3Com 3C509B-TPC netwerk kaart, ook gelijk als server?

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 07:59
Ik ben van plan om een netwerkje aan te leggen om internet te sharen. IK heb een 3Com 3C509B-TPC netwerk kaart, deze heeft een UTP aansluiting en COAX aansluiting. KLopt het dan dat ik dit kaartje ook als server kan gebruiken? OF heb ik dan een aparte netwerkkaart voor nodig.

De UTP is voor de internetkabel verbinding, de COAX moet dan voor de 2e computer zijn.

Weet iemand of het wel uberhaupt met dit kaartje kan?

Thanx in advance

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 16:31
dus comp1 is tcp 2 comp is coax 3 comp(servers) en dan vanaf 1 naar 2 via 3 . NEE dit werkt dus niet de netwerkkaart kan maar 1 tegelijk aanspreken en dat is dus utp of coax. helaas ik heb het ook geprobeerd, wat je dan moet doen is in de server 1 netwerkkaart utp en 1 coax, dan werkt het wel (schijnt) heb het zelf niet geprobeerd maar werkt wel!

Verwijderd

Klopt, je hebt 2 NIC's nodig in de server om internet te sharen, je kan natuurlijk ook 2 UTP netwerk kaarten erbij kopen en ze dan verbinden dmv. UTP Cross Link kabel, heb je geen HUB nodig.

• goodfella
  • Laatst online: 15-08 07:59
Nee Hermes

In Comp1 zit de cdie een UTP en een COAX aansluiting heeft.

Comp2 heeft alleen een coax.

Op de UTP van COMP1 zit de internet verbinding en nu wil ik dat sharen met die COAX aansluiting, kan dat? Volgens mij is mijn 3C509B-TPC een COMBO kaart, het is me eens verteld dat het kan met zo'n COMBO kaart. KLopt dat?

thanx in advance

• Crusader
  • Laatst online: 19-08 23:20

Crusader

Arc Nature

HermeS heeft het antwoord al gegeven:
NEE dit werkt dus niet de netwerkkaart kan maar 1 tegelijk aanspreken en dat is dus utp of coax

If it ain't broken, play with it till it breaks.