snelheid adsl in belgie met skynet abbo

Pagina: 1
Acties:

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-06 09:21
Weet iemand wanneer de snelheden hiervan gaan verhogen? Ik had wat gehoord van een vriend dat die binnekort de volle 8 mbit gingen geven :) Kan ik eindelijk een groot netwerk met vrienden leggen.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:16

Predator

Suffers from split brain

Lijkt mij een hoax. Als skynet dit doet moeten ze dat direct ook voor alle andere ADSL providers doen omdat deze allemaal de Belgacom lijnen gebruiken. Het zou illegale concurrentie vervalsing zijn als enkel skynet dit zou doen.

PS: wat ben je ermee als je maar 10/gb maand mag downen ?
en meer dan 3-4mbit/s (piek) ga je toch niet halen :)

Het snelste wat ik ooit gehaald heb voor 1 file van 1 externe server ( buiten ISP netwerk) is ong. 440kb/s.
Ik heb wel kabel (telenet). Op 10uur tijd kan ik gewoon mijn ganse maandvolume binnentrekken. Marginaal nut die hogere snelheid.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-06 09:21
telenet is wel iig een pak trager dan adsl als de adsl snelheid omhoog zou gaan, adsl wordt niet gedeeld door andere gebruikers, telenet wel :P. Mijn nicht haalt door de dag rond de 200 kb/s met telenet en savonds een kleine 12 kb/s :? dus, je ziet toch maar het verschil eh. Ze woont in Waterschei, ik in Maaseik :)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:16

Predator

Suffers from split brain

Op vrijdag 15 februari 2002 14:33 schreef ddkiller0900 het volgende:
telenet is wel iig een pak trager dan adsl als de adsl snelheid omhoog zou gaan, adsl wordt niet gedeeld door andere gebruikers, telenet wel :P. Mijn nicht haalt door de dag rond de 200 kb/s met telenet en savonds een kleine 12 kb/s :? dus, je ziet toch maar het verschil eh. Ze woont in Waterschei, ik in Maaseik :)
Ik haal s'avond zelfde snelheden als overdag hoor :)
Jouw nicht zit misschien s'avond van servers die downen die drukker zijn dan overdag. Dan ligt het aan de server.
Bij adsl deel je niet je lijn maar voor de rest deel je wel het netwerk van je ISP en daar gebeurt ook een groot stuk van de vertraging. Dat zeggen ze er wel nooit bij.
Je mag dan wel lekker over een prive lijn tot aan de centrale hebben daarna zit je gewoon met iedereen op hetzelfde netwerk met dezelfde routers.
Je moet niet alle verkoopspraatjes van Belgacom geloven. ;)

Als je wilt downen aan 8mbit moet
A) je ISP zijn netwerk ook in staat zijn dit de leveren en dit aan iedereen die op dat moment wil downen tegelijk.
B) de server waarvan je downed dit ook kunnen geven.

Dus je argument dat adsl sneller zou zijn op 8mbit klopt niet hoor. Voorwaarde A & B gelden daar nooit voor.

Ik zit s'avonds ook gewoon aan 100-200kb/s te downen als ik maar een goeie server kies. Waar iedereen vandaan haalt dat telenet s'avonds traag is weet ik niet maar ik ken niemand met telenet die last heeft van een trage verbinding s'avonds.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Op donderdag 14 februari 2002 23:25 schreef ddkiller0900 het volgende:
Weet iemand wanneer de snelheden hiervan gaan verhogen? Ik had wat gehoord van een vriend dat die binnekort de volle 8 mbit gingen geven :) Kan ik eindelijk een groot netwerk met vrienden leggen.
Belgacom doet volop testen met 3MBits down snelheid dit zou perfect te realizeren zijn.
Regelmatig duiken er in nieuwsgroepen berichten op van mensen die downloadsnelheden noteren rond de 250 a 270 kB/sec.

Belgacom bevestigt dit officieel niet. De huidige beperking is alleen een instelling in het lijnprofiel op de Red Backs.

Ook expirementeer Belgacom samen met hun personeel met 1 en 2 Mbits SDSL maar ja wanneer wordt dit commercieel / betaalbaar ?

* Tomsworld zit ook bij Skynet
Ik ben tevreden met de snelheid bijna altijd 100kB/s het enige dat ik rot vind :( is dat poort 25 nu dicht is.

Ik wil direct overstappen naar een plus abbo bv als dat meer upstream krijgt.

Een abbo zoals cistron Maxx zou ik direct willen.

* Tomsworld wil tegen een betaalbare prijs (rond de 100€/maand) 2MBit down en 0.5 MBit up een vast ip en rond de 50GB Volume

Maar ja k zal nog wat verder dromen :p

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"