Toon posts:

domeinnaam oneerlijke registratie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje, het zit namelijk zo:
de domeinnaam is al geregistreerd, maar dit gebeurde pas toen wij naar buiten kwamen met onze handelsnaam (na inschrijving bij de kvk) De mensen hebben dit voor de gein gedaan, dat staat ook letterlijk op hun website. Is hier iets tegen te doen, en zo ja hoe lang duurt het en waar moet ik zijn of wat moet ik doen??
Alvast bedankt.

btw ik heb de search gebruikt, maar kon niets vinden.

edit:

Ik weet niet zeker of dit topic hier hoort, maar door de search dacht ik van wel, anders moet hij maar gemoved worden

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 00:25 schreef Grote Vos het volgende:
Ik heb een probleempje, het zit namelijk zo:
de domeinnaam is al geregistreerd, maar dit gebeurde pas toen wij naar buiten kwamen met onze handelsnaam (na inschrijving bij de kvk) De mensen hebben dit voor de gein gedaan, dat staat ook letterlijk op hun website. Is hier iets tegen te doen, en zo ja hoe lang duurt het en waar moet ik zijn of wat moet ik doen??
Alvast bedankt.

btw ik heb de search gebruikt, maar kon niets vinden.
Als je een rechtzaak begint kan je hem terug krijgen als jouw handelsnaam eerder gerergd was dan dat hun hem regristreerde

Verwijderd

Topicstarter
Moet je daarvoor dan een civiele procedure (of hoe heet zoiets) voor aanspannen of iets anders??

Verwijderd

Ohh ja het mag dan geen woord zijn wat ook een algemene betekenis heeft. Zoals fiets.nl ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 15 februari 2002 00:28 schreef Dave Schalk het volgende:
Ohh ja het mag dan geen woord zijn wat ook een algemene betekenis heeft. Zoals fiets.nl ofzo.
Nee, het is letterlijk de handelsnaam, dus wij zouden dus gewoon in ons recht staan als wij hem terug claimen??

Verwijderd

als die ander geen binding heeft met de geregde naam, en jouw bedrijf/instelling wel, dan zijn ze zelfs verplicht het domein af te geven.

nieuwe wet sinds vorig jaar :)

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 00:28 schreef Grote Vos het volgende:
Moet je daarvoor dan een civiele procedure (of hoe heet zoiets) voor aanspannen of iets anders??
Dreigen is meestal wel genoeg >:)
maar als je ze gewoon aanklacht en daarna een schikking voorsteld dan komt het wel goed denk ik zo.

Verwijderd

Topicstarter
thx, daar heb ik wat aan, ga morgen gelijk eens kijken wat ik kan bereiken door contact met ze op te nemen. :)

Verwijderd

Nou ben ik toch benieuwd om welke domein naam het gaat.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 15 februari 2002 00:31 schreef Dave Schalk het volgende:
Nou ben ik toch benieuwd om welke domein naam het gaat.
Vindt je het heel erg als ik dat nog ff voor me hou :), ik wil eerst eens kijken hoe zij erop reageren. Waarschijnlijk weet ik morgen wel meer, als alles positief verloopt zal ik het wel ff posten.
Sorry!!

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 00:32 schreef Grote Vos het volgende:

[..]

Vindt je het heel erg als ik dat nog ff voor me hou :), ik wil eerst eens kijken hoe zij erop reageren. Waarschijnlijk weet ik morgen wel meer, als alles positief verloopt zal ik het wel ff posten.
Sorry!!
Nou :'(
maar is goed laat horen wat ze doen vind ik altijd wel grapig hoe ze in hun eigen grap onderuit worden gehaald

Verwijderd

civiele procedures kicken ass

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
Op vrijdag 15 februari 2002 00:53 schreef Kertje het volgende:
idd :)

• Telco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08-2024

Telco

Biertje?

Op vrijdag 15 februari 2002 00:53 schreef Kertje het volgende:
Jah! Schop hun kont >:)

Vandaag geen signature

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Advocaat inhuren en naam claimen. Let wel op dat als die beste man *ook* een bedrijf met die naam heeft dat het niet uitmaakt of ie nou later of eerder dan jou geregistreerd heeft.

Stel je bedrijf heet Cubicles (gewoon een verzonnen naam) en je bent een IT Consultants bedrijf. Je wil graag cubicles.nl oid registreren, en je merkt dat ie al weg is.

Als nu blijkt dat een ander bedrijf ook Cubicles heet, maar in een TOTAAL andere branche werkzaam is (bijvoorbeeld het verkopen van kubusvormige verschepingskratten) dan heeft hij net zoveel recht op dat domain naam als jij, en kun em niet terug eissen. Handelsmerken onder dezelfde naam zijn namelijk mogelijk, zolang je maar aan kunt tonen dat er totaal geen overeenkomst is in de branche.

Twee IT bedrijven die beiden Cubicles heten is bijna onmogelijk. Alhoewel, kijk eens naar macro.com .net .org en verbaas je over de gelijkenis van branche van al die bedrijven :) macro.be en macro.de bestaan trouwens ook, maar macro.nl geeft geen gehoor maar is wel geregged.

Als de domain registrator een of andere partikulier is die een geintje uithaald zoals bij jou, dan kun je dat domain opeissen door via een rechtzaak.... is het een bedrijf met dezelfde naam, dat ook nog eens serieus zaken doet (dus geen slapend bedrijf) dan maak je niet veel kans denk ik.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Pagina: 1