DUAL AMD geeft problemen met games !

Pagina: 1
Acties:

• Ridge
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 30-07 16:29

Ridge

From the Bold & the Beauti

Topicstarter
Ik heb nu ene tijdje een Tyan Tiger MP mobo met dual XP 1600+ met windows 2000. Het valt me wel steeds op dat er games niet willen draaien op een dual AMD mobo !!.

zoals:

RedAlert 2
Emperor battle for dune
Codename Eagle

Ik heb een dual boot met winME en dan werkt ut wel.
( ik weet dat games geen dual aankunnen maar het zou wel moeten draaien: HL, MOHAA, Wolfenstein, StarWars Battlegrounds, Quake3 Arena draait allemaal wel !!)

iemand een oplossing?????

het gekke is dat ik ook een Intel Dual Board (BP6 met dual celerons) en heb nog nooit dat soort problemen gehad.

www.tradealliance.nl

• Arjenn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-05 14:24
Huh, dat hoort toch zeker geen problemen te geven :? ik dacht dat spellen dr alleen geen gebruik van maken, misschien drivers updated, zoals bios???

• Ridge

Ridge

Topicstarter
nee dat is het niet

want in ME doen ze het wel

www.tradealliance.nl

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 08:49

Masselink

Voor de dorst

De game zal dan ook weinig merken van het dual gebeuren met W2k omdat het alleen maar tegen de HAL (hardware abstraction layer) van windows loopt te praten......(correct me if i'm wrong)

Wireguard VPN Client: https://github.com/masselink/MasselGUARD

Verwijderd

ben je er wel zeker van dat het aan je 2 CPU's ligt ?

ik heb ook wel een hoop spellen die niet werken in XP en wel in ME, volgens mij is er meer kans op dat het aan WinXP ligt ...

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

Win2k dan he ;)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

wij wachten op Abbadon :D

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 12:10 schreef Mr.ChronoM het volgende:
ben je er wel zeker van dat het aan je 2 CPU's ligt ?

ik heb ook wel een hoop spellen die niet werken in XP en wel in ME, volgens mij is er meer kans op dat het aan WinXP ligt ...
Hmm... Volgens mij heeft hij het toch echt over Windows 2000 in plaats van XP :P

• Ridge

Ridge

Topicstarter
ik denk het te maken heeft met de SMP/DUAL techniek

waarom werkt ut wel op een Intel based en niet op een AMD based SMP systeem??

www.tradealliance.nl

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op vrijdag 15 februari 2002 12:06 schreef Ridge het volgende:
nee dat is het niet

want in ME doen ze het wel
Onzin. Win ME is een heel ander OS (ook al lijken ze op elkaar aan de buitenkant).

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 17:26
Q3, MOH:AA en RTCW maken gebruik van je dual, als je het goed instelt.
r_smp x. Use a value of 1 to enable support for multiple processors in supported Operating Systems. In order to get the benefits from SMP, you must be running a SMP capable OS e.g. Windows 2000 & have an SMP capable Graphics Card driver combination. Leave this set to 0 unless you have such a system.

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 00:48

Brazza

Byte me!

Ik dacht niet dat ME dual CPu's ondersteund :?

• Ridge

Ridge

Topicstarter
ja ik weet dat die spelen dual kunnen :D. maar als een spel dat niet kan gebruikt hij gewoon 1 proc van de 2.

www.tradealliance.nl

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 17:57
Ik speel niet zoveel games op m'n dualXP, maar alles wat ik wil spelen kan ik spelen. Krijg je ook bepaalde foutmeldingen of zo? Het kan ook een combinatie zijn van jouw 3dfx kaart met het bord/OS. Dat je het spul wél werkend krijgt onder ME geeft al aan dat er in principe niets mis is met jouw bord en VGA kaart. W2K spreekt dan wel de 2e cpu aan, maar net als eerder gezegd is dat een HAL verhaal; de games hebben niet direct toegang tot je hardware, en dus ook niet tot AMD's 'SMART SMP'. Probeer het eens met W2K en één cpu, of een andere videokaart (desnoods een oude), gewoon om te testen en dingen uit te sluiten.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Hmm... bij werken ook alle spellen die ik wil het gewoon... maar ik heb die spellen die jij noemt nog niet geprobeerd ;)

Maar van red alert 2 heb ik inderdaad wel es eerder gehoord dat het fout zou kunnen gaan....
Ik heb dat spel hier wel liggen, zal het straks wel even proberen... :D

[edit]
hmzz, kan de cd niet vinden, ff geduld nog ;)

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 22:08

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Kan het probleem niet gewoon bij je Voodoo 5 liggen ? Daar zijn toch alleen Win9x drivers voor ? (Correct Me If I'm Wrong...)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• blade181
  • Laatst online: 17-04 07:52

blade181

Cra-cra-cracker?

