Toon posts:

Wat moet een nieuw adventure hebben ?

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Gezien de hoeveelheid topics over adventures maak ik de conclusie dat de markt nog best interresse heeft in adventures.
Nou ben ik bezig met een vriend van mij om een concept voor een computer spel te maken en is onze keuze op een adventure gevallen.

Het spel gaat zich afspelen in een soort Alice in wonderland wereld.
We proberen het te baseren op de Sheep Dog 'n' Wolf engine maar dan met meer conversatie.
Niet liniair.

Zijn er hier mensen die misschien goede tips en of ideeen hebben ?
Wat wil de tweaker erin :) EN WAAROM WIL JE DAT

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Gewoon een vervolg op LBA, dan ben ik tevreden. :)

🌞🍃

Verwijderd

Topicstarter
Het word geen LBA daar kunnen we de rechten toch nooit voor krijgen :) maar we willen wel het 3D rondlopen en puzzels van LBA erin gooien.

OK er komt iets meer conversatie en puzzels en minder kans op dood gaan en geen stuiterbal maar toch

Verwijderd

een goed vervolg van 7th guest lijkt me btw ook wel stoer

• Ed_Capone
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-07-2025

Ed_Capone

Het leven is geen bitterbal

2D lijkt mij een beter keus. Makkelijker te maken plus dat het naar mijn mening beter bij een adventure past.

Voor 90% juist zijn is nog niet zo goed als stilte.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 15 februari 2002 12:59 schreef OrkBozz het volgende:
een goed vervolg van 7th guest lijkt me btw ook wel stoer
Is er al namelijk 11th hour :)

Maar jij bedoelt echt zo foto achtergrond
Wij proberen het in de stijl van Johnny the homicidal maniac
http://www.mcruff.com/jthm/jthm.htm
http://www.viciousgrin.com/jthm/gjohnny2.html

We willen er namelijk veel humor in gooien :)

Nu maar hopen dat we ook leuk zijn *D
Op vrijdag 15 februari 2002 13:07 schreef Ed_Capone het volgende:
2D lijkt mij een beter keus. Makkelijker te maken plus dat het naar mijn mening beter bij een adventure past.
Het gaat mij niet om of het makkelijker of moeilijker is.
Waar wij mee bezig zijn is puur het concept niet het programmeren zelf.

Dus jij zou gaan voor 2D omdat het er beter bij past
Kan je mij ook vertellen waarom je dat vind
Ik heb zelf bijv heel veel genoten van MI 4 & Discworld Noir.
Ik heb het gevoel als jede besturing iets verbeterd dat het dan net zo goed bij een adventure past als 2D.
Het voordeel van 3D is juist dat je meer met je omgeving kan doen.

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

Point en click iig :)

Beetje humor, leuke puzzels die net te onlogisch zijn

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 15 februari 2002 14:05 schreef Timpie het volgende:
Point en click iig :)

Beetje humor, leuke puzzels die net te onlogisch zijn
Waarom point en click ?
Wat voegt het toe ?
dat wil ik weten

Sorry dat ik het zo zit te kicken maar het gaat mij om het waarom en niet om het wat.
Zal ff mijn begin post editten ;)

• Ed_Capone
  • Laatst online: 06-07-2025

Ed_Capone

Het leven is geen bitterbal

Op vrijdag 15 februari 2002 14:02 schreef Gamegod het volgende:

Het gaat mij niet om of het makkelijker of moeilijker is.
Waar wij mee bezig zijn is puur het concept niet het programmeren zelf.

Dus jij zou gaan voor 2D omdat het er beter bij past
Kan je mij ook vertellen waarom je dat vind
Ik heb zelf bijv heel veel genoten van MI 4 & Discworld Noir.
Ik heb het gevoel als jede besturing iets verbeterd dat het dan net zo goed bij een adventure past als 2D.
Het voordeel van 3D is juist dat je meer met je omgeving kan doen.
Ja maar het verplaatsen moet gewoon heel simpel gaan en laat point en click daar nu uitermate geschikt voor zijn. En een adventure heeft of een hoop humor, heel goed verhaal of een hoop spanning nodig. Hierbij maakt het dan ook niet uit of je 2D of 3D kiest. Ok je hebt veel genoten van MI 4, deze zag er leuk uit, maar vond je dat nu ook de mooiste? Doe mij maar gewoon het simpele point & click werk.

Voor 90% juist zijn is nog niet zo goed als stilte.

Verwijderd

een character waar je je kunt inleven is ook belangerrijk

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:36

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Point & Click, alleen maar muis dus. Besturing met toetsen werkt niet fijn, het gaat toch niet om snelle reflexen enzo.

Ik zou 2D doen, waarom? Omdat ik de sfeer in een spel zoals MI3 en Broken Sword (1 en 2) niet heb teruggezien in Grim Fandango of MI4 (Gabriel Knight 3D kwam in de buurt, maar het zag er nog steeds niet echt echt uit, waar ze wel naar streefden). Je hebt geen last van hoekige polygonen, je kunt bepaalde vormen maken e.d. die je in 3D heeel moeilijk zou lukken, je kunt in 2D veel meer detail stoppen. Daarnaast is cartoon-style gewoon funny :)

Humor is altijd leuk :) maar wel moeilijk om een heel verhaal lang grappige dingen te bedenken. Een goed verhaal komt op de eerste plaats. Broken Sword 1en2 hadden (vind ik) een goede verhouding tussen humor en verhaal.

