Scheve verhouding nieuws-onderwerpen

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Het valt mij de laatste tijd steeds meer op dat vrijwel alle nieuws-onderwerpen of zeer op hardware gericht zijn (processoren, video-kaarten, mobo's), of enorm algemeen (internet-providers, statistieken).

Ik heb sterk de indruk dat de queue helaas vooral door 'echte' tweakers wordt geleegd die puur een interesse hebben in hardware toestanden en daarnaast algemeen nieuws ook wel leuk vinden.

Dat is jammer. De enquete van een tijd geleden heeft namelijk al aangetoond dat de bezoekers van tweakers.net graag ook ander nieuws willen zien, waaronder bijvoorbeeld nieuws over software-ontwikkeling. Behalve enkele vrij algemene meldingen over Microsoft .NET, is dat echter nog steeds zeer, zeer beperkt.

Ik heb uiteraard geen zicht op de queue, maar ik vermoed dat er wel genoeg items in staan over andere onderwerpen. Wellicht dat deze eenzijdigheid dus wordt veroorzaakt door de interesses van de nieuws-posters? Uiteraard is het niet erg aantrekkelijk om een stuk te schrijven over een onderwerp waar je zelf niet erg in bent geinteresseerd of zelfs weinig kennis van hebt.

Ik post dit als directe reactie op het niet plaatsen van een naar mijn mening uitgebreid en degelijk stuk wat ik vanmorgen in de queue hebt geplaatst. Omdat ik zelf aardig wat kennis heb van het onderwerp waar mijn post over ging heb ik getracht om het jullie makkelijk te maken en zelf een kant en klaar verhaal aan te bieden. Ik poog hiermee wat bij te dragen aan een wat minder eenzijdige front-page.

Als ik vandaag naar de front-page ga, kan een flinke gaap mij niet ontgaan. Een overzicht:

* Intel Plumas Xeon chipset later deze maand
* Eerste specificaties mobiele standaard bekendgemaakt
* Tweaktown over de falende IBM GXP harde schijven
* Dan's Data test tweetal Atlas kasten
* Oostenrijk: thuisgebruik illegale software niet bestraft
* Water- en luchtkoeling gecombineerd
* Informatie over nieuwe EPoX moederborden
* VIA KT333 launch volgende week woensdag?
* UPC reageert op kritiek gebruikersvereniging Coax
* AMD verwacht winst in tweede kwartaal
* "QuickTime 6 met MPEG-4 is klaar, licenties nog niet"
* Ontwikkeling AMD ClawHammer op schema
* Soyo P4S Dragon Ultra Review
* THG bespreekt vier 5 Megapixel camera's

Het lijkt mij heel erg duidelijk wat mijn punt is. Vrijwel alle items gaan over zeer specifieke hardware onderwerpen. Op zich is daar niets mis mee, maar het zijn vrijwel alleen maar zeer specifieke hardware onderwerpen.

Wat wil ik dan?
Een evenwichtige verdeling van de interesses van nieuws-posters.
(in de hoop dat we dit terug zien in de items op de front-page ;) )

Das alles :) .

Merk op dit ik dit niet post om mijn nieuws-berichtje op de front-page te krijgen. Als het nog steeds in de queue staat, gaat mijn verhaal nog steeds op en is dat dus geen volledig tegen-argument :) . Ik probeer in het algemeen meer andere items op de front-page te krijgen en daarbij wellicht de resultaten van de enquete een beetje op te frissen in jullie geheugen :) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• The System
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-03 11:37
ik denk dat er simpelweg meer hardware nieuws is dan software nieuws..

ik bedoel ik heb nooit een review gezien van Photoshop 7.0 beta oid. maar wel nvidia gf4 mx enz. en als er meer hardware nieuws is zal dat ook meer worden gepost.. :)

• hereweare67893
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Persoonlijk vind ik het goed zo, omdat ik meer behoefte heb aan hardware nieuws dan aan software, en imho is tweakers ietsjes meer gericht op hardware dan op software.