Wat is dit een vaag topic.....
mijn games doen het niet....

Wees is wat preciezer, wat gebeurt er als je de game opstart bijv.
Ik denk trouwens ook dat het niet aan je dual ligt!!!

Another white boy in this movie? Damn!

• Ridge

Ridge

Topicstarter
ik zal het nog een keer zeggen op een Intel DUAL systeem draaien deze games wel maar niet op een AMD dual systeem, dan ligt het toch aan de methode van SMP???

www.tradealliance.nl

• Abbadon
Op vrijdag 15 februari 2002 14:54 schreef Ridge het volgende:
ik zal het nog een keer zeggen op een Intel DUAL systeem draaien deze games wel maar niet op een AMD dual systeem, dan ligt het toch aan de methode van SMP???
:X

Verschaf vooral niet meer info en trek zulke conclusies zou ik zeggen.

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 14:54 schreef Ridge het volgende:
och
volgens mij ligt het aan je Win2000, want voor software is er totaal geen verschil tussen die "methodes"

probeer eens in Win2000 maar dan met 1 CPU, als het dan nog niet werkt dan is het duidelijk => win2000 wil niet met die games werken
als het wel werkt, zallek eens meoten denken

edit:

Dit komt recht van de Westwood site, als antwoord op de vraag: Can I play C&C on Windows 2000/ME/XP:

Westwood Studios does not officially offer support for any of our products running on Windows 2000 unless otherwise stated on the game box.

C&C is supported under Windows XP, although you will need an additional update and LAN will be disabled under XP. The update can be found by visiting www.westwood.com, click Support, File Updates and Patches, then Command & Conquer. Click the link titles 'Windows XP .DLL File Update for C&C Gold'. Follow the directions just below the link.

Windows 2000 is an operating system based on an operating system specifically designed for networking (Windows NT 4.0) and aimed at business as opposed to the average home user.

Many of our games that were designed for Windows 95/98 will not detect Windows 2000 as an optimized operating system and therefore may not properly install. The Windows 2000 family of products are developed as business applications and optimized for this unique environment.

Also, most of our games that use Microsoft's DirectX will not function properly in Windows NT or Windows 2000. This is because DirectX is a Microsoft standard for running games in Windows 95 and 98. Even though DirectX is included with Windows 2000, it has been optimized for the Windows 2000 environment and may still have problems with some Windows 95 & 98 games.

Until hardware vendors develop fully compatible drivers, these games may have issues with Windows 2000. New drivers are being released almost daily from hardware manufacturers. To get any game to run in Windows 2000 you will need to make sure that you get the latest drivers for your hardware (video card, sound card, etc.) installed on your system. Please keep an eye on our web page for any further updated information.

ff iets opzoeken is toch moeilijk ....

• SG
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

Niet alle wat oudere games werken op W2K de meeste nieuwe games wel Ga dus na per game of Win 2000 en win XP ondersteund worden.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Hmm.. verwacht voorlopig van mij geen antwoord of hij het bij mij wel doet...

Mijn Tigertje is vannacht overleden :'(

heel waarschijnlijk iig... heb alleen nog geen andere voeding geprobeerd...

• Abbadon
Au

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 13:16
sterkte

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

Zit ook te denken aan probs met w2k, heb er hier ook weleens wat last van met sommige games.......

