Toon posts:

krijg nieuwe cd-rom speler en brander niet werkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ok kheb vandaag dus mijn scsi kaartjes en branders eruit gedonderd en een ide cd-rom speler en brander gekocht
beiden van a-open, niet dat het er veel toe doet :)
maar ik krijg ze voor geen meter aan de praat !
eergister nog dezelfde brander in een andere oude bak geinstalleerd voor iemand anders en die werkte perfect

ik heb nu harddisk op primary master natuurlijk maar als ik dan die brander op primary slave zet start me harde schijf nieteens meer op !
en nu heb ik me brander ff los en cd-rom speler op secondary slave maar die ziet ie niet in windows..

hoe kan dit ???

je moet brander en cd-rom speler toch niet allebei op secondary zetten want dan haal je toch niet de maximale speed ?? maar als ik nu de brander op me primary slave zet werkt me hd niet dus das ook geen optie...

help :'(

• Postman81
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

Heb je ook de kabels goed zitten? Dus de prim master op de connector aan het uiteinde van de kabel, en de prim slave op de middelste?

• the_bbk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Op donderdag 14 februari 2002 22:41 schreef effex het volgende:

en cd-rom speler op secondary slave maar die ziet ie niet in windows..
Voordat je een slave hebt, moet je wel eerst een master hebben. Je cdspeler zal het dus nu niet doen. Probeer 'm eens als sec. master en je brander als sec. slave...

• FSharky
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
check ook ff of je harde schijf nog op cable select staat. Zo ja zet hem dan op master

Verwijderd

Topicstarter
khad t verkeerd gezegd
khad brander ff losgekoppeld en cd-rom op primary slave en hd dus op primary master
maar t probleem is dat die cd-rom speler niet werkt als slave !! als ik de jumper op slave of cable select zet krijg ik bij t opstarten een error, unmountable_boot_volume blabla
als ik hem op master laat staan verstoot die de hd van master en werkt die hd weer niet dus
dus nu heb ik de hd op primary master en cd-rom op secondary master maar nu moet ik dus de brander op een slave gaan zetten en kdenk nie dat dat gaat werken aangezien die cd-rom ook al niet op slave wou
kut a-open dingen :P

die cd-rom moet toch gewoon op slave kunnen of eh hoe zit dat :( ??!

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-04 17:33

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Brander kun je gerust op slave zetten.
alleen je kunt dan misschien niet cd2cd copy doen.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
-> [forum=21] :).

Verwijderd

Topicstarter
brander op slave geprobeerd maar zoals ik al dacht, werkt ook niet
die brander en cdrom speler stonden beide standaard op master en weigeren op slave te werken !
cdrom speler geeft blauw scherm error
brander blijft hangen bij 'detecting ide devices'

op master werkt zowel brander als cdrom speler als hd maarja kheb maar 2 masters en ik wil natuurlijk wel dat alles werkt en ook on the fly kunnen kopieren

zou ik de hd op slave kunnen zetten ?? nee toch ??

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

HD niet als slave zetten!

Heb je udma in bios aanstaan, voor die brander en cd-rom?
Zet die eens uit.

Verwijderd

Topicstarter
ok me brander werkt nu als primary slave als udma uit staat :)
maar de cd-rom speler werkt helemaal niet meer als udma uitstaat, niet op slave en niet op master dus kzal zo ff proberen oftie wel werkt met udma aan..
kheb voor de hd udma aangelaten..

edit:

brander werkt opeens ook als slave met udma aan :? :)
cd-rom speler werkt nog steeds voor geen meter..
geen blauwe schermen meer met vage errors maar vastloper aan t begin bij detecting ide devices en lampje blijft voluit branden..

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

Hmm... als ik jou was zou ik het volgende doen:

1) Haal AL je IDE-apparaten er eens uit.
2) Zet je hardeschijf met jumper op Master

3) Zet je brander met jumper ook op Master
4) Zet je CD-ROM met jumper op Slave

Zet al je apparaten er op de goede manier weer in, 99% kans dat het dan werkt.

Je moet gewoon wat overzicht houden want ik denk toch dat je de zooi niet helemaal goed hebt qua jumpersettings (8>

Succes en post ff of het niet of wel heeft geholpen :Y)

Hoi

Verwijderd

Topicstarter
nah ik had het niet pcies zo gedaan
maar wel wat overzichtelijker gedaan idd :)

de jumper op hd staat volgens mij nog niet op master, dat zal ik idd nog controleren straks maar ik heb nu mijn hare schijf op primary master en brander op primary slave dus
met udma gewoon overal aan en die brander werkt nu gewoon perfect op volle snelheid
maar die cd-rom speler wil echt niets meer doen, jumpers en kabels zitten allemaal goed dus dat is het niet
ik zal strax nog proberen de harddisk op master en cd-rom speler op slave, das nog de enige mogelijkheid..
maarja dan moet die brander weer op secondary master en dat werkt volgens mij niet
in het boekje staat ook dat je eigenlijk de cd-rom op secondary master en writer op secondary slave moet zetten...
maar dat werkt dus ook niet :( egt vaag
volgens mij is er gewoon wat mis met die cd-rom speler..

edit:

ALLES geprobeerd en die verrekte cd-rom speler weigert nog steeds...gister gekocht gdv...maar ff beroep doen op de garantie dan :) alleen kheb de doos niemeer.. :(
brander werkt iig wel :)

Verwijderd

Topicstarter
hm blijkbaar tog niet alles geprobeerd :)
net bij die winkel geweest en daar werkte die gewoon !
vaaaag
nog maar ff checken of kabel nie kapot is of harddisk verkeerd is ingesteld..

Verwijderd

Topicstarter
dit is zooo vaag :(

bij die winkel werkte die dus perfect op zowel slave als master, kheb t met me eigen ogen gezien dus geloof het wel :)

nu thuis werkt ie gewoon NIET !
pcies zo gedaan als ik daar zag, hd op primary master en cd-rom op slave
jumpers goed, op cd-rom althans, bij hd is het wat vaag maar daar heb ik alle mogelijkheden geprobeerd dus dat is het ook niet, ide kabel(s) is niet kapot want kheb er 2 geprobeerd
als ik de cd-rom speler vervang door de brander werkt alles perfect dus t ligt niet aan harddisk, kabels of jumpers want brander is precies hetzelfde ingesteld en zit aan dezelfde kabels

dit is toch LETTERLIJK ONMOGELIJK gewoon !?
die cd-rom speler doet gwoon nix, lampje brand constatant, bij t starten hangt ie bij detecting ide drives... en als je op eject drukt gaat ie wel open maar gaat lampje knipperen..

aaargh :(

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Doe je misschien de IDE kabel er verkeerd om in??

-Rood moet naar Rood.
Rode Lijn IDE kabel naast die van de rode voedingskabel.

Zal wel niet, maar je weet het niet he ;)

Verwijderd

Topicstarter
nee want anders had de rest het ook niet gedaan he ;)
en zo dom ben ik idd ook weer niet :)

Verwijderd

Wat voor schijf heb je eigenlijk?

Verwijderd

Topicstarter
maxtor 20 gig 7200 rpm
brander is 24/10/40 A-open
reader is 56x A-Open
moederbord is A-open AK33

nee ik word niet gesponsord door A-open ;)

zou tog moeten werken gewoon......
Pagina: 1