A7V leeft niet meer? Boohoo!!

Pagina: 1
Acties:

• seef
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11-2024

seef

Duizend

Topicstarter
Ik ben helemaal kapot...want...mijn ouwe trouwe beessie is dood/geblesseerd/gehandicapt! En dat na een aantal mooie jaren die ik met het asusdingetje heb doorgebracht.

Dus alsjeblieft lees mijn korte verhaal en help mij en mijn A7V...

Het begon allemaal zo: mijn computer werkte lekker, maar maakte veel lawaai. Dus ik al mijn spaarcentjes bij elkaar geraapt en naar de winkel gestapt voor wat mooie fannetjes, Zalman voeding en Zalman cpu-cooler. Gisteren alles aangesloten, wil het systeem testen...zet computer aan...computer start op...hoor een piep (een verdacht lange piep) en toen was het stil. Das mooi denk ik. Want stilte wilde ik hebben. Of...eigenlijk niet zo mooi, want direct na die lange piep schakelde mijn systeem zichzelf weer uit! En dat meerdere keren achter elkaar.

Wat ik vervolgens heb gedaan:

- Alle kaarten en hd's ed. eruit gehaald
- oude voeding er in gezet
- zodat alleen het mobo overbleef met de voeding

Maar dat hielp niets. Nog steeds een lange piep en UIT. Vreemd verschijnsel is ook dat ik een zachte trilling hoor die er eerder niet was, alsof er een condensator kapot is (geen idee hoe dat klinkt, maar ik heb zo'n gevoel. Kan ook best wat anders zijn) ook is het zo dat ik de systeemluidspreker(tje) heel (heel erg) zacht hoor pruttelen als ik de compu aanzet, alsof er heel zwak stroomstootjes doorheen lopen. Ik kan me niet herinneren dat ik dat eerder heb gehoord.

Kan iemand mij aan de hand van deze tekst uitleggen wat er aan de hand is of waar ik nog meer naar kan kijken?

Help mij.

Een heel groot en stoer systeem.

Verwijderd

Graag 1 minuut stilte voor jouw asus A7v, dat ding is goed kapot Ik had het ook toen ik wat te wild mijn koeler erop zette :(

Maar uhhhhhhh hebbie nog garantie?

• seef

seef

Duizend

Topicstarter
Dat doet pijn.

Maar heb deze al een paar jaar, geen garantie dus. Helaas. Kan iemand mij vertellen of bovenstaande poster gelijk heeft? En wat moet ik nu? Welk mobo aanschaffen?

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Best of the test :)

Gigabyte 7DXR(+)

Hardwareinfo is ie uitgeroepen tot meest complete en vrijwel snelste mobo op dit moment. Beetje prijzig, maar dan heb je wel wat :)

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:44

JWO

het bios check de rpm speed van de cpu fan van die connector op het mobo anders schakel ie net zo uit als bij jou misschien is dat ut?

• seef

seef

Duizend

Topicstarter
Op vrijdag 15 februari 2002 11:29 schreef Tweaker-Willem het volgende:
het bios check de rpm speed van de cpu fan van die connector op het mobo anders schakel ie net zo uit als bij jou misschien is dat ut?
Kwam ik maar zo ver :( de compu staat max. 3 sec. aan voordat ie zichzelf weer uitschakelt.

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:15
Sluit de oude CPU fan aan op het moederbord en kijk of hij het dan wel doet.

• seef

seef

Duizend

Topicstarter
Op vrijdag 15 februari 2002 12:08 schreef vassago het volgende:
Sluit de oude CPU fan aan op het moederbord en kijk of hij het dan wel doet.
Dat heb ik allemaal al geprobeerd. Ik zit nu met een moederbord en voeding en verder niks, en dan hoor ik nog steeds het getik in het moederbord.

Verwijderd

Geval van overspanen..

heb ook een A7V ;D

moet voorzichtig handelen bij ze ;)

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Maakt t mobo geen kortsluiting met de backplate? (Vonken die overslaan ofzo ... ik verzin maar wat ...)

Probeer eens een andere CPU en/of geheugen.

Doe eens een CMOS-reset.

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• bladebla
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:45

bladebla

<Piéééép>

En als je even tijd en geduld hebt: haal de batterij er zo'n drie uur uit. Ik heb ook rare opstartproblemen gehad in het verleden waarbij ik hem al bijna had begraven in de tuin voor de eeuwige rust.

Na een poosje rust bleek hij prima nog prima te werken, en doet dat nog steeds. Nu met een tbird 1400 :)

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 65kWh Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

Verwijderd

Truc van TD'er leverancier (werty op GoT):
1 cmos clearen (minuut of 15)
2 enkele malen direct resetten na het opnieuw starten

Werkt als een trein, zo heeft hij mijn a7v met hetzelfde probleem ook gereanimeerd! Oorzaak? uh... uh... uh... >:)

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 11:05 schreef Robin Shrine het volgende:
Best of the test :)

Gigabyte 7DXR(+)

vrijwel snelste mobo op dit moment.
Snelste mobo? wanneer wordt een Mobo sneller dan een andere?

Verwijderd

Veel moederborden hebben een override functie door bij de power on de insert toets ingedrukt te houden. Probeer het eens en kijk of je die FOC (fan off control) kunt uitzetten.

Pepijn

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 12:53 schreef _Swieep het volgende:

[..]

Snelste mobo? wanneer wordt een Mobo sneller dan een andere?
Gooi hem uit het raam en kijk hoelang het duurt voordat hij de grond raakt :P

Ik neem aan dat de er bedoelt wordt dat de prestaties van het bord het beste zijn (het geheel werkt sneller).

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-08 09:44

star-saber

Ryzen

probeer die insert maar een keer
gebruik ik ook regelmatig als ik een bord te ver heb geklocked

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
ik had eerst een a7pro 2 maanden -> kapot toen kreeg ik een a7v 5 maanden -> kapot. nog steeds had ik garantie en omdat de a7v niet meer leverbaar was kreeg ik een a7v-133. die laatste gelijk verkocht. dit allemaal van onze vriende :D bij mycom.
Pagina: 1