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Ten eerste vooropgesteld (maar dit wist je al); wij zijn geen dienaren van de queue. Wie nieuws submit geeft ons een tip van "hej jongens, kijk hier eens naar". Het is niet zo dat we afhankelijk zijn van tips en het is ook niet zo dat we niet verder kijken dan de tips. Het aantal submits over een bepaald onderwerp heeft dan ook niets te maken met het aantal geplaatste artikelen over zo'n onderwerp. Op normale dagen bestaat de queue (ik schat hier uit ervaring) voor 80 tot 90% uit hardware. Toch streven we naar een eerlijke verhouding van hardware/'overig' gelijk aan 50/50.

Er wordt door de redactie dus gezocht naar 'overig' nieuws, waaronder dus ook softwareontwikkeling valt. Echter vind ik - ik hoor zelf ook bij die redactie - dat er weinig te melden is op dit gebied dat interessant is voor een breed genoeg publiek. Iets zoals "PHP versus ASP" is bijvoorbeeld nog te volgen voor de meeste mensen, maar het nieuwe exceptions-model van Java 2 1.4 gaat weer net iets te ver voor het grootste deel van de lezers. Ik ben best bereid om wat algemeen software(dev)nieuws te (laten) plaatsen, maar dan moet het wel niet te diep gaan, omdat we niet 3/4 van de bezoekers als :? willen achterlaten :).

Persoonlijk denk ik dat er echter weinig van dat soort nieuws te vinden is, niet veel meer dan er op dit moment geplaatst wordt in ieder geval, maar de submit staat natuurlijk 24 uur per dag open voor suggesties :), zoals je zegt zijn wij ook niet overal experts in en kunnen dus onmogelijk alle soorten nieuws in de gaten houden, misschien missen we inderdaad dingen :).

Over je Java 2 standard edition 1.4, ik heb deze gezien, hij staat in de queue, maar dan voor meuktracker. De eerste versie voor Windows XP (1.3?) is in het nieuws geweest ( http://www.tweakers.net/nieuws/19121 ) en de nieuwe features/classes die erin zitten zijn interessant voor ontwikkelaars maar niet echt voor de gebruikers (Tweakers, die alleen maar balen als ze weer moeten updaten om een bepaald site te kunnen bekijken ;)). Hoewel ongetwijfeld een deel van de bezoekers heeft zitten wachten op deze release heb ik het niet het idee dat het zo'n zwaar begeerde update is dat het op de frontpage thuis hoort, sorry :).

Professioneel Hyves-weigeraar

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Het nadeel van software nieuws, zoals het vaak op T.net binnenkomt, is dat het veelal een "meukje" is.

Daardoor valt een groot deel van de software nieuwtjes ook onder de meuktracker en verschijnt het (uiteraard) niet als gewoon nieuws.

Hierdoor lijkt de verhouding schever dan ie daadwerkelijk is.

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Mhwa, op zich.. misschien is het idd. wel een kennisprobleem. Ik zit net te bedenken dat we Visual Studio.NET ook hebben gecovered, en dat is in feite iets in dezelfde orde van magnitude, toch?

Bij deze gemoved van meuktracker naar medium prioriteit :)

• mbravenboer
Wouter Tinus: Toch streven we naar een eerlijke verhouding van hardware/'overig' gelijk aan 50/50.
Dat streven is natuurlijk heel positief, maar een streven zegt niet zo erg veel over de realiteit.... De realiteit is volgens mij dat naar grove schatting ongeveer 2/3 zeer diepgaande hardware onderwerpen zijn en de rest zeer algemeene en niet diepgaand. Deze laatste categorie zou bijvoorbeeld ook best in een krant kunnen staan of de internet pagina van de metro ;) .
Er wordt door de redactie dus gezocht naar 'overig' nieuws, waaronder dus ook softwareontwikkeling valt. Echter vind ik - ik hoor zelf ook bij die redactie - dat er weinig te melden is op dit gebied dat interessant is voor een breed genoeg publiek.
Ik betwijfel of dat correct is. Uit de enquete kwam duidelijk naar voren dat men meer nieuws wilde zien over software-ontwikkeling. Het lijkt mij dat er dan ook een markt is voor diepgaandere artikelen. Een artikel over de Intel Plumas Xeon chipset zal niet iedereen kunnen volgen. De categorie items waar ik op doel hoeft ook niet iedereen te kunnen volgen.

