Toon posts:

geheugendump+bluescreen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.506 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
elke keer als mijn computer een geheugendump wil maken krijg ik een blauw scherm, heeft dit dan alleen met mijn geheugen te maken??? :?
alvast bedankt

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Ja, dat heeft met alkaar te maken, nee, dat heeft niet alleen met je geheugen te maken... :{ Het kan wel rot geheugen zijn, maar ook wat anders :)

je vcore kan bijv. te laag zijn :)

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-07 11:30
Een geheugendump en blauwscherm gaan samen...

Maar het betekend meestal niet veel goeds..
Probeer je geheugen eens te vervangen.
Of als je je systeem overklokt hebt, eens terug te schroeven..

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

Verwijderd

Topicstarter
dat is het probleem, ik heb alles standaard draaien...
een athlon XP1600+ locked, een MSI K7T Turbo LE RAID en dan die verrekte 512MB M-tec geheugen... :(

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Op donderdag 14 februari 2002 20:46 schreef Daedalus18 het volgende:
dat is het probleem, ik heb alles standaard draaien...
een athlon XP1600+ locked, een MSI K7T Turbo LE RAID en dan die verrekte 512MB M-tec geheugen... :(
Hoe vaak gaat het mis en verder nog informatie over de melding :)

Verwijderd

Topicstarter
het gebeurd redelijk vaak, vooral als ik iets wil downloaden >:) en dat ie dan rare dingen vraagt, en dan op OK klikt... dan krijg je zon geweldig scherm naar voren... en verder geeft ie een paar rare tekens, en dat ie zegt dat ie bezig is met een fysiek geheugendump, terwijl ik die functie al heb uitgezet dat ie die moet maken... |:( typisch windows :?

Verwijderd

Topicstarter
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Verwijderd

met combinatie win2000 + ie 6 had ik precies hetzelfde

herleiden naar oorzaak is me niet gelukt. Het viel me echter wel op dat ik altijd bluescreen + geheugendump kreeg als ik in i-explorer aan het werk was.

Explorer teruggezet naar 5.5 en probleem was over

wellicht heb je hier iets aan ?

Verwijderd

Op donderdag 14 februari 2002 21:42 schreef Daedalus18 het volgende:
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Wow, rustig maar, er komt heus wel antwoord!

Geheugendumps kunnen om verschillende redenen plaatsvinden, had bv. een printer gemapped die aan het dockingstation van een flaptop zat. Moet je niet proberen te printen als de laptop niet in het station zit :)
Een geheugendump houdt dus in dat er een onvoorziene situatie is ontstaan, kan van alles als oorzaak hebben. Instabiele netspanning, slecht geheugen, brak mobo, te zwakke voeding van je PC, loszittende PCI-kaarten, you name it. schroef je kast es open en kijk of alles netjes zit, check daarna je bios.

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-07 13:31

Snijkoek

Metal up your ass

Of je M-Tec geheugen :r Kijk of je het met één reepje ook hebt of met een ander merk...

• AlKoholiK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-07 13:49

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

kijk gewoon eens naar de foutmelding en zoek die op bij deze site.

Sim-pol

Als het echt aan je hardware ligt, staat het hierin.

Als je overclocked, ligt het daaraan, maar dat doe je niet, dus zoek eerst 's ff.
Er staat altijd een oplossing bij, volg die gewoon op

btw de foutmelding ziet er als volgt uit: STOP 0Xxxxxxxxxxxx(0Xxxxxxxxxxxxx, 0Xxxxxxxxxxxxx 0Xxxxxxxxxxxxx)Die eerste 2 zijn de belangrijkste. Het hangt er vanaf in welke categorie je STOP-mesage valt, maar je moet zoeken op de string NA het woordje STOP.

DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.

Verwijderd

Topicstarter
euh, nu het nog niet werkt, (beetje late reactie) zou het ook aan mijn mobo kunnen liggen?? want een OS installen lukt zelfs niet zonder bsod... :'(

Verwijderd

IK heb ook een blauw scherm. Hier is een afdruk van het scherm : http://users.pandora.be/wimdb/Photo-0098.jpg

IK gebruik ook een Gforce 6600 gt 1 gb ram , genoeg harde schijf,... de rest is in feite niet zo belangerijk. COD 1 kan ik in multiplayer zonder problemen spelen, COD 2 kan ik spelen, maar COD
multiplayer lukt totaal niet, ik krijg telkens day blauwe scherm. Niets helpt....

dit heb ik reeds geprobeerd: update win xp

update COD 2 patches
update directx 9
COD helemaal verwijderd + resterende gegevens, daarna opnieuw geinstalleerd.

IN de computerwinkel vinden ze het ook niet, ze hebben het geheugen verwisseld, grafische kaart eens vervangen, updates hier en daar. Niets helpt gewoon.

tot