* handige_harrie heeft hier ergens een soort van station-scene uitgedacht ooit, was best aardig.

Ow en niet lineair? Denk niet dat je dat gaat lukken, ik zou het gewoon op een lineair verhaal houden, denk niet dat veel mensen zich daar aan storen.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 15 februari 2002 18:33 schreef Ed_Capone het volgende:

[..]

Ja maar het verplaatsen moet gewoon heel simpel gaan en laat point en click daar nu uitermate geschikt voor zijn. En een adventure heeft of een hoop humor, heel goed verhaal of een hoop spanning nodig. Hierbij maakt het dan ook niet uit of je 2D of 3D kiest. Ok je hebt veel genoten van MI 4, deze zag er leuk uit, maar vond je dat nu ook de mooiste? Doe mij maar gewoon het simpele point & click werk.
Nee je hebt gelijk ik vond deel 2 het leukste :)
Maar komt dat om het verhaal, de graphics of om het feit dat dat de eerste was die ik speelde (ik heb pas later deel 1 gespeeld) ?
Ik denk dat het komt omdat het de eerste was en niet om de 2D graphics.
Op vrijdag 15 februari 2002 18:49 schreef handige_harrie het volgende:
Point & Click, alleen maar muis dus. Besturing met toetsen werkt niet fijn, het gaat toch niet om snelle reflexen enzo.

Ik zou 2D doen, waarom? Omdat ik de sfeer in een spel zoals MI3 en Broken Sword (1 en 2) niet heb teruggezien in Grim Fandango of MI4 (Gabriel Knight 3D kwam in de buurt, maar het zag er nog steeds niet echt echt uit, waar ze wel naar streefden). Je hebt geen last van hoekige polygonen, je kunt bepaalde vormen maken e.d. die je in 3D heeel moeilijk zou lukken, je kunt in 2D veel meer detail stoppen. Daarnaast is cartoon-style gewoon funny :)

Humor is altijd leuk :) maar wel moeilijk om een heel verhaal lang grappige dingen te bedenken. Een goed verhaal komt op de eerste plaats. Broken Sword 1en2 hadden (vind ik) een goede verhouding tussen humor en verhaal.

* handige_harrie heeft hier ergens een soort van station-scene uitgedacht ooit, was best aardig.

Ow en niet lineair? Denk niet dat je dat gaat lukken, ik zou het gewoon op een lineair verhaal houden, denk niet dat veel mensen zich daar aan storen.
De grap is dat de engine die we willen gebruiken ook een soort van 2D/3D is.
In Sheep Dog 'n' Wolf is de wereld 3D alleen alle figuren (zoals schapen) zitten er half 2D in wat een tekenfilm achtige look geeft.
hier kan je een filmpje van het spel downloaden
http://extra.gamespot.co.uk/misc/ftp/dlfs.htm?ftp://ftp.zdnet.com/ukgames/videogames/psx/adventure/sdogw/sheepdogwolf.zip
Dit is om ff duidelijk te maken wat voor soort 3D ik precies bedoel. (PS is maar kort filmpje :()

Over het niet liniar zijn hadden we het volgende idee:
Het hoofdfiguur komt in een andere wereld en kan er op verschillende manier uitkomen.
Dus door haar eigen route te kiezen kan ze het moeilijker/makkelijker maken.
Maar hoe meer je doet hoe cooler het verhaal :)

Maar gezien de meningen hier moeten we toch maar eens kijken en nadenken over 2D of 3D :(

• PsyFlash
  • Laatst online: 30-12-2025
Oke, ik zou hier nog wat vertellen over Orion burger, uit deze draad.
Orion burger is niet 3d. Hoewel de achtergronden die ilusie scheppen. Het is ook cartoonish, maar erg goed afgewerkt. Je kunt in alle richtingen lopen door ergens te clicken. Dit klinkt misschien al fout maar het is echt een goed spel. Je kunt items met objecten combineren. Er zijn goede dialoog opties. Kortom een geweldig spel. Zelfs het verhaal is origineel.
Het enige minpunt is, dat het niet is aangeslagen en haast nergens meer te krijgen is. Het is niet bepaald freeware heelaas en een full install kost je gauw 650 mb.
Ik heb in ieder geval wat extra info voor je.
code:
1
2
3
4
Released: 1996 
Published By: Eidos Interactive 
Developed By: Sanctuary Woods Inc., 
Platforms: DOS

Afbeeldingslocatie: http://www.justadventure.com/thejave/html/Games/GamesO/OrionBurger/Burger01thumb.gif Afbeeldingslocatie: http://www.justadventure.com/thejave/html/Games/GamesO/OrionBurger/Burger03thumb.gif Afbeeldingslocatie: http://www.justadventure.com/thejave/html/Games/GamesO/OrionBurger/Burger05thumb.gif

Het is jammer dat de plaatjes zo weinig laten zien. Het spel is echt gaaf. Muziek, geluid, humor.