De recente items over Microsoft .NET tonen volgens mij ook wel aan dat er best wel diepgaand gepraat kan worden over deze onderwerpen.
maar het nieuwe exceptions-model van Java 2 1.4 gaat weer net iets te ver voor het grootste deel van de lezers.
Mwah, nu ruk je de zaken wel erg uit zijn verband. Het Java Platform is zowel een plugin die interessant is voor eindgebruikers als een ontwikkel-platform voor programmeurs. Die scheiding had ik in mijn post vrij duidelijk aangehouden.
hij staat in de queue, maar dan voor meuktracker. De eerste versie voor Windows XP (1.3?) is in het nieuws geweest en de nieuwe features/classes die erin zitten zijn interessant voor ontwikkelaars maar niet echt voor de gebruikers.
Mwah, gebruikers moeten die JVM ook hebben om van deze features gebruik te kunnen maken.

* mbravenboer vindt de meuktracker sowieso een wat vaag iets:
nieuwe hardware is wel nieuws en nieuwe software is geen nieuws :?
Hoewel ongetwijfeld een deel van de bezoekers heeft zitten wachten op deze release heb ik het niet het idee dat het zo'n zwaar begeerde update is dat het op de frontpage thuis hoort.
Een major update van MS Internet Explorer is nieuws, een major update van DirectX is nieuws, een minimale update van een stukje hardeware is nieuws (wauw, weer 100 mhz meer ;) ) maar een major update van de Java Plugin is geen nieuws? Ik vind het inconsequent :+ .

Maar goed: we gaan nu te specifiek op mijn item in en dat was niet de bedoeling. De algemene bedoeling van mijn topic moet duidelijk blijven: er zouden meer specifieke, gedetailleerde en diepgaande artikelen over software en software-ontwikkeling op de front-page moeten. Volgens mij wordt dit ondersteund door de onlangs gehouden enquete...

edit: kernpunt iets duidelijk aangegeven :)

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• mbravenboer
Wouter Tinus
Overigens nog bedankt voor je uitgebreidde en grondige reactie :) .

Verwijderd

Op donderdag 14 februari 2002 23:03 schreef ACM het volgende:
Het nadeel van software nieuws, zoals het vaak op T.net binnenkomt, is dat het veelal een "meukje" is.

Daardoor valt een groot deel van de software nieuwtjes ook onder de meuktracker en verschijnt het (uiteraard) niet als gewoon nieuws.

Hierdoor lijkt de verhouding schever dan ie daadwerkelijk is.
Maar wat is dan de reden dat de grotere software updates / nieuws niet in het (kort)nieuws wordt gezet? Want nu staan ze er maar tussen de updates naar versie x.xx.x en dergelijke en vindt ik nogal ondergewaardeerd.

Trouwens de laatste software review stamt uit 1999, wordt dat ooit nog weer iets? En ik vindt het ook erg jammer dat er geen nieuwe columns meer gemaakt worden, is het niet mogelijk om dat weer opnieuw op te starten? Het kost veel tijd maar dat kan eventueel ook door gastschrijvers gedaan worden.
Verder ben ik het geheel met mbravenboer eens.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op vrijdag 15 februari 2002 00:54 schreef borganism het volgende:
Maar wat is dan de reden dat de grotere software updates / nieuws niet in het (kort)nieuws wordt gezet? Want nu staan ze er maar tussen de updates naar versie x.xx.x en dergelijke en vindt ik nogal ondergewaardeerd.
Ik weet niet precies wat de achterliggende gedachte is, maar heb het er nog een beetje over gehad met Wouter.

Maarja, of er aanpassingen moeten komen of niet weet ik niet. Maar ga ik al helemaal niet voor hem beslissen ;)

Ik hoop dat Wouter er ook nog even op reageert want verder ben ik het wel met je eens.

Overigens ook met mbravenboer, maar op T.net heb ik niet veel te zeggen als het niet de achterliggende techniek betreft ;)

* ACM speelt es een balletje op.

• Scorpion
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

ik ben al tijden terug gestopt met het submitten van nieuws over development omdat ik na een tijdje de indruk kreeg dat mijn posts over dat onderwerp werden genegeerd.

• mbravenboer
Nou nou, kom ik even aan mijn trekken 8-) .

Nu nog wat anders dan alleen .NET en het is helemaal fantastisch ;) .

