Netwerk progje

Pagina: 1
Acties:
  • 85 views sinds 30-01-2008

• Rudoo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:35
ff een vraagje

heeft iemand van jullie een programmatje waar ik de verbinding in me netwerk kan instellen ??
dus de bandbreedte van de computer onder en die van mij boven, ....... dus bv onder 30% bandbreedte en boven 70 ofzow

Heeft iemand zoiets ????? bestaat het ??

alvast bedankt

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 15:39
Volgens mij heb je het over een gedeelde internetverbinding? Zet er dat dan aub duidelijk bij :P Als het dat niet is, wat bedoel je dan? Dat beneden maar op 30% bij jouw kan leechen, maar dat jij op 70% kan leechen bij beneden?

Als ik me niet vergis heet dat 'packet shaping' of 'traffic shaping', en dat stel je in op je router. Daar heb je wel een heel uitgebreide hardwarerouter voor nodig, of een linuxbak. Hoe het precies moet weet ik niet, maar met die termen moet je al een heel eind kunnen komen...

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Rudoo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:35
nou, ik heb een @home verbinding, bij het modem hangt een hubje, met een verbinding naar me computer onder en 1 naar mijn computer boven

nu wil ik dat onder een kleinere bandbreedte komt, want als me broer onder morphues opent kan ik niet meer UTen, me broer mertk dat toch niet............snappie wat ik bedoel

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:31

_Arthur

blub

Gebruik de search eens. Hier zijn al een boel topics over voor bijgekomen.

Waar je naar moet zoeken is qos (quality of service). Hiervoor heb je echter wel een 'server' bij nodig waar de internet verbinding op binnenkomt en deze weer 'doorgeeft' aan de clients, dus jou pc en die van je broertje.

Verwijderd

Op donderdag 14 februari 2002 22:19 schreef _Arthur het volgende:
Gebruik de search eens. Hier zijn al een boel topics over voor bijgekomen.
Alsjeblieft, gebruik de search nou eens een keer.
Het is echt niet zo dat we hier denken een grote knowledgebase te hebben waar je alle vragen uit kunt halen, maar dit soort vragen, die zo vaak zijn langsgekomen en zo vaak goed zijn beantwoord kun je gewoon zelf oplossen, zonder daar een topic voor te openen.
Dat vervuilt het forum alleen maar.

Dit topic is gesloten.