Over je adventure, kun je misschien iets in mekaar klooien en er een screenshot van maken? Gewoon dat we een idee hebben wat voor engine het is. Ik leer momenteel programmeren op school, maar dat is echt te verwaarlozen vooralsnog.

• BdR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-09-2025

BdR

TV is gooder then books

Op vrijdag 15 februari 2002 10:19 schreef Gamegod het volgende:
Zijn er hier mensen die misschien goede tips en of ideeen hebben ?
Wat wil de tweaker erin :) EN WAAROM WIL JE DAT
adventures ala larry/day of tentacle etc. kan je niet meer meer mee aankomen tegenwoordig, vindt ik.. het moet er een beetje goed uit zien

bijvoorbeeld met van die 360graden plaatjes zoals in Myst maar dan, zoals je zei, met cartoon achtige omgeving zoals JtHM. Dat zou wel cool zijn..
Afbeeldingslocatie: http://www.viciousgrin.com/images/jthm.gif

[edit]
maar als het jullie lukt om die Sheep Dog 'n Wolf achtige engine te gebruiken (lijkt ook beetje op Jet Set Radio) zodat je een soort real-time-manga film hebt 8-) das nog beter!

mijn web games -> Impossible Snake 2 :: Impossible Snake :: Snake Slider

Verwijderd

he van welk spel is dat plaatje?
het ziet er roelerend uit! :D

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 februari 2002 11:41 schreef PsyFlash het volgende:
Oke, ik zou hier nog wat vertellen over Orion burger, uit deze draad.
Het enige minpunt is, dat het niet is aangeslagen en haast nergens meer te krijgen is
Wat heet niet aangeslagen !
Het spel is alleen maar in Engeland uitgegeven en is nergens te bestellen :( (zover ik kan vinden)
Als je hem ooit wil verkopen dan moet je het zeggen dan wil ik hem wel kopen.
Over je adventure, kun je misschien iets in mekaar klooien en er een screenshot van maken? Gewoon dat we een idee hebben wat voor engine het is. Ik leer momenteel programmeren op school, maar dat is echt te verwaarlozen vooralsnog.
Het programmeren gaan we niet zelf doen wij zijn puur bezig met het concept.
Ik werk zelf bij Infogrames en ik hoop dat ik met de contacten die ik hier op doe het vertrouwen kan winnen om in mij en Ghost (kameraad die ook mee helpt) te sponseren.
Ik kan zelf ook wel wat programmeren maar niet dit soort dingen (misschien later :)).

Kijk anders ff naar het filmpje van Sheep Dog 'N' Wolf (GVD de naam begint nu wel lang te worden :() om te zien hoe het er ongeveer uit gaat zien

We gaan een uitgebreid verslag maken met welke figuren er in komen en de hoe de werelden eruit zien (Ghost kan redelijk tekenen :))
Ook gaan we een (flink) aantal puzzels bedenken en uittekenen/uitwerken

De reden waarom we hieraan begonnen zijn is omdat:
1 Er zijn te weinig (nieuwe) adventures
2 Ghost had een afstudeerprojekt nodig (cartoonschool :))
3 Hopelijk erg leerzaam
Op dinsdag 19 februari 2002 12:47 schreef BdR het volgende:

[..]

adventures ala larry/day of tentacle etc. kan je niet meer meer mee aankomen tegenwoordig, vindt ik.. het moet er een beetje goed uit zien

bijvoorbeeld met van die 360graden plaatjes zoals in Myst maar dan, zoals je zei, met cartoon achtige omgeving zoals JtHM. Dat zou wel cool zijn..

[edit]
maar als het jullie lukt om die Sheep Dog 'n Wolf achtige engine te gebruiken (lijkt ook beetje op Jet Set Radio) zodat je een soort real-time-manga film hebt 8-) das nog beter!
De reden waarom we de Sheep Dog 'n' Wolf engine willen gebruiken is omdat die van Infogrames is en dat ik ze misschien kan overhalen :) (plus het is een coole engine)
Plus als we die engine kunnen gebruiken hoeven daar alleen maar nieuwe plaatjes ingevoegd worden.
(als ik eraan denk zal ik morgen een plaatje/schetsje meenemen en dat on-line zetten)

Verwijderd

Geef mij maar aktie! >:) Een soort Quake alleen dan met een beetje (normale) gameplay! (gewoon een vervolg van Half-Life dus :)) Ik zou eigelijk een mix willen tussen Quake (3), Soldier of Fortune & Half-life! Dan heb je vanalles wat! *D

Al moet ik zeggen dat Max Payne zeer goed in de richting komt van die mix... :7

Het realisme van de meeste spellen is ook vrij laag. Bijvoorbeeld bij Soldier of Fortune. Daar kan je echt 100x beschoten worden, voordat je dood gaat! |:( Daar moet wel aan gewerkt worden vind ik!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 februari 2002 15:00 schreef OrkBozz het volgende:
he van welk spel is dat plaatje?
het ziet er roelerend uit! :D
Dat plaatje is van een strip (Johnny the homicidal Maniac)(nny voor vrienden B-)) niet een spel

Wij (Ghost en ik) willen een spel maken in die stijl
Morgen komt er een plaatje van ons :)

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

White Dust

PlaneScape: Torment

Het maakt mij niet zoveel uit hoe een adventure er uit ziet... een 3D aventure kan wel goed zijn, kijk maar naar Gabriël Knight III: Blood of the Sacred, Blood of the Damned, een fantasties spel met een heel erg goede sfeer en wel 3D...

