Exchange 2000 probleem

Pagina: 1
Acties:

• esteis
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-04 13:46
Ik heb sinds een tijdje op m'n Win2k server bak Exchange 2000 draaien.

Draait in principe als een trein alleen stuit ik op een raar probleem: mailtjes die ik verstuur komen allemaal aan, mailtjes van bv. hotmail komen niet aan, maar van hetnet wel.

Is er iemand die er zo een oplossing voor weet? Ik heb vast ergens een instelling verkeerd staan maar ik kom er echt niet uit, heb alles al gekeken, ook op technet rondgesnuffeld maar het werkt nog niet...

HELLUP!!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

_Arthur

blub

Dus, email die je VERSTUURD vanaf je Exch2k komen niet aan? Of email gericht aan jou komende vanaf hotmail komen niet aan (dus inkomende mail)? Want dat is niet helemaal duidelijk.

Verder, welk servicepack heb je op dit moment van Exch2k geinstalleerd?

• esteis
Inkomende mail VANAF hotmail komt niet aan...sorry beetje wazig verhaal inderdaad.

Heb verder de nieuwste SP's erop staan...

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

Ik neem aan dat de zonefiles goed staan e.d. qua mx records?

De email die niet aankomt, die wordt geretourneerd, staat er een bepaalde error melding in deze geretourneerde email?

Vaag probleem levert vaak weer tegen vragen op :)

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03-2025
Waarschijnlijk heb je een open relay server en staat je server op de blacklist. Je zou dan in principe van meerdere "bekende" domeinen geen mail kunnen ontvangen maar misschien was je dat nog niet opgevallen ....

Ben alleen ff adres vergeten waar je dat kan checken :)

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

• esteis
Op donderdag 14 februari 2002 22:25 schreef _Arthur het volgende:
Ik neem aan dat de zonefiles goed staan e.d. qua mx records?

De email die niet aankomt, die wordt geretourneerd, staat er een bepaalde error melding in deze geretourneerde email?

Vaag probleem levert vaak weer tegen vragen op :)
Uhm...zonefiles?? MX records?? Zegt me helemaal niks...ben niet echt heel bekend in exch 2k dus iets meer uitleg zou fijn zijn...;)

Foutmelding kan je zelf het beste ff bekijken door een testmail te sturen aan esteis@omehenk.nl

In ieder geval alvast bedankt voor je antwoord!

• esteis
Op donderdag 14 februari 2002 23:28 schreef Flyduck het volgende:
Waarschijnlijk heb je een open relay server en staat je server op de blacklist. Je zou dan in principe van meerdere "bekende" domeinen geen mail kunnen ontvangen maar misschien was je dat nog niet opgevallen ....

Ben alleen ff adres vergeten waar je dat kan checken :)
Dat zou best eens kunnen...heb alleen dan geen flauw idee waarom ik in zo'n blacklist ben opgenomen...wat zou daar de reden van kunnen zijn? En is er iemand die weet waar ik het kan checken?

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

Hier alvast het relay-test adres 'relay-test.mail-abuse.org'.

Hoe je dit gebruikt -> login op je server met exch2k, en telnet naar dit adres toe. Nu zal de relay test beginnen en kijken of je een open relay hebt.

Op je mx vraag etc zal ik straks verder antwoorden.

Ps, je mailserver zou nu online moeten zijn?

• Tijger
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Tijger

Grrrrrrrr...

*zucht* dit is toch echt triest hoor, een open relay op die manier draaien?

Man, ga eerst eens een keer leren wat je nou eigenlijk doet en de schade die dat soort ongein kan doen voor je een exchange bak aan het Internet hangt.

There are two theories to arguing with women. Neither one works.

• esteis
Op vrijdag 15 februari 2002 11:08 schreef Tijger het volgende:
*zucht* dit is toch echt triest hoor, een open relay op die manier draaien?

