Toon posts:

[phpmyadmin] teveel velden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor een stageproject ben ik bezig formulieren te koppelen aan een database. Nu moeten de velden uit deze formulieren in tabellen gezet worden m.b.v. phpmyadmin.
Als ik echter probeer om nieuwe tabellen aan te maken in phpmyadmin, blijkt dat het maximale aantal velden dat deze accepteert 44 is. (daarna loopt ie vast) Ik heb echter ook formulieren met meer dan 400 velden.

Ben zelf niet echt bekend met phpadmin.
Heeft iemand hier een oplossing voor?

Verwijderd

Volgens mij kan je met een query er veel meer aanmaken. Het is namelijk zo dat je werkelijk een gigantische html-code krijgt, en dat kan phpMyAdmin inderdaad niet. Probeer dus een query te maken en deze uit te voeren...

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Een formulier met 400 velden :? Waar heb je dat in vredesnaam voor nodig? Je wilt dus een tabel aanmaken met > 40 kolommen :? Daar kan vast wel e.e.a. aan genormaliseerd worden....

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 08:34
phpmyadmin heeft inderdaad problemen met dat soort dingen

dan wil ie op de 'get' manier een veeeeels te lange url ophoesten, en daar verslikt IE of apache zich op

Maak zelf een script wat dit dmv een post oplost (moet kunnen toch? simpel formpje met uuuuuuh 400 velden? Bedoel je nou 400 invoer velden of 400 records?

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost, had nog een oudere versie (2.1.0)
In 2.2.3 kan er wel een query aangemaakt worden / tekstbestandje worden ingelezen.

Voor die 400 velden is al een andere oplossing gevonden.
Normaliseren is idd het juiste woord

Bedankt voor uw aller bijdrage :)