[Muis] Optical light gaat niet uit na shutdown

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Togt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08-2021
Tja, ik zet mijn gloedjenieuwe computer uit, blijft het licht van mijn muis branden. Whattup Widdat?

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Dan kan je hem ook in het donker vinden. :+

Misschien zit er een batterijtje (accutje) in je muis of moet er een condensator leeg en wordt dat via de LED van je muis gedaan. Haal eens de stroom van heel je pc af door de stekker uit het stopcontact te halen. Dan weet je of dat het de bedoeling is dat dat LEDje blijft branden. Wat voor muis is het trouwens?

Wanbeleid is ook beleid.

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-02 11:50

rik

Is gewoon normaal hoor :9
Mijne doet het ook.

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Dat doet mijn ms intellimouse explorer ook, erg kut, je hele kamer wordt er 's nachts rood van :(.

Het stomme is ook, bij het booten van je pc is het lampje wel uit, hij kan dus gewoon uit, maar ms vondt het blijkbaar niet nodig hem ook even uit te zetten als je pc bijvoorbeeld in slaapstand gaat.

Verwijderd

Bij mij niet, ik heb em op mijn monitor voet aangesloten
Iiyama met USB aansluiting, wanneer ik mijn monitor uitzet ben ik van dat vervelende liggie (zie:licht) af :-)

Verwijderd

Heb je hem op de USB of op de PS2?

• Togt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08-2021
Ehm, zo'n intelli-opti-wheel-explorer-mouse. Met USB-PS2 stekkertje. Ik hoorde dat het gebruiken van die USB-stekker ipv. ps2 soms niet helemaal lekker liep, vandaar dat ik die converter gebruik.

Ik vind het niet echt acceptabel dat dat lampje aan blijft staan.

• Tweakod3x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-01 12:33
Ik heb hem op USB en dan gaat ie gewoon uit. Als je hem via PS\2 laat lopen dan is het volkomen normaal dat ie aan blijft ;)

Proud owner of the [CBJ]Lanhok!

Verwijderd

Ik heb zelf een Logitech Cordless Optical USB MouseMan en deze blijft ook aan.

Het ergste is nog dat hij ook knippert.

Maar ik heb er een oplossing voor gevonden.
Werkt niet altijd...(goed , raak hem wel eens kwijt)

Ik leg hem in een donker hoekje waar ik hem niet zie.

:P

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-02 21:33
usb brand ie alleen als windows draait

ps2 brand ie gewoon als je computer aanstaat :)

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-02 12:51

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Ik heb een cordless optical van logitech.
Bij mij is het ledje constant aan,
ook al heb ik mijn pc uit staan.
Hij zit op de ps/2 connector.
Wat mij vooral stoort is dat ie (oplaadbare) batterijen leegslurpt.
Ik doe slechts een maand met 2 penlites.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Verwijderd

Ik heb ook zo'n logitech, en mijn computer(waarschijnlijk ik) is zo dom, dat hij niet wil werken op de USB. Mijn computer is dan wel zo slim om bij mij het lampje uit te zetten als ik mijn computer uit zet. Ondanks dat hij bij mij via een convertertje op PS2 zit. Maar ik zou hem in jouw geval toch eens op de USB proberen.

Verwijderd

Bij mij blijft ie ook gewoon aanstaan..best irri maar goed...

• bugs
  • Laatst online: 18-06-2024

bugs

www.bugs.nl

Heb je dan ook ingesteld dat je computer aan gaat als je een toets van je keyboard aan raakt? Mischien heeft het iets met elkaar te maken.

Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 16:45

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

update je BIOS en het is gefixed

/dev/null

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
trek de stekker er uit >:)

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

bratos

Meh.

Zo 'n draadloze logitech heb ik ook gehad
Parkeer m es op n wit vel papier als je klaar bent, dat gaatie n stuk "uitter" en houdt volgens mij op met knipperen(logitech adviseert n witte muismat)
Maar Die Microsoft muis moet wel uit samen met je pc
Mischien staat er in de bios iets va wak on USB :?

eerst kijken dan zeiken

• Skeleton353
  • Laatst online: 11-01-2020

Skeleton353

Ik herken mezelf niet meer ...

Op vrijdag 15 februari 2002 16:18 schreef The_Tzar het volgende:
Ik heb ook zo'n logitech, en mijn computer(waarschijnlijk ik) is zo dom, dat hij niet wil werken op de USB.
Installeer je INF driver eens van je moederbord . (die vindt je terug op de cd van je Moederbord).

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

• Almachtige
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07-2019
Had ik ook toen ik hem op de ps2 had, maar als je hem op de USB zet dan gaat het lampje gewoon uit als de computer uitstaat. >:)

Asus CUSL-2C/Intel PIII 1000@1200 Mhz/512 MB Pc133/Asus V7100 Pro/T 64 MB/Maxtor 20 GB 7200 rpm + Maxtor 80 GB 7200 rpm LB/Creative Audigy/17" Iiyama 8617T

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:54

AMDFreak

Intel is zo..

/me heeft daar geen last van met zijn wheelmouse ;)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 14:00 schreef cjdijk het volgende:
Ik heb een cordless optical van logitech.
Bij mij is het ledje constant aan,
ook al heb ik mijn pc uit staan.
Hij zit op de ps/2 connector.
Wat mij vooral stoort is dat ie (oplaadbare) batterijen leegslurpt.
Ik doe slechts een maand met 2 penlites.
DIe logitech optical set die zwarte *D
Die heb ik ik had eerst die met zo'n blauwe optische muis
Maar die optical set gaat wel het lichtje van uit bij de rest NIET!

