Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs
HTPC user
Concrete Loop Watercooling
Waar bazeer je dit op ?Op vrijdag 15 februari 2002 00:47 schreef bassie666 het volgende:
thermaltake ram koelers, ziet er cool uit en scheelt weer iets met overklokken. Geheugen wordt nml behoorlijk warm
Alle geheugen dat ik tot nu toe gehad heb is nog nooit warm geweest.
Ik draai mijn CRUCIAL op 180MHz met 3.0volt en het wordt echt niet warm.
Heatspreaders is puur voor de show.
De enige modules die warm worden en waar heatspreaders zin hebben is bij RDRAM van P IV boarden.
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 1x9100PRO 4TB - 1xNM1090PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB+400G
Verwijderd
Ik wil er eigenlijk wel 2, dan wel zonder fan, maar toch
Thermaltake verkoopt van die pakketjes. 2 heatspreaders, en 2 heatsinks. Voor iets van €20.Op vrijdag 15 februari 2002 03:22 schreef Jaromir het volgende:
Waar krijg je dan goedkoop van die ram heatspreaders?
Ik wil er eigenlijk wel 2, dan wel zonder fan, maar toch
Overigens komt het XMS geheugen van Corsair standaard met heatspreaders.
The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590
Tomorrow whe going to take-over the world, Pinky!
Verwijderd
Allemaal heel interessant om te weten wie er geheugen koelt,
maar wat ik eigenlijk zou willen weten is:
Zijn er mensen die zonder RAM-koeling een lager OC resultaat halen dan met? Er vanuit gaande dat de rest (CPU, GPU en chipset) wel goed gekoeld is, natuurlijk...
M.a.w.: maakt RAM-koeling je systeem (meetbaar) stabieler?
"Whoever undertakes to set himself up as judge in the field of truth and knowledge is shipwrecked by the laughter of the Gods." - Albert Einstein
Verwijderd
Als je deze reactie had gelezen, dan wist je je antwoord al. En deze man weet waar hij over praatOp vrijdag 15 februari 2002 01:30 schreef Rick2001 het volgende:
[..]
Waar bazeer je dit op ?
Alle geheugen dat ik tot nu toe gehad heb is nog nooit warm geweest.
Ik draai mijn CRUCIAL op 180MHz met 3.0volt en het wordt echt niet warm.
Heatspreaders is puur voor de show.
De enige modules die warm worden en waar heatspreaders zin hebben is bij RDRAM van P IV boarden.
Verwijderd
Perfect-Systems >>> Coolers overige >>> Chipset: heatsink 19,8 x 12,6 x 8 mm of Chipset heatsink 38 x 38 x 10 mm.Op vrijdag 15 februari 2002 11:10 schreef frytzzz het volgende:
Zat wel te denken aan heatsinkjes op het geheugen van m'n videokaart... (dat schijnt nou weer wél zinnig te zijn) Ik kan ze alleen nog niet vinden.
OC-Shop >>> heatsinks >>> chipset: Alpha Chipset heatsink
Alpha quality heatsink; dimensions 20x20x15mm FRAG-tape included!
Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs
Verwijderd
Maarja de echte tweaker doet er alles aan om het beste uit zijn systeem te halen (wel stabiel blijven draaien) enne het uiterlijk wordt natuurlijk ook niet vergetenOp zaterdag 16 februari 2002 16:07 schreef RoadKill21 het volgende:
ik heb dus die Alpha heatsinks zonder fragtape bij de oc-shop gehaald en die heatspreaders die coolen minder dan die losse alpha heatsinks.. en over de vraag of het echt wat uitmaakt tja niet echt veel: 3 mhz.
Verwijderd