* White Dust mist de tijd van Larry 1, dat je de commandos gewoon intypte :{

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Monkey Island of een nieuwe Indiana jones :P

Verwijderd

Manga stijl 8-) Zijn der weinig (geen?) van en is dus origineel :P

Verwijderd

Maak het goed bestuurbaar maar niet te makkelijk. Dus niet dat alles oplicht wat je nodig hebt en je gewoon een beetje rond moet klikken en het gaat vanzelf. Het zou erg leuk zijn als er een text mogenlijkheid bij zit in plaats van alleen maar klikken. Puzzels zijn ook altijd leuk als ze moeilijk genoeg zijn en niet te lang duren.
Doe er ook zo veel mogenlijk nutteloze dingen in die niet helpen bij de oplossing maar wel grappig zijn.
Misschein is het ook een leuk idee om er wat educatiefs bij te doen. Ik waardeer het altijd wel als ik er weer een aantal weetjes bij heb na het spelen van een spel.

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-01 12:38
Ik vond Grim Fandango ook gewoon goed hoor, ook al was ie 3D. Ik vond het gewoon (bijna) dezelfde kwaliteit hebben als bv MI.

There is no magic.

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:42
Kent iemand Black Dahlia?? Dit vondt ik ook een hele goede adventure. Is wel 2D, maar best goed geluid, en leuke films tussendoor :) Het verhaal ging wel, maar de puzzels werden soms best moeilijk (vond ik toen, is inmiddels 4 jaar geleden dacht ik :?)

ps. Door al die films was ie wel 8 CD's, dat switchen de hele tijd was wel irri

Verder vond ik Gabriel Knigth 3 een hele goede adventure, en Grim Fandango natuurlijk ook.

• PsyFlash
Op woensdag 20 februari 2002 00:26 schreef ItSnows het volgende:
Manga stijl 8-) Zijn der weinig (geen?) van en is dus origineel :P
Ze zijn er wel hoor.
Ik denk dat manga wel mogelijk is. Maar dat een manga adventure wel wat serieuzer moet zijn. Natuurlijk hier en daar wat humor, maar vooral veel nadruk op sfeer en muziek.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 februari 2002 00:27 schreef DWes het volgende:
Maak het goed bestuurbaar maar niet te makkelijk. Dus niet dat alles oplicht wat je nodig hebt en je gewoon een beetje rond moet klikken en het gaat vanzelf. Het zou erg leuk zijn als er een text mogenlijkheid bij zit in plaats van alleen maar klikken. Puzzels zijn ook altijd leuk als ze moeilijk genoeg zijn en niet te lang duren.
Over de interface zijn we ook nog niet helemaal uit.
De puzzels worden wel gevarieerd en onverwacht maar er zit wel een kern van logica in.
Doe er ook zo veel mogenlijk nutteloze dingen in die niet helpen bij de oplossing maar wel grappig zijn.
Goed idee we moeten er ook dingen in doen die nuttig zijn *D
Misschein is het ook een leuk idee om er wat educatiefs bij te doen. Ik waardeer het altijd wel als ik er weer een aantal weetjes bij heb na het spelen van een spel.
Bedoel je hiermee zoiets van dat je na het spel weet dat de sexsuele piek van een salamander word beinvloed door het aantal vliegen die hem prikt ofzo (even er van uitgaan dat dit zo is :)).
Is wel een leuk idee
Op woensdag 20 februari 2002 08:45 schreef PsyFlash het volgende:

[..]

Ze zijn er wel hoor.
Ik denk dat manga wel mogelijk is. Maar dat een manga adventure wel wat serieuzer moet zijn. Natuurlijk hier en daar wat humor, maar vooral veel nadruk op sfeer en muziek.
Hoezo moet dat serieuzer ?
Er zijn best humoristische manga films (Dominian tank police ,een film met een of andere gast die constant een vrouw wil scoren maar het net niet lukt (sorry weet de naam niet))
OK het merendeel is serieus (Akira,Ghost in the Shell,Ninja scrolls,Angel cop) maar ondanks dat gaan we wel voor de humor :)

De sfeer is wel erg belangrijk en dat word ook een van de belangrijkste punten (we proberen een soort american McGee's Alice in wonderland sfeertje te creeeren)
Hoewel op sommige stukken dat weer veranderd :)

Muziek is een goed punt daar moeten we nog ff overleggen.
Zo muziekaal zijn we ook weer niet ;(
Bedankt voor dat punt :)

PS het plaatje komt iets later
Degene met de webspace daarvoor slaapt nog |:(

• mmxmmx
  • Laatst online: 03-01 03:41
stop de humor van Day Of The Tentacle er maar in .

dan koop ik hem meteen .

