PC maakt een ongelooflijke herrie!

Pagina: 1
Acties:

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:56
Het probleem is als volgt, ik zet m'n PC aan en iets in m'n Pc maakt dan ontzettend veel lawaai. Na een tijdje valt dat ook gewoon plotseling weer weg, als of ie even warm moet draaien ofzo :? Ik dacht zelf misschien aan een kaoptte fan ergens? Mobo, Videokaart of CPU fan...
De koeling verloopt wel gewoon normaal.
Ook heb ik last dat m'n DVD speler af en toe gewoon niet werkt! En als ik een cd in m'n DVD of Brander prop dan zorgt dat ook voor veel lawaai, als of er ergens iets los staat te trillen ofzo.
Verder heb ik ook nog een geregeld last van FAT errors en windows registry foutmeldingen bij het opstarten en gisteren gaf ie inneens aan dat er een bad sector op m'n HD was gevonden :?
Ik heb dit hele zooitje bij Informatique gekocht een jaar geleden en ik heb het voor o.a. deze klachten al 6 (!!) keer terug gestuur voor reparatie, maar de problemen houden aan. Het Mobo is vervangen (zeggen ze, maar ik geloof er geen aars van) de HD, de videokaart de CPU koeler 2x, de voeding is nagelopen...
Ik wordt er echt helemaal gestoord van.

Verwijderd

Haal je chipsetfan eens los. Kijken of het dan over is.

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:22
Op vrijdag 15 februari 2002 00:20 schreef FallenAngel666 het volgende:
Het probleem is als volgt, ik zet m'n PC aan en iets in m'n Pc maakt dan ontzettend veel lawaai. Na een tijdje valt dat ook gewoon plotseling weer weg, als of ie even warm moet draaien ofzo :? Ik dacht zelf misschien aan een kaoptte fan ergens? Mobo, Videokaart of CPU fan...
De koeling verloopt wel gewoon normaal.
ik weet haast 100% zeker dat het de fan op je mobo is. Heb ik ook last van gehad. Luister er eens naar waar het geluid vandaan komt. :)

Oplossing? fan eraf, heatsink erop :)

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:56
Heatsink bespaard iig een hoop lawaai natuurlijk...
Zal er een naar kijjken morgen ofzo, want nu kan ik bijna me ogen niet meer openhouden, laat staan m'n Pc tweaken :)

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Je kan toch de kast openmaken, dan kun je echt wel horen wat die herrie maakt. Waarschijnlijk een fan, en die moet je dan maar vervangen.

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Op vrijdag 15 februari 2002 00:22 schreef ^MRT het volgende:

[..]

ik weet haast 100% zeker dat het de fan op je mobo is. Heb ik ook last van gehad. Luister er eens naar waar het geluid vandaan komt. :)

Wat voor cooler zit er op jouw chipset dan? Ik heb een AOpen AK73 Pro A ook met zo'n klein (mooi) koelertje, maar die is echt heeeeel stil. zonder ball bearing

• jeffreystegeman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-11-2002
Op vrijdag 15 februari 2002 00:22 schreef ^MRT het volgende:

[..]

precies. dat heb ik ook gehad. Was ook de fan op de heatsink. daar zat veel stof onder en tussen de fan. Deze heb ik schoongemaakt, de fan even bewerkt met olie en hij was zelfs zo stil, dat ik d8 dat hij dood was.

AMD Athlon XP 1800@1533 | Asus A7V333 raid | G-force TI4600 + Vivo| 60 Gb Maxtor hhd 7200 rpm | 3 X 256 PC2400 DDR ram | Coolermaster DP5-7H53F CPUcooler| 8 systeemkoelers 80 mm | 550 Watt voeding |32x12x40 LiteOn CD-ReWriter | A-Open CD-rom 52X

Verwijderd

Het is handig om ff je kast open te doen, en te luisteren waar de herrie precies vandaan komt, bij mij was het een aamlopende Fan van mijn videokaart.. :)

• Tweakod3x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 12:51
Als je bak lawaai gaat maken als je een cd\dvd in je speler doet kan het zijn dat (1 van de twee) niet helemaal goed vastzit en lekker in je kast gaat resoneren ;) Even schroefje checken ;)

Proud owner of the [CBJ]Lanhok!

Verwijderd

/offtopic/

wat ook erg leuk is :
Als je pc onwijs lawaai maakt, gewoon geen zin hebben om het te verhelpen.. er dan achterkomen dat je pc ineens uitgaat (na 3 dagen zoemen)--> kast openschroeven en zien dat een van je casefans een voedingskabel van je ATX-supply compleet heeft doorgesleten. Altijd grappig...

ff solderen, tapeje eromheen, spint weer als een tevreden poesje....

/offtopic/

Verwijderd

Ach dat geluid heb ik ook bij mn 2e pc'tje (zie sig)
Zet ik em aan, begint die vet te brommen enzo, na 5 minuten kapt die daar dan mee.
Maybe moet je ff je cooler schoonmaken.
Pagina: 1