Toon posts:

chello en MacOS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ff een gauw vraagje:

mijn vader krijgt een chello verbinding thuis en heeft een B&W G3, nu krijgt hij een bevestigingsmail waarin staat dat hij de 'originele Apple installatie CDrom' bij de hand moest houden. WTF is dat voor BS? het is toch geen windoos? ik heb zelf chello op een iMac aangesloten en daar kwam geen CD aan te pas :Z

iemand anders ooit een cd gebruikt tijdens chello install op mac?

Verwijderd

nee,
wij kregen gewoon de aansluiting,
dus inpluggen, tcp/ip instellen en surfen
Simpel

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 07:59

chem

Reist de wereld rond

de reden dat je die nodig hebt is om tcp/ip en een evt. ethernetdriver te installeren.

het meot echter wel heel gek gelopen zijn als die niet standaard op je G3 staat...

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

nee, CD niet gebruikt. In principe staan alle netwerkonderdelen (TCP/IP) al geinstalleerd dus heb je geen CD nodig, dus toch vergelijkbaar met Windows :) Maar bij Windows komt het vaker voor dat de netwerkonderdelen nog niet geinstalleerd zijn ;)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
d8 ik al...

vast een standaard mailtje 'Wilt u zorgen dat u de officiele "$OperatingSystem" CDrom bij de hand heeft <blabdibla>. iets in die trend :)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

inderdaad, zodat je tijdens de installatie niet voor problemen komt te staan. Oftewel: wees voorbereid :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Aapzak
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-07 20:52

Aapzak

Your genuine OS hopper

Er is een tooltje om de snelheid en duplex in te stellen van die onboard nic. Dat ik wel handig om erbij te hebben, vroeger (met die oude Lancity modems) gebeurde het weleens dat die B&W's niet online kwamen omdat die modem 10Mbit halfduplex deden ofzo en de Mac dus iets anders.

Volgens mij had ik zo'n tooltje bij Apple zelf gedownload, maar anders moet je het met Google zeker kunnen vinden

<edit>

http://lsp.memphis.edu/software/NIC-Lockdown.html

echt makkelijk was het niet te vinden, dit toolje is trouwens niet voor MacOS X
</edit>

PSN ID: Aapzak

Verwijderd

Topicstarter
ehm heb je ook een naam van dat tooltje? heb al ff gezocht maar ik kon het nog niet vinden...

edit: haha jij edit, ik edit, wij editten :?
Pagina: 1