Tijdens mijn verhuizing heb ik het plan opgevat op de server te verplaatsen van de huiskamer naar de gangkast. Dan hoor ik hem niet meer. Mijn visite stelt dat vast op prijs. En aangezien ik toch nog aan het verbouwen was wil ik voor dat de plinten op de juiste lpek komen de kabel leggen. Zogezegd, zogedaan. De kabel loop vanaf de plint onder het bureau naar de gangkast. Op de uiteinden van de kabel heb ik UTP doosjes geplaatst. Eerst de kabel gesplit, het is een dubbele UTP, en toen de 8 draden gestript. Vervolgens op de juiste plek geschroefd. Dit natuurlijk aan beide kanten. Vanaf de UTP doos in de gangkast een normale kabel naar de NIC van de server. Vanaf de UTP doos onder mijn bureau naar de HUB ook een normale kabel. Op de aansluiting van de HUB gaat meteen een groen lampje branden. Dat is goed naar mijn idee, maar geen geel lampje. Die van de data. De server kan ook niet pingen naar clients en ga zo maar door. Ik heb, omdat ik dacht dat ik gek werd, de kabel van de HUB naar de UTP doos vervangen door een CROSSCABLE. Groen lampje weg. Zelfde als ik de CROSS plaats tussen de NIC van de server en de UTP doos in de gang kast.
Iemand enig idee wat ik fout doe..? Logisch zou zijn als ik de kabel verkeerd zou hebben aangesloten op de UTP dozen, maar dan zou ook het groene lampjes weg moeten zijn.
HELP, ik krijg er een punthoofd van!!!
Iemand enig idee wat ik fout doe..? Logisch zou zijn als ik de kabel verkeerd zou hebben aangesloten op de UTP dozen, maar dan zou ook het groene lampjes weg moeten zijn.
HELP, ik krijg er een punthoofd van!!!