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:28

Cliffie

Trompetslet

Op vrijdag 15 februari 2002 12:04 schreef mbravenboer het volgende:
Nou nou, kom ik even aan mijn trekken 8-) .

Nu nog wat anders dan alleen .NET en het is helemaal fantastisch ;) .
heheh, check meteen degene die er boven staat ;) genoeg ge-punt-net :) 8-)

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Verwijderd

Het probleem is dat de kennis die aanwezig is bij veel newsposters omtrent software development bijvoorbeeld, VER en VER onder de maat is om een doordacht stuk te schrijven.

Als voorbeeld hiervoor noem ik het tweetal onderwerpen over .NET op de FP op dit moment. Beide lijken zo van slashdot afgeschraapt (zoals zovaak *gaap*). De een gaat over een compiler switch en de commotie die is onstaan omtrent een achtergesteld verwend kind^H^H^H^H^H^H^H^Hsecurity firma, die hemel en aarde bijelkaar schreeuwt omdat strcpy nog altijd buffer overflows kan genereren.. joh!. Storm in glas water, de newsposter begrijpt er echter de ballen van en raaskalt maar wat na wat op andere sites te vinden is hierover.

Het andere onderwerp, 'Ars technica over het .Net framework', is welhaast NOG treuriger. In plaats van het feit dat de newsposter ook maar 1 clue heeft waarover het allemaal gaat, screent hij het ars technica artikel en reutelt wat in dezelfde trant na. GEEN links naar MS artikelen (er zijn een inmense hoeveelheid artikelen, online cursussen, video's, example code etc beschikbaar voor iedereen. geen _EEN_ link, niks), geen additionele info, niets.

Tja, ik denk dat het dan wel wat treurig wordt op een gegeven moment. Hebben we het nog niet eens over het feit dat het .net artikel al even oud is, VS.net de 13e werd gereleased, en al maandenlang allerlei artikelen beschikbaar zijn over .NET.

• mbravenboer
Otis: Het probleem is dat de kennis die aanwezig is bij veel newsposters omtrent software development bijvoorbeeld, VER en VER onder de maat is om een doordacht stuk te schrijven.
Ik heb begrepen dat jij gestopt bent als nieuws-poster en dat vind ik eigenlijk wel jammer (ondanks dat we het over het algemeen oneens zijn ;) ). Je zou volgens mij een aardige bijdrage kunnen leveren in nieuwsberichten over .NET...
Als voorbeeld hiervoor noem ik het tweetal onderwerpen over .NET op de FP op dit moment.
Er wordt in deze stukken inderdaad niet echt een goede en duidelijke samenvatting van de materie aangeboden. Dat is wat jammer. Het enige nuttige is nu in feite de melding van het nieuws op een externe site (wat een aktief browser uiteraard al tijden geleden had gevonden).

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 13:47 schreef mbravenboer het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat jij gestopt bent als nieuws-poster en dat vind ik eigenlijk wel jammer (ondanks dat we het over het algemeen oneens zijn ;) ). Je zou volgens mij een aardige bijdrage kunnen leveren in nieuwsberichten over .NET...
Er zijn zoveel dingen die belicht kunnen worden, waar nieuws over is op software development gebied, maar ook ander nieuws, bv een artikel over hoe config ik een linuxbak oid, een tutorial over hoe doe ik XYZ in php, etc. .NET is voor windows developers nu hot news, en als de grootste software leverancier zn next-gen platform released dan is dat uiteraard groot nieuws, maar er is natuurlijk wel meer gaande dan wat MS uitbraakt :)

Ik ben gestopt idd, maar dit probleem speelt al heel lang. Achter de schermen wordt er echt veel moeite in gestoken om het op te lossen/beter te maken, dat was al zo en ik neem aan dat dat nog steeds zo is. De identiteits-crisis van deze site is echter nog steeds niet over, bij lange na niet denk ik, en tot die tijd zal het wel kwakkelen blijven. (note: met identiteitscrisis bedoel ik de afwijkende antwoorden op vragen als "click-through of eigen reporters/eigen nieuws?", "zijn de enquete-resultaten verwezenlijkt?".
[..]
Er wordt in deze stukken inderdaad niet echt een goede en duidelijke samenvatting van de materie aangeboden. Dat is wat jammer. Het enige nuttige is nu in feite de melding van het nieuws op een externe site (wat een aktief browser uiteraard al tijden geleden had gevonden).
Nail on the head!