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

• PsyFlash
Op woensdag 20 februari 2002 10:11 schreef Gamegod ware woorden:
Er zijn best humoristische manga films (Dominian tank police ,een film met een of andere gast die constant een vrouw wil scoren maar het net niet lukt (sorry weet de naam niet))
OK het merendeel is serieus (Akira,Ghost in the Shell,Ninja scrolls,Angel cop) maar ondanks dat gaan we wel voor de humor.
Ja ik ken ze wel. Maar Ondanks het feit dat sommige manga humor bevat, legt manga altijd de nadruk op emotie. Vaak haat en woede. Maar ook geluk, hoop en dergelijke. Zelfs ondermaatse manga zoals.. hm oke toch maar niet, dan krijg ik ruzie hier.
Hm.. ah Maple town, ook een manga serie (je zou het misschien niet zeggen) voor kinderen. Ik geef toe dat ie nog wat extra verrot gemaakt is door Nederlandse stemmen maar toch. Je ziet wel al een beetje waar de nadruk op licht.

Dan heb je nog films, zoals bijvoorbeeld 3x3 eyes. Vaak is het iemand die een verborgen gave heeft, en zo zijn lotsbestemming moet vervullen. Soms erg gaaf. Vaak erg cliche. Meer stof voor rpg's.
Kun je misschien meer zeggen over de omgeving waarin je het wil laten afspelen? Wat voor soort verhaal wordt het? welke tijd? Komt er magie in voor?
Allemaal belangrijk.

Muziek kan ik je wel mee helpen, ik heb erg lang muziekles gehad (hecht daar niet te veel waarde aan) en klooi zo nu en dan iets in mekaar. Maar dat is al weer een hele tijd geleden. Ik zal er nog eens aan beginnen.

Als je een 3d designer nodig hebt, wil ik ook graag helpen. Omgevingen kan ik feiloos. Personages en objecten vergen nog wat oefening.

Maar goed, geef nog eens wat meer info dus? Heb je al een idee? Wat wordt de hoofdpersoon, dat soort zooi.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 februari 2002 13:23 schreef PsyFlash het volgende:

[..]

Ja ik ken ze wel. Maar Ondanks het feit dat sommige manga humor bevat, legt manga altijd de nadruk op emotie. Vaak haat en woede. Maar ook geluk, hoop en dergelijke.

Kun je misschien meer zeggen over de omgeving waarin je het wil laten afspelen? Wat voor soort verhaal wordt het? welke tijd? Komt er magie in voor?
Allemaal belangrijk.

Muziek kan ik je wel mee helpen, ik heb erg lang muziekles gehad (hecht daar niet te veel waarde aan) en klooi zo nu en dan iets in mekaar. Maar dat is al weer een hele tijd geleden. Ik zal er nog eens aan beginnen.

Als je een 3d designer nodig hebt, wil ik ook graag helpen. Omgevingen kan ik feiloos. Personages en objecten vergen nog wat oefening.

Maar goed, geef nog eens wat meer info dus? Heb je al een idee? Wat wordt de hoofdpersoon, dat soort zooi.
Ik zal ff een plaatje laten zien in wat voor stijl het ongeveer moet worden.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/spock6942/characters.JPG

Copyright e.d Ghost (Robin Keijzer)

Magie komt er op dit moment niet in voor.
Het speelt zich af in een soort Alice in wonderlandwereld (M.a.w ONZE wereld :))
De tijd zijn we nog niet helemaal uit
Het hoofdpersoon is het meisje met de beer op de tekening.

Over je hulp:
Ik waardeer het aanbod maar op dit moment zijn we nog (lang) niet aan dingen zoals muziek en 3D werelden + ik kan hier niet alleen over beslissen.
Ik ben niet de enige die hier aan meewerk !

Verwijderd

goeie humor is zeer belangrijk :)
De oplossingen moeten zeer dom zijn, maar op een manier toch weer logisch, snap je? :+

• PsyFlash
Op woensdag 20 februari 2002 15:20 schreef Gamegod het volgende:
Ik zal ff een plaatje laten zien in wat voor stijl het ongeveer moet worden.
[afbeelding]
Heeft zeker wel wat. Somehow doet het me aan duckman denken. In dat soort steil kun je gave dingen doen, omdat alles mag. Ook al zijn jullie misschien nog niet zo heel ver, het beloofd wat :)

Ik wens jullie heel veel succes, en als jullie toch onverhoeds hulp nodig hebben, just whistle.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 februari 2002 15:21 schreef Mini-bad het volgende:
goeie humor is zeer belangrijk :)
De oplossingen moeten zeer dom zijn, maar op een manier toch weer logisch, snap je? :+
Klinkt dom uuuh logisch :)
Ik denk dat ik snap wat je bedoelt *D
Op woensdag 20 februari 2002 16:37 schreef PsyFlash het volgende:

[..]

Heeft zeker wel wat. Somehow doet het me aan duckman denken. In dat soort steil kun je gave dingen doen, omdat alles mag. Ook al zijn jullie misschien nog niet zo heel ver, het beloofd wat :)

Ik wens jullie heel veel succes, en als jullie toch onverhoeds hulp nodig hebben, just whistle.
Als we ooit hulp nodig hebben ben je de eerste die het hoort :)

[off topic]
Als je ooit nog van Orion burger af wil just whistle back :)
[/off topic]

• Slashdotter
  • Niet online
Ik wil er een Rocket Jump in :)

• Slashdotter
  • Niet online
Oja, en ook Quad Damage natuurlijk :)

Verwijderd

Kent iemand Dark Earth hier, was ook wel een geinige adventure.

