Lydel TARGA notebook 1,2 Ghz

Pagina: 1
Acties:

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06-2025

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Topicstarter
Ik zag deze TARGA notebook in het blad van de Lidl staan.
• 1.2Ghz AMD Athlon Processor 256 Kb
• INFERINEON 512 MB Geheugen
• TOSHIBA 30 Gb harde schijf
• 14.1" TFT-XGA beeldscherm (resolutie 1024x768)
• Grafische chip S3 Savage 4 Graphic Core, 32 Mb
• 16 Bit 3D sterio geluidskaart
• 56K analoge data-/faxmodem 10/100 netwerkkaart
• 2 USB poorten, 1 serieel en 1 parallel poort
• Firewire
• SANYO Power DVD 3.0! Santo DVD-speler met TV-out, CD-RW brander 8 x 8 x 24 speed CD-ROM
• PCMCIA-Ingang 1 x type II
• Duurzame Li-lon Accu 3.800 mAh
• Geintegreerde luidspreken en microfoon
• 3,5" diskette
• Touchpad
• Incl. gratis notebooktas t.w.v. €44,95

De Notebook word geleverd met de volgende software:
Windows XP, Microsoft Worksuite 2002, Autoroute 2002, Photostudio 2002, Encarta Encyslopedie 2002, Word 2002 Works 6.0, MSN Explorer, Easy CD Creator.

Compleet net 2 jaar gratis pick-up en return garantie. Dit bestaat uit kostenloos ophalen, repareren en retourneren van uw notebook.

€1888,--
Wat vinden jullie hiervan, zouden jullie mensen dit aanraden? En wat is de kwaliteit die je dan hebt?

[edit: even de naam van de winkel aangepast |:( ]

Station van Gerwin Prins op Apple Music

Verwijderd

Aardig gek....

Ik denk dat dit een aardig goede koop is.

Kwaliteit is moeilijk te zeggen. Maar ik denk dat dat ook wel aardig is.

Verwijderd

specs zijn heel netjes voor die prijs. alleen het merk zegt mij nix

Verwijderd

Zeer krachtig ding, kun je nog wel goed op gamen ook nog, ik vraag me alleen af hoe lang die accu mee gaat. 30minuten? tenslotte is een laptop om ook langere op accu te werken, maar dat zul je denkelijk niet kunnen met dit ding.

• LG_Greenman
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 08:09
Nice, maar het de winkel heet Lidl :)

HX45/300w/Epox 8KHA+/XP1800@1620/768mb@2x143mhz Apacer/17"@Asus V6600 GF1/17"@ S3trio64V/SB1024 Live player/Kingston 110TX/20gig@7200rpm Maxtor/40gig@5400rpm Maxtor/27gig@5400 WD/JustCool CPUcooler/2x120mm en 3x80mm casefans/Plextor 40x/DVDR4x

• ApoC
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:49
Was targa geen fabrikant van vrij brakke monitoren?? Heb geloof ik ooit nog eens een targa 15"gehad. hopeloos ding. Als kwaliteit van de laptop ook zo is....Aan de andere kant is het wel erg goedkoop.

• bertje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-01 14:21
waar kun je die dingen eventueel halen..ziet er wel kewl uit..

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op vrijdag 15 februari 2002 12:16 schreef BB_ApoC het volgende:
Was targa geen fabrikant van vrij brakke monitoren?? Heb geloof ik ooit nog eens een targa 15"gehad. hopeloos ding. Als kwaliteit van de laptop ook zo is....Aan de andere kant is het wel erg goedkoop.
Targa maakt idd erge budget monitor. Heb hier een 17" staan. Deze wordt zeer binnenkort vervangen door een 15.1" want dit scherm is echt van slechte kwaliteit ( 0.28 dotpitch ofzo en scherm wil nog wel eens vervormen).

Afgaande op de kwaliteit van die Targa monitor zou ik hem niet kopen.