Het was weer EIGEN nieuws geweest, als een newsposter een eigen artikel had geschreven over .net en daarin o.a. had verwezen naar het ars-technica artikel, naast bv de bill gates video van de launch van afgelopen dinsdag, artikelen over .net op de msdn site, links naar open source tools voor .net etc.

ZOals ik zei: identiteitscrisis, wat zijn we? hoe gaan we om met die identiteit (== hoe behandelen we newsbits?) etc. zware materie die je niet 1 2 3 oplost, mede omdat newsposters niet gedwongen (kunnen) worden tot het schrijven van een artikel over een willekeurig onderwerp maar er 1 of 2 uitpikken uit de queue. Dit is inherent aan het feit dat je met semi-vrijwilligers te maken hebt die een eigen voorkeur hebben vwb news. Broodschrijvers zoals bij bladen werken hebben dat doorgaans niet, maar diepgang hebben die artikelen vaak ook niet. Het is schipperen, en ik denk alleen op te lossen met een breed scala aan mensen die alle interessegebieden van de bezoekers omvatten: als je geen Linux-developer in je midden hebt, krijg je nooit linux developer nieuws op je site, idem dito met ander nieuws.

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op vrijdag 15 februari 2002 13:37 schreef Otis het volgende:
Als voorbeeld hiervoor noem ik het tweetal onderwerpen over .NET op de FP op dit moment. Beide lijken zo van slashdot afgeschraapt (zoals zovaak *gaap*). De een gaat over een compiler switch en de commotie die is onstaan omtrent een achtergesteld verwend kind^H^H^H^H^H^H^H^Hsecurity firma, die hemel en aarde bijelkaar schreeuwt omdat strcpy nog altijd buffer overflows kan genereren.. joh!. Storm in glas water, de newsposter begrijpt er echter de ballen van en raaskalt maar wat na wat op andere sites te vinden is hierover.

Het andere onderwerp, 'Ars technica over het .Net framework', is welhaast NOG treuriger. In plaats van het feit dat de newsposter ook maar 1 clue heeft waarover het allemaal gaat, screent hij het ars technica artikel en reutelt wat in dezelfde trant na. GEEN links naar MS artikelen (er zijn een inmense hoeveelheid artikelen, online cursussen, video's, example code etc beschikbaar voor iedereen. geen _EEN_ link, niks), geen additionele info, niets.
Ik ben het hier 300% mee eens en heb er dan ook vrijwel direct een topic over geopend op het crewforum.

Mede naar aanleiding van deze thread willen we overigens een vergadering gaan houden van directie, coördinatie, redactie en developers om een keer een aantal knopen door te hakken van zaken die al te lang liggen of te gevoelig zijn om on-line te bespreken (in de zin: je kunt er mensen mee voor het hoofd stoten).

Jack en ik hebben er onze handen vol aan om te proberen dingen te verbeteren, maar threads als deze bewijzen dat we nog een eind te gaan hebben.

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
LOL @ Sun Java 2 Standard Edition 1.4 gereleased

Is iemand toch zo dapper geweest om zich er aan te begeven :D

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 14:31 schreef Wouter Tinus het volgende:
[oot-blaat]
Ik ben het hier 300% mee eens en heb er dan ook vrijwel direct een topic over geopend op het crewforum.
Mede naar aanleiding van deze thread willen we overigens een vergadering gaan houden van directie, coördinatie, redactie en developers om een keer een aantal knopen door te hakken van zaken die al te lang liggen of te gevoelig zijn om on-line te bespreken (in de zin: je kunt er mensen mee voor het hoofd stoten).
Ik denk dat die roestige knopen die al zo lang wachten op die bijl die ze beloofd idd eens gegeven moet worden wat ze beloofd is :)
Jack en ik hebben er onze handen vol aan om te proberen dingen te verbeteren, maar threads als deze bewijzen dat we nog een eind te gaan hebben.
Als er maar progressie is :). Bij t.net is het helaas soms zo dat men denkt dat erover praten al progressie is...

