

En als je niet gelooft dat een CRT 100% zwart levert check de Braco Cine6 en dat is nog een kleine CRT.

• DaDaJoker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01-2025

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Kijk maar eens bij www.projecta.nl. Die hebben een handige schermcalculator. Wat dat ding in principe doet is het aantal lumen verdelen over een doek, waarbij dus minimaal 400 lumen/m2 gehaald dient te worden.

Ergo: om een doek van 2x1,5 m goed te belichten heb je dus een 3x400=1200 lumen nodig.

Overigens worden lcd- en dlp-projectoren bij peak white gemeten, en zal dus de gemiddelde lichtopbrengst stukken minder zijn.

Mijn projector (1600 lumen) heeft iig moeite genoeg om een scherm van 3 meter breed bij donkere scenes voldoende te belichten, ook al omdat de contrastverhouding van een lcd/dlp stukken minder is dan van een CRT projector.

Leuke handigheidjes zijn trouwens motorzoom en -focus (hep de mijne :) )

Verder zou ik altijd voor een 1024x768 of hoger gaan, omdat je anders inderdaad de puntjes te goed kunt onderscheiden.

Specs? Zie ondertitel...

• aatos
Op maandag 18 februari 2002 03:58 schreef DaDaJoker het volgende:
Kijk maar eens bij www.projecta.nl. Die hebben een handige schermcalculator. Wat dat ding in principe doet is het aantal lumen verdelen over een doek, waarbij dus minimaal 400 lumen/m2 gehaald dient te worden.

Ergo: om een doek van 2x1,5 m goed te belichten heb je dus een 3x400=1200 lumen nodig.
stukje van de link:
------
Under low ambient light conditions = 100 lux
Under normal ambient light conditions = 400 lux
------
100 en 400 is een groot verschil, dus zomaar uitgaan van 400 is niet slim. daarnaast, ik wil het echt nog wel donkerder hebben dan 'low ambient light'.
Overigens worden lcd- en dlp-projectoren bij peak white gemeten, en zal dus de gemiddelde lichtopbrengst stukken minder zijn.
ehm.. juist bij crt projectoren worden peak white levels gemeten, en niet bij lcd/dlp projectoren. bij lcd/dpl is zijn de peak white levels namelijk precies even hoog als de ansi lumen rating, terwijl het bij crt veel verschilt (factor 5-10 ofzo)

een stukje hierover van barco:
http://www.barco.com/projection_systems/customer_services/advice.asp

Afbeeldingslocatie: http://www.barco.com/projection_systems/images/customer_services/lumgame.gif
Mijn projector (1600 lumen) heeft iig moeite genoeg om een scherm van 3 meter breed bij donkere scenes voldoende te belichten, ook al omdat de contrastverhouding van een lcd/dlp stukken minder is dan van een CRT projector.
bij welke omgevingslichtsterkte kijk je dan? hij zou het echt makkelijk aan moeten kunnen als je het maar donker maakt. bij 'low ambient light' zou je een oppervlakte van 16 m2 goed moeten kunnen belichten. dus 3*1.7 ofzo is uitstekend te doen.
Leuke handigheidjes zijn trouwens motorzoom en -focus (hep de mijne :) )

Verder zou ik altijd voor een 1024x768 of hoger gaan, omdat je anders inderdaad de puntjes te goed kunt onderscheiden.
wel bij een scherm van 3 meter breed.. maar dat hebben/willen de meeste mensen niet.

• DaDaJoker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01-2025

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Stom stom stom |:( tuurlijk is peak white bij CRT.

effe over die luxen:

Bij een CRT is het zwart veel zwarter dan bij een LCD/DLP.
Daarom kun je dan met minder luxen werken, maar bij een LCD is het zwart lichter, en heb je dus meer licht nodig om een goed contrast te krijgen, ook bij een totaal verduisterde ruimte. Sterker nog: zonder een fatsoenlijk masking systeem is er gewoon irritant veel restlicht van het niet gebruikte gedeelte van het kijk-oppervlak. Ik zit nou dus te kijken met 1600/(3*2.25)=237 lux, met een vrij nieuwe lamp, op een Projecta Elpro Electrol Matt White, met vertikaal masking systeem, in een totaal verduisterde ruimte, en het ziet d'r wel leuk uit, maar volgens mij kan het toch wel beter.

