The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.
Maar ze verwachten ook dat het nog wel 10 jaar kan duren voordat elk huis in A'dam daarop aangesloten is.....
ik woon zelf in een klein dorp dus kan hier sowieso nog veel langer op wachten
ben al heel gelukkig met ADSL via MxStream (en dat zegt toch wel wat over de snelheid van invoeren van nieuwe technieken hier)
Maar ik kan je helaas niet vertellen wat de kosten zijn
ik woon zelf in een klein dorp dus kan hier sowieso nog veel langer op wachten
Maar ik kan je helaas niet vertellen wat de kosten zijn
"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.
Het vreet namelijk nogal aan me dat mensen in A'dam straks lekker een website kunnen gaan hosten en dat ik hier met maar 8kbps UL.
The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.
Er is een belangerijke verhouding tussen de bandbreedte die providers voor zich hebben en deze die jij dan thuis ook kan hebben.
Als iedereen in dat gebied 100mbit wil halen, denk er eens over na over wat voor een bandbreedte deze ISP wel niet moet halen op peering points. Dat is gewoon nog niet echt te doen. Die verhouding blijft gelijk. Dus voor je thuis ook sneller kan gaan downloaden moeten de ISP's ook in staat zijn informatie met de dezelfde verhouding sneller te leveren. Die 100mbit connectie is een goed idee met een oog op de toekomst maar je kan vergeten dat je zomaar ff constant 100mbit gaat binnentrekken.
Als iedereen in dat gebied 100mbit wil halen, denk er eens over na over wat voor een bandbreedte deze ISP wel niet moet halen op peering points. Dat is gewoon nog niet echt te doen. Die verhouding blijft gelijk. Dus voor je thuis ook sneller kan gaan downloaden moeten de ISP's ook in staat zijn informatie met de dezelfde verhouding sneller te leveren. Die 100mbit connectie is een goed idee met een oog op de toekomst maar je kan vergeten dat je zomaar ff constant 100mbit gaat binnentrekken.
Uh, ja, de gemeente Amsterdam wil maar liefts 75 van de benodigde 800 miljoen EU betalen, iedereen staat te trappelen om de de andere 725 miljoen EU neer te tellen, right?.
Dat plan kan nog wel 10 jaar duren aangezien er geen telco of ISP is (gezien het 'success' van DSL en kabel) die dit soort bedragen kan en wil uitgeven op dit moment.
Dit noemen we dus een 'pipedream'
Wat het kost?, hangt er helemaal vanaf wat je er mee wilt doen, een point-to-point verbinding van 34Mbit is zo'n 5K per maand exclusief installatie kosten, routers e.d. bij Versatel bijvoorbeeld. (da's dus alleen lijntje tussen twee locaties, geen Internet)
34Mbit of 100Mbit Internet praat je toch als snel over een 300 euro per Mbit exclusief routers meestal..reken maar uit, hoe hoger de bandbreedte wordt hoe lager de prijs per Mbit (bij de meeste carriers tenminste).
Overigens is dat meestal wel op basis van een meerjarig (meestal 3) contract.
Dat plan kan nog wel 10 jaar duren aangezien er geen telco of ISP is (gezien het 'success' van DSL en kabel) die dit soort bedragen kan en wil uitgeven op dit moment.
Dit noemen we dus een 'pipedream'
Wat het kost?, hangt er helemaal vanaf wat je er mee wilt doen, een point-to-point verbinding van 34Mbit is zo'n 5K per maand exclusief installatie kosten, routers e.d. bij Versatel bijvoorbeeld. (da's dus alleen lijntje tussen twee locaties, geen Internet)
34Mbit of 100Mbit Internet praat je toch als snel over een 300 euro per Mbit exclusief routers meestal..reken maar uit, hoe hoger de bandbreedte wordt hoe lager de prijs per Mbit (bij de meeste carriers tenminste).
Overigens is dat meestal wel op basis van een meerjarig (meestal 3) contract.
There are two theories to arguing with women. Neither one works.
Verwijderd
Ajax-Feijenoord 1-0, dat komt dan met lichtsnelheid binnen....Op vrijdag 15 februari 2002 10:09 schreef paus_j_p2 het volgende:
Ik hoorde net dat ze in Amsterdam glasvezel naar elk huis aan gaan leggen (100 Mbps).
Ik haat dat want ik woon in Rotterdam
In A'dam gaat het €50 p/m kosten.
Wat kost het nu eigenlijk ik denk een paar duizend euro per maand
Weet iemand wat het kost?
Een hardloopfan...
Pagina: 1