diskeltische lurker
Midpoint Teamer, schijnt dit soort grappen te kunnen doen.
There are two theories to arguing with women. Neither one works.
misschien bij de isp een dnsserver laten draaien die bij www.bedrijf.nl 3 ip's heeft en dit gaat verdelen ???
ik roep maar wat. heb je daar iets aan ?
ik roep maar wat. heb je daar iets aan ?
Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad
Wat wil je balancen ?
De 3 lijnen samenvoegen om lekker te pompen kan iig niet.
Wat load balancing voor http of een website wil nog wel lukken.
De 3 lijnen samenvoegen om lekker te pompen kan iig niet.
Wat load balancing voor http of een website wil nog wel lukken.
edit:
BTW: een beetje zoeken naar dit onderwerp had dit antwoord ook opgeleverd.
BTW: een beetje zoeken naar dit onderwerp had dit antwoord ook opgeleverd.
Het gaat om 3 modems. apart ingelogt.
Midpoint is grappig... en duur voor 15 users...
heb net andere software gedownload die het ook kan:Vicomsoft Remote Control
+filter (geen vieze plaatjes voor de klanten
)
+ userbeheer
Maar dit kost me ook al 150+180$
vroeg me gewoon af waarom het niet standaard met w2k server kan?
Midpoint is grappig... en duur voor 15 users...
heb net andere software gedownload die het ook kan:Vicomsoft Remote Control
+filter (geen vieze plaatjes voor de klanten
+ userbeheer
Maar dit kost me ook al 150+180$
vroeg me gewoon af waarom het niet standaard met w2k server kan?
diskeltische lurker
Winroute proberen. Winroute kan als het goed is de 3 modem lijnen "samen" gebruiken voor up- en download.
Met EQL moet het ook aan de andere kant ondersteund worden. Dus als jij 2 of 3 ADSL verbindingen hebt, dan moet je bij dezelfde ISP zitten, die EQL ondersteund, of je eigen server op het Inet hebben, die EQL ondersteund..
Veel geluk...
Veel geluk...
Be more, use Linux.
Verwijderd
hetzelfde als hierboven staat... de andere kant moet het ondersteunen...Op maandag 18 februari 2002 09:23 schreef EHofman het volgende:
Winroute proberen. Winroute kan als het goed is de 3 modem lijnen "samen" gebruiken voor up- en download.
Let wel dat enkel per sessie 1 modem wordt gebruikt. Als je 1 file download zal dit dus niet drie keer zo snel gaan. Wel zullen drie apparte downloads (sessies) elkaar niet hinderen...
Ok Als jullie goed gelezen hebben dan weten jullie dat ik dit onder w2k wil hebben. (hoezo stug...)
Winroute kan (zover ik weet) maar een inkomende verbinding aan.
Het maakt me niks uit of de drie verbindingen appart blijven. En dus niet samen worden gevoegd als ze maar via 1 gateway worden aangesproken. En dus mijn 15 klanten niet gaan zeuren dat het te langzaam is.
het is al oke als de ene pc via de ene connectie gaat en de ander via een andere.
Ik zit hier nl. in Yemen technisch een i-netcafe te ondersteunen. (Kan jullie steun erg goed gebruiken
)
Winroute kan (zover ik weet) maar een inkomende verbinding aan.
Het maakt me niks uit of de drie verbindingen appart blijven. En dus niet samen worden gevoegd als ze maar via 1 gateway worden aangesproken. En dus mijn 15 klanten niet gaan zeuren dat het te langzaam is.
het is al oke als de ene pc via de ene connectie gaat en de ander via een andere.
Ik zit hier nl. in Yemen technisch een i-netcafe te ondersteunen. (Kan jullie steun erg goed gebruiken
diskeltische lurker
Alleen als de ISP het ook ondersteunen. Althans, ik ken geen Nederlandse ISP die het ondersteund!Op zaterdag 16 februari 2002 18:53 schreef Fabian het volgende:
EQL [Serial Line Load Balancing] onder linux kan 't
[Sorry beetje laat!
Nu terug naar de vraag... Wat is nou het probleem. Waarom wil je 1 IP adres? Load balancing? Voor buiten -> binnen of andersom?
Om via drie modems in te bellen. Deze connecties eerlijk te verdelen onder de internet users.
Dat betekend dus vanuit 3 IP-adressen naar 1 gateway
Kan dat niet met NAT en Routering
Dat betekend dus vanuit 3 IP-adressen naar 1 gateway
Kan dat niet met NAT en Routering
diskeltische lurker
oeps... das toch best moeilijk eigenlijk... Misschien zou je softwarematig de source adressen van ieder pakketje regelmatig aanpassen en dan over de goede gateway wegsturen... Hmmm. Ik ken geen Win* oplossingen uit mijn hoofd.....
Je verhaal heeft inderdaad het meeste weg van EQual serial Line [EQL] sharing, maar nogmaals... moet de overkant het ondersteunen.
Je verhaal heeft inderdaad het meeste weg van EQual serial Line [EQL] sharing, maar nogmaals... moet de overkant het ondersteunen.
Het is dus zo dat de andere kant NIKS ondersteund! Anders had ik toch wel gewoon modembonding gedaan??? Das een eitje in Windows. Maar mijn ISP ondersteund geen enkele loginnaam via meerdere verbindingen. Dus we hebben nu drie tel.lijnen en drie accounts
diskeltische lurker
Je zou de 3 lijnen naar ip-adressen kunnen splitsen, dus bv lijn 1 handelt alle ip-adressen van 1.0.0.0 t/m 80.0.0.0 , lijn 2 80.0.0.1 t/m 160.0.0.0 en lijn 3 van 160.0.0.0 t/m 255.255.255.254 . Maar willekeurige andere splitsingen zijn natuurlijk ook mogelijk. Dit kun je met route add commando's wel realiseren, maar is wel een lekker werkje... Een echt bevredigiende oplossing is dit waarschijnlijk niet, maar het is wel een oplossing
Wowwie
maar zou ik dan ook lijn 1 aan eenaantal pc's kunnen toewijzen en lijn twee aan een andere groep zodat een bep. groep pc's gebruik maakt van die connectie, terwijl alles toch in 1 netwerk zit.
Ander probleem: via IP kan ik de w2k server niet zien en hij ziet zelf ook niks in het netwerk. Als oopl. maar Netbeui geinstalleerd maar dat verdient niet de schoonheidsprijs.
De clients zijn w98 met DHCP en een vaste inlognaam die bij de w2kserver(geen AD) bekend (staan in de user lists). wat doe ik fout?
maar zou ik dan ook lijn 1 aan eenaantal pc's kunnen toewijzen en lijn twee aan een andere groep zodat een bep. groep pc's gebruik maakt van die connectie, terwijl alles toch in 1 netwerk zit.
Ander probleem: via IP kan ik de w2k server niet zien en hij ziet zelf ook niks in het netwerk. Als oopl. maar Netbeui geinstalleerd maar dat verdient niet de schoonheidsprijs.
De clients zijn w98 met DHCP en een vaste inlognaam die bij de w2kserver(geen AD) bekend (staan in de user lists). wat doe ik fout?
diskeltische lurker
Pagina: 1