• Dextourius
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-03-2025
hey, er bestaan toch wel opwindbare radio's die niet op batterij werken maar door midden van een hendeltje te draaien stroom te kweken ofzo?

want ik had gehoord dat er in die voedselpakketten die ze in Afghanistan hadden ook opwindbare radios hadden.

klopt dat wel, ik bedoel bestaan er opwindbare radio's of niet?

Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!

• El Martino
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:01

El Martino

Zo niet, dan toch.

Dat klopt. Volgens mij heeft een NL radiostation ook een keer een actie gehad met die dingen.

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

Verwijderd

bestaan, ik las er laatst nog wat over op een of andere elektronica site.

Wel leuk om te hebben een opwindradio!

• Dextourius
zie je nou ik had toch gelijk, ik moest dus een werkstuk maken over hoe ik een vluchtelingen kamp moest opzetten enzo, ik had ook geschreven dat de vluchtelingen opwindbare radio's krijgen, maar ons meester zeg dat dat niet bestaat :?

ik zei nog dat je in voedselpakketen enzo ook hadden maar hij zegt nog steeds dat dat bestaat niet, wie kan mij een mooie foto geven waardoor ik mijn meester kan overtuigen en misschien ook een hogere cijfer dan een 4.8 kan krijgen?

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Mir

conrad had die dingen ook geloof ik

Verwijderd

Baygen heet dat ding. (De originele tenminste)

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-12-2025

Obi

http://www.leeselect.com/baygen/baygenamfmsw.htm

Hopla :)

Kick the teachers' ass dude! :P

HIER nog wat plaatjes/ sites met die krengen.

• Dextourius
Op donderdag 14 februari 2002 22:00 schreef Obi het volgende:
http://www.leeselect.com/baygen/baygenamfmsw.htm

Hopla :)

Kick the teachers' ass dude! :P

HIER nog wat plaatjes/ sites met die krengen.
hey hartelijk dank he!!

nu kan die eigenwijze leraar es ff goed zien hoe een opwindbare radio eruit ziet!

Verwijderd

Shit ik kan de site niet vinden. Maar er is ook een NL site die alleen in NL verkoopt. Radio's, lampen en nog wat zooi.

Verwijderd

die zijn er al best lang hoor...
jaartje of anderhalf geleje gezien in de V&D :D (waren wel zwaar!!!)

kweet trouwens niet of het handig is... :P maar je hebt iniedergeval geen batterijen nodig.. (radio heeft zowiezo niet veel stroom nodig)

ach ja suc6 met het opwinden!!

Verwijderd

Jullie zoeken het allemaal zo ver, je kunt ze gewoon bij de Kijkshop vinden:

http://www.kijkshop.nl/online/Shop/product_details.asp?catalog%5Fname=MainCatalog&category%5Fname=Portable+radio%27s&product%5Fid=11015&variant%5Fid=&category%5Fpath%5Fsegment=Portable+audio&productlist%5Fpath%5Fsegment=Portable+radio%27s

Mocht de link niet werken dan:
www.kijkshop.nl
ff bij draagbare radio's kijken, hij staat in het midden...

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-03 08:49

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Zouden die dingen het overleven als je ze van een vliegtuig af naar beneden dropt?

.

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Philips heeft ook zo'n ding.
klikgemak

Zoef

• Dextourius
ik heb het aan de meester laten zien, hij zei breng die blaadjes maandag(dan heb ik les) dus we gaan zien.

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:25

AMDFreak

Intel is zo..

Moewhaa :) hard voor die docent :D

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-03 13:47
Ja die engelsman heeft dat dus bedacht was 2 jaar geleden al een docu over op de NL televisie. Zeer goede uitzending. tot ik een andere keer op tv zag dat de EO (omroep) een actie had, kon je geld storten en met dat geld gingen ze die radio's in afrika uitdelen. En zette ze ook het enige radio station in de buurt op en je raad het al, een evangelish radiostation. BAH beetje die afrikanen het christendom door de strot douwen.
Dus ik hoop dat je dat niet als werkstuk idee had :)

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-03 16:28

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Philips maakt er verkoopt die dingen al weer een paar jaar.

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Opzicht cool. Gewoon wat oplaadbare batterijen erin. Elke dag ff kwartiertje draaien en je kunt weer een dag door.

Of werkt dat zo niet? Ik heb geen id nl. Eigenlijk best handig zo'n opwind ding! Kun je tenminste opladen wanneer je wilt, op vakantie gewoon met mensen kracht. Veel handiger dan baterij opladen.

• Matsie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12-2021
bij ons op school hebben ze van die opwindbare radio's

1tje had d8 ik ook een zonnepaneel

Wie nergens in gelooft, zal nooit iets veranderen...
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien komen...

Verwijderd

Wij hebben er ook 1 in de keuken (combinatie opwind + zonnecel). Er zit een grote opwindveer (geen idee hoe dit heet, het is een lange opgerolde stalen strip) in, een hoop radertjes en een dynamo. Vrij solide, maar de veer mag niet permanent gespannen staan, dus als je hem niet gebruikt windt hij hem heel langzaam af.

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Je kan bij GreenPeace van die radio's bestellen. Er zit ook een zonnepaneeltje ingebouwd. Errug handig voor op de camping ofzo, en het is een wereldontvanger!

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04:42

4x2

lộn xộn quá

Zou je daar nou geen verwijderingsbijdrage voor hoeven betalen?
Het is toch goed voor het milieu :?

leeg

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/global/b2c/ce/catalog/assets/products/ae1000b00_01_l.jpg

Van Philips:

AE1000
Radio met eigen energievoorziening

Deze gemakkelijk draagbare radio heeft geen batterij nodig draai gewoon 1 minuut lang aan de energiegenerator om 30 minuten naar muziek te kunnen luisteren. Een LED geeft aan wanneer de lading maximaal is. Met verlichte wijzerplaat voor duidelijk afstemmen en gemakkelijke schouderband

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-03 13:09
ik heb hier thuis een foldertje gekregen van shell
als je shell groene energie nogiets nam, dan kreeg je een opwindbare radio kado, dus dan moeten ze wel bestaan heh, jammer dat mijn scanner et niet doet...
Pagina: 1