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-02 10:09
kijk eens nij je muis opties via configuratie scherm-->mouse en zoek dan zoiets als geef voeding indien pc uitstaat

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09-2025

KillerB

______

Op zaterdag 16 februari 2002 13:45 schreef MasterDisaster het volgende:

[..]

DIe logitech optical set die zwarte *D
Die heb ik ik had eerst die met zo'n blauwe optische muis
Maar die optical set gaat wel het lichtje van uit bij de rest NIET!
Ik heb ook dat zwarte setje, muisje blijft vrolijk branden. Gewoon 1600mAh oplaadbare batterijen erin en elke 3 weken opladen. klaar :)

• eborn
  • Laatst online: 02:36
Ik heb hier een PC met een Asus CUSL2-C mobo en die deed hetzelfde voor de keyboard lichtjes. Die bleven ook lekker aan. Even de nieuwe bios geinstalleerd en het was weg (stond ook in de release notes). Dus misschien dat je het ook door het upgraden van de bios kunt oplossen.

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:43

johnwoo

3S-GTE

Ik heb een CUSL2 en heb er met geen enkel BIOS last van gehad... Heb je misschien wake on ps/2 aanstaan?

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

• FleshY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 17:53
Is normaal dat ie dat doet :P

Verwijderd

Wa bij mij eerst ook, ik heb het eerst opgelost door muis op USB ipv ps/2 aan te sluiten, later kwam ik erachter dat het ook op ps/2 te verhelpen is door een andere jumpersetting op het mobo...

Verwijderd

'k heb hier nu een msi k7t pro 2 staan en een logitech standaard muisje bluift ook aan. Dit is kennelijk vrij normaal als je bij toetsbord bijv. ook num lock aanlaat blijft die ook aan. Leuke is bij mij, als ik op usb aansluit en speel spel gaat het licht juist uit (vrij irritant als je net unreal speelt :'( )Maar daarvoor hebben we een rode uitknop op stekkerdoos bedacht >:)

• eborn
  • Laatst online: 02:36
Nah, ik heb hier zowiezo problemen met de CUSL2-C, want bij mij gaat het lampje van de optical soms juist helemaal niet AAN :) Dan start ie vrolijk op, maar muisje blijft dood. Na een herstart doet hij het weer wel. Heel vervelend.

Verwijderd

bij mijn Chic muisje blijft ie ook gewoon aan alleen als je hem 2 sec niet gebruikt gaat er wel een lichtje uit maar niet helemaal

• Skeleton353
  • Laatst online: 11-01-2020

Skeleton353

Ik herken mezelf niet meer ...

Op zondag 17 februari 2002 15:02 schreef eborn het volgende:
Nah, ik heb hier zowiezo problemen met de CUSL2-C, want bij mij gaat het lampje van de optical soms juist helemaal niet AAN :) Dan start ie vrolijk op, maar muisje blijft dood. Na een herstart doet hij het weer wel. Heel vervelend.
ik heb net hetzelfde moederbord ... maar ik heb geen problemen hiermee .

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

• Remco2001
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 21:37

Remco2001

Ehm, ok...

Op vrijdag 15 februari 2002 10:44 schreef Tweakod3x het volgende:
Ik heb hem op USB en dan gaat ie gewoon uit. Als je hem via PS\2 laat lopen dan is het volkomen normaal dat ie aan blijft ;)
Dat denk ik niet.
Ik heb zelf een optical muis van Trust (zo'n grijze met een staart eraan) op de PS/2 poort. Maar bij mij gaat ie gewoon uit als de computer ook uitgaat.

Overigens snap ik niet waarom, als ik de extra software installeer, m'n pc bij het afsluiten niet automatisch uitschakeld. Beeld wordt zwart, schijven e.d. schakelen zich ook uit, maar de voeding blijft gewoon draaien. Ik heb daarom die software ook maar niet geïnstalleerd. Het zal wel weer een conflict in Windows zijn...

Verwijderd

Is toch gewoon omdat je een atx mobo hebt, die zeg maar op standby blijft staan dan?

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04-2024
Bij mij bijft dat lampje ook branden... Heb de muis op m'n toetsenbord aangesloten via USB. Het Num-Lock-lampje op het toetsenbord (PS/2) blijft trouwens ook branden.
Op een andere PC, waar de muis gewoon op de PS/2 zit, blijft het lampje niet branden. Het is een beetje vaag iig, je zou toch verwachten dat als je je PC uitzet er geen stroom meer naar je muis kan gaan :? .
Maar ik haal 's nachts toch altijd alle stroom van mijn PC's af dus heb er niet echt last van.

Verwijderd

precies.. heb zo'n verdeeldoos met schakelaar.. gewoon schakelaar uit doen.
gebruit ie ook helemaal geen stroom meer
*gabberjoris is energiebewust bezig omdat hij anders ruzie met zijn ouwelui krijgt

Verwijderd

Koop een lasermuis :P Heb je er helemaal geen last meer van ;)

Verwijderd

3 jaar oud topic.. ik denk dat de TS wel uitgevonden heeft hoe die z'n muis nu uit krijgt :P

• E-Vix
  • Laatst online: 15:44

E-Vix

Nu met sneeuw!

Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 14:23:
precies.. heb zo'n verdeeldoos met schakelaar.. gewoon schakelaar uit doen.
gebruit ie ook helemaal geen stroom meer
*gabberjoris is energiebewust bezig omdat hij anders ruzie met zijn ouwelui krijgt
Had je ook door dat je aan het reageren was op een topic waar voor het laatst 3 1/2 jaar geleden in gepost was?

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Pagina: 1