Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] Telefoonlader in PC inbouwen

Pagina: 1
Acties:
  • 70 views sinds 30-01-2008

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-10 11:11

Stropdas

Insert subtitle here

Topicstarter
K heb nu eindelijk me Nokia8210 aan de praat gekregen maar k heb er zelf geen lader voor en mijn vader vind het ook irri dat ik die van hem leen. Nu zat k er aan te denken om een autolader te kopen aangezien die 12v nodig heeft en de PC dat heel toevallig kan leveren. Je kan ook een stekkertje kopen dat ie via de USB kan laden maar ik wil het op een orginele manier doen.

Wat ik zou willen is de 5v gebruiken om die door te koppelen naar een connector die ik in de voorkant van mijn kast plaats waar ik vervolgens een stekker in stop die met mijn telefoon is verbonden. Leuk id toch? Dacht ik nou ook. De orginele lader geeft 3,7v wat iets minder is dan de 5v die de PC zou leveren. Wat ik niet weet is hoe ik dat op een goede manier omlaag zou moeten krijgen naar 3,7v. Ik zou er een LEDje of zo tussen kunnen zetten die gelijk brand als de telefoon aan het opladen is maar zover gaat mijn kennis ven elektronika net niet.

Na dit lange verhaal de vraag: Wie heeft er goede tips of ideeën?

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Verwijderd

Ik zou bovenop me PC zo'n gsm "stoeltje" in een of andere coole vorm(hebben ze bv. bij Blokker) vansmaken, waarin ik dan een nokia-stekkertje zou plaatsen zodat alsik me gizmo op dat stoeltje zet(en in de stekker), hij oplaadt. Zal ff tekening maken in paint, ff w88

• Gorefest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:26

Gorefest

serial killer.

Hmmm dit zou ik niet doen!
Zo heb je kans dat je telefoon defect raakt.
Want er zit zo natuurlijk geen overlaad beveiliging meer op dus kun je hem er niet aan laten hangen. (8>

Greetz Iggy

Verwijderd

Check je mail is ff...

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Topicstarter
Op donderdag 14 februari 2002 23:35 schreef qmo007 het volgende:
Check je mail is ff...
U2... :)

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-11 00:36
bij mijn siemens sl45 krijg je een syncstation (bureau lader) mooi kastje wel heb ik op mijn pc staan :)

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Topicstarter
Op donderdag 14 februari 2002 23:33 schreef Ignard het volgende:
Hmmm dit zou ik niet doen!
Zo heb je kans dat je telefoon defect raakt.
Want er zit zo natuurlijk geen overlaad beveiliging meer op dus kun je hem er niet aan laten hangen. (8>

Greetz Iggy
Afbeeldingslocatie: http://www1.fastncheap.com/product/image_002000U0002376.jpgHier een USBlader, die pakt de 5v van de USB. Lijkt verder niets speciaals aan te zitten behalve 2 stekkers, 1 in de PC en 1 in de telefoon

• PromWarMachine
  • Laatst online: 22-11 08:26

PromWarMachine

Forsaken Archer

Wat ik zou doen is een soort laatje kopen (zelf maken evt? :?) in een 5 1/4 inch rekje, die dan uit kan trekken, daar doe je dan je phone in en je laat 't usb stekkertje binnendoor, aan de achterkant je pc uitkomen je plugt 'm zo in het USB kanaal... :)

Leuk idee voor iemand die volgens mij voor 't eerst in OCM post, toch? >:)

Al zeg ik het zelf :+

Dividend for Starters

Verwijderd

Moet seciaal geladen worden, zekrs met een Lion Batt.
USB laders maken dan de batt. dood.
Er wordt vaak eerst met 30% Amp. geladen dan met 15^% stroom, en dan weer op de druppel spanning.
Dit doet je USB/5volt niet.

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 08:03 schreef larry_ellison het volgende:
Er wordt vaak eerst met 30% Amp. geladen dan met 15^% stroom, en dan weer op de druppel spanning.
GAAP, als je niet weet waarover het gaat, hoe je mond dan gewoon dicht. Ik bedoel 30%amp 15%stroom druppel spanning, tuurlijk.

