Info dedicated Counter-Strike (Internet) server

Pagina: 1
Acties:

• Tefflar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05-2025
Hallo,

wij van de [YG] clan (Young-Gods) willen nu wel eens een eigen clan server beginnen. Ik heb al een P3 733, 512MB in een 19" behuizing.

Het is de bedoeling dat er een 20 speler server gaat draaien met een website en statestieken.

Ik draai deze machine al een tijd als LAN server en sinds kort hangt hij ook aan mijn Fast MxStream. Deze verbinding kan helaas niet meer dan 8 spelers aan.

Op de server draaid nu Windows NT 4.0 server en dat wil ik het liefst zo houden. Linux er op zou ook wel kunnen maar dat moet ik eens wat andere mensen gaan inschakelen voor het configureren aangzien in nog een Linux n00b ben :)

Wij willen graag wat ervaringen/informatie van mensen die zo iets al hebben draaien ergens. Uiteraard zijn wij dan ook benieuwd naar de namen van de providers en wat het gaat kosten.

Ik heb de search al gebruikt en zelf al gezocht op het internet, maar ik kan niets vinden wat al mijn vragen nou lekker beantwoord.

Bij voorbaat dank!

• Cloontje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-07 08:37

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

Als je server thuis wil laten draaien, veel geluk , high ping always. onze clan, heeft ook een server draaien op de backbone van nederland, staat in amsterdam, zelfde waar servers van tweakers ook staan. 2 euro voor elke gigabyte dataverkeer onze clan is dar ongeveer 120 euro permaand aan kwijt. gedeeld door het aantal personen valt dat reuze mee. Wil je dus voor niet alleen je clan draaien, zou ik zeker aan raden om sponsors te zoeken. Aangezien dat je een stats gaat draaien kan je daar sponsoren vergaren, ga nuniet inschrijven bij een crapy inetsite ofzo, maar gewoon naar winkel in de buurt ofzo, als maar met computers te maken heeft, misschien kun je hun een stukje space aanbieden. Gewoon ff de durf nemen voor zulke dingen dan lukt het vast wel.

Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.

• Tefflar
Het is dus wel de bedoeling dat ik die 19" server ergens anders laat hosten ja... :) Juist omdat ik niet genoeg bandbreedte heb. Kan je mij misschien wat gegevens mailen van dat bedrijf in Amsterdam? Je kan mijn email adres in mijn profiel vinden.

Bij voorbaat dank.
zelfde waar servers van tweakers ook staan
Sorry, ik had niet goed gelezen...

Ik begrijp dat jullie dus 60GB per maand aan verkeer hebben? Is dat dan alleen van de game server of ook nog FTP verkeer ofzo? Draaien jullie één server of meerdere en voor hoeveel spelers?

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 16:59

Martijn02

/* No Comment */

Je moet even kijken waar je hem gaat ophangen. Ik heb met 3 vrienden ook een eigen server (web, mail, samba, ftp, af en toe cs (als we een potje doen gebruiken we die)) En die hangt nu al een tijdje bij Cable en wireless maar die zuigen je best wel uit, vooral als je meer dataverkeer gaat gebruiken. We gaan eind deze maand verhuizen naar Coloheaven Die zijn volgens mij de voordeligste, zeker met grote hoeveelheden dataverkeer...

Hoeveel databerkeer nodig is voor jullie clan-server weet ik niet

• Tefflar
Ik heb begrepen dat een CS server voor 20 spelers die 24 uur, 7 dagen per week draaid ca. 25GB aan dataverkeer produceerd.