Iemand tips misschien?

Specs? Zie ondertitel...

• aatos
Op dinsdag 19 februari 2002 04:07 schreef DaDaJoker het volgende:
Stom stom stom |:( tuurlijk is peak white bij CRT.

effe over die luxen:

Bij een CRT is het zwart veel zwarter dan bij een LCD/DLP.
Daarom kun je dan met minder luxen werken, maar bij een LCD is het zwart lichter, en heb je dus meer licht nodig om een goed contrast te krijgen, ook bij een totaal verduisterde ruimte.
bij een crt is het zwart idd veel zwarter dan bij lcd/dlp. dat laat de hogere contrast ratio zien. maar het is niet zo dat je dan dus meer lichtopbrengst nodig hebt voor goed contrast. namelijk: als je een hogere lichtopbrengst hebt bij dezelfde contrast ratio, zal ook het zwart lichter zijn. en dat is niet wat je wil. daarom is ook met een 50 lumen projector goed te kijken bij een geheel verduisterde ruimte: de lichte stukken zijn wel niet heel licht, maar de zwarte stukken wel vrij donker.
Sterker nog: zonder een fatsoenlijk masking systeem is er gewoon irritant veel restlicht van het niet gebruikte gedeelte van het kijk-oppervlak. Ik zit nou dus te kijken met 1600/(3*2.25)=237 lux, met een vrij nieuwe lamp, op een Projecta Elpro Electrol Matt White, met vertikaal masking systeem, in een totaal verduisterde ruimte, en het ziet d'r wel leuk uit, maar volgens mij kan het toch wel beter.

Iemand tips misschien?
wat is de contrast ratio van je projector? als die erg laag is, zou je kunnen denken aan een andere (met minder lichtopbrengst). ik weet zeker dat een 800 lumen dlp projector met 500:1 contrast een beter beeld geeft dan een lcd 1600 lumen met 150:1, tenminste voor home theatre toepassingen.

• Flint
  • Laatst online: 13-02 15:25
Op zondag 17 februari 2002 14:51 schreef tbusquet het volgende:
De hele dure modellen LCD van Sony vwt-h10 en h11 geloof ik.. Hebben bepaalde correcties ingebouwd waardoor je wel heel dicht bij superzwart in de buurt komt, maar je hebt gelijk, LCD kan geen superzwart produceren.

Verder, je moet echt een volledig donkere ruimte hebben om van 50 lumen nog iets te zien.
Hier staat een 11HT thuis, een heel mooi apparaat, maar het zwart is toch nog wat aan de lichte kant. Da's het nadeel van LCD, die laat altijd een beetje licht door.
Sony noemt het trouwens Cinema black, waardoor de lamp minder fel gaat branden. Heeft tevens het voordeel van meer branduren :)

• aatos
Op dinsdag 19 februari 2002 10:10 schreef Flint123 het volgende:

[..]

Hier staat een 11HT thuis, een heel mooi apparaat, maar het zwart is toch nog wat aan de lichte kant. Da's het nadeel van LCD, die laat altijd een beetje licht door.
Sony noemt het trouwens Cinema black, waardoor de lamp minder fel gaat branden. Heeft tevens het voordeel van meer branduren :)
klopt, stukje van sony:
-------
The VPL-VW11HT's optical unit has undergone a complete redesign to incorporate newly developed wide screen, high-resolution LCD panels and an upgraded lamp that improves the contrast ratio and enriches the image reproduction. This state-of the-art optical technology enables the high brightness to be maintained at 1000 ANSI lumen whilst reducing the projector's black level by more than 50 per cent. This projector is rated at 1000 ANSI lumens, but it has a "cinema black" mode, which improves black levels somewhat while reducing the ANSI lumen rating to 700. The unique 'Cinema Black' feature of Sony controls the power of the projector bulb under dimmed lighting, allowing black areas of an image to be presented in 'true black' and creating a more real cinema experience.