• mbravenboer
Wouter Tinus: vergadering, directie, coördinatie, redactie en developers
Fijn om te zien dat punten zo goed worden opgepakt :) .
speed24: Is iemand toch zo dapper geweest om zich er aan te begeven
Zwaar gedurfd :P . Goed stuk ;) .

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op vrijdag 15 februari 2002 15:03 schreef mbravenboer het volgende:
Zwaar gedurfd :P . Goed stuk ;) .
*kuch* Wie zou dat toch gesubmit hebben? :+

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 14:45 schreef speed24 het volgende:
Is iemand toch zo dapper geweest om zich er aan te begeven
Op vrijdag 15 februari 2002 15:03 schreef mbravenboer het volgende:
Fijn om te zien dat punten zo goed worden opgepakt :) .
Zwaar gedurfd. Goed stuk.
Ja, ik ben de beroerdste niet. Inderdaad een heel goed stuk met veel in-depth informatie ;)
Op vrijdag 15 februari 2002 14:06 schreef Otis het volgende:

Dit is inherent aan het feit dat je met semi-vrijwilligers te maken hebt die een eigen voorkeur hebben vwb news. [...] als je geen Linux-developer in je midden hebt, krijg je nooit linux developer nieuws op je site, idem dito met ander nieuws.
Hier ben ik het dus volledig mee eens. Echter, het feit dat wij als semi-vrijwilligers een eigen voorkeur hebben heeft niets met de kwaliteit van de nieuwsposts zelf te maken, wel met de onderwerpen.

Ik kan me overigens voorstellen dat de FP voor mensen, die in de softwareontwikkeling werkzaam zijn of een bovengemiddelde interesse tonen, onbevredigend kan zijn. Maar als nieuwsposter zul je nooit volledig aan het kennisniveau van ontwikkelaars kunnen/willen voldoen.

Het blijft, in de huidige situatie, onmogelijk om nieuwsposters volledige artikelen te laten schrijven. Hier is simpelweg niet altijd de kennis en de tijd/mankracht aanwezig. Als wij als nieuwsposters daar aan beginnen, dan daalt de hoeveelheid nieuwsitems op de FP en zijn we weer terug in de situatie van zo'n 1/2 tot 1 jaar geleden waarin users klaagden over de matige hoeveelheid nieuws.

Kortom, de enige mogelijkheid is dus om een kleine redactie met een aantal vaste (full-time) krachten en natuurlijk "linux developers" :P aan te stellen.

Opbouwende kritiek, ok. Maar de kritiek op de 2 genoemde posts had best wat genuanceerder/subtieler gekund. :)

Verwijderd

Over software ontwikkeling en de FP gesproken:

http://www.tweakers.net/nieuws/20591

Veel plezier jongens, in het herstellen van het niveau tot boven het vriespunt.

Verwijderd

Op zaterdag 16 februari 2002 10:24 schreef Otis het volgende:

Kun je je punt iets toelichten? Ik heb dit stuk getypt, maar weet nu niet of dit een portie cynisme is :?

• mbravenboer
LoWLaNDeR: Kun je je punt iets toelichten? Ik heb dit stuk getypt, maar weet nu niet of dit een portie cynisme is :?
Zie dit topic:
[topic=413279/1/25]
Daar is Otis ietsje scheutiger in z'n onderbouwing ;) .

edit: ik bedoelde deze:
[topic=413142/1/25]
|:( .

Verwijderd

Op zaterdag 16 februari 2002 10:24 schreef Otis het volgende:

Dankje voor deze opmerking waar ik ontzettend veel mee kan als rookie-nieuwsposter. Ik begrijp enigsinds uit jouw wirwar van verwijten en ander geflame dat jij liever niets meer van nieuws over cracks or whatever of de frontpage ziet? Fijn dat je het op een zeer professionele en nette manier verwoord.

Daarbij komt nog dat deze "luser" het nieuws eerst door een nieuwscoördinator heeft laten checken alvorens dit op de frontpage kwam.

[Edit] en dat jij één of andere wroeging hebt tegenover t.net nieuwsposters kan ik niets aan doen. Ik doe alleen maar mijn best.

Verwijderd

Op zaterdag 16 februari 2002 16:06 schreef LoWLaNDeR het volgende:

[..]

