Toon posts:

extern ip-adres verkrijgen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oh nee niet weer een Alcatel-topic ;)
Ik wil net zoals mr_knuppel in topic [topic=405815] een ftp-servertje starten, maar volgens mij heb ik dan toch mijn eigen ip-nummer nodig (om door te geven aan de piepeltjes die willen inloggen).
Als ik via ipconfig mijn ip-adres opvraag krijg ik natuurlijk gewoon 10.0.0.15x, maar dat is het interne ip (achter de modem), en daar kan niemand naar connecten natuurlijk.

Hoe kan ik mijn externe ip achterhalen? 0f maak ik een redenatiefout? Moet ik nog dingen instellen in het modem?

Verwijderd

je zou ff naar http://www.grc.com kunnen gaan en daar die shields up test doen. voor de test begint krijg je je ip nummer te zien.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 15 februari 2002 00:00 schreef Vision het volgende:
je zou ff naar http://www.grc.com kunnen gaan en daar die shields up test doen. voor de test begint krijg je je ip nummer te zien.
Dank je, meteen geprobeerd.
Resultaat : 10.0.0.151 :( Dat wist ik al jah :+
En natuurlijk de waarschuwing dat mijn compu nogal kwetsbaar zou kunnen zijn.... wist ik ook al. Zijn er nog commando's onder windows waarmee je wat andere info boven water kan halen?

• zipper646
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

zipper646

...shit happens

Als je een mailtje naar jezelf stuurt, kan je in de eigenschappen van het ontvangen mailtje zien wat het ip-adres is van de persoon die het mailtje verstuurt heeft.
(in dit geval: jij)

Ik heb zelf een dhcp server in mijn netwerk, en als test heb ik het bovenstaande gecheckt:
Ik zie het (vaste)ip-adres dat mijn ISP (xs4all) aan mij heeft toegekend.

Bijdeweg, ik heb mxstream basic.

mail ze...

Apple iMac 2013

Verwijderd

kijk gewoon ff op je router... daar zal het toch wel staan...

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Je hebt bij aanmeldig een brief gekregen waar je IP adres in staat..

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Connect effe met je modem, http://10.0.0.138 en kijk bij 'Routing' en daar staat hij ergens in de tabel, als het goed is achter 'MXS'

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 15 februari 2002 16:49 schreef basst het volgende:
Connect effe met je modem, http://10.0.0.138 en kijk bij 'Routing' en daar staat hij ergens in de tabel, als het goed is achter 'MXS'
Is dat toch de juiste waarde? Stom! |:( Die is natuurlijk alleen vanaf de internetzijde zichtbaar! Van 'binnenuit' doe je daar natuurlijk helemaal nix mee! Is dat het echt? Ga ik meteen ff proberen straks.

Oh ja, Koffie: je krijgt toch geen 'ip-adres for life' bij je provider? Dat ding wordt toch dynamisch gealloceerd op het moment dat je verbinding maakt? Tenminste bij MxStream?

• Creep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-08 09:41
Bij XS4ALL krijg je 'm gewoon the zien als je inlogd bij https://service.xs4all.nl/

Heb je trouwens al getweaked, lijkt er nl niet op

Wie de geschiedenis niet kent, is gedoemd ze te herhalen.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 15 februari 2002 16:59 schreef Creep het volgende:
Bij XS4ALL krijg je 'm gewoon the zien als je inlogd bij https://service.xs4all.nl/

Heb je trouwens al getweaked, lijkt er nl niet op
Zit zelf bij Zonnet. Ik heb 'm overigens wel getweaked maar niet echt gekeken of ik 'm verder in moest richten (firewall en routing niet verder bekeken want te weinig kaas van gegeten). Ik probeer het wel allemaal te begrijpen maar dat gaat niet zo snel. /me is een beetje dom af en toe :z

Verwijderd

Topicstarter
Dus.. het ip-adres heb ik nu te pakken (dank voor alle suggesties). Nu lukt het alleen niet om anderen te laten verbinden. Ze vinden wel een ftp site maar er komt niks door (verbinden lukt al niet).
Dus toch maar even in mr_knuppel zijn draadje gaan bemoeien want ik vermoed dat het hetzelfde probleem is :)

Verwijderd

Topicstarter
Deze [topic=408061], waarin uitgelegd wordt hoe je NAT kan inrichten.
Connecten lukt al wel maar het lijk wel of de gebruiker bij 'Entering Passive mode' gekickt wordt na enige tijd (soort van time-out).
Zucht!

Verwijderd

Topicstarter
Nog even op de ZonNet site gekeken, getuige het volgende schema Afbeeldingslocatie: http://zonnet.nl/breedband/media/schema4a.gif moet je echt een router/switch combineren met het modem. Nu is de modem getweaked als router (maar misschien nog niet goed ingericht), en hebben de peecees IP's in de range 10.0.0.15x, terwijl in het schema (waar duidelijk bij vermeld staat dat het draaien van een server mogelijk is!) de pc's IP's in de range 192.168.1.x hebben. Moet ik nu de router in het modem een IP-adres toekennen of wat?

HELP!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op woensdag 20 februari 2002 11:32 schreef Patrickje het volgende:
Nog even op de ZonNet site gekeken, getuige het volgende schema [afbeelding] moet je echt een router/switch combineren met het modem. Nu is de modem getweaked als router (maar misschien nog niet goed ingericht), en hebben de peecees IP's in de range 10.0.0.15x, terwijl in het schema (waar duidelijk bij vermeld staat dat het draaien van een server mogelijk is!) de pc's IP's in de range 192.168.1.x hebben. Moet ik nu de router in het modem een IP-adres toekennen of wat?

HELP!
192.168.x.x of 10.0.0.x maakt weinig uit.
wat je nu gedaan hebt is je modem om gebouwd tot een router, dus je hebt de andere router niet meer nodig. je hoeft er alleen nog maar een switch achter te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 februari 2002 12:48 schreef jadjong het volgende:
192.168.x.x of 10.0.0.x maakt weinig uit.
wat je nu gedaan hebt is je modem om gebouwd tot een router, dus je hebt de andere router niet meer nodig. je hoeft er alleen nog maar een switch achter te zetten.
Dan heb ik dat stukje in ieder geval goed begrepen. Dank je voor de info!
Vervolgens heb ik het volgende ingesteld:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
NAT>
create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.151:21 outside_addr=0.0.0.0:21

create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.151:20 outside_addr=0.0.0.0:20

create protocol=udp inside_addr=10.0.0.151:20 outside_addr=0.0.0.0:20

create protocol=udp inside_addr=10.0.0.151:21 outside_addr=0.0.0.0:21

De pc met het genoemde IP kan gewoon internetten en downloaden, alleen de ftp-server is niet benaderbaar :?

Ik heb voor de zekerheid poort 20 én 21 opengezet voor udp en ftp (lijken mij de ftp-poorten).
Zou dit alles voldoende moeten zijn of zie ik nog steeds iets over het hoofd??

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ja als je aan de rechterkant je externe ip hebt ingesteld wel.
rechts incoming moet van 213.xxx.xxx.xxx:21 -> 10.0.0.5:21
And so on.

Verwijderd

Topicstarter
oke, we zijn eruit. Ik heb iemand laten testen die geen enkel verstand heeft van alles wat met utp-kabels werkt (tsja, aai-mek he ;) ). Vanuit een 'normale' pc met een 'normale' ftp-client werkt het als een zonnetje.

/me wacht 1 mei nog even af als de uploadsnelheid eindelijk naar 128 kbit gaat!

Allemaal dank voor jullie input!
Pagina: 1