Toon posts:

UT problemen sinds nwe. videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
UT werkte altijd goed op m'n 3dfx Voodoo3 2000 (moeilijk voor te stellen, maar toch).

Toch kaartje ge-upgrade (oa vanwege fs2002) naar winfast geforce2 titanium.

Sinds dien --> ellende bij UT. Hoofdmenu: door de muziek heen allemaal gepiep, muis beweegt vervelend traag en inet multiplay werkt niet meer.

ut v436
sbpci512
amd k6-450 256mb

Alvast bedankt,

Daan

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-11 16:52
[faq]Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken (zie latere uitleg).[/faq]

Verder wil ik je aanraden om de nieuwe detonator drivers van www.nvidia.com te downloaden, en om wat te kloten met je muisdrivers.

Verwijderd

Heb je de nieuwste detonator drivers al? Misschien een onbekend fenomeen voor een '3DFx-er'. :)

www.nvidia.com

Edit: Te laat...

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor het negeren van de faq :)

Drivers zijn compleet uptodate, muisdriver in alle soorten & maten wisseld, DirectX 8.1, sounddriver geupdate etc. etc.

Iemand dit probleem eerder gehad toevallig?

• Bert-Jan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-02-2024
Op donderdag 14 februari 2002 22:38 schreef Desert_Storm het volgende:
Sorry voor het negeren van de faq :)

Drivers zijn compleet uptodate, muisdriver in alle soorten & maten wisseld, DirectX 8.1, sounddriver geupdate etc. etc.

Iemand dit probleem eerder gehad toevallig?
ja moet je ff oudere detonators zoeken ik had dit eerst ook bij eem m8 van me met zijn gf2

Verwijderd

Topicstarter
Detonator drivers zijn me inderdaad onbekend (ik=newby in game land).

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels de nieuwste 'detonator' (god knows wat dattis) drivers geprobeerd maar --> geen resultaat.

Begint dus nu een behoorlijke miskoop te lijken, die geforce2 ti.

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Probeer mijn tweak site eens, hierdoor wordt vaak muislag enzo opgelost: members.chello.nl/m.lanphen/fps

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Verwijderd

LoL k6-2 450 met Geforce2Ti
Hoezo overkilllllllllllllllll

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 11:13 schreef Taro het volgende:
Probeer mijn tweak site eens, hierdoor wordt vaak muislag enzo opgelost: members.chello.nl/m.lanphen/fps
wahahahahaa
jij bent grappig :D
uitleg is in het engels . screenshots van windows (xp?) in het nederlands
yea~~~~!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Op vrijdag 15 februari 2002 11:17 schreef KingSky het volgende:

[..]

wahahahahaa
jij bent grappig :D
uitleg is in het engels . screenshots van windows (xp?) in het nederlands
yea~~~~!
Klopt, het is een engels windows xp, maar die drivers waren nl, maar het gaat om de sliders en waarden en niet om de uitleg, maarja ik probeer iemand te helpen en dat doe jij nou niet echt.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Op vrijdag 15 februari 2002 11:15 schreef KingSky het volgende:
LoL k6-2 450 met Geforce2Ti
Hoezo overkilllllllllllllllll
Hij zou allicht iets meer fps moeten kunnen halen, en idd zijn cpu is misschien aan een upgrade toe, maar jij zou je ook iets anders kunnen gedragen, ipv gelijk op zo'n manier dingen te zeggen zou je dat ook wat volwassener kunnen doen.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 15 februari 2002 11:56 schreef Taro het volgende:

[..]

Hij zou allicht iets meer fps moeten kunnen halen, en idd zijn cpu is misschien aan een upgrade toe, maar jij zou je ook iets anders kunnen gedragen, ipv gelijk op zo'n manier dingen te zeggen zou je dat ook wat volwassener kunnen doen.
De bedoeling is inderdaad om tussen nu en een paar maanden ook de cpu te upgraden, maar dat kost knaken, dat raad je al. Kan niet alles in een keer ;)

• McFlipp
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Op donderdag 14 februari 2002 22:27 schreef Desert_Storm het volgende:
UT werkte altijd goed op m'n 3dfx Voodoo3 2000 (moeilijk voor te stellen, maar toch).

Toch kaartje ge-upgrade (oa vanwege fs2002) naar winfast geforce2 titanium.