De besturing was ronduit bagger, maar de sfeer.. omg, die sfeer was echt geweldig.

Verwijderd

het aller belangrijkste bij een adventure is het verhaal.

Ik had altijd dat ik wou weten hoe het afliep, dus 24/7 liep te spele :)

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-01 15:21
Op donderdag 21 februari 2002 01:05 schreef Nephilium het volgende:
het aller belangrijkste bij een adventure is het verhaal
Dat wilde ik nu net zeggen. Een mooi verhaal.

Indien een 3D adventure, grote speelomgeving! (Outcast, LBA2 :9).

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-01 12:38
Waarom komt er nou eigenlijk geen LBA3 uit? Die moet gewoon komen :(

There is no magic.

• PsyFlash
Op donderdag 21 februari 2002 01:14 schreef The Will het volgende:
Waarom komt er nou eigenlijk geen LBA3 uit? Die moet gewoon komen :(
Daar zijn verschillende fora over. Groepjes die aan het proggen geslagen zijn. Veel mensen zouden graag een nieuwe LBA zien. Het zou waarschijnlijk ook over de toonbank vliegen. Maar ja, waarschijnlijk hebben we daar het laatste van gezien.

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik het goed heb moet het belangrijkste zijn (in volgorde):
1 Verhaal
2 Verhaal (echt het belangrijkste)
3 Humor/Sfeer (afhankelijk van het verhaal maar in dit geval beide :))
4 Originaliteit
5 De besturing (of het nou 2D of 3D is)
6 Sympathie voor de characters (valt ook onder sfeer)
7 de logica van het onlogische
8 Het leerzame aspect :)

Dit is dus de volgorde van punten waar we aan moeten werken (of zie ik het verkeerd of ben ik wat vergeten please tell)

PS PsyFlash heb jij wat namen van Manga stijl adventures ?
Of demo's (nog beter :))

• PsyFlash
Heel goed dat punt 8 ook echt als laatste komt. Maar ik vind punt 4 eigenlijk op de eerste plaats komen. Maak een keer iets vernieuwends. Iets wat nog niet bestaat. Alles is bijna al gedaan. Ik hoop serieus dat jullie iets geweldigs gaan neerzetten en ook al zitten jullie nog in de ontwerp fase, het klinkt veelbelovend.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 21 februari 2002 22:49 schreef PsyFlash het volgende:
Heel goed dat punt 8 ook echt als laatste komt. Maar ik vind punt 4 eigenlijk op de eerste plaats komen. Maak een keer iets vernieuwends. Iets wat nog niet bestaat. Alles is bijna al gedaan. Ik hoop serieus dat jullie iets geweldigs gaan neerzetten en ook al zitten jullie nog in de ontwerp fase, het klinkt veelbelovend.
De reden dat punt 8 (Het leerzame aspect) erin komt is vanwege de post van DWes (bedankt :)) anders was het er nooit ingekomen omdat we er dan misschien niet aan geda8 hadden (reden v/d topic :D)

Wat ik met punt 4 bedoel is met name de originaliteit van de puzzels/grappen/stijl niet het verhaal.
Het verhaal waar we mee bezig zijn word zowiezo origineel :)
De reden waarom ik het verhaal op punt 1 & 2 gezet heb is omdat ik vind dat het verhaal het belangrijkste moet zijn in de volgende punten :
De storyline (motivatie v/d characters e.d de reden v/d wereld e.d)
Het moet origineel zijn
Het moet aangrijpend zijn.
Het moet leuk zijn.
M.a.w ik vind het verhaal het overkoepelende gedeelte.
Alle volgende punten (3 t/m 8) zijn de delen die het verhaal maken.

Misschien dat ik de originaliteit op 3 had moeten zetten i.p.v 4 (maar dat is ook de reden waarom dit topic is)

PS
Ik zal proberen om men hier op tweakers.net een beetje op de hoogte te houden (dus heren moderaters aub niet boos worden als ik deze topic af en toe kick :7)
Het zal geen dagelijks update worden of zo maar als er echt belangrijk nieuws (of vragen heb :))is dan zal ik het hier posten.

• PsyFlash
Mooi, ja ik zie nu wat je bedoelt.
Hoewel het me echt lastig lijkt een helemaal nieuw verhaal te maken, omdat werkelijk alles al is gedaan.
Ik weet niet in hoeverre je het verhaal hier een beetje wilt samenvatten, of hoever je daar uberhaubt mee bent, maar ik zou het erg leuk vinden er wat over te horen.

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-01 10:18
Mail me,, stam15 @ softhome . net als ut spel af is,
dan koop ik um :D

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:58

Willybubba

Nut up or shut up.

OK, first off... Sorry dat ik zo`n oud Topic naar boven kick... maar ik was benieuwd hoever je project is. Ik schrijf af en toe wat voor een Comics/Cartoons website... www.cartoozine.com... en wij willen hier maybe een artikeltje aan wijden... maar ik kan geen contactinfo in je profile vinden. Als je interesse hebt: neem ff contact op :P

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 04 maart 2002 10:48 schreef Willybubba het volgende:
OK, first off... Sorry dat ik zo`n oud Topic naar boven kick... maar ik was benieuwd hoever je project is. Ik schrijf af en toe wat voor een Comics/Cartoons website... www.cartoozine.com... en wij willen hier maybe een artikeltje aan wijden... maar ik kan geen contactinfo in je profile vinden. Als je interesse hebt: neem ff contact op :P
Whoa nog nix af en nu al reklame :)
Ik voel me zeer vereerd *D
Maar dit punt is meer voor Ghost aangezien hij wat meer v/d strips afweet dan mij :)
Ik zal het doorgeven.

