Toon posts:

harddisk cooler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het altijd noodzakelijk om een HD met 7200 rpm te coolen of is dit enkel noodzakelijk mijn zeer intensief gebruik (bv games)?

Verwijderd

Mijn WD disk zijn voorlopig nog niet gekloeld maar als mijn pc een tijdje draaid staan ze verdomt warm. Ik denk niet dat dit zo'n goede zaak is voor de levens duur van een disk.

Het probleem bij mij is dat ik een Aopen kastje heb maar dat alle bays vol zitten, dus geen plaast voor een koeler. Ik heb dus nog geen idee hoe ik dit het best kan oplossen

Verwijderd

ligt er maar net aan hoe warm die word. Zodra het in je kast niet al te warm is, is zo'n ding niet nodig.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb een WD400BB(7200rpm) gewoon ongekoelt. Er is wel een klein beetje airflow, doordat ik het frontje dat ervoor zit weg heb gehaalt.

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:02

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ik heb m'n 7200rpm wel met een koeler en dat vind ik perfect, hij blijft echt steenkoud :)

Verwijderd

Wat is dan een goede koeler en waar zijn ze te koop. Heb ze alleen nog bij Norrod op de site gevonden maar om er 1 te bestellen is net zo duur las de remboers, een beetje zonden.

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 07:55 schreef neo.reloaded het volgende:
Mijn WD disk zijn voorlopig nog niet gekloeld maar als mijn pc een tijdje draaid staan ze verdomt warm. Ik denk niet dat dit zo'n goede zaak is voor de levens duur van een disk.

Het probleem bij mij is dat ik een Aopen kastje heb maar dat alle bays vol zitten, dus geen plaast voor een koeler. Ik heb dus nog geen idee hoe ik dit het best kan oplossen
dit klinkt heel raar maar ik heb (die koeler van space pro)gewoon op de grond in de kast neergezet.
ik draai er nu al 2 weken mee en nix raars meegemaakt(bij mij zaten de bays ook vol).

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik had 2 hdds @7200 rpm eerst tegen elkaar hangen, dan is het wel verstandig een extra koelertje erop te zetten.
Mocht de hdd niet tegen iets anders aanzitten en je hebt een goede airflow, dan is het niet nodig.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op vrijdag 15 februari 2002 11:31 schreef Terw_Dan het volgende:
Ik had 2 hdds @7200 rpm eerst tegen elkaar hangen, dan is het wel verstandig een extra koelertje erop te zetten.
Mocht de hdd niet tegen iets anders aanzitten en je hebt een goede airflow, dan is het niet nodig.
Bovendien is het zo dat het ook een beetje aan de hdd zelf ligt.
Mijn twee Seagate Barracuda II's worden stukken warmer dan mijn twee Seagate Barracuda IV's.

|:( waarom drukte ik nu op quote ipv edit
Pagina: 1