Toon posts:

Sterke daling temps XP 1700+

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan er iemand mij misschien een verklaring geven voor dit verschijnsel?
Ik heb zondag een XP1700+ gekocht, voorlopig niet geoc'ed maar de eerste dag werd hij ID 51°c en stressed 61°c.
Nu heeft hij elke dagen gedraaid (een paar keer sisoft sandra cpu burn gedaan) en nu is hij ID 42°c en sterssed 52°c.

Ik heb dus niks aan de instellingen veranderd

• YmX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08-2022

YmX

Kewl ga ik ook maar eens proberen! :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind dit dus ook best kewl maar ik zou graag een verklaring vinden. Eerst werd hij na 15 rondjes burn in 62° en nu nog maar 52° :9

Verwijderd

Misschien is je koelpasta nu wel mooi over je core verdeeld, of gewoon je temp sensor verrot :o

Verwijderd

De roze sticker op je cooler is "ingezakt" zodat je cooler dichter bij de processor zit?

• The_wave
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 20:15
De koelpasta werkt pas 100% na 24 uur dacht ik

Verwijderd

lamaar

sorry.

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik helemaal die roze sticker niet, heb die er mooi afgekrapt en arctic silver II pasta tussen gedaan (enkel goede pasta op mijn nieuwe XP)

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Logisch nadenken, dus misschien is het onzin :)
je processor wordt een paar keer lekker heet; je koelprut vloeit mooi uit, dus je koeler past mooier op je cpu:
resultaat lekker lagere temps :?

[edit] ik moet eens op tiepcursus |:( dit is geen dubbelpost meer, maar een quadropost LOL

Verwijderd

Topicstarter
Is dit dan al zo vaak langsgekomen? Volg al een heletijd tweakers en heb dit nog nooit gezien.

Dat van die pasta die zich door de warmte beter verdeeld lijkt mij te kunnen

Verwijderd

Important Reminder

Due to the unique shape and sizes of the silver particles in Arctic Silver II, it will take a minimum of 48 hours to achieve maximum particle to particle thermal conduction and for the heatsink to CPU interface to reach maximum conductivity. (This period will be longer in a system without a fan on the heatsink.) On systems measuring actual internal core temperatures via the CPU's internal diode, the measured temperature will drop as much as 2C to 4C over this "break-in" period.
Deze quote heb ik gehaald uit de guide op de arctic silver website (http://www.arcticsilver.com/arctic_silver_instructions.htm)
Pagina: 1