Qua verhaal zullen we nog nog nix naar buiten kunnen brengen.
We zijn nog bezig met de globale lijn om te kijken waar het heen gaat en de info waar we nu nog mee bezig zijn is iets te belangrijk voor het verhaal (spoilers).
Maar misschien heeft Ghost tekeningen oid, Ik zal het hem vragen.

O ja geloof me het verhaal word/is origineel 8-)

PS geeft nix dat je het omhoog kickt (zeker als het over promotie gaat :))
Ik hoop zelf dat dit topic openblijft totdat het spel af is

[slijmmode]
Maar gelukkig hebben we hier geweldige modjes dus dat zal wel lukken :D
[/slijmmode]

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-01 10:18
Is er al een website ??

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• bskibinski
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-01 20:47

bskibinski

Frontend Developer

Ik ben erg benieuwd wat het gaat worden, het is alweer lang
geleden dat er een adventure is geweest, toen ik deze topic
las heb ik gelijk monkey island 1 weer eens uitgespeeld :Y)
ik hoop dat het dus leuk word, en mang-stijl, is weer eens
wat anders!

PS zijn er al plannen voor een sequal? :+

Accessibility first

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:37
Op woensdag 20 februari 2002 13:23 schreef PsyFlash het volgende:

[..]

Ja ik ken ze wel. Maar Ondanks het feit dat sommige manga humor bevat, legt manga altijd de nadruk op emotie. Vaak haat en woede. Maar ook geluk, hoop en dergelijke. Zelfs ondermaatse manga zoals.. hm oke toch maar niet, dan krijg ik ruzie hier.
Hm.. ah Maple town, ook een manga serie (je zou het misschien niet zeggen) voor kinderen. Ik geef toe dat ie nog wat extra verrot gemaakt is door Nederlandse stemmen maar toch. Je ziet wel al een beetje waar de nadruk op licht.

Dan heb je nog films, zoals bijvoorbeeld 3x3 eyes. Vaak is het iemand die een verborgen gave heeft, en zo zijn lotsbestemming moet vervullen. Soms erg gaaf. Vaak erg cliche. Meer stof voor rpg's.
Allemaal belangrijk.

[zeikmodus]ehmm, er zijn geen manga-films--> dat heet dan anime |:(
manga=strips
anime=films
[zeikmodus]

Verwijderd

De gedachte aan de goede oude adventures van weleer kan ik toch moeilijk rijmen met de Sheep, dog & wolf engine. De coole adventures van vroeger waren plat en voornamelijk tof door de verhaallijn en plot wendingen. Mooie achtergronden met daarin voorwerpen die her en der opgepikt konden worden om weer elders op een originele manier gebruikt te worden.
Nou het op een originele manier gebruiken van voorwerpen is iets waar de enigine uitermate geschikt voor is.
Alleen is het volgens mij lastig om een verhaallijn erin te krijgen. Het zal toch zoals ik het zie een beetje plat (weinig diepgang) blijven door de beperkingen van de engine. Misschien een idee om het gewoon 2-d te houden en de toffe achtergronden echt tot zijn recht te laten komen op deze manier. Als jullie voorkeur uitgaat naar 3-d dan heb ik daar ook wel een idee voor:
De sweer die er uit het voorbeeld plaatje blijkt doet me denken aan sommige velden uit Alice en Clive Barkers Undying. Als je die level opbouw nu zou kunnen combineren met een interactieve engine als die van Deus Ex zou je echt iets cool kunnen maken. Dus een lekkere weirde crossover tussen 3-d en adventure maar dan één die lekker in het absurde wordt getrokken. Huur een hippie in voor de aankleding en ga eens lekker krea-bea op de vormgeving en karakters.

:7 als ik het wat duidelijker kan omschrijven zal ik wel weer van me laten horen.

• DarkX
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

En toch prefereer ik de 2D adventures :)

Laatste goede adventure voor mij was trouwens toch nog na Grim Fandago: The Longest Journey. Ok, het was ook quasi-3D, maar evengoed gewoon lekker standaard point en click, op gerenderde backgrounds, waardoor de feel evengoed erg 2D was.Volledig 3D adventures vind ik lelijk. Past niet bij het genre. En de beste adventures waren imo de cartoon stijl adventures, en cartoonstijl in 3D vindt ik persoonlijk geen geslaagde manier.

