Nieuwe DreamSNES uit. v0.9.5

Pagina: 1
Acties:

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05-2025
Er is een nieuwe versie van DreamSNES uit voor de liefhebbers. Ik ga hem zo dadelijk zelf proberen.

Te halen van www.dcemulation.com of http://mc.pp.se/dc/dreamsnes

Laat horen wat je ervan vindt.

PS: Voor de mods, er zijn hier totaal geen roms te vinden.

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Verwijderd

Ik ben erg benieuwd of de snelheid goed is bij deze release. Ik vond de vorige net iets te langzaam om lekker te kunnen spelen...

Laat je ervaringen horen!!

• GZ
Ik ben bang dat het nog even wachten wordt op een self bootable Nero image of zo, want ik krijg hem niet aan de praat. Er is wel een Nero image, maar ook die moet je zelf selfbootable maken.

Nog even afwachten dus voor de mensen die nog niet kunnen selfbooten (wo ik dus :( )

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
[laat maar :P]

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 10:55 schreef GolbeZeromus het volgende:
Ik ben bang dat het nog even wachten wordt op een self bootable Nero image of zo, want ik krijg hem niet aan de praat. Er is wel een Nero image, maar ook die moet je zelf selfbootable maken.

Nog even afwachten dus voor de mensen die nog niet kunnen selfbooten (wo ik dus :( )
Kan je geen boot-disc gebruiken dan?

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 23:13

DeMoN

Pastafari

Op vrijdag 15 februari 2002 10:57 schreef Frank128 het volgende:
[laat maar :P]
Ik weet niet of ie beter is :o

:P

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• GZ
Nee, je kan geen bootdisc gebruiken.

PS: Die Nero image is dus wel selfbootable. Ik moest alleen even mn Nero upgraden. Ik heb hem nu op mn scherm draaien. Het eerste wat gelijk opvalt is het trillende scherm. Nu ga ik ff een Roms CD maken. meer nieuws volgt.

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 11:19 schreef GolbeZeromus het volgende:
Nee, je kan geen bootdisc gebruiken.

PS: Die Nero image is dus wel selfbootable. Ik moest alleen even mn Nero upgraden. Ik heb hem nu op mn scherm draaien. Het eerste wat gelijk opvalt is het trillende scherm. Nu ga ik ff een Roms CD maken. meer nieuws volgt.
Trillende scherm?

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

CHANGELOG;

* Rewrote 65c816 CPU core to SH4 assembler
* Added light gun (SuperScope) support
* Fixed a bug that made it impossible to save unless the VMU was in port A, slot 1.
* VMU saving have been improved to work on all VMUs available for testing.
* Whenever a save is in progress a VMU icon will appear in the top left corner. If the save fails for some reason a message will be displayed with the reason for the failure.
* VMU saves are compressed. This reduces practically any save to two blocks.
* Yoshi's Island (and other SuperFX games) no longer crashes DreamSNES
* Controllers are now automatically configured based on what is connected to the Dreamcast. Check the heads up display in the top right corner when starting a game for the current configuration. The configuration can be dynamically changed while playing by removing or adding peripherals to the Dreamcast ports.
* A file (ROMS.LST) can optionally be added to the cd to speed up the rom scan. The game names will then be takes from the file instead of scanning the rom header.
* Added Finnish, French, German, Italian, Japanese, Polish and Spanish translations. Thanks to all locale contributors!

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Verwijderd

Nou, hoe draait ie ? Als ie echt full speed is kan ik mijn geluk niet meer op :)

• SuperPotato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-12-2025
-

[ Voor 99% gewijzigd door SuperPotato op 18-03-2017 10:23 ]

• GZ
Ik vind de nieuwe DSNES tot nu toe tegenvallen. Maar ja hij is nog steeds in beta fase, het gaat in ieder geval de goeie kant uit denk ik.

Met geluid uit speelt ie aardig, maar nog steeds niet full speed naar mijn mening.

Ik zag al dat mensen "110%" snelheid constateerden met Super CastleVania 4, maar ikzelf kon dat niet echt bevestigen. Dit speelde ik dan wel met geluid op mono.

Ga ff verder kijken nu of dat echt uitmaakt.

• RedTop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01-2024
w00000ttt!!! Dit vind ik echt beter...

Een emu op Dreamcast is gewoon echter dan op een PC omdat het het oude "ik hang met een joypad in mijn handen voor een grote tv"-gevoel heeft...

Als deze versie weer wat sneller is dan de vorige dan vind ik het al best! :)

Sowieso fijn dat die gasten toch nog er mee bezig zijn. Ik had de hoop al lang opgegeven.

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Op vrijdag 15 februari 2002 14:59 schreef -RMW- het volgende:
Stoer ! Echt leuk dat dat Dreamcast, een zwaar ondergewaardeerde console, nog een gave emu-scene heeft, die ook leuk is om te volgen...

NBA 2k2 en Phantasy Star Online komen btw ook nog uit binnenkort, misschien Evil Twin, en nog wat games..
NBA 2k2 is al uit :9
Die heb ik net nog gespeed :)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
Op vrijdag 15 februari 2002 15:53 schreef RedTop het volgende:
w00000ttt!!! Dit vind ik echt beter...

Een emu op Dreamcast is gewoon echter dan op een PC omdat het het oude "ik hang met een joypad in mijn handen voor een grote tv"-gevoel heeft...
Tv-out + gamepad incl. verlengkabel + Zsnes is beter :P

• GZ
Met het geluid uit gaat de snelheid zeer goed als ik het mag zeggen.

Afgezien van het, toch nog, trillende scherm en het geluid uit is dit een zeer goede emu.

• RedTop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01-2024
Op vrijdag 15 februari 2002 17:18 schreef Frank128 het volgende:

[..]

Tv-out + gamepad incl. verlengkabel + Zsnes is beter :P
Als je houd van installeren, browsen, laden, instellingen wijzigen etc voordat je gaat spelen wel ja... :)

• SuperPotato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-12-2025
-

[ Voor 100% gewijzigd door SuperPotato op 18-03-2017 10:24 ]

• GZ
En er is weer een nieuwe. 0.9.6 is uit. Deze is volgens mensen weer wat sneller en haalt de bugs uit 9.5. Dit waren onder andere dat gesavede games niet meer worden konden galaden. Images weer te halen van de in de eerste post genoemde URL's.

• GZ
Nou, deze versie is inderdaad een stukkie sneller. Maar ondertussen is er weer een ander probleem. Ik krijg maar 1 of op zijn hoogst 11 roms te zien als ik de lijst laad, en dat terwijl er 440 of zo opstaan.

Dit probleem hebben meerdere mensen dus misschien dat ook daarvoor weer een update uitkomt.

Verwijderd

Op zaterdag 16 februari 2002 00:48 schreef RedTop het volgende:

[..]

Als je houd van installeren, browsen, laden, instellingen wijzigen etc voordat je gaat spelen wel ja... :)
Ik houd ook wel van 100% snelheid, dank u wel :P
Pagina: 1