Toon posts:

Firewire box met HDD - no response

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een firewire box gekocht en daarin een IBM Deskstar 60GB 7200rpm. Deze heb ik aangesloten op mijn SoundBlaster Audigy Player, en windows ziet zodra ik dit doe ook meteen een extern apparaat (firewire box + inhoud).

Het probleem is echter, dit is ook alles dat hij doet. Ik krijg dus niet in explorer een extra hdd icoontje te zien.

Nu heb ik de firewire box eerst aangesloten gehad op een macintosh en de hardeschijf vervolgens geformateerd op DOS formaat. Hier deed hij het perfect!

Kan het zijn dat ie onder windows toch niet werkt doordat ie op een mac (welliswaar als DOS) is geformateerd?
En, is het, als dit het zou zijn mogelijk om via de firewire box de hdd opnieuw te formateren zonder dat ik mijn bak moet open slopen en hem daar eerst in moet doen.....?

• Mr.Wizzard
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Mr.Wizzard

Brullen met die spullen

Met welke versie windows werk je?

Uit ervaring weet ik dat floppies die zijn geformatteerd met dos indeling op een mac slecht tot niet leesbaar zijn op een pc.
Kan zijn dat het met een HD ook zo is. Probleem is namelijk dat een mac maximaal fat8 of 16 zal ondersteunen (werkt zelf met HPFS), aangezien dit tot max. 2.x gig gaat zal dat zeker niet goed gaan met een 60-er.

TEAM_JOE_BAR

Verwijderd

Vreemd, heb zelf sinds vorige week ook een 5,25" Firewire box, en heb er nog weinig gezeik mee, alleen dat een Aopen DVD-speler niet als CDROM-apparaat wordt herkend maar als verwisselbare schijf, waardoor ik geen DVD's kan afspelen.
HD's worden perfect herkend, ook m'n Plextor 24x fikker doet het perfect.
M'n box zit ook aan de Audigy

Verwijderd

Topicstarter
Vreemde zooi dus... Heb je toevallig enig idee hoe je een externe firewire HDD kan formateren terwijl ie nog in het kassie zit??

Zou wel handig zijn als ik um er niet weer eerst hoef uit te slopen!

Ik werk nu overgens met win98se, binnenkort 2000 er maar weer op gooien, misschien dat dat beter werkt.....

• Mr.Wizzard
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Mr.Wizzard

Brullen met die spullen

Volgens mij kan je onder w2k onder disk admin een vreemde schijf importeren en anders zeker wel formateren. Volgens mij is dat de makkelijkste methode om uit te voeren.
Met fdisk onder w98 zal ie toch wel niet boven komen neem ik aan.

TEAM_JOE_BAR

Verwijderd

Topicstarter
Fdisk ziet inderdaad alleen maar m'n 2 hdd's die ik in m'n computer heb zitten, dus niet die externe...
lastig zeg maar...
Pagina: 1