Sinds dien --> ellende bij UT. Hoofdmenu: door de muziek heen allemaal gepiep, muis beweegt vervelend traag en inet multiplay werkt niet meer.

ut v436
sbpci512
amd k6-450 256mb

Alvast bedankt,

Daan
Had je beter je cpu up kunnen graden. Fs2002 vraagt alleen wat van je grafische kaart als je 1600x1200 speelt en met T&L aan.
Denk niet dat je nu veel performance verbetering zal krijgen in FS2002. Maar zoals ik nu lees, was je ook al vanplan om je cpu te upgraden, maar heb je daar nog geen tijd voor :)

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is inmiddels verdwenen door video-drivers toch nog te updaten (detonator --> wat het ook is het werkt :+ ), maar het geluidsprobleem blijft bestaan

Heb het opgenomen, klik hier (100KB)

Ik zat te denken aan een conflict sbpci512 & videokaart, ook al gebruiken ze geen zelfde bronnen. Kan dat?

• ravenger
  • Laatst online: 04-11 16:52
Misschien raad je het al, maar ik wil graag weten welke OS je draait, dat helpt nog wel eens met het oplossen van problemen :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 15 februari 2002 15:40 schreef RaVeNgEr het volgende:
Misschien raad je het al, maar ik wil graag weten welke OS je draait, dat helpt nog wel eens met het oplossen van problemen :)
De volgende OS heb ik geprobeerd:
me, 98se, 2000as & xp

• kamerplant
  • Niet online
Dat klinkt erna alsof je pc UT niet kan bijhouden, maarja, dat is wel erg vreemd als je dat ineens NA een upgrade hebt. :D

Maarja, wat je kan proberen is Windows opnieuw installeren. Ja, het klinkt wel raar misschien, maar toen ik een keer m'n 3dfx voodoo3 verving voor een andere moest ik dat ook doen om hem normaal werkende te krijgen, daarvoor kreeg ik allemaal vreemde error's met gamez die ik ervoor nooit had.. :{

🌞🍃

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Op vrijdag 15 februari 2002 18:06 schreef DataBeest het volgende:
Dat klinkt erna alsof je pc UT niet kan bijhouden, maarja, dat is wel erg vreemd als je dat ineens NA een upgrade hebt. :D

Maarja, wat je kan proberen is Windows opnieuw installeren. Ja, het klinkt wel raar misschien, maar toen ik een keer m'n 3dfx voodoo3 verving voor een andere moest ik dat ook doen om hem normaal werkende te krijgen, daarvoor kreeg ik allemaal vreemde error's met gamez die ik ervoor nooit had.. :{
Had je je voodoo drivers wel verwijderd?

• kamerplant
  • Niet online
Op vrijdag 15 februari 2002 23:12 schreef Taro het volgende:

[..]

Had je je voodoo drivers wel verwijderd?
Al sla je me dood, het was namelijk al zooo lang terug.

🌞🍃

Verwijderd

Probeer eens UT opnieuw te installeren.
Dit helpt wel vaak (bij mij dan).

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-11 07:30

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

UT is oorspronkelijk gemaakt voor 3Dfx, voor de mensen die nog nooit ut op een voodoo hebben zien lopen: je hebt geen idee. een voodoo2 trekt een geforce2 er op Unreal tournament gebied 3 keer dubbel en dwars uit.
UT doet het nou eenmaal niet lekker op D3D/openGL, met een geforce2 haal je wel hogere fps enzow, maar de beeldkwaliteit doet zwaar onder voor een 3Dfx kaart, ik had vroeger een voodoo2 kaart waar ik UT op speelde, dat ownde gewoon zwaar want op mijn p2 450 draaide het gewoon zonder enige vorm van hapering. toen ik overschakelde op een tnt2 32 mb was dat gewoon een gigantische teleurstelling en achteruitgang (nou weet ik dat een tnt2 geen geforce 2 is maar de techniek is wel hetzelfde en daar zit de fout in) oftewel: je krijg em nooit meer zo lekker lopend als je ooit met je voodoo3 had.

:)

• Boomrups
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-10 12:08
Dat geluid he......misschien weet ik wel wat dat is....

Ik zie in je sig dat je een SBPCI512 hebt.Ik heb zelf een SBPCI128, en bij mij was de oplossing voor hetzelfde probleem het volgende:

Standaard staat de SBPCI128 (en ik denk dus ook de SBPCI512) op surround sound. (met vier boxen)
Aangezien ik maar twee speakertjes heb gaf dat soms supergare geluidsvervormingen. Kijk es bij je Windowsinstellingen of je hem misschien op Stereo (2 speakers) kan zetten....

Misschien dat dat het is.... :?
Pagina: 1