Welke mobiel+abbo voor i-net / email?

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:46

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Topicstarter
Ik heb momenteel een Libertel IZI met Sony C1. Nu heb ik een nieuwe telefoon nodig om met palmtop te kunnen mailen en internetten. De telefoon moet dus een Irda modem hebben. Suggesties?

Ik wil dan eigenlijk meteen maar een abbo nemen, weet iemand of het mogelijk is een nieuw libertel abbo af te sluiten (dus ook goedkoper een telefoon erbij) met BEHOUD van mijn huidige IZI nummer?

Wat is een goedkoop abbo voor iemand die weinig belt maar dan wel veel gaat emailen via de mobiel.

Sys Specs

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Nou dat emailen via de palmtop zijn gewoon belminuten dus dat zou niet zoveel uitmaken...

Ok even een heel verhaaltje. Een aantal mobiels met IrDA én ingebouwd (fax)modem zijn: Siemens S25, Siemens S35i (die nieuwe), Samsung SGH-a-100, Motorola Timeport (is ook nog tri-band), Nokia 6150/6110 (die zijn redelijk oud al en geen modem aan boord). Ik zou persoonlijk voor die nieuwe Siemens S35i gaan of als je nog kleiner wilt die Samsung (da's zo'n dubbelklap apparaatje). Je kunt al bovenstaande toestellen vergelijken via kieskeurig.nl .

Bij de meeste providers kun je je huidige nummer behouden maar dit zou ik je niet aanraden omdat dit enige maanden (!) duurt, en tot die tijd zit je met een tijdelijk nummer... Misschien dat het bij Libertel sneller kan omdat dat je huidige provider is, dat zou je even moeten navragen. Ik ben zelf ook al 2x van nummer veranderd en heb gemerkt dat iedereen zo je nieuwe nummer heeft. Je kunt ook je prepaid nummer doorschakelen naar je nieuwe nummer (kost nix), gewoon via je telefoon menu.

Dan over het netwerk. Als je de beste dekking wilt moet je voor Libertel of KPN gaan. Libertel Budget is een aardig abo (met 1 b dus Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/wink.gif ), met een daltarief van bijna 7 cent! Veel mensen (w.o. ik) zijn echter ook tevreden over Dutchtone. Wel zo goedkoop maar goed de dekking is inderdaad wel iets minder, alhoewel ik daar nog weinig problemen mee heb. Dutchtone All-in 180 of 360 zou voor jou prima zijn. Wat die verschillende telefoons met abo's precies kosten kun je mooi zien op www.telecom.nu .

Een S35i met BEN Extra kost je bijvoorbeeld f129.- .

Meer info? Contact me @ ICQ 28006920

DIT IS MIJN WEBSITE

• mister2x
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10-2024
Je kunt ook je prepaid nummer doorschakelen naar je nieuwe nummer (kost nix), gewoon via je telefoon menu.
Volgens mij kan dat niet met een pre-paid. Het hoort tot de categorie diensten en die zitten slechts heel beperkt bij pre-paid.
Overigens ik heb een kpn.

• havana
Dat kan wél, ik heb het namelijk zelf gedaan. Gewoon in je telefoonmenu DOORSCHAKELEN/SPRAAK/[nieuw nummer] en klaar...

DIT IS MIJN WEBSITE

• havana
Je kunt het overigens ook met een code doen. Welke code je moet hebben vind je hier:
http://www.gsmindex.com/gsmwizard.html

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

havanna,

nokia 6150 heeft wel een medempje aan boord, 14.4

• havana
Nokia 6150
Dual band
ja
Tri band
nee
Kleuren
Raspberry red; Eloxal blue
Stand by tijd
160 uur
Gesprekstijd
210 min.
SMS
ja
Fax/Data
ja
IR-link
ja
Modem intern
nee

RS-232 kabel
nee
Tril alarm
optie
Voice dialing
nee
Voice memo
nee
Enhanced Full Rate
ja
Duogesprek
ja
WAP
nee
Nummergeheugen
150
Aantal beltonen
35
Batterij
Li-Ion
Netwerk frequentie
900, 1800
Gewicht
142 gram
Afmetingen
129 x 47 x 28
Model nog leverbaar?
ja
Website fabrikant http://www.nokia.com
ff kijken wat de Nokia site zegt:
GSM data transmission
-9,600 bps, up to 34,400 bps if compressed
-Send and receive telefaxes, e-mail, files
-Data transmission with automatic error correction
-Mobile Terminated Unstructured Supplementary Services Data
-Built-in infrared link (e.g. to compatible PC, printer, another Nokia 6100-series phone)
Hier staat dus niks over een modem...

DIT IS MIJN WEBSITE

Pagina: 1