Kun je je punt iets toelichten? Ik heb dit stuk getypt, maar weet nu niet of dit een portie cynisme is :?
Deze thread gaat over kritiek op nieuws, bv dat er weinig echt goed softwaredeveloper nieuws wordt gepost. Vandaag zie ik een posting mbt die keygen. Het internet staat vol met cracks mbt pakketten en ze hebben allemaal 1 nadeel: ze zorgen ervoor dat prof. developers die hun geld verdienen met software schrijven minder geld verdienen, sterker: veel bedrijven gaan op de fles ivm te weinig inkomsten.

Wat is verzuimd in het artikel wat je hebt geschreven is het noemen van de reden waarom de WPA er is. Wat overblijft is een artikel dat oreert over dat er een oplossing is voor iedereen die een illegaal copietje heeft gemaakt van XP.

Tuurlijk zal MS het niet 1 2 3 merken, met 30miljard$ op de bank, maar het gaat om het principe: wil je op een objectieve en CONSTRUCTIEVE manier nieuws brengen, dan zul je meer moeten doen dan het oplepelen van 50% van de feiten.

• mbravenboer
LoWLaNDeR reageerde
Otis drukt het niet zo taktisch uit, maar dat went op den duur wel ;) .

Waar hij op doelt is dat er in de nieuws-posting geen volledig beeld wordt gegeven van de situatie. Daar heeft hij denk ik wel een goed punt. Heel die activatie toestand is nooit bedoeld geweest om waterdicht te zijn en de activatie is daardoor niet gelijk zinloos als hij gekraakt wordt. De grote domme massa die niet direct alle cracks erbij kan pakken wordt er echter nog steeds mee lastig gevallen. Wellicht had je dat iets beter moeten belichten...

Ik hoop dat we nu niet in 'mijn topic' elkaar af gaan zeiken over de kwaliteit van allerlei nieuws-items en de reactie van mensen met een andere mening daarop, maar de discussie enigszins opbouwend kunnen houden...

Verwijderd

Op zaterdag 16 februari 2002 16:23 schreef LoWLaNDeR het volgende:
[..]
Dankje voor deze opmerking waar ik ontzettend veel mee kan als rookie-nieuwsposter. Ik begrijp enigsinds uit jouw wirwar van verwijten en ander geflame dat jij liever niets meer van nieuws over cracks or whatever of de frontpage ziet? Fijn dat je het op een zeer professionele en nette manier verwoord.
ik word niet betaald op deze site om professioneel uit de hoek te komen.
Daarbij komt nog dat deze "luser" het nieuws eerst door een nieuwscoördinator heeft laten checken alvorens dit op de frontpage kwam.
Tja...

Kijk, deze thread gaat o.a. over het gebrek aan kennis omtrent de materie waar mensen over posten. Jij hebt in jouw 'crack' posting aardig te kennen gegeven niet te snappen dat er mensen zijn die van betaalde licenses afhankelijk zijn, anders eten ze gewoonweg niet. De newscoordinator die jouw posting heeft bekeken heeft dat kennelijk ook niet. Jammer.
[Edit] en dat jij één of andere wroeging hebt tegenover t.net nieuwsposters kan ik niets aan doen. Ik doe alleen maar mijn best.
Ik ben zelf t.net newsposter geweest (van juni tot dec 01), ik weet wat het is. Je hebt zelf de keuze waarover je gaat schrijven. Jij koos dit bericht. Met m.i. te weinig bagage aan boord. Kan gebeuren, vind het alleen een kwalijke zaak dat men nog altijd niet snapt dat het nieuws op t.net door veel mensen wordt gelezen en voor veel mensen als 'het nieuws' wordt gezien. Eenzijdig met nieuws omgaan is dan imho een kwalijke zaak en dat mag best meer benadrukt worden.

Maar gezien de reacties is men bij t.net alleen bang voor de BSA en niet voor eenzijdige berichtgeving met als gevolg dat de lezers van dat 'nieuws' op onvolledige informatie meningen gaan baseren. Tja. Er is nog een lange weg te gaan.

