PIII Slot 1 in 1U case

Pagina: 1
Acties:

• FvH
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-04 15:06

FvH

Aan het typen...

Topicstarter
Weet iemand of een intel p3 slot 1 een beetje fatsoenlijk in een 1u 19" rack past? Nog cooling tips? (Niet 2U zeggen, o.i.d. dat weet ik. 1U is in dit geval de enige optie.)

What are clouds made of? Linux servers mostly!

• enterprice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-03-2024
Bestaan ze in 1U?!?! Nooit gezien. Dus lijkt me ook hoogstwaarschijnlijk. Het is wel heel erg klein :?
Tenzij je de bovenkap openmaakt >:)

• FvH

FvH

Aan het typen...

Topicstarter
Even voor de duidelijkheid. Ik heb een normaal atx bord met een p3 650MHz. Voor de doeleinde van die server meer dan genoeg, maar past zo'n bord met een slot 1 cpu wel in een 1U rack?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:07

DarkSide

theres no place like ::1

Volgens mij gaat een slot cpu nooit in een 1U case passen. Ook niet als er een 90 graden converter is.
Zelfs socket cpu's incl cooler passen er net in.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:13
N.E.E. volgens mij is een slot1 processor al hoger dan 1u. gaat je niet lukken dus.

een heel duur 19inch kastje kopen en daar een outdated mobo+proccy inzetten lijkt me ook niet echt slim.

• FvH

FvH

Aan het typen...

Topicstarter
1U kast krijg ik voor niks. vraag me alleen af of ik daar dat mobo met cpu in ga krijgen. past b.t.w. wel een normale 5,25" drive in. (cdrom o.i.d.)

goed, mocht het echt niet willen dan douw ik er wel een celeron met een kleine cooler in. Ding hoeft namelijk maar voor 1 domain een beetje email enzo te gaan draaien. Niet meer dan 25 users. Maar moet om verschillende redenen eigen server ;)

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:13
:D . aha nou snap ik hem.. met een celeron zit je nog steeds met het grotere slot [kleinere cooler of niet] en een 90graden converter lijkt me ook niet echt cheap. een nieuw mobo+celly [of duron bijvoorbeeld] lijkt me nog goedkoper..

• FvH

FvH

Aan het typen...

Topicstarter
ik doelde ook op een s370 bord met een fcpga celeron. Nope. ik draai voor servers nog altijd liever intel based. zeker op bakken die veel moeten compileren. Verder ga ik hier niet over in discussie. Athlons, durons vind ik zelf ook super, maar voor servertjes pak ik nog steeds liever intel. Noem het maar physisch

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Als ik me niet vergis is een SECC-package 47mm hoog. Dat gaat dus absoluut niet passen in een 1U-case. En er zijn voor zover ik weet geen 90 graden-converters verkrijgbaar, bovendien zal dat wel niet passen op je moederbord.

Owja, en of Intel of AMD beter is lijkt me in deze thread niet relevant, dus maak liever niet van dat soort opmerkingen. Dat leidt vrij snel tot een Afbeeldingslocatie: http://213.239.154.15/forum/2.gif

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Als ik het goed had is iu 1 inch.
Dus het lijkt me stug.

Kijk eens op een site als die van compaq. daar kan je dat soort dingen ook vind.

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 15:05 schreef Wubbe het volgende:
Als ik het goed had is iu 1 inch.
Dus het lijkt me stug.
FOUT
1u is 44mm, ofwel 4,4 cm...
Ik weet niet of het gaat passen, maar krap wordt het wel...
iig veel succes ermee..

• Twynn
  • Laatst online: 19-08 11:02
slot 1 past inderdaad niet.. Dan moet je toch gaan voor een socket370 bordje.. met een dunne koeler..
(En verder is het soms wel makkelijk als er schuine dimmsloten op zitten, zoals op sommige tyan bordjes!)

Verwijderd

Socket370+CPU& Low profile koeler

Verwijderd

Een slot 1 past NIET in een 1U wel in een 2U.

Verwijderd

Een VIA C3-processor is wellicht een uitkomst? Die kun je namelijk passief koelen, je hebt dus geen ventilator bovenop je koelblok nodig. :)
(Woehoe, mijn eerste post op dit forum :P)

[wijziging]
Ok, html-tags en high-UTF karakters gaan dus niet :z
[/wijziging]

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 12:26

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

er zijn speciale slotkantelaars, dat je je slot1 cpu op z'n kant kan leggen (ik heb dit gezien in compaq pc's die ik voor m'n werk gereed moest maken voor de verkoop)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zondag 21 juli 2002 23:33 schreef jointm1k het volgende:
Een VIA C3-processor is wellicht een uitkomst? Die kun je namelijk passief koelen, je hebt dus geen ventilator bovenop je koelblok nodig. :)
(Woehoe, mijn eerste post op dit forum :P)

[wijziging]
Ok, html-tags en high-UTF karakters gaan dus niet :z
[/wijziging]
Mwah, de C3 CPU's zijn niet zo goed in presteren he ;)

Dan zou je net zo goed een Socket PIII kunnen kopen en een low-profile koeling d'r bij, deze koelertjes zijn te koop bij [url="http://www.procase.nl"]www.procase.nl[/url]

• LopeZ
  • Laatst online: 19:21

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> PMG + titelchange

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
En vergeet dus ook niet dat zo'n beetje alles (video, netwerk) onboard moet zitten, want AGP en PCI kaarten gaan niet zo makkelijk in de kast.

• _nethack
  • Laatst online: 18-08 19:05

_nethack

We're all MAD here

Er is/was een IBM 1U server (de Netfinity 4000R) waar 2 slot1 CPU's in kunnen.
Hierin liggen de CPU's inderdaad plat, maar niet met een 90o converter óp het bord, maar met de CPU connectoren aan de rand van het mainboard.
(Zie [url="ftp://ftp.pc.ibm.com/pub/pccbbs/pc_servers/sv002727.pdf"]ftp://ftp.pc.ibm.com/pub/pccbbs/pc_servers/sv002727.pdf[/url])

Het is dus heel goed mogelijk, maar met 'standaard' hardware (normaal (micro)ATX mainboard) zal dat je niet lukken.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• Sebazztiaan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 12:22

Sebazztiaan

sebas!

Het is volgens mij onmogelijk om met een normaal ATX(micro) bord +processor + koeler dit voorelkaar te krijgen omdat de afmetingen van een PII + koeler + bord veel hoger zijn dan de 44 mm die in een 1U kast de binnenmaat is, zelfs al zou je dit met een hoekstukje proberen

• dion_b
  • Laatst online: 00:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op donderdag 14 februari 2002 22:59 schreef FvH het volgende:
ik doelde ook op een s370 bord met een fcpga celeron.
Uh, waarom zeg je dan Slot 1 :? :? :?
Nope. ik draai voor servers nog altijd liever intel based. zeker op bakken die veel moeten compileren. Verder ga ik hier niet over in discussie. Athlons, durons vind ik zelf ook super, maar voor servertjes pak ik nog steeds liever intel. Noem het maar physisch
Ieder z'n voorkeuren :z

Als je dus echt FC-PGA bedoelt moet je sowieso een ultra-low profile HSF/koeler combo nemen (kan lastig te vinden zijn) en je RAM mag niet te hoog zijn. Het kan dus zeker wel (er zijn zelfs dual AthlonMP 1U servers, dus daarmee vergeleken is een enkele Celly makkelijk)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1