Toon posts:

club 3d of een echte ati????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi ik wil een ati 8500 radeon kopen!!

maar is er nou verschil tussen een echte ati of een club 3d kaart??
de prijs in ieder geval wel!!

maar wat zijn de verschillen tussen de 2 kaarten, ze worden toch allebei voorzien van een ati chipset

of is er nog meer verschil tussen de kaarten??/

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 13:50

mvds

Totally awesome!

De kwaliteit van de rest van de componenten kan minder zijn bij club3d

Verwijderd

wat houd dat nou in dan een club 3d .
En een gewonen ik wil er ook 1 gaan kopen kan dus kiezen uit een dt en een vt wat is het verschil er tussen??

Verwijderd

Topicstarter
en wat voor nadelen zou dat kunnen hebben? loopt hij dan ook op een lagere snelheid? op bv 250mhz of nog lager of loopt die ook op 275??

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 februari 2002 21:18 schreef bopitje het volgende:
wat houd dat nou in dan een club 3d .
En een gewonen ik wil er ook 1 gaan kopen kan dus kiezen uit een dt en een vt wat is het verschil er tussen??
club 3d is het merk net als asus kaarten met een n-vidia proc, maakt

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-02 10:02
ik heb zelf allebei de kaarten getest met 3dmark 2001 op mijn werk, de club3d scoort iets minder dan de echte ati, dus dat valt alweer mee :)

Echter wat ik begrepen heb van kopers van de club3d versie is dat deze niet ondersteund wordt door de ati-drivers, (ik weet niet of dat waar :? )

Dus als er een driver-update van ati komt zul je moeten wachten totdat deze geschikt is voor de club3d.

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-02 10:02
Wat een club3d is ????

|:( |:( |:( |:( |:(

da's gewoon het merk!!!

zelfde als je een ASUS geforce 3 en een HERCULES geforce 3 hebt

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
De Club3D draait op een lagere kloksnelheid dan de originele ATI kaarten, daarom word er ook vaak gesproken over OEM en RETAIL kaarten. RETAIL is een echte originele ATI kaart, en een OEM 1tje van bijvoorbeeld Hercules of Club3D.

Misschien moet je ff zoeken naar een vergeljking van vga kaarten op de frontpage, die is nog niet zo lang geleden geweest. Daar worden ze d8 ik beide getest, en kan je het verschil zien.

Verwijderd

Ow ja weet ik veel waarom koop je dan niet gewoon een gewone ati????
Wat maakt dat nou uit.
Iets meer geld en je hebt tenminste een snellere hoor ik hier

Verwijderd

ik bedoel een dt en een tv sorry verkeerd gelezen.
Maar wat is daar dan het vershil van.

Verwijderd

Op donderdag 14 februari 2002 21:26 schreef Da Joker het volgende:
De Club3D draait op een lagere kloksnelheid dan de originele ATI kaarten, daarom word er ook vaak gesproken over OEM en RETAIL kaarten. RETAIL is een echte originele ATI kaart, en een OEM 1tje van bijvoorbeeld Hercules of Club3D.
Retail betekent: mooie doos, meestal extra software

OEM: kaart in plastic zakje, CD met drivertje

Verder kunnen de hardware specs anders zijn. ATI maakt/maakte ook altijd OEM versies met een lagere klok.
Nu ATI ook andere fabrikanten hun chip laat gebruiken, wordt het (nog) gecompliceerder. Standaard zijn non-ATI ATI kaarten lager geklokt (andere componenten kunnen ook afwijken) en kunnen nog steeds zowel OEM als Retail zijn.

De "echte" ATI kaarten zijn "Built by ATI"

Verwijderd

die club 3d kaarten zijn ook gewoon in Nederland te koop?

ik heb er namelijk nog nooit van gehoord. (scheelt 't ook veel in prijs?)

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 20:04
Op de HCC voor een vriend een Club3D Radeon 8500 in een retail box gekocht bij CompTech World.
Liep standaard op 250/250 maar loopt nu prima overgeklokt op 275/275. 'echte'ATI drivers installeren was geen enkel probleem...

https://www.strava.com/athletes/10490675

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Heb hier ook een Club3D Radeon 8500 (tenminste dat denk ik, kan nergens aanzien dat et geen niet-ATi kaart is, maar hij loopt op 250/250) en heb er geen problemen mee...

Geef mij maar een Warsteiner.

Pagina: 1