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Topicstarter
Op vrijdag 15 februari 2002 12:20 schreef bartmen het volgende:
waar kun je die dingen eventueel halen..ziet er wel kewl uit..
Bij de Lidel. Een winkel die een beetje het zelfde assortiment heeft als Aldi.
Op vrijdag 15 februari 2002 13:30 schreef Terw_Dan het volgende:

[..]

Targa maakt idd erge budget monitor. Heb hier een 17" staan. Deze wordt zeer binnenkort vervangen door een 15.1" want dit scherm is echt van slechte kwaliteit ( 0.28 dotpitch ofzo en scherm wil nog wel eens vervormen).

Afgaande op de kwaliteit van die Targa monitor zou ik hem niet kopen.
Kijk hier hebben mensen iets aan :) Dank je wel. Ik denk dat een hoop mensen in Nederland zo zo'n ding zouden kopen.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op vrijdag 15 februari 2002 17:23 schreef GerwinPrins het volgende:

[..]

Bij de Lidel. Een winkel die een beetje het zelfde assortiment heeft als Aldi.
[..]

Kijk hier hebben mensen iets aan :) Dank je wel. Ik denk dat een hoop mensen in Nederland zo zo'n ding zouden kopen.
Ik neem aan dat je dus nu direct naar de winkel rent en er gelijk 5 meeneemt? :P

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Topicstarter
Op vrijdag 15 februari 2002 17:32 schreef Terw_Dan het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je dus nu direct naar de winkel rent en er gelijk 5 meeneemt? :P
Neu ik niet, maar Aldi en Lidel staan erom bekend dat mensen altijd massa's goederen ophalen daar. Tv, video, computers, noem maar op...

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:40
Mjah, mijn pa wil dus ook een notebook kopen, en vroeg mij ff om advies, maar ik ken Targa dus helemaal niet wat betreft Notebooks? Opzich ziet het er allemaal goed uit, maar hij kan ook een Samsung/Fujitsu Pentium3 1 ghz met 128 mb geheugen krijgen voor ca. 1500 Euro (en dan misschien nog wat korting)

Kijk, Fujitsu ken ik wel als een redelijk goed PC-merk. Maar die specs van die Targa zien er ook wel heel erg goed uit. Waar zouden jullie voor gaan dan?

Join het GoT Pulse-Team!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op zaterdag 16 februari 2002 18:11 schreef DenMan het volgende:
Mjah, mijn pa wil dus ook een notebook kopen, en vroeg mij ff om advies, maar ik ken Targa dus helemaal niet wat betreft Notebooks? Opzich ziet het er allemaal goed uit, maar hij kan ook een Samsung/Fujitsu Pentium3 1 ghz met 128 mb geheugen krijgen voor ca. 1500 Euro (en dan misschien nog wat korting)

Kijk, Fujitsu ken ik wel als een redelijk goed PC-merk. Maar die specs van die Targa zien er ook wel heel erg goed uit. Waar zouden jullie voor gaan dan?
De Fujitsu, ik koop nooit meer iets van Targa.

Verwijderd

Die proc die er in zit is dat een mobile uitvoering?

• X1pheR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-11-2025
AMD Athlon4 is een mobile proc. Samen met die PowerNow is ie op zich wel zuinig wat betreft gebruik van accu.
En dat ie van TARGA is zegt squad. Die specs van dat ding zijn wel vet goed. Infineon geheugen, Toshiba HD, etc... is allemaal wel goed. Het is alleen die videokaart waar ik mee zit. Iemand hierboven zei dat het goeie gamespecs zijn. Dat zijn het ook wel maar als de videokaart brak is, dan absoluut niet. Dus wie o wie weet het? S3 Savage4 32Mb. Is ie goed of niet? Ben trouwens ook benieuwd of ie shared is. Dus met andere woorden je hebt 512Mb geheugen. Als ie shared is kun je aangeven in de BIOS hoeveel geheugen van dit werkgeheugen hij voor de videokaart gebruikt. Meestal is dat van 1 tot 64 instelbaar. Maar hier wordt wel specifiek 32Mb gemeld. Bij shared is het allemaal namelijk ook nog een stuk langzamer omdat de videokaart het geheugen niet direct beschikbaar op de kaart heeft maar eerst nog het moet regelen met het geheugen en daar tussen lezen/schrijven.