Verwijderd

Op zaterdag 16 februari 2002 16:30 schreef mbravenboer het volgende:
[..]
Otis drukt het niet zo taktisch uit, maar dat went op den duur wel ;) .
Unga, ubba erruuhh aggblauuuuuh dah!
Waar hij op doelt is dat er in de nieuws-posting geen volledig beeld wordt gegeven van de situatie. Daar heeft hij denk ik wel een goed punt. Heel die activatie toestand is nooit bedoeld geweest om waterdicht te zijn en de activatie is daardoor niet gelijk zinloos als hij gekraakt wordt. De grote domme massa die niet direct alle cracks erbij kan pakken wordt er echter nog steeds mee lastig gevallen. Wellicht had je dat iets beter moeten belichten...
Plus, MS heeft bv de WPA _UIT_ VS.net gehaald. In de beta's zat deze er in, in de final is die eruit gehaald. Dit was weer een interessante aanvulling geweest op de posting. Essentiele bagage die werd gemist. (zo, ben ik weer ON topic :D)

Verwijderd

Op zaterdag 16 februari 2002 16:40 schreef Otis het volgende:

Kijk, deze thread gaat o.a. over het gebrek aan kennis omtrent de materie waar mensen over posten. Jij hebt in jouw 'crack' posting aardig te kennen gegeven niet te snappen dat er mensen zijn die van betaalde licenses afhankelijk zijn, anders eten ze gewoonweg niet. De newscoordinator die jouw posting heeft bekeken heeft dat kennelijk ook niet. Jammer.
Dat mensen van licencies afhankelijk zijn snap ik natuurlijk. Ik had echter gedacht dat elk zelf-denkend persoon snapt dat het omzeilen van zo'n activeringsproces brood stelen is.
Ik ben zelf t.net newsposter geweest (van juni tot dec 01), ik weet wat het is. Je hebt zelf de keuze waarover je gaat schrijven. Jij koos dit bericht. Met m.i. te weinig bagage aan boord. Kan gebeuren, vind het alleen een kwalijke zaak dat men nog altijd niet snapt dat het nieuws op t.net door veel mensen wordt gelezen en voor veel mensen als 'het nieuws' wordt gezien. Eenzijdig met nieuws omgaan is dan imho een kwalijke zaak en dat mag best meer benadrukt worden.
Dus een disclaimer achtig iets in m'n post verwerken van "en dit is de zoveelste manier waarmee het brood wordt gestolen van de softwaredeveloppers? Ik dacht dat mensen daar zelf wel op zouden kunnen komen. Anyway, ik ga het in vervolg zeker in m'n achterhoofd houden bij het typen van zo'n posting. (En ik zal eens een balletje opgooien)
Maar gezien de reacties is men bij t.net alleen bang voor de BSA en niet voor eenzijdige berichtgeving met als gevolg dat de lezers van dat 'nieuws' op onvolledige informatie meningen gaan baseren. Tja. Er is nog een lange weg te gaan.
En op die lange weg help je ons allemaal door op een goede manier commentaar te geven ;) thanks. :)

Verwijderd

Op zaterdag 16 februari 2002 16:44 schreef Otis het volgende:
Plus, MS heeft bv de WPA _UIT_ VS.net gehaald. In de beta's zat deze er in, in de final is die eruit gehaald. Dit was weer een interessante aanvulling geweest op de posting. Essentiele bagage die werd gemist. (zo, ben ik weer ON topic :D)
Inderdaad. Dat wist ik dus niet. Hier heb je gelijk in. (Waarom krijgen wij dat niet in onze nieuwssubmit geduwd dan? :P )

Verwijderd

Op zaterdag 16 februari 2002 16:49 schreef LoWLaNDeR het volgende:
[..]
Dat mensen van licencies afhankelijk zijn snap ik natuurlijk. Ik had echter gedacht dat elk zelf-denkend persoon snapt dat het omzeilen van zo'n activeringsproces brood stelen is.
nou gezien de waslijst reacties denk ik dat dit een typisch geval is van het misslaan van een plank (met 3 meter ong ;))
En op die lange weg help je ons allemaal door op een goede manier commentaar te geven ;) thanks. :)
het helpt alleen zo weinig.

Verwijderd

Note: inmiddels is er een topic geopend in crewforum om over de indeling software/hardware en alles wat daarbij komt kijken te praten.
Pagina: 1