As a result of these optical improvements, the VPL- VW11HT delivers a natural image with vivid color and a more dynamic picture with deep black reproduction. In addition, the new lamp can last up to 50% longer, significantly reducing running costs.
-------

dus wat ze doen is de lamp wat minder fel zetten, en waarschijnlijk vervolgens het contrast heel hoog zetten.

zo'n stand is best handig, niet alleen voor een beter beeld, maar vooral voor meer branduren.

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-03 21:07

Arjan A

Cenosillicafoob

Hier staat ook nog een verhaaltje

http://www.dvdinfopage.com/pcdvd/projector.html

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• tbusquet
Op dinsdag 19 februari 2002 10:10 schreef Flint123 het volgende:

[..]

Ja, had gelezen op het dvd-forum dat jij die projector gekocht had, heeft stassen je al een nieuwe gegeven nu ?
En wat wel heel erg fijn is aan die projector van jou is dat hij dus echte 16:9 panelen heeft :) * tbusquet is een beetje jaloers, maarja zoveel geld heeft deze jongen niet.

• Jasper Janssen
Op dinsdag 19 februari 2002 12:19 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Ja, had gelezen op het dvd-forum dat jij die projector gekocht had, heeft stassen je al een nieuwe gegeven nu ?
En wat wel heel erg fijn is aan die projector van jou is dat hij dus echte 16:9 panelen heeft :) * tbusquet is een beetje jaloers, maarja zoveel geld heeft deze jongen niet.
http://cgi.ebay.com/aw-cgi/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=1333092074

Nah, cheapie toch!

• Flint
Op dinsdag 19 februari 2002 12:19 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Hehehe, jij let goed op :D
Vandaag heb ik een mailtje gekregen. Ze wisten nog niet wanneer de nieuwe zou komen, maar zodra het zover was zou ik meteen bericht krijgen. (we zijn al 2 maanden aan het wachten)

Yep, 16:9 is inderdaad héél fijn. Hij is echt gemaakt voor films te kijken, en dat merk je aan veel dingen. Zodra je bijvoorbeeld dat CinemaBlack aanzet dan gaat de ventilator ook langzamer draaien en dat scheeld best wel in dB's.

De projector is trouwens niet van mijzelf, hij is van m'n broer. Hij staat alleen wél op mijn kamer, dus da's wel geinig. :7
Alles wat van mij is staat onderaan elke post 8-)

• Jasper Janssen
Op woensdag 20 februari 2002 19:27 schreef Flint123 het volgende:

[..]

Hehehe, jij let goed op :D
Vandaag heb ik een mailtje gekregen. Ze wisten nog niet wanneer de nieuwe zou komen, maar zodra het zover was zou ik meteen bericht krijgen. (we zijn al 2 maanden aan het wachten)

Yep, 16:9 is inderdaad héél fijn. Hij is echt gemaakt voor films te kijken, en dat merk je aan veel dingen. Zodra je bijvoorbeeld dat CinemaBlack aanzet dan gaat de ventilator ook langzamer draaien en dat scheeld best wel in dB's.

De projector is trouwens niet van mijzelf, hij is van m'n broer. Hij staat alleen wél op mijn kamer, dus da's wel geinig. :7
Alles wat van mij is staat onderaan elke post 8-)
Maar waarom moet je nou een nieuwe hebben als ie het wel doet? :?

• Flint
Op donderdag 21 februari 2002 02:50 schreef Jasper Janssen het volgende:

[..]

Maar waarom moet je nou een nieuwe hebben als ie het wel doet? :?
Ja, hij doet 't wel... maar daar is ook alles mee gezegd.
Hij had al branduren op de teller staan. Dat mag natuurlijk niet. dus 2de hands
Verder heeft ie een aantal kapotte pixels. Dat mag bij zo'n duur apparaat ook niet.
En tevens kun je een van de voetjes om de projector af te stellen niet gebruiken, omdat die gaar is.... dus staat hij niet stabiel en een beetje scheef.
Pagina: 1