Mijn lieve nokia (6210 met li-ion) krijgt uit z'n standaard lader 5,3 VDC met max 500mA. Er zijn slecht twee contactjes aan de lader dus die kan niet weten hoe de accu ervoor staat. De hele logica voor het laden van de accu zit (bij de 6210 in ieder geval) netjes in de combo telefoon/accu.

Tipje voor stropdas, zoek even op met hoeveel voltjes de standaard lader van een 8210 werkt. Dan hoef je er alleen voor te zorgen dat die spanning (met voldoende vermogen erachter) beschikbaar is.

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-11 15:54

AcouSE

Swedish Chef

Precies, die lader levert alleen maar de juiste spanning. De telefoon regelt alles zelf. Laad je telefoon maar eens op. Vervolgens trek je het stekkertje eruit, wacht je een paar tellen en druk je hem er weer in. Begint nu je lader te piepen omdat je batterij vol is? Nee, je mobieltje ziet zelf dat je batterij vol is en geeft op het display: Batterij volgeladen!

Het eenvoudigste is om gewoon een autolader te nemen, en die op je 12V aan te sluiten. Eventueel zou je ook een spanningsregelaar kunnen bouwen (met bijv. een LM317 (met koellichaam!)) om de juiste spanning te krijgen.

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Topicstarter
Op vrijdag 15 februari 2002 08:23 schreef ascii het volgende:

[..]

GAAP, als je niet weet waarover het gaat, hoe je mond dan gewoon dicht. Ik bedoel 30%amp 15%stroom druppel spanning, tuurlijk.

Mijn lieve nokia (6210 met li-ion) krijgt uit z'n standaard lader 5,3 VDC met max 500mA. Er zijn slecht twee contactjes aan de lader dus die kan niet weten hoe de accu ervoor staat. De hele logica voor het laden van de accu zit (bij de 6210 in ieder geval) netjes in de combo telefoon/accu.

Tipje voor stropdas, zoek even op met hoeveel voltjes de standaard lader van een 8210 werkt. Dan hoef je er alleen voor te zorgen dat die spanning (met voldoende vermogen erachter) beschikbaar is.
Standaard lader is minstens 3,7v, dat weet ik wel. Even met multimeter opmeten vanavond anders. Het is een ACP-7 (standaard Nokialader)

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1013761630

Mijn eerste plaatje gepost op GoT :Y)

Thanks voor de link hé.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-11 19:26

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Op vrijdag 15 februari 2002 08:03 schreef larry_ellison het volgende:
Kun je dit uitleggen? Vooral dat gedeelte van 30% Amp. 15^% stroom druppelspanning, want die termen hadden ze nog niet toen ik elektronica leerde.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

Euh.. Li-ion batterijen mag je niet druppelladen! Ze hebben namelijk een zeer kleine zelfontlading en -zoals je ongetwijfeld weet- kan een overlading van 0,1V je cel al schaden. Ga je nog hoger dan ontstaat er gas in de cel en kan ie ontploffen. Je kan dus nooit een Li-ion direct met je USB-laden

Normaal gesproken wordt zo'n cel geladen met CC/CV (constant current/constant voltage), waarvoor je speciale IC's kunt krijgen.
Eventueel kun je PWM laden (geen relatie met BIN laden :P), maar dat is -voor zover ik weet-nog niet echt populair.

Maar dat doet er hier allemaal niet toe, die lader zit ingebouwd in je telefoon.

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 08:45 schreef Stropdas het volgende:

[..]

Standaard lader is minstens 3,7v, dat weet ik wel. Even met multimeter opmeten vanavond anders. Het is een ACP-7 (standaard Nokialader)
He, dat kan natuurlijk ook, gewoon even op je pa's lader kijken hoeveel voltjes dat ding geeft. Als je het type al weet kan je vast en zeker ook daaronder lezen wat de output is.

