K heb nu eindelijk me Nokia8210 aan de praat gekregen maar k heb er zelf geen lader voor en mijn vader vind het ook irri dat ik die van hem leen. Nu zat k er aan te denken om een autolader te kopen aangezien die 12v nodig heeft en de PC dat heel toevallig kan leveren. Je kan ook een stekkertje kopen dat ie via de USB kan laden maar ik wil het op een orginele manier doen.
Wat ik zou willen is de 5v gebruiken om die door te koppelen naar een connector die ik in de voorkant van mijn kast plaats waar ik vervolgens een stekker in stop die met mijn telefoon is verbonden. Leuk id toch? Dacht ik nou ook. De orginele lader geeft 3,7v wat iets minder is dan de 5v die de PC zou leveren. Wat ik niet weet is hoe ik dat op een goede manier omlaag zou moeten krijgen naar 3,7v. Ik zou er een LEDje of zo tussen kunnen zetten die gelijk brand als de telefoon aan het opladen is maar zover gaat mijn kennis ven elektronika net niet.
Na dit lange verhaal de vraag: Wie heeft er goede tips of ideeën?
Wat ik zou willen is de 5v gebruiken om die door te koppelen naar een connector die ik in de voorkant van mijn kast plaats waar ik vervolgens een stekker in stop die met mijn telefoon is verbonden. Leuk id toch? Dacht ik nou ook. De orginele lader geeft 3,7v wat iets minder is dan de 5v die de PC zou leveren. Wat ik niet weet is hoe ik dat op een goede manier omlaag zou moeten krijgen naar 3,7v. Ik zou er een LEDje of zo tussen kunnen zetten die gelijk brand als de telefoon aan het opladen is maar zover gaat mijn kennis ven elektronika net niet.
Na dit lange verhaal de vraag: Wie heeft er goede tips of ideeën?
Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04
Hier een USBlader, die pakt de 5v van de USB. Lijkt verder niets speciaals aan te zitten behalve 2 stekkers, 1 in de PC en 1 in de telefoon