Toon posts:

Netwerk aanleggen!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tijdens mijn verhuizing heb ik het plan opgevat op de server te verplaatsen van de huiskamer naar de gangkast. Dan hoor ik hem niet meer. Mijn visite stelt dat vast op prijs. En aangezien ik toch nog aan het verbouwen was wil ik voor dat de plinten op de juiste lpek komen de kabel leggen. Zogezegd, zogedaan. De kabel loop vanaf de plint onder het bureau naar de gangkast. Op de uiteinden van de kabel heb ik UTP doosjes geplaatst. Eerst de kabel gesplit, het is een dubbele UTP, en toen de 8 draden gestript. Vervolgens op de juiste plek geschroefd. Dit natuurlijk aan beide kanten. Vanaf de UTP doos in de gangkast een normale kabel naar de NIC van de server. Vanaf de UTP doos onder mijn bureau naar de HUB ook een normale kabel. Op de aansluiting van de HUB gaat meteen een groen lampje branden. Dat is goed naar mijn idee, maar geen geel lampje. Die van de data. De server kan ook niet pingen naar clients en ga zo maar door. Ik heb, omdat ik dacht dat ik gek werd, de kabel van de HUB naar de UTP doos vervangen door een CROSSCABLE. Groen lampje weg. Zelfde als ik de CROSS plaats tussen de NIC van de server en de UTP doos in de gang kast.

Iemand enig idee wat ik fout doe..? Logisch zou zijn als ik de kabel verkeerd zou hebben aangesloten op de UTP dozen, maar dan zou ook het groene lampjes weg moeten zijn.

HELP, ik krijg er een punthoofd van!!!

• wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:51

wielhelm

80/86 ST bladebladed

nee, een groen lampje kan ook oplichten als de kabel niet goed is.

• Ingens
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 07:50
Een hub crosst toch all :?
dus volgens mij moet je `gewone` utp gebruiken

An eye for an eye makes the whole world blind.

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Je moet idd, ZEKER een straight cable gebruiken; Het lijkt me dat je hem beschadigt hebt tijdens het splitten.

• defl8te
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09-2024

defl8te

weetikkût

jah, 'gewone' utp moet werken...

maar ik denk dat je de draad niet helemaal goed op de wandcontactdoosjes hebt gemonteerd, of de stekkertjes niet helemaal goed hebt geknepen, want zoals al eerder vermeld: je lampje kan ook branden als je kabel brak is.

Chriet Titulaer is de man

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Je crossover kan je ook in de uplink van de hub drukken en kijken of die het dan wel doet.

Verwijderd

Ik weet niet hoever je afstand is, maar als je geen zin hebt om te denken over wat er aan de hand is, moet je gaan elimineren.

Dus eerst een losse kabel neerleggen, welke je eerst ergens test, en die leg je gewoon los door je huis heen, van hub naar server. Als je dan een verbinding hebt, zit er of
- In je aansluiting van de UTP kastjes iets fout,
- in de geknepen kabels achter je plint iets niet goed.

Als dat ook geen effect heeft, zou ik maar eens al je kabels vervangen(de kabel achter je plint uiteraard met een losse kabel door je huis), en dan zou het toch moeten werken.

Probeer anders een kabel tester te lenen bij een electronica zaak.
Tenslotte : Meten = weten :)

/edit
Stond ergens een nutteloze 8 in.. Maar even weggehaald.
/edit

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
heb je niet toevallig je kabel tever afgestript

de kabel is namelijk niet voor niets getwist
als je dit hebt gedaan heb je idd het probleem dat het lampje wel aangaat maar geen dataverkeer mogelijk is

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

Verwijderd

Topicstarter
Barracuda,
Te ver gestript? Hij is ongeveer 3 a 4 centimeter gestript. Dat kan toch niet al te veel zijn?

No1Uno,
De afstand is ongeveer een meter of 10. Moet genoeg zijn voor een gecertificeerde UTP kabel die van een haspel af komt. Wat niet wil zeggen dat de kabel niet gebroken kan zijn in het midden of ergens. Wie zegt trouwens dat ik geen zin heb om na te denken? Het zal meten worden, maar ja, geen kabel tester.

RAJH,
Cross Cable in de Uplink heb ik gedaan. Dan brand het groene lampje weer. Niet het oranje lampje... Zodra ik die Cross in een normale poort stop dan brand er niets meer. En dat is te verwachten.

Uzer,
Ik vermoed dat dat het wel zal zijn. Maar aangezien ik dacht dat het groene lampje betekende dat de kabel goed is, ben ik daar niet mee verder gegaan.

XTerm89D,
Naar mijn idee moet ik inderdaad een straight cable gebruiken. Daarom heb ik die ook gebruikt. Ik ben niet die Cross aan de gang gegaan omdat het niet werkte. Tja, je gaat soms gekke dingen doen... De kabels die lopen vanaf de dozen in de muur zijn bestaande kabels die het doen. Ze zijn gegoten. e kabel achter de plint komt van een haspel af.

Ingens,
Klopt, behalve de Uplink poort. Daarom gebruikte ik een normale UTP.

Wielhelm,
Oh, kijk, daar heb ik wat aan. Eindelijk iemand die iets goeds zegt.

Guys, thanks. Ik ga wel weer eens opnieuw de draadjes strippen en vast maken. Eerst die tester eens scoren.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Op vrijdag 15 februari 2002 13:58 schreef Taruka het volgende:
Barracuda,
Te ver gestript? Hij is ongeveer 3 a 4 centimeter gestript. Dat kan toch niet al te veel zijn?
ik kan je vertellen, dat op 100 mbit, als je kabels meer dan 1 cm niet meer getwist zijn (de twistfrequentie moet ook het zelfde zijn), er meer dan 50% dataverslies kan optreden...

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Pagina: 1