Toon posts:

vraagje over nieuwspostings

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ha die mensen,
ik weet dat er geen discussie over mag zijn, maar toch vraag ik me af hoe het zit met die nieuwspostings,

ik heb al een paar keer nieuws gepost, wat dan 2 of 3 dagen later op de frontpage staat, maar met iemand anders zijn naam erbij,

nu ook weer met de post van de boxed AMD's

nou wil ik wel eens weten of ik nu steeds net te laat ben, en zo ja geef dan eens wat harde bewijzen!!

verder geen flame intended ofzo, maar ik vind het best irri als er steeds iemand anders zijn naam bij staat terwijl ik het gesubmit heb!!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

--> TFF

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Hawks heel vaak komt het voor dat er meerderen zijn die hetzelfde submitten :P
En dan nemen we diegene die het eerste het item in de submitterQ zette :)

Vandaar dat er dus een andere naam kan kan bij iets wat jij _ook_ gesubmit hebt.

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:07
>> [forum=43].

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op vrijdag 15 februari 2002 00:07 schreef GiLeX het volgende:
Hawks heel vaak komt het voor dat er meerderen zijn die hetzelfde submitten :P
En dan nemen we diegene die het eerste het item in de submitterQ zette :)

Vandaar dat er dus een andere naam kan kan bij iets wat jij _ook_ gesubmit hebt.
Bovendien duurt het soms een poosje voor een item verwerkt wordt, waardoor er veel mensen die tussen de eerste submit en het plaatsen van het artikel een tip sturen buiten te boot vallen.

Bewijzen hebben we niet, maar we hebben ook geen reden om iemand anders voor te trekken.

Professioneel Hyves-weigeraar

Verwijderd

Topicstarter
ik snap wel dat je niemand voor trekt,
maar ik had zoeits nu al een aantal keer kort op elkaar mee gemaakt, en vind het best irri,
dat er iets niet geplaatst wordt snap ik dan ook wel, maar omdat ik vaak niet al te veel tijd heb om iets te submitten zet ik er kwa commentaar nooit zo heel veel bij, en ik had het idee dat ze dan maar het stukje van iemand anders pakten, omdat die dat misschien wel doet!!

nu in ieder geval slapen, lees morgen de antwoorden wel weer verder.

tnx alvast,
en sorrie, zat al beetje te slapen, vandaar dat ie in /16 stond!!

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:10

Cliffie

Trompetslet

Een mogelijke oplossing voor dit probleem is om de submit-queue waar nu mensen hun nieuwsverwijzing achter kunnen laten, openbaar te maken. Dit maakt het mogelijk om de queue door te kijken, zodat als je nieuws wilt submitten kunt zien of het al niet eerder is gesubmit door iemand anders...

ideetje? :)

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op vrijdag 15 februari 2002 11:24 schreef Cliffie het volgende:
Een mogelijke oplossing voor dit probleem is om de submit-queue waar nu mensen hun nieuwsverwijzing achter kunnen laten, openbaar te maken. Dit maakt het mogelijk om de queue door te kijken, zodat als je nieuws wilt submitten kunt zien of het al niet eerder is gesubmit door iemand anders...

ideetje? :)
Ideetje ja, maar zeker geen nieuw ideetje, en al helemaal geen goed ideetje. :P

Een dubbelpostcheck in de nieuwssubmit is misschien wel iets.

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 00:36 schreef Hawks het volgende:
ik snap wel dat je niemand voor trekt,
maar ik had zoeits nu al een aantal keer kort op elkaar mee gemaakt, en vind het best irri,
dat er iets niet geplaatst wordt snap ik dan ook wel, maar omdat ik vaak niet al te veel tijd heb om iets te submitten zet ik er kwa commentaar nooit zo heel veel bij, en ik had het idee dat ze dan maar het stukje van iemand anders pakten, omdat die dat misschien wel doet!!
't is leuk als er iets bij is gezet, maar als nieuwsposter zal je toch zelf het volledige artikel door moeten lezen. (Immers, door het commentaar dat de user geeft bij het artikel, kan de vorm waarin de informatie gegoten is, helemaal veranderen.)

Ik zelf kan in ieder geval beloven dat ik niet de artikelen eruit pik waar iets bij is geschreven. Puur de artikelen waarbij ik denk dat ik er een goede, informatieve, maar ook objectieve post van kan maken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben misschien wel van mening dat ik het goede commentaar erbij zet, en als jij denkt dat dat niet zo is, dan hebben wij een meningsverschil,
wat ik hier dus mee wil zeggen is dat de nieuwsposters ook niet altijd gelijk hebben, ze doen het zeker niet slecht hoor :), ik doe het ze niet na, maar ze kunnen ook foutjes maken.

waarom is het geen goed idee om de nieuwspost que openbaar te maken??
zet er desnoods allen de kopjes neer, dan weet je ook al voldoende!!!

