Problemen koppelstuk...

Pagina: 1
Acties:

• SuB-Gold
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-04-2024

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
Ik heb vandaag mijn kamer eens ge-restyled, nu had ik dus een klein probleempje, want de pc-kast is ook verhuist naar de andere kant. Dus ik naar de winkel toe om een extra stukkie kabel te halen en een koppelstuk. Ik heb dus onder in de meterkast een kabel-modem en daarna een hub, met daarop 2 pc's, mijn pc is dus naar boven met een normale netwerk-kabel verbonden, dan komt het koppelstuk en daarna die andere korte netwerk-kabel (omdat ik anders mijn kast in het midden van de kamer heb staan. Ik alles mooi en fijn weer aangesloten, werkt me internet-verbinding niet meer, alle kabels nagekeken enz. enz. ik nog eens gewoon de kabel ingestoken (zonder koppelstuk en andere netwerk-kabel) en me internet-verbinding werkt. Ik vraag me nu dus af wat er fout is, heb alles bekeken, kleurcodering is van allebei de kanten goed van alletwee de kabels, ik heb een goed koppelstuk... maar toch werkt het niet, maak ik dan toch een fout? Iemand een idee?

• The_Light
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-11-2025
Heb je niet een verkeerde kabel gebruikt, Crossover kabel ofzo??

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
Nope alles 1 op 1 kabels, dus nergens zit een cross-over kabel, als je de kleur-codering wilt, dat is
wit-oranje, oranje, wit-groen, blauw, wit-blauw, groen, wit-bruin, bruin
Dat is op alletwee de kabels het geval, en het koppelstuk is ook niet voor cross-over kabels volgens de vent in de winkel :) >:)

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Tja, probleem zit toch in het koppelstukje of de nieuwe kabel.

Simpelste is om de kast even tijdelijk in het midden van de kamer te zetten.
  • <li>Kabel 1 ertussen & checken of het werkt. Zo ja: Kabel is goed, probleem zit elders.</li><li>Kabel 2 ertussen & checken of het werkt. Zo ja: Kabel is ook goed, koppelstukje rot. </li>
Gewoon dingen uitsluiten.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:00
Mocht je een ISDN koppelstuk gebruikt hebben: sommige isdn koppelstukjes hebben slechts 4 pinnen verbonden, genoeg zou je zeggen, maar dat zijn de verkeerde 4. Het beste is eentje waarbij alle 8 pinnen doorverbonden zijn.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
Ik heb het koppelstuk al bekeken, daar zag ik dat alle draadjes zijn doorverbonden, alle 8 dus, maar ik zie wel dat het niet de kleuren zijn zoals ik die gewend ben van de normale utp bekabeling? Dat van die kabels proberen gaat moeilijk, maar kan wel eens een hub ertussen zetten (dus moet ik die ff uit de meterkast halen) en dan die kabel proberen. Ik snap het echt niet meer, heb zelfs de kabel van de hub naar boven toe opnieuw voorzien van connectors en opnieuw kleurtjes goedgelegd... Daarna heb ik opnieuw het koppelstuk ertussen gezet en die kabel eraan gezet, ook andere kabels al geprobeerd, maar telkens krijg ik geen verbinding, ik zou al bijna gaan zeggen dat het inderdaad aan het koppelstuk ligt... Iemand nog een idee of misschien toch na het koppelstuk een ander soort kabel moet komen... :(

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
Ik heb het probleem ontdekt, de eitjes hebben me een cross-over koppelstuk gegeven. Krijg ik als vergoeding een cross-over kabel van ze. Omdat ze geen 1 op 1 koppelstuk meer hadden. Zit ik nu nog altijd met hetzelfde probleem :(
Ik geloof ik word er gek van!!!

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
i have discovered and overwon, het probleem is dus opgelost, ff het koppelstukje opengemaakt en de draadjes 1 op 1 gezet...
handig hehe :)

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:00
Omdat ze geen 1 op 1 koppelstuk meer hadden. Zit ik nu nog altijd met hetzelfde probleem
je kan toch gewoon de crosskabel op het gekruiste koppelstukje aansluiten?

cross+cross=recht

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Pagina: 1