Toon posts:

[RH72] Wil niet starten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijdje terug een nieuwe harde schijf gekocht, daarna had ik eindelijk weer de schijfruimte om Linux te installeren. RedHat 7.0 geinstalleerd, en het draaide ook nog ;)
Toch maar zo snel mogelijk RH7.2 besteld, eerst als upgrade geinstalleerd, maar toen kon ik X niet meer starten. Aangezien ik toch nog nix belangrijks erop had staan, dacht ik ook wel een volledige nieuwe installatie kon doen. Sindsdien heb ik het wel 5 keer geinstalleerd en telkens krijg ik een of andere kernel dump bij het opstarten en doet 'ie verder niks meer. Het scherm deed me nog het meest denken aan een BSOD, (met zwarte achtergrond) met alle registers, en weet ik veel wat nog meer.
Mijn systeem is een Athlon 900, 192 Mb RAM, Jetway mobo, Asus V7700-DeLuxe.
Is er iemand die dit probleem herkent, of weet waar het aan kan liggen

Verwijderd

Hm, ik had een zelfde probleem bij het installeren van Mandrake 8.1.

2 hd's in mijn systeem een 10GB WDC en een 40GB MaxtorDM60+
(alletwee op een raid controller trouwens, maar dat doet er ff niet toe).

Ik kreeg tijdens het installen geen foutmelding, maar gewoon een fastloper :(
Ik snapte dat eerst niet helemaal, aangezien XP er wel op draaide... Nadat ik de 10GB op mijn primaire ide (master) had gezet werkte het nog niet.
Toen ik echter de jumper van die HD haalde (meestal is het dan cable-select/master) werkte alles plots perfect! Linux Mandrake en Debian vonden zelfs gewoon de raid controller + 40GB hd!

Misschien heb je er iets aan... (zei de newbie) :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf ook 2 harde schijven, dus ik zal het eens proberen.
iig bedankt

• Remenic
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:06
Naar mijn weten is dat een kernel probleem.

Het beste wat je kunt doen is een zorgen dat je op de 1 of andere manier in RH7.2 komt met een andere kernel (via de CD-ROM met rescue mode ofzoiets), en dan de volgende rpms installeren:

kernel-2.4.9-21.athlon.rpm
modutils-2.4.10-1.i386.rpm
tux-2.2.0-1.i386.rpm

deze kan je vinden in de updates dir bij je dichtsbijzijnde (vaag woord, zal wel verkeerd gespeld zijn) mirror.

Ik heb deze info via google gevonden trouwens, een tijdje terug (doen ik RH7.2 op de duron van me broertje installeerde.). Deze update deed het probleem doen verdwijnen.

succes.

edit:
ben niet helemaal in orde op het moment...