Ene, weet je zeker dat die 3,7 volt klopt? Ik weet niet veel van li-ion accu's (dat weet m'n telefoonjte voor me) maar laden met maar 0,1 volt hoger dan de accu spanning lijkt me knap moeilijk, vooral omdat er nog wat spanning afgaat voor de regel electronica (of zit ik nu te blaten?)

[edit]

he, ik heb even verder gezocht. Als accessoires bij de 8210 is de lader ACP-8e te koop. En he, die heb ik hier naast me liggen. Effe kijken, output 5,3 volt.

Nu zal het je telefoon geen zak uitmaken of er nu een lader of een compu aan het andere eind van je laadsnoer zitten. Volgens mij kan je dus echt gewoon rechtstreeks de 5 volt van je compu op de ingang van je 8210 zetten. Je scheelt wel een paar tienden volt, maar misschien mekkert je mobiel er niet om.

Enne, bovenstaande tekst is alleen een gedachte experiment van mij. Oftewel gebruik het op EIGEN risico!

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Topicstarter
Op vrijdag 15 februari 2002 10:06 schreef AcouSE het volgende:
Euh.. Li-ion batterijen mag je niet druppelladen! Ze hebben namelijk een zeer kleine zelfontlading en -zoals je ongetwijfeld weet- kan een overlading van 0,1V je cel al schaden. Ga je nog hoger dan ontstaat er gas in de cel en kan ie ontploffen. Je kan dus nooit een Li-ion direct met je USB-laden

Normaal gesproken wordt zo'n cel geladen met CC/CV (constant current/constant voltage), waarvoor je speciale IC's kunt krijgen.
Eventueel kun je PWM laden (geen relatie met BIN laden :P), maar dat is -voor zover ik weet-nog niet echt populair.

Maar dat doet er hier allemaal niet toe, die lader zit ingebouwd in je telefoon.
DUs het komt er op neer dat je gewoon een bep. voltage naar de foon stuurt en de foon weet wanneer hij opgeladen is en stopt met laden?

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Topicstarter
Op vrijdag 15 februari 2002 10:11 schreef ascii het volgende:

[..]

He, dat kan natuurlijk ook, gewoon even op je pa's lader kijken hoeveel voltjes dat ding geeft. Als je het type al weet kan je vast en zeker ook daaronder lezen wat de output is.

Ene, weet je zeker dat die 3,7 volt klopt? Ik weet niet veel van li-ion accu's (dat weet m'n telefoonjte voor me) maar laden met maar 0,1 volt hoger dan de accu spanning lijkt me knap moeilijk, vooral omdat er nog wat spanning afgaat voor de regel electronica (of zit ik nu te blaten?)
Op de lader had ik gister gekeken voordat ik m terug mocht geven aan mijn vader. Er stond niets over het voltage. Hebben jullie niet zoŽn ding bijdehand? Is een lader die voor veel types wordt gebruikt. Van 3210 tot 8850 de meeste types

Verwijderd

He, nieuwe posts terwijl ik m'n oude reactie gewijzigd heb, hier even een copy van de wijziging.

[oude post]
he, ik heb even verder gezocht. Als accessoires bij de 8210 is de lader ACP-8e te koop. En he, die heb ik hier naast me liggen. Effe kijken, output 5,3 volt.

Nu zal het je telefoon geen zak uitmaken of er nu een lader of een compu aan het andere eind van je laadsnoer zitten. Volgens mij kan je dus echt gewoon rechtstreeks de 5 volt van je compu op de ingang van je 8210 zetten. Je scheelt wel een paar tienden volt, maar misschien mekkert je mobiel er niet om.

Enne, bovenstaande tekst is alleen een gedachte experiment van mij. Oftewel gebruik het op EIGEN risico!
[/oude post]

[en ook hier een wijziging]
Dus het komt er op neer dat je gewoon een bep. voltage naar de foon stuurt en de foon weet wanneer hij opgeladen is en stopt met laden?
Goed opgelet, bij moderne telefoons die netje aangeven dat het laden start en stopt mag je er vanuit gaan dat de telefoon het laden kan sturen.

