Hoe weet ik of Linux klaar is met afsluiten?

Pagina: 1
Acties:

• BlubberZwijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 15:51
Ik kan nu de linux bak zonder beeld etc. opstarten en em vanaf windows afsluiten...
Hoe weer ik nu wanneer die 'power down' is?
Lijkt me niet handig dat wanneer er een foutmelding ed is ik em gewoon uitzet!
Of als ik shutdown command niet goed heb gegeven of whatever.

• bodiug
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 13:09
apm aanzetting in kernel en als je dan halt uitvoert zet hij zichzelf uit, als je tenminste atx voeding hebt.

• BlubberZwijn
Op donderdag 14 februari 2002 21:21 schreef guidob het volgende:
apm aanzetting in kernel en als je dan halt uitvoert zet hij zichzelf uit, als je tenminste atx voeding hebt.
Is oude p75 dus lijkt me niet

• Remenic
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:06
tjah, ik heb ook geen beeld op me servertje, en die gaat elke avond gewoon uit. Hij heeft nog zo'n oude voeding, dus automatisch uit gaan doet ie niet. Ik weet alleen dat ie er 5 a 10 seconden over doet om af te sluiten, dus cq. 10 seconden nadat ik "shutdown -h now" in heb getyped druk ik de power knop in.

• bodiug
dan zet je ergens onder in je init shutdown scripts een beep.

rc0 rc1

als je herrie hoort weet je dat ie klaar is :).

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:41

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Zet gewoon in het script dat het allerlaatst wordt afgesloten iets als 'echo -e '\a\a\a\a\a'', dan merk je vanzelf wanneer hij klaar is. Moet je wel in de buurt zijn natuurlijk. Je zou ook gewoon kunnen wachten, als je netwerkverbinding wordt verbroken dan kun je er volgens mij wel zeker van zijn dat geen foutmeldingen meer komen...kan me niet goed voorstellen dat er tussen het down brengen van ethernet en het totaal afsluiten nog iets gebeurt dat je zou kunnen oplossen zonder alsnog te rebooten.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• bodiug
Op donderdag 14 februari 2002 21:25 schreef odysseus het volgende:
Zet gewoon in het script dat het allerlaatst wordt afgesloten iets als 'echo -e '\a\a\a\a\a'', dan merk je vanzelf wanneer hij klaar is. Moet je wel in de buurt zijn natuurlijk. Je zou ook gewoon kunnen wachten, als je netwerkverbinding wordt verbroken dan kun je er volgens mij wel zeker van zijn dat geen foutmeldingen meer komen...kan me niet goed voorstellen dat er tussen het down brengen van ethernet en het totaal afsluiten nog iets gebeurt dat je zou kunnen oplossen zonder alsnog te rebooten.
het netwerk wordt altijd eerder gestopt dan bijvoorbeeld filesystemen unmounten, dus lijkt me niet.

• BlubberZwijn
Op donderdag 14 februari 2002 21:26 schreef guidob het volgende:

[..]

het netwerk wordt altijd eerder gestopt dan bijvoorbeeld filesystemen unmounten, dus lijkt me niet.
precies... dat probleem vond ik ook al in de search jah

• Kippenijzer
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Gewoon effe iets laten outputten op een klein LCD'tje?

• BlubberZwijn
Ik ga echt geen geld meer uitgeven aan een apparaat dat toch alleen maar in de kast staat :Y)

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 22:03

Arjan A

Cenosillicafoob

Nullmodem kabeltje en een hyperterm eraan zetten?
Overigens moet je dan wel serial terminal support ff aanzetten.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• bodiug
ik zou voor de beeps gaan :P

• active2
  • Laatst online: 17-07 21:56

active2

Google is your friend

Op donderdag 14 februari 2002 21:39 schreef guidob het volgende:

ik zou voor de beeps gaan :P
Ik ook ;)

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

• Kippenijzer
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ow natuurlijk een relais-tje ipv de powerknop, en hem dan met een serieel electrisch Beep-je uit laten gaan. Een Relais daarvoor is niet zo duur...

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:41

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op donderdag 14 februari 2002 21:26 schreef guidob het volgende:
Natuurlijk wordt het netwerk eerder gestopt. Maar ik probeer me te bedenken wat er daarna nog allemaal gestopt wordt. En dat is niet veel volgens mij: processen killen en filesystems umounten zijn de enige die me zo te binnen schieten. Processen killen is geen probleem: elk proces krijgt eerst een SIGTERM en na enige tijd een SIGKILL, waarna het dan ook zeker weg is. Filesystems umounten is dan ook geen probleem meer, omdat er toch geen processen meer zijn (uitgezonderd init en consorten) die draaien.
Op het stuk tussen ifdown en halt kan dus volgens mij niets gebeuren dat je nog wel met een beeldscherm eraan zou kunnen verhelpen. Als er immers iets gebeurt dan is je shell toch al weg en dus valt er niet veel meer te redden, een reboot/halt is dan toch de enige optie.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• bodiug
precies ja, maar als je wel te snel drukt kom je er bij de reboot wel achter :P.

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

OPLOSSING,

sluit hem gewoon niet af en probeer neen legendariche uptime te halen

:+ ach ja het is tenslotte vrijdag !

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Converteer het boeltje naar ext3 en zet het geval gewoon na 20 s uit.

Zoef

Verwijderd

Je kan veel beter in je startscripts in het halt script een keer je speaker laten biepen, dan hoor je alsie klaar is.

Dit was al een keer genoemd, maar zeker niet goed op waarde geschat.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Op vrijdag 15 februari 2002 11:15 schreef xychix het volgende:
OPLOSSING,

sluit hem gewoon niet af en probeer neen legendariche uptime te halen

:+ ach ja het is tenslotte vrijdag !
wat is voor jou legendarisch ?

ik heb al 14 dagen uptime :+

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 11:37
als jouw probleem is dat ie weer reboot na een ctrl-alt-del moet je in /etc/inittab even de '-r' in '-h' veranderen achter 'shutdown'. En dan gewoon wachten totdat het lampje niet meer knippert :P

• BlubberZwijn
Op vrijdag 22 februari 2002 23:22 schreef balk het volgende:
als jouw probleem is dat ie weer reboot na een ctrl-alt-del moet je in /etc/inittab even de '-r' in '-h' veranderen achter 'shutdown'. En dan gewoon wachten totdat het lampje niet meer knippert :P
juist ja
Pagina: 1