Verwijderd

Topicstarter
niemand enig idee??

wouter tinus misschien??

Verwijderd

Ik bedoel dat "commentaargedeelte" niet negatief hoor :) maar als nieuwsposter is het minste wat je kan doen het artikel dat gesubmitted is goed doorlezen...

En over het openbaar maken van de queue, als ik me niet vergis heb ik daar kort geleden nog een stukje over gezien van Wouter :D (Ik zal het morgen even voor je opzoeken, nu ben ik een beetje :z :Z )

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-02 17:19

Beaves

Usque ad Finem

Waarvoor vinden mensen het zo belangrijk om hun naam bij nieuwsitems te zien staan? Je krijgt er geen punten of andere dingen voor, het enige wat je ervoor krijgt is herkenning, maar dan moet je wel erg veel submitten.

Ok, het staat leuk, "Thanks gebruiker X voor het submitten", maar om er nou hele discussies over te beginnen?

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-02 20:43
Het gaat ook niet zozeer om de naam erbij..
Maar ik zou het fijn vinden om te zien dat er iets gedaan word met mijn post..
Ik heb bv Zaterdag gepost dat Tmpgec 2.52 uitwas..
En ik zie um pas op maandag op T.net..
Ik heb er netjes bijgezet dat er een nieuwe versie was + de changelog.. wat wil een Tweaker nog meer?
Als jullie die stroom postings niet aankunnen maak dan een klein kopje waar gewoon het aantal van de nog te bekijken postings staat dat geeft ons een idee waar jullie mee bezig zijn..
Want in tweakers in het duister laten in zulke dingen is niet fijn.. en mischien gaan steeds meer mensen beslissen om niet meer te posten waarbij sommige dingen niet meer gepost worden dus dat alleen nog maar de oppervlakige dingen worder gepost.. Dat willen jullie niet en dat willen de mede-tweakers niet..
En mischien is het openbaren van de postings-lijst niet eens zo gek idee maar dan alleen de kopjes en niet de inhoud (een soort opsomming die je ook krijgt als je op de bios/driver update knop drukt).

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op maandag 18 februari 2002 11:49 schreef maniak het volgende:
Het gaat ook niet zozeer om de naam erbij..
Maar ik zou het fijn vinden om te zien dat er iets gedaan word met mijn post..
Ik heb bv Zaterdag gepost dat Tmpgec 2.52 uitwas..
En ik zie um pas op maandag op T.net..
Dan is er toch iets mee gedaan :?.
Ik heb er netjes bijgezet dat er een nieuwe versie was + de changelog.. wat wil een Tweaker nog meer?
Een beetje meer geduld :).
Als jullie die stroom postings niet aankunnen maak dan een klein kopje waar gewoon het aantal van de nog te bekijken postings staat dat geeft ons een idee waar jullie mee bezig zijn..
Want in tweakers in het duister laten in zulke dingen is niet fijn.. en mischien gaan steeds meer mensen beslissen om niet meer te posten waarbij sommige dingen niet meer gepost worden dus dat alleen nog maar de oppervlakige dingen worder gepost.. Dat willen jullie niet en dat willen de mede-tweakers niet..
En mischien is het openbaren van de postings-lijst niet eens zo gek idee maar dan alleen de kopjes en niet de inhoud (een soort opsomming die je ook krijgt als je op de bios/driver update knop drukt).
"xxx stond in de lijst en is nu weg? :( censuur!!! :("

"waarom staat yyy al twee dagen in de lijst te wachten??? niet boeiend genoeg ofzo? :r"

"mijn submit is getrashed en staat er nu weer wel bij! dood aan de redactie!"

"waarom wordt zzz gepost terwijl aaa nog in de lijst stond? jullie zijn anti-AAA!!!!!"

en wat denk je bovendien van de mogelijkheden om te spammen, illegale shit te posten etc.?

Er komt een dubbelpostcheck op de submit te zitten, en de regel "als je er niet tegen kan dat je tip niet binnen 2 uur verwerkt is, submit dan maar niets" blijft natuurlijk ook nog steeds gelden.

De tips zijn voor ons een waardevol hulpmiddel, maar niet meer dan dat. Het is geen lopende band waaraan we staan en alles moeten verwerken, zelfs in het weekend en diep in de nacht en in vakanties en vanuit internetcafe's in Zwitserland. Want zo lijken een hoop bezoekers het te zien.

• maniak
Ik val hier niemand aan..
En van die Tmpgenc stond een andere naam bij..
Ik (samen met andere mensen) hebben ook een grote site (www.ferion.nl/com/net).
En wat wij daar geleerd hebben is dat communicatie met de gebruikers over dingen die spelen erg belangrijk zijn..
Laat mensen dan weten waarom het zo is.. en niet van: Als je er niet tegen kan post dan niets.. zo kweek je een bepaalde sfeer waar niemand gebaat bij is..