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

• Ridge

Ridge

Topicstarter
*BUMP*

een oplossing is nog steeds wenselijk

heeft iemand een dual AMD systeem die RedAlert2 of Emperor wel goed kan spelen?

www.tradealliance.nl

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:26
Op zondag 03 maart 2002 16:40 schreef Ridge het volgende:
*BUMP*

een oplossing is nog steeds wenselijk

heeft iemand een dual AMD systeem die RedAlert2 of Emperor wel goed kan spelen?
Ik neem aan dat je benodigde drivers en patches(SP2) enzo wel hebt geinstalleerd?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 15:52

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Op vrijdag 15 februari 2002 13:45 schreef Tomba het volgende:
Kan het probleem niet gewoon bij je Voodoo 5 liggen ? Daar zijn toch alleen Win9x drivers voor ? (Correct Me If I'm Wrong...)
your wrong! v5 heeft ook win2k drivers. zie x3dfx.com maar bij drivers

de voodoo2 heeft alleen drivers tot en met win9x

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Verwijderd

Op zondag 03 maart 2002 17:13 schreef Voodoo_man het volgende:

[..]

3DFX is dood. :'(

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

geef redalert2 wel tiberian sun
speel hem onder xp-pro, probleemloos

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

• Abbadon
Nog maar eens een keer dan: wat voor foutmeldingen krijg je dan? "Werkt niet" geeft ons weinig aanknoopingspunten en 'tig bladzijden speculaties zullen je ook niet verder helpen. En wat heb je zelf allemaal geprobeerd, alleen de <game>.exe aanklikken of ook diverse andere zaken? Één ding kun je wel vaststellen: het werkt onder ME, dus is er niks mis met je hardware.

• Ridge

Ridge

Topicstarter
ik krijg geen foutmeldingen alleen als ik een game start kom ik terug op mijn desktop zonder enige verdere errors ofzo iets.

wat ik wel weet is dat als ik een Single proc. OS (win9x/me) of een windows2000 install op een single cpu board install dat de game wel werkt!.

In win200 heb ik loop vogelen in het opstarten met diverse compatibiliteitsmodussen maar brengt geen verbetering.

www.tradealliance.nl

• Abbadon
Hmm, zal er deze week ook eens RedAlert op zetten, heb hier ook W2K (what else ;) ). Ben nu wel erg benieuwd geworden. Het kan inderdaad best wel zo zijn dat de combi 2 cpu's/AMD-762/W2K 't vertikt. Post m'n ervaringen nog wel, want ik zou het zo ook niet weten.

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 16:52

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Op zondag 03 maart 2002 17:13 schreef Voodoo_man het volgende:

[..]

Ook voor win2k :)
In de betas zat zelfs een bug dat je je voodoo 2 als een 2de videokaart kon gebruiken dus met een 2de monitor kan werken.

• Ridge

Ridge

Topicstarter
Abbadon

ben erg benieuwd naar je bevindingen !!!

keep me posted please

www.tradealliance.nl

• Abbadon
Op zondag 03 maart 2002 21:58 schreef Ridge het volgende:
Abbadon

ben erg benieuwd naar je bevindingen !!!

keep me posted please
Doe ik. Moet eerst ff RedAlert2 charteren. Vond Red Alert net onder in m'n kast: Windows 5.0 is currently running. This version of Red Alert is a Windows 95 only product. Hehe, nou herinner ik me alweer wanneer ik 'm kreeg, nog toen ik trouw- en babyplannen had e.d., alweer een flink aantal jaartjes terug :)

• Ridge

Ridge

Topicstarter
hehe lol :D

wat ik wel heb uitgevonden is dat het Ouwe Spel C&C Tiberian Sun het wel doet

www.tradealliance.nl

• Abbadon
Heb een officieel Red Alert2 exemplaar geregeld, maar ook hiero een no go ;( Precies hetzelfde als jij: starten en hij klapt direct terug naar de desktop zonder wat voor melding dan ook. Weird, d'r gaat schijnbaar toch iets fout met deze game en het bord/chipset (want ik heb een andere grafische kaart als jij) en da's idd niet om te lachen nee. Heb W2K ServicePack 2 d'r ook op, dit voor de volledigheid. Zal eens gaan neuzen op 't net.

• Ridge

Ridge

Topicstarter
ik heb dit geprobeerd met een 3dfx Voodoo5 5500 en een Ati 8500.

Ik ben op de westwood Emperor battle for dune forum ook een topic gestart maar tot nu toe nog geen oplossing :(

www.tradealliance.nl

Pagina: 1