Out of order...

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:32
Op zondag 17 februari 2002 05:37 schreef Da_Killah het volgende:
AMD Athlon4 is een mobile proc. Samen met die PowerNow is ie op zich wel zuinig wat betreft gebruik van accu.
En dat ie van TARGA is zegt squad. Die specs van dat ding zijn wel vet goed. Infineon geheugen, Toshiba HD, etc... is allemaal wel goed. Het is alleen die videokaart waar ik mee zit. Iemand hierboven zei dat het goeie gamespecs zijn. Dat zijn het ook wel maar als de videokaart brak is, dan absoluut niet. Dus wie o wie weet het? S3 Savage4 32Mb. Is ie goed of niet? Ben trouwens ook benieuwd of ie shared is. Dus met andere woorden je hebt 512Mb geheugen. Als ie shared is kun je aangeven in de BIOS hoeveel geheugen van dit werkgeheugen hij voor de videokaart gebruikt. Meestal is dat van 1 tot 64 instelbaar. Maar hier wordt wel specifiek 32Mb gemeld. Bij shared is het allemaal namelijk ook nog een stuk langzamer omdat de videokaart het geheugen niet direct beschikbaar op de kaart heeft maar eerst nog het moet regelen met het geheugen en daar tussen lezen/schrijven.
Ja, is shared geheugen.

Dat vond ik juist zo vreemd! Wel een Savage 4 videokaart, maar dan sharen ze wel het geheugen?! Reden voor mij om af te zien van dit ding en toch lekker naar dell.nl te gaan voor net iets meer maar wel een hoop meer kwaliteit!

American Express vraagbaak

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 11:08 schreef Stinger_Ventura het volgende:

[..]

Ja, is shared geheugen.

Dat vond ik juist zo vreemd! Wel een Savage 4 videokaart, maar dan sharen ze wel het geheugen?! Reden voor mij om af te zien van dit ding en toch lekker naar dell.nl te gaan voor net iets meer maar wel een hoop meer kwaliteit!
Waar basseer jij het op dat het shared geheugen is?

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Topicstarter
Op maandag 18 februari 2002 08:32 schreef Jens het volgende:

[..]

Waar basseer jij het op dat het shared geheugen is?
Volgens mij is het NIET shared, er zit immers een 32MB grafische chip in. :7

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:32
Op maandag 18 februari 2002 14:12 schreef GerwinPrins het volgende:

[..]

Volgens mij is het NIET shared, er zit immers een 32MB grafische chip in. :7
Ik weet dat het wel Shared is.
Omdat dat in de duitse advertentie wel nadrukkelijk stond.
Kans is groter dat ze het vergeten zijn te melden in de Nederlandsche advertentie dan dat er opeens 32mb ingeprakt is.

Hier de link naar de duitse advertentie.
http://www.supermarktcomputer.de/pix/W02/LIDL_Nb_07.02.02_big.jpg

American Express vraagbaak

Verwijderd

Sneaky inderdaad die 32 MB shared memory staat in die duitse advertentie ook maar klein geschreven, maar het is dus wel shared...dus baggggger

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:14
om op te gamen is die vid kaart nix, maar je koopt een laptop ook niet om op te gamen :) heb zelf precies dezelfde kaart in me laptop.. voor de rest is mijntes toch anders (Microstar)

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:40
Gister nog ff die advertentie doorgelezen en het ff doorgenomen met mijn pa (die um dus evt. wil kopen)

Tjah, de specs zijn supergoed van dat ding, snelle CPU, Toshiba HD, Infineon geheugen, dat zit allemaal wel goed, ook compleet softwarepakket erbij en gewoon een heel complete notebook. Zit zelfs DVD speler en Brander in, tajh... Enige waar ik nog over kan struikelen is dat ie van Targa is.

Zou het nou een kwalitatief goede notebook zijn of niet? Hij lijkt me supersnel, maar is het nou een goede koop of niet?

Join het GoT Pulse-Team!

Pagina: 1