[ASP] goed boek?

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

• jellebelle
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
De laatste keer dat er over ASP boeken gesproken is was februari 2001, misschien is er intussen nieuw materiaal?

Het is namelijk zo dat ik ben begonnen in:
Afbeeldingslocatie: http://image.nl.bol.com/BOOKCOVER/FC/9/0/4/3/0/9043004529.gif
Maar ik vind dit boek erg slecht! Het is te letterlijk vertaald uit het engels en ik heb het idee dat ze hun best doen om het moeilijk uit te leggen.

Ik zoek een ASP boek voor beginners. Ik heb wel kennis van HTML maar veel meer ook niet. Wie weet een goed boek? Ik las in oudere topics dat 'Wrox' goede boeken heeft, zijn deze nederlandstalig? Zijn er andere goede boeken om mee te starten?

• Feyd-Rautha
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-08-2025
Ik zelf heb overlaatst Beginning Active Server Pages 3.0 van Wrox gekocht. Dit is inderdaad een goed boek. Het is wel engelstalig, waar het is gemakkelijk Engels.

Je hebt ook nog Mastering ASP, the ASP bible ... maar ik weet niet of dit goeje boeken zijn.

I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Ik gebruik Active Server Pages 3.0 van academic service en ASP 3 Instant reference van Sybex.

Die reference boek is onwijs handig. Maar die van academic service is 3 keer niks

Assume there are no rules and it's one big free for all

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:57
De boeken van Wrox vind ik zeer goed. Wel in het engels, maar dat vind ik geen probleem. Sterker zelfs, ik heb ze liever in het engels, omdat de nederlandstalige vertaling meestal op niets trekt. (Zoals je zelf al aangeeft).

https://fgheysels.github.io/

• jellebelle
  • Niet online
Wordt er in de bovengenoemde boeken (wrox & reference) ook ingegaan op het creëren van een testomgeving en het gebruik van de personal webserver? Daar liggen mijn grootste knelpunten...

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 17:22
Ik ben zelf erg te spreken over ASP in een Notedop. Het is eigenlijk meer een reference, maar dat is helemaal geen probleem. De voorbeeld code die er in staat is ook goed.

Persoonlijk zal ik altijd boeken kiezen van O'Reilly. Deze staan gewoon bekend om inhoudelijk correct te zijn en het leest ook nog lekker...Als je bijvoorbeeld aan het strand ligt ofzo

Verwijderd

Ik kijk meestal bij amazon voor reviews van boeken, en het beste kun je vaak met technische dingen toch engelse boeken lezen, omdat nederlandse boeken soms gewoon vertaald zijn en dan veel minder duidelijk.

Verder kun je dus bij amazon erg goed zijn welke boeken oke zijn en welke niet.

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Zeg je asp dan zeg je wrox :)

• Alpha-sphere
  • Laatst online: 14-12-2021
In de instant reference wordt niet echt uitvoerig gesproken over een personal webserver.

Assume there are no rules and it's one big free for all

• jellebelle
  • Niet online
Bedankt voor de feedback mensen!
Ik denk dat het "Beginning Active Server Pages 3.0" wordt voor mij *D

• D2k
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

[search=asp boek]
daar staan er nog veeeeeeeeeel meer