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Topicstarter
Op vrijdag 15 februari 2002 10:34 schreef ascii het volgende:
He, nieuwe posts terwijl ik m'n oude reactie gewijzigd heb, hier even een copy van de wijziging.

[oude post]

[/oude post]
De ACP-8 is de snellader. De ACP-7 is de standaard. Wat zou het verschil zijn tussen die 2? Misschien heeft de snellader een hoger voltage.

Dit zou betekenen dat Een USBlader gewoon mogelijk zou zijn. Komt dan op hetzelfde neer als de 5v van de molex pakken.

Waar ik aan zat te denken is om uit een oude PC een connector van de parallele poort te pakken en die in een 5,25" frontje te stoppen. K heb genoeg van die stekkers liggen op erin te proppen :) om zo de verbinding tussen de 5v van de molex en de foon te realiseren

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 10:53 schreef Stropdas het volgende:

De ACP-8 is de snellader. De ACP-7 is de standaard. Wat zou het verschil zijn tussen die 2? Misschien heeft de snellader een hoger voltage.
sorry heb alleen een ACP-8
Waar ik aan zat te denken is om uit een oude PC een connector van de parallele poort te pakken en die in een 5,25" frontje te stoppen. K heb genoeg van die stekkers liggen op erin te proppen :) om zo de verbinding tussen de 5v van de molex en de foon te realiseren
En dan komt je domme [vul hier zelf iets in] en denkt, he hier kan ik m'n printer ook wel even aansluiten, wat een gekke plek voor een printer poort, ach het zal wel kloppen.

Ik weet niet of er op een printer ingang ingangen zitten die niet goed op 5 voltjes reageren, maar ik weet wel dat als die er zijn je ook die verbinding zal leggen. (murphy for president). :)

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Topicstarter
Op vrijdag 15 februari 2002 11:09 schreef ascii het volgende:

[..]

sorry heb alleen een ACP-8
[..]

En dan komt je domme [vul hier zelf iets in] en denkt, he hier kan ik m'n printer ook wel even aansluiten, wat een gekke plek voor een printer poort, ach het zal wel kloppen.

Ik weet niet of er op een printer ingang ingangen zitten die niet goed op 5 voltjes reageren, maar ik weet wel dat als die er zijn je ook die verbinding zal leggen. (murphy for president). :)
Mijn domme zusjes komen niet bij mijn PC en anders hebben ze pech >:) maarja, nieuwe printers gaan allemaal op de USB dus daar hebben we dan geen last van. Anders een PS/2-aansluiting van mobo pakken. Die levert standaard 5v (alleen veel te zwak voor iets anders dan een muis). Dat zal ook nog wel te regelen zijn :)

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

De PS2 poort levert absoluut niet genoeg stroom om je telefoon te laden. Volgens mij is het ook niet zo super met je USB. (tenzij je er helemaal niets anders aan hebt zitten)

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Topicstarter
Op vrijdag 15 februari 2002 11:28 schreef AcouSE het volgende:
De PS2 poort levert absoluut niet genoeg stroom om je telefoon te laden. Volgens mij is het ook niet zo super met je USB. (tenzij je er helemaal niets anders aan hebt zitten)
Als hij als enige apparaat op de USB zit levert hij genoeg stroom. Als er andere ook op die poort zitten werkt het idd niet. De PS/2 kan zowiezo niet genoeg leveren, maar daar gaat het niet om. Het gaat alleen om de aansluiting

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 11:30 schreef Stropdas het volgende:

[..]

Als hij als enige apparaat op de USB zit levert hij genoeg stroom. Als er andere ook op die poort zitten werkt het idd niet. De PS/2 kan zowiezo niet genoeg leveren, maar daar gaat het niet om. Het gaat alleen om de aansluiting
Persoonlijk zou ik voor een niet standaard pc aansluiting gaan. Dan heb je de minste kans op verwisselingen door domme zusjes.

Verder ook even een zekering tussen zetten, heb je de minste kans om uit te testen of je voeding wel kortsluitvast is.

