Toon posts:

Viper II mohaa fouten?

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Als ik medal of honor wil gaan speluh dan krijg ik de melding 'failed to load opengl subsystem'

specs:
amd duron 900
128mb
ViperII 32mb tv out

Kan dit liggen aan het feit dat ik windows XP draai, en ipv originele drivers de tweaked drivers van jgc gebruik?

met windows 98 enzo kan het misschien wel lukken?

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:06

Petuhr

FreeBSD

Even andere drivers proberen.

Dat hielp bij mijn G400 ook..

Alleen doen bij mij de textures het niet goed :(

Verwijderd

Topicstarter
Er zin geen andere xp drivers.
Het is een viperII kaart en daar zijn geen officiele xp drivers voor. Alleen de tweaked drivers werken.
versie 1.0
1.1 werken niet :(

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:33
Er zijn een paar bekende probleempjes met WinXP en mijn tweakdriver:

1. OpenGL maakt gebruik van een wrapper, op te lossen door een Win2K versie te downloaden van http://download.jgc.homeip.net/opengl32.zip . Werkt alleen met 1.1 versie, 1.0 forceert alsnog de wrapper.

2. Die drivers ondersteunen geen 32bpp in D3D, wel handig als je dan mohaa gaat spelen op 32bpp en een wrapper gaat gebruiken. Overigens wordt 32bpp door geen enkele D3D driver ondersteund in Win2K/XP

3. Alle Savage2000 drivers zeggen dat ze S3TC/DXTC ondersteunen, maar dit niet goed doen onder WinXP. Gevolg: STOP error op S3sav2k.dll, onder Win2K werkt dit wel goed

Ofwel: gooi dat kutXP eraf, ga terug naar Win2K, heb je tenminste nog IETS aan die kaart. Als je alles uit die kaart wilt halen maar niet uit je systeem, ga je terug naar Win98 of zelfs Win95.
Andere optie is een andere kaart kopen.

BTW: Ik heb contact opgenomen met M$ waarom punt 3 nou ineens het geval is in WinXP terwijl dat in 2K niet zo was, misschien iets aangepast in DirectX?
Krijg ik als antwoord: Wij weten nix van S3 kaarten, ga maar naar S3 toe voor vragen |:(

Verwijderd

Topicstarter
JGC,

you da man..

trouwens kewl dat je drivers bij hastec op de site staan :)

ik ga ff die dingen testen. anders 2000 erop

ik dank u

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Even kijken in de readme van Mohaa.

Viper II kaarten hebben issues..

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:33
Viper2 kaarten onder Win9x praten ze over in de mohaa readme lijkt me. Als je het over Win2K/XP hebt, mag die kutkaart niet eens als supported hardware in de lijst staan.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz..het werkt niet. niet met win2k, niet met win98se niet met winME.

Ik denk dat het gewoon een ander kaartje wordt :(
zonde, want die viper II was in principe best goed. (zolang jgc de drivers blijft tweaken :) )

Iemand viper kaartje kopen?

:9

Verwijderd

[search=could not load opengl subsystem]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.