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 maart 2002 22:03 schreef ROOLIO het volgende:
De gedachte aan de goede oude adventures van weleer kan ik toch moeilijk rijmen met de Sheep, dog & wolf engine. De coole adventures van vroeger waren plat en voornamelijk tof door de verhaallijn en plot wendingen. Mooie achtergronden met daarin voorwerpen die her en der opgepikt konden worden om weer elders op een originele manier gebruikt te worden.
Nou het op een originele manier gebruiken van voorwerpen is iets waar de enigine uitermate geschikt voor is.
Alleen is het volgens mij lastig om een verhaallijn erin te krijgen. Het zal toch zoals ik het zie een beetje plat (weinig diepgang) blijven door de beperkingen van de engine. Misschien een idee om het gewoon 2-d te houden en de toffe achtergronden echt tot zijn recht te laten komen op deze manier. Als jullie voorkeur uitgaat naar 3-d dan heb ik daar ook wel een idee voor:
De sweer die er uit het voorbeeld plaatje blijkt doet me denken aan sommige velden uit Alice en Clive Barkers Undying. Als je die level opbouw nu zou kunnen combineren met een interactieve engine als die van Deus Ex zou je echt iets cool kunnen maken. Dus een lekkere weirde crossover tussen 3-d en adventure maar dan één die lekker in het absurde wordt getrokken. Huur een hippie in voor de aankleding en ga eens lekker krea-bea op de vormgeving en karakters.

:7 als ik het wat duidelijker kan omschrijven zal ik wel weer van me laten horen.
Een ding is zeker het word 3D dat is puur uit commercieel oogpunt
Oude gamers willen nog wel eens een 2D adventure kopen maar de nieuwe generatie :) gamers niet die willen 3D

Over de Sheep Dog 'n' Wolf engine, Ik vind het zelf een geweldige engine maar langzamerhand begin ik ook te denken aan cel-shaded zolang we maar onze eigen stijl kwijt kunnen.
De engine is ook niet het belangrijkste
We zijn nu met het verhaal bezig en geloof me daar zit de meeste tijd in.
Pas als het hele verhaal af is (of iig dat we er tevreden genoeg mee zijn om naar een uitgever te stappen) gaan we weer nadenken over de engine want stel dat het 2 jr duurt voordat het verhaal af is wie weet wat voor nieuwe technieken er dan zijn.

Over die crea bea hippy je weet zelf ook wel dat ik een (ex)hippy ben :)

Verwijderd

Ok 3-d het is.

Nog hulp nodig met verhaal-ideetjes?

Ik ben het trouwens met DarkX eens dat adventures ok waren in 2-d. Maar ja ik ben inderdaad al weer wat ouder en dan is het ineens nostalgie. Schaken doe ik (op de computer) ook liever op een plat bord dan 3-d de diepte in. Ieder zo zijn voorkeur. Mijn vriendin is een tikkie jonger en die kick nog erg op 2-d dingen als b.v. jazzjackrabbit. Laat de jeugd van straks maar eens 2-d herondekken ofzo.
Belangrijker dan dit 2-d/3-d gezwam is de speelbaarheid. Waar ik me over het algemeen aan erger bij adventures is dat ik meestal een paar manieren heb om een raadsel op te lossen terwijl het programma maar één manier goedkeurt.
Bij het verzinnen van raadsels graag meerdere oplossingen een kans geven. Laat andere mensen ze eens maken en kijk naar de verschillende creatieve oplossingen.
Adventures worden leuker als ze op verschillende manieren zijn uit te spelen.

(nadelen zijn soms ook voordelen het hangt er maar vanaf hoe je het bekijkt en hoe je ze kan uitbuiten) :+

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 maart 2002 18:11 schreef ROOLIO het volgende:

Waar ik me over het algemeen aan erger bij adventures is dat ik meestal een paar manieren heb om een raadsel op te lossen terwijl het programma maar één manier goedkeurt.
Bij het verzinnen van raadsels graag meerdere oplossingen een kans geven. Laat andere mensen ze eens maken en kijk naar de verschillende creatieve oplossingen.
Adventures worden leuker als ze op verschillende manieren zijn uit te spelen.
Is idd een erger punt bij veeeel adventures maar op dit moment hou ik me daar nog niet mee bezig.
Meerdere oplossingen voor puzzels is iets dat voor latere zorg is.
Als we het verhaal af :? hebben dan beginnen we pas met het tweaken ervan (dus meerdere oplossingen ed) nu zitten er al puzzels in die een invloed op het einde hebben (je kan dus zelf weten of je de puzzel wel/niet doet en het heeft verschillende eind uitwerkingen)

Verwijderd

Die's makkelijk..

Een uitgever, en daar zit meteen de bottle neck..

Uitgevers hebben het niet meer zo op Adventures lijkt het.. :z ik gaat weer verder slapen... :z

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 maart 2002 15:03 schreef -SeRaPhiM- het volgende:
Die's makkelijk..

Een uitgever, en daar zit meteen de bottle neck..

Uitgevers hebben het niet meer zo op Adventures lijkt het.. :z ik gaat weer verder slapen... :z
De uitgever is niet het grootste probleem

Ik werk namelijk bij een uitgever :Y)
(hadden we al rekeing mee gehouden 8-))

Verwijderd

je kan er ook zieke humor doorheen doen, zodat je je soms helemaal verrot lacht zoals bij mij gebeurde bij Sam & Max: Hit the road. dat soort humor vind ik gewoon geweldig 8-) , en verder, 3d adventures... tsjaa, ik heb ook liever 2d, waarom? omdat ik dat gewend ben ;)
Pagina: 1