Verwijderd

He Stropdas , als jij een sig onder je naam zet, zorg dan wel dat er geen wachtwoord op die site staat!! |:(

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Topicstarter
Op vrijdag 15 februari 2002 11:51 schreef MaxNatic het volgende:
He Stropdas , als jij een sig onder je naam zet, zorg dan wel dat er geen wachtwoord op die site staat!! |:(
Als iedereen erop kon komen zou ik een OW+ban krijgen ;)

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 11:57 schreef Stropdas het volgende:

[..]

Als iedereen erop kon komen zou ik een OW+ban krijgen ;)
Wordt je even lekker gemaakt, valt 't weer tegen :'(

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

Ik het een 3,3V uitgang op m'n PC gemaakt met zo'n busje en stekkertje:
Afbeeldingslocatie: http://www.elfa.se/images/ct_hires/A11716_1.JPG Afbeeldingslocatie: http://www.elfa.se/images/ct_hires/A22219_1.JPG
Gaat prima.

Eigenlijk heb je altijd wel de kans dat iemand er een soortgelijk plugje inramt, tenzij je een superzeldzaam (lees: duur) gevalletje vind.

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Topicstarter
Op vrijdag 15 februari 2002 12:40 schreef AcouSE het volgende:
Ik het een 3,3V uitgang op m'n PC gemaakt met zo'n busje en stekkertje:
[afbeelding] [afbeelding]
Gaat prima.

Eigenlijk heb je altijd wel de kans dat iemand er een soortgelijk plugje inramt, tenzij je een superzeldzaam (lees: duur) gevalletje vind.
Waar heb jij t voor gebruikt? Das eigenlijk ook wel een goed idee. Gewoon simpel houden :)

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

Ik heb (maargebuik niet meer) zo'n mooie ouderwetse palmtop, een sharp. Die vreet dus echt batterijen, dus daarom heb ik zelf ff een LM317 gepakt, samen met twee condensatoren en een potmeter, en dat ff op een slot-afdekplaatje gezet. Werkt perfect.

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 09:36 schreef qmo007 het volgende:
[afbeelding]

Mijn eerste plaatje gepost op GoT :Y)

Thanks voor de link hé.
Ja zo zou ik het ook doen, gewoon een gat in de bovenkant vd pc en in dat houdertje zodat ie automatisch oplaad.

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Topicstarter
Op zaterdag 16 februari 2002 12:56 schreef AcouSE het volgende:
Ik heb (maargebuik niet meer) zo'n mooie ouderwetse palmtop, een sharp. Die vreet dus echt batterijen, dus daarom heb ik zelf ff een LM317 gepakt, samen met twee condensatoren en een potmeter, en dat ff op een slot-afdekplaatje gezet. Werkt perfect.
Die gebruikte je als oplader of als normale stroomvoorziening?

Heb je de 5v gepakt en die aangepast voor je palmtop of de 12v?

De lader van mijn vader geeft als output 3,7v en 355mA dus tussen de 3,7 en 5,3 zit ik goed, de 5v is bij mij 4,91 dus dat zit wel goed :) Alleen de Plus en min vinden en een stekker die in de GSM past en dat werkt :)

• m1ch3lb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-07-2022
bij memo verkopen ze die kabeltjes ook
Zie hier een stuk uit de prijslijst:

GSM USB-LADERKABEL ERICSSON 6/7/8/A1018/T18/R250/R280 SB2302 12,00 26,44
170.852 GSM USB-LADERKABEL ERICSSON T28/R320/R310/380 SB2304 12,00 26,44
170.854 GSM USB-LADERKABEL MOTOROLA STARTAC/CD/9XX/L7089 SB2306 12,00 26,44
170.856 GSM USB-LADERKABEL NOKIA 5110/6110/7110/6150 SB2308 12,00 26,44
170.858 GSM USB-LADERKABEL NOKIA 88XX/8210/6210/3210/3310 SB2310 12,00 26,44
170.860 GSM USB-LADERKABEL PANASONIC GD70/GD50/GD90 SB2312 12,00 26,44
170.862 GSM USB-LADERKABEL PANASONIC GD92/GD52 SB2314 12,00 26,44

