Toon posts:

SCSI probleem ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een DawiControl DC 2976 UW SCSI kaart. In de PC een Seagate Hornet 10/20 Gb tapestreamer met laatste firmware op adres 6. Daarachter een Plextor 12/10/32S op adres 4 'terminated. Omdat ik problemen bleef houden als de Hp scanner 6200C was aangesloten heb ik een speciale kabel bij Hp gekocht. Gaat van 68 pins naar miniconnector op de scanner en is High-density en terminated.

Ook nu loopt de tapestreamer of de brander vast (dus de Pc) als ik deze gebruik als de scanner. Op de SCSIkaart staan 'terminated' op auto. Als ik dus de kabel van de scanner losmaak dan werken de Plextor en tapestreamer goed.

Hp geeft geen support op scanners ouder dan 1 jaar. In het bijgeleverde boekje staat domweg dat de scanner op de al in de PC geplaatste SCSI kaart aangesloten kan worden. de kabel kost Hfl. 275,-- ofwel Euro 125,-- Jaja.

Hoe komt dan dan toch dat vastlopen ? De tapestreamer staat op 8bit en snelheid 2 Mb.

Nog meer weten ? mail mij.

Groet,

Ko

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-04 07:52

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Tapestreamers en Scanners willen wel vaker problemen met elkaar geven... Net als sommige andere devices... Jazz bijvoorbeeld... Krijg je veel bus resets van... Ligt er waarschijnlijk aan dat ze zich net niet aan dezelfde SCSI specificaties houden, en elkaar daarmee dood maken...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:22
Extra el-cheapo controllertje insteken voor je scanner dus :(

Verwijderd

Ik had het zelfde probleem met mijn Mustek scanner. Bij het scannen begonnen alle SCSI apparaten te kloten. Ik heb er inderdaad een SCSI kaartje bij gezet die bij mijn scanner zat. Werkt goed

Verwijderd

Op donderdag 14 februari 2002 23:12 schreef _JGC_ het volgende:
Extra el-cheapo controllertje insteken voor je scanner dus :(
Jep, dat heb ik ook gedaan met mijn SCSI-scanner.

Een goedkoop non-bootable kaartje van Symbios/Tekram/Dawi voldoet heel goed.

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:33
Op donderdag 14 februari 2002 21:22 schreef Ko_IBM het volgende:
Gaat van 68 pins naar miniconnector op de scanner en is High-density en terminated.
Twee vraagjes over je je kabel. met terminaten denk ik dat het om de High (wide) bits gaat toch ?
is de aansluiting op je scanner 25pins zoals bijvoorbeeld serieel of was het nou parrallel?

Probeer je controller je High bit op terminated te zetten en de lw bits niet. Tevens als de aansluiting 25pins is is dit een zogenoemde apple SCSI aansluiting. dit is K#T omdat daarbij alle ground singalen aan elkaar verbonden worden. In dit geval is een 2e scsi controller de beste oplossing.
Je scanner heeft hier geen last van, maar de rest op grotere sneheid werken (ultra SCSI) gaan die wel op hun bek.
Pagina: 1