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op maandag 18 februari 2002 14:22 schreef maniak het volgende:
Dat zeg ik toch niet. Ik zeg alleen dat je door het ene probleem op te lossen een ander probleem erbij krijgt.
Ik zie duidelijk staan
code:
1
Met dank aan IvIaniak voor de link.
En wat wij daar geleerd hebben is dat communicatie met de gebruikers over dingen die spelen erg belangrijk zijn..
Ja, laten we 100 submitters per dag gaan mailen hoe het met hun tips staat. Ik heb persoonlijk wel iets anders te doen. Je geeft met de submit een tip, het is geen bestelling of opdracht. Het ook geen 'lopende zaak', het is gewoon orde van de dag.
Laat mensen dan weten waarom het zo is.. en niet van: Als je er niet tegen kan post dan niets.. zo kweek je een bepaalde sfeer waar niemand gebaat bij is..
Het is hierboven al uitgelegd.

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07-2025
Op maandag 18 februari 2002 14:22 schreef maniak het volgende:
Je link werkt niet, btw. :)

"Wij" communiceren echt wel met de users over nieuwsposts en submits. Ondanks herhaaldelijke uitleg (voorheen in LA, nu in TFF) over het hoe en waarom veel submits de FP niet halen of een naam ontbreekt in het dankwoord, blijven (nieuwe?) users dezelfde vraag stellen m.b.t. submits, die we telkens weer beantwoorden. Die tekst in de submit kan wat mij betreft ook wel ietsje minder 'direct' geformuleerd worden. Maar de kern van de boodschap zal op hetzelfde neerkomen.

Slechts een deel van de submits halen de FP. Velen zijn dubbel-submits en zelfs regelmatig submits met topics die al in de voorafgaande week op de FP stonden. Dat geeft veel extra werk voor de nieuwscrew. Kans bestaat dat we het funktioneren van de submit binnenkort eens tegen het licht gaan houden.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

• maniak
Oke.. nu stop ik ermee ;)
Ik moet natuurlijk niet alleen maar negatieve Fibraties uitzenden :)
Ik moet wel zeggen dat ik het wel een mooie en goeie site vind..
Oh.. mischien anders een idee die snel uit te voeren is.. geen naam bij de postings zetten :7
En ik weet wel hoeveel er binnenkomt en vind het al tof dat hier op gereageerd word..
Enne.. over die ferion.nl/com/net we hebben net een nieuwe server.. de .nl gaat er namelijk uit..

Keep up the good work..
Greetzzz
The Ferion Crew 8-)

• rjeggens
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-02-2025
Ik moet hier ff bekennen dat dat van die meuk een beetje fout is gegaan. Ik heb die in de queue over het hoofd gezien, terwijl ik er zelf tijdens het surfen tegenaan liep (tegen de nieuwe versie). Ik had toen een algemene, naamloze posting gemaakt. Ik zag jouw opmerking op de posting, heb in de queue gekeken en de posting aangepast door jouw naam als submitter toe te voegen.

Ik heb je geprobeerd een mailtje te sturen, maar je emailadres werkte niet, dus kreeg hem terug :). Ik

[edit]
Ik slaap nog, maak postings half af... *brr*

Ik trek niemand voor of sla niemand over, wanneer dit wel gebeurt is dit niet opzettelijk.
[/edit

• maniak
Kijk dat vind ik geweldig..
en hoezo mn e-mail doet het niet?
Ik heb gister nog ut 'wachtwoord vergeten' thingy gebruikt :)

• rjeggens
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-02-2025
Op maandag 18 februari 2002 15:59 schreef maniak het volgende:
Kijk dat vind ik geweldig..
en hoezo mn e-mail doet het niet?
Ik heb gister nog ut 'wachtwoord vergeten' thingy gebruikt :)
Je email hier is een andere als op de frontpage, tenzij je niet dezelfde persoon bent ;) Dat andere emailadres werkte vanochtend niet. Misschien nu wel weer, dat weet ik niet :)

• maniak
haha..
Ik ben op het forum Maniak en op de rest IvIaniak.
Want volgens mij was of had ik Maniak op de rest geregistreerd maar kon ik het paswoord niet meer achterhalen..
Anywayz.. mijn e-mail is maniak@ferion.nl

Verwijderd

Topicstarter
hmm, ik denk dat er een stuk minder mensen nieuws submitten als hun naam er niet bij komt te staan!!

verder is een controle op de www link misschien wel een idee,dat scheelt al een hoop dubbelposts in de queu.

verder is mijn geheugen nu wel weer wat opgefrist, en weet ik weer hoe het zat,
en tja, ik ben een hoge nieuwe binnenkomer :)
Pagina: 1