Het valt mij de laatste tijd steeds meer op dat vrijwel alle nieuws-onderwerpen of zeer op hardware gericht zijn (processoren, video-kaarten, mobo's), of enorm algemeen (internet-providers, statistieken).
Ik heb sterk de indruk dat de queue helaas vooral door 'echte' tweakers wordt geleegd die puur een interesse hebben in hardware toestanden en daarnaast algemeen nieuws ook wel leuk vinden.
Dat is jammer. De enquete van een tijd geleden heeft namelijk al aangetoond dat de bezoekers van tweakers.net graag ook ander nieuws willen zien, waaronder bijvoorbeeld nieuws over software-ontwikkeling. Behalve enkele vrij algemene meldingen over Microsoft .NET, is dat echter nog steeds zeer, zeer beperkt.
Ik heb uiteraard geen zicht op de queue, maar ik vermoed dat er wel genoeg items in staan over andere onderwerpen. Wellicht dat deze eenzijdigheid dus wordt veroorzaakt door de interesses van de nieuws-posters? Uiteraard is het niet erg aantrekkelijk om een stuk te schrijven over een onderwerp waar je zelf niet erg in bent geinteresseerd of zelfs weinig kennis van hebt.
Ik post dit als directe reactie op het niet plaatsen van een naar mijn mening uitgebreid en degelijk stuk wat ik vanmorgen in de queue hebt geplaatst. Omdat ik zelf aardig wat kennis heb van het onderwerp waar mijn post over ging heb ik getracht om het jullie makkelijk te maken en zelf een kant en klaar verhaal aan te bieden. Ik poog hiermee wat bij te dragen aan een wat minder eenzijdige front-page.
Als ik vandaag naar de front-page ga, kan een flinke gaap mij niet ontgaan. Een overzicht:
* Intel Plumas Xeon chipset later deze maand
* Eerste specificaties mobiele standaard bekendgemaakt
* Tweaktown over de falende IBM GXP harde schijven
* Dan's Data test tweetal Atlas kasten
* Oostenrijk: thuisgebruik illegale software niet bestraft
* Water- en luchtkoeling gecombineerd
* Informatie over nieuwe EPoX moederborden
* VIA KT333 launch volgende week woensdag?
* UPC reageert op kritiek gebruikersvereniging Coax
* AMD verwacht winst in tweede kwartaal
* "QuickTime 6 met MPEG-4 is klaar, licenties nog niet"
* Ontwikkeling AMD ClawHammer op schema
* Soyo P4S Dragon Ultra Review
* THG bespreekt vier 5 Megapixel camera's
Het lijkt mij heel erg duidelijk wat mijn punt is. Vrijwel alle items gaan over zeer specifieke hardware onderwerpen. Op zich is daar niets mis mee, maar het zijn vrijwel alleen maar zeer specifieke hardware onderwerpen.
Wat wil ik dan?
Een evenwichtige verdeling van de interesses van nieuws-posters.
(in de hoop dat we dit terug zien in de items op de front-page
)
Das alles
.
Merk op dit ik dit niet post om mijn nieuws-berichtje op de front-page te krijgen. Als het nog steeds in de queue staat, gaat mijn verhaal nog steeds op en is dat dus geen volledig tegen-argument
. Ik probeer in het algemeen meer andere items op de front-page te krijgen en daarbij wellicht de resultaten van de enquete een beetje op te frissen in jullie geheugen
.
Ik heb sterk de indruk dat de queue helaas vooral door 'echte' tweakers wordt geleegd die puur een interesse hebben in hardware toestanden en daarnaast algemeen nieuws ook wel leuk vinden.
Dat is jammer. De enquete van een tijd geleden heeft namelijk al aangetoond dat de bezoekers van tweakers.net graag ook ander nieuws willen zien, waaronder bijvoorbeeld nieuws over software-ontwikkeling. Behalve enkele vrij algemene meldingen over Microsoft .NET, is dat echter nog steeds zeer, zeer beperkt.
Ik heb uiteraard geen zicht op de queue, maar ik vermoed dat er wel genoeg items in staan over andere onderwerpen. Wellicht dat deze eenzijdigheid dus wordt veroorzaakt door de interesses van de nieuws-posters? Uiteraard is het niet erg aantrekkelijk om een stuk te schrijven over een onderwerp waar je zelf niet erg in bent geinteresseerd of zelfs weinig kennis van hebt.
Ik post dit als directe reactie op het niet plaatsen van een naar mijn mening uitgebreid en degelijk stuk wat ik vanmorgen in de queue hebt geplaatst. Omdat ik zelf aardig wat kennis heb van het onderwerp waar mijn post over ging heb ik getracht om het jullie makkelijk te maken en zelf een kant en klaar verhaal aan te bieden. Ik poog hiermee wat bij te dragen aan een wat minder eenzijdige front-page.
Als ik vandaag naar de front-page ga, kan een flinke gaap mij niet ontgaan. Een overzicht:
* Intel Plumas Xeon chipset later deze maand
* Eerste specificaties mobiele standaard bekendgemaakt
* Tweaktown over de falende IBM GXP harde schijven
* Dan's Data test tweetal Atlas kasten
* Oostenrijk: thuisgebruik illegale software niet bestraft
* Water- en luchtkoeling gecombineerd
* Informatie over nieuwe EPoX moederborden
* VIA KT333 launch volgende week woensdag?
* UPC reageert op kritiek gebruikersvereniging Coax
* AMD verwacht winst in tweede kwartaal
* "QuickTime 6 met MPEG-4 is klaar, licenties nog niet"
* Ontwikkeling AMD ClawHammer op schema
* Soyo P4S Dragon Ultra Review
* THG bespreekt vier 5 Megapixel camera's
Het lijkt mij heel erg duidelijk wat mijn punt is. Vrijwel alle items gaan over zeer specifieke hardware onderwerpen. Op zich is daar niets mis mee, maar het zijn vrijwel alleen maar zeer specifieke hardware onderwerpen.
Wat wil ik dan?
Een evenwichtige verdeling van de interesses van nieuws-posters.
(in de hoop dat we dit terug zien in de items op de front-page
Das alles
Merk op dit ik dit niet post om mijn nieuws-berichtje op de front-page te krijgen. Als het nog steeds in de queue staat, gaat mijn verhaal nog steeds op en is dat dus geen volledig tegen-argument
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment