Firewall uitzetten Vigor 2200e

Pagina: 1
Acties:

• Oculus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-08 07:59
Weet iemand hoe ik die f*cking firewall kan uitzetten op de vigor 2200e? Is dat trouwens wel mogelijk?! :?

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:49

Pogostokje

* twiet *

Kweenie, maar ik ben eigenlijk wel heel benieuwd waarom je dat wilt doen op dat ding???

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-06 14:20

RoRoo

Certified Prutser

yep.
dat is mogelijk..
zal ff zoeken

ga naar IP filter firewall setup..
klik daar op de 2 (Default Data filter)
en haal daar het vinkje weg onder active.

werkt dat niet kan je de active filter aanklikken en daar op clear drukken.. dan doettie ut zeker niet meer.

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

• Oculus
Nouw... Ik speel heel erug graag games online, en nu kan ik wel "joinen" maar niet "hosten" vandaar dat ik um uit wil hebben! Want niemand kan mij vertellen welke poorten ik dan moet open gooien!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op donderdag 14 februari 2002 22:02 schreef Wishmaster het volgende:
Nouw... Ik speel heel erug graag games online, en nu kan ik wel "joinen" maar niet "hosten" vandaar dat ik um uit wil hebben! Want niemand kan mij vertellen welke poorten ik dan moet open gooien!
Dat staat vaak wel in de help.
Wat je ook kunt doen is gewoon DMZ aanzetten. Dan staan gewoon alle poorten open.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:55
Op donderdag 14 februari 2002 22:02 schreef Wishmaster het volgende:
Dat heeft geen FUCK te maken met je firewall.

Je moet je poorten van die games forwarden naar je pc, of je eigen PC in een DMZ zone pleuren (niet aan te raden overigens)

Kortom: vind uit welke poorten, forwarden naar je eigen netwerk ip, en gaan met die banaan

DMZ zone lijkt me niet handig, hangt je (windows denk ik) bak eigenlijk rechtstreeks online, dus incl alle brakke windows poorten die niet echt verstandig zijn om open te hebben.

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Op donderdag 14 februari 2002 22:04 schreef SH007 het volgende:

[..]

Wat je ook kunt doen is gewoon DMZ aanzetten. Dan staan gewoon alle poorten open.
same idee.. je bypassed dan de firewall op je router en stuurt AL het verkeer door naar je client pc.. moet je weer firewall software gaan draaien..

• Oculus
Op donderdag 14 februari 2002 22:04 schreef SH007 het volgende:

[..]

Sorry ben een newby! Wat the hell is een DMZ?! :+
En hoe doe ik dat dan?!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:55
Op donderdag 14 februari 2002 22:09 schreef Wishmaster het volgende:

[..]

DeMilitarizedZone (als ik t goed type zo)

Komt er op neer dat wanneer je PC in een DMZ dinges hang, voor de buitenwereld overkomt als zijnde direct online.
Dus alle poorten open, komt op jouw pc terecht. Geen firewall enz, gewoon direct.

Nadeel is dat je bescherming die je router bied (firewall en zo) meteen weg is, wat veiligheid betreft kan je dus net zo goed je bak direct aan t net hangen (alleen dan geen netwerk inet deling natuurlijk)

In een windows omgeving zou ik dat dus NIET toen, of je moet een goeie firewall erop mikken. (prt 137/139 enz gewoon dicht dus)

DMZ activeren doe je ergens in je setup van je router. Waar precies? geen idee, ken die vigors niet uit mn hoofd. gewoon ff zokeen.

Edit:
http://www.draytek.nl/help/v2200.php?type=2200e&fw=1.07&show=ipnatdmz.sht
daar dus

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op donderdag 14 februari 2002 22:09 schreef Wishmaster het volgende:

[..]

En hoe doe ik dat dan?!
met DMZ is het alsof je computer direct aan het internet hangt zonder firewall of router. Dit is erg onveilig.
In je router kun je ergens DMZ aanzetten(naar een bepaald ip. Dat ip is dan het lokale ip van je computer)

edit: DJSmiley was me voor met een nog beter verhaal.

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Op donderdag 14 februari 2002 22:05 schreef Kakarot het volgende:

[..]

same idee.. je bypassed dan de firewall op je router en stuurt AL het verkeer door naar je client pc.. moet je weer firewall software gaan draaien..
zoals ik dus al zei :)

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

Je kan anders ook vanaf poort 1000 t/m 65000 UDP en TCP doorsturen, ook een soort DMZ, maar dan staan alle standaard poorten dicht op je PC (139, 21, 80, etc)

Is misschien ene ideetje

Mijn iRacing profiel

Pagina: 1