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Topicstarter
Op zaterdag 16 februari 2002 14:04 schreef m1ch3lb het volgende:
bij memo verkopen ze die kabeltjes ook
Zie hier een stuk uit de prijslijst:

GSM USB-LADERKABEL ERICSSON 6/7/8/A1018/T18/R250/R280 SB2302 12,00 26,44
170.852 GSM USB-LADERKABEL ERICSSON T28/R320/R310/380 SB2304 12,00 26,44
170.854 GSM USB-LADERKABEL MOTOROLA STARTAC/CD/9XX/L7089 SB2306 12,00 26,44
170.856 GSM USB-LADERKABEL NOKIA 5110/6110/7110/6150 SB2308 12,00 26,44
170.858 GSM USB-LADERKABEL NOKIA 88XX/8210/6210/3210/3310 SB2310 12,00 26,44
170.860 GSM USB-LADERKABEL PANASONIC GD70/GD50/GD90 SB2312 12,00 26,44
170.862 GSM USB-LADERKABEL PANASONIC GD92/GD52 SB2314 12,00 26,44
USBkabels heb je ook voor €9 en €9,20. Er zijn 2 winkels die ik heb gevonden voor die dingen maar als er niets in die kabel zit om het voltage te regelen/verlagen zie ik het nut er niet van in. Dan kan je beter een molexstekker pakken en daar de 5v afhalen

• enriqueeeee
  • Laatst online: 22-10 22:33

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

je hebt ook usb cabel laders voor nokia phones sorry weet de site nie maar mis kun je dat gebruiken

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Topicstarter
Op zaterdag 16 februari 2002 23:48 schreef enriqueeeee het volgende:
je hebt ook usb cabel laders voor nokia phones sorry weet de site nie maar mis kun je dat gebruiken
http://www.planetgsm.nl/index.html?target=dept_36.html&lang=nl

Dit is die ene die k al had gevonden, €9,-

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.immitatie.nl/shop/plaatjes/1003521779laadkabelUSB.jpg
Hier een leuk kabeltje van USB naar GSM. Zit in dit geval wel iets tussen

http://home.wanadoo.nl/unlockservice/AccessoiresVoedingNokia.html heeft een nog goedkopere kabel: Nokia USB laadkabel fl. 16,50, prijzen staan er niet gelijk in €, pas als je gaat bestellen wat er in je wagentje ligt zie je die

Verwijderd

Stropdas schreef op zondag 17 februari 2002 @ 00:28:
[afbeelding]
Hier een leuk kabeltje van USB naar GSM. Zit in dit geval wel iets tussen
Ik begrijp iets niet helemaal... Er werd hier meerdere malen aangehaald dat USB lang niet zoveel stroom zou kunnen leveren om als lader te fungeren, maar toch bestaan deze USB-laadt-em-op-kitjes :?
En het is hier toch GOT, dus ipv die standaard kitjes van 15€, is er al iemand in geslaagd om em ZELF te maken? Die 5 volt van de molex, werkt dat nu echt?

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-11 19:28

nXXt

Carpe omnia

Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2005 @ 01:01:
[...]

Ik begrijp iets niet helemaal... Er werd hier meerdere malen aangehaald dat USB lang niet zoveel stroom zou kunnen leveren om als lader te fungeren, maar toch bestaan deze USB-laadt-em-op-kitjes :?
En het is hier toch GOT, dus ipv die standaard kitjes van 15€, is er al iemand in geslaagd om em ZELF te maken? Die 5 volt van de molex, werkt dat nu echt?
Er is eerder gezegd dat USB wel kan, mits de lader het enige apparaat is dat stroom trekt van de USB.

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Als je ook gelijk een nieuwe pc-kast wilt hebben: kijk eens naar de Coms Com ThinkTank.
Daar zit een Nokialader ingebouwd.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Mja, en daar schop je een drie jaar oud topic voor?

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.