Man, ga eerst eens een keer leren wat je nou eigenlijk doet en de schade die dat soort ongein kan doen voor je een exchange bak aan het Internet hangt.
Ja hier heb ik wat aan...dank je wel!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:14

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

agree met Tijger, hoewel hij het wat netter had kunnen zeggen :P
Idereen knoopt tegenwoordig maar van alles aan ht grote internet zonder een idee te hebben wat de technisce theorie is van het verhaal wat ze nu doen.
No flame intended, maar als je niet weet wat MX records zijn, en hoe je een SMTP open danwel dicht zet voor relay, zou je IMHO niet een SMTP server moeten draaien.

Tijd voor een nieuwe sig..

• esteis
Op vrijdag 15 februari 2002 10:53 schreef _Arthur het volgende:
Hier alvast het relay-test adres 'relay-test.mail-abuse.org'.

Hoe je dit gebruikt -> login op je server met exch2k, en telnet naar dit adres toe. Nu zal de relay test beginnen en kijken of je een open relay hebt.

Op je mx vraag etc zal ik straks verder antwoorden.

Ps, je mailserver zou nu online moeten zijn?
Ja als het goed is is de mailserver nu wel online...is wel wat traag want heb (nog) mxstream basic...

• esteis
Op vrijdag 15 februari 2002 11:16 schreef Koffie het volgende:
Idereen knoopt tegenwoordig maar van alles aan ht grote internet zonder een idee te hebben wat de technisce theorie is van het verhaal wat ze nu doen.
No flame intended, maar als je niet weet wat MX records zijn, en hoe je een SMTP open danwel dicht zet voor relay, zou je IMHO niet een SMTP server moeten draaien.
Ik weet best hoe ik m'n smtp dicht zet voor relay...zal ik dat dan maar eens doen?

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

lijkt me handig anders kan iedereen jouw server gebruiken om spam mails te versturen.

There is no art to find the minds construction in the face

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

Op vrijdag 15 februari 2002 11:17 schreef esteis het volgende:

[..]

Ik weet best hoe ik m'n smtp dicht zet voor relay...zal ik dat dan maar eens doen?
Op dit moment kan ik je mailserver niet eens bereiken. Die voor het domein omehenk.nl dus.

~$ host -t mx omehenk.nl
omehenk.nl mail is handled (pri=5) by mail.omehenk.nl

$ telnet mail.omehenk.nl 25
Trying 62.131.9.141...

En daar blijft het bij ..
Heeft wxs.nl niet poort 25 standaard dicht staan?

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 11:16 schreef Koffie het volgende:
I rest my (koffie) case.... :P

• esteis
Goed...ik heb m'n relay instellingen aangepast...kom bij mail-abuse op geen enkele lijst voor en toch werkt het nog niet...

Sorry dat ik er een puinzooi van maak hoor mensen...maar als je weet hoe ik het beter kan doen zeg dan gewoon hoe...dan kan ik het aanpassen...

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

Tja je mailserver (mail.omehenk.nl / 62.131.9.141) is nog steeds niet bereikbaar vanaf internet. Begin eerst eens om dat op te lossen. Zie ook mijn post hier boven.

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-04 13:08

collin

Who da man !!

Nu nog steeds niet, ik vraag me af hoe je dan in godesnaam andere emailtjes wel binnen hebt gekregen. Heb je wel poort 25 open staan/doorgestuurd naar je exchange server?

Mijn iRacing profiel

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Zorg eerst dat je poort 25 open hebt staan, anders zal er nooit wat binnenkomen. Draaien alle Exchangeservices wel?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• esteis
Op maandag 18 februari 2002 16:12 schreef collin het volgende:
Nu nog steeds niet, ik vraag me af hoe je dan in godesnaam andere emailtjes wel binnen hebt gekregen. Heb je wel poort 25 open staan/doorgestuurd naar je exchange server?
Tsja ik snap er niks van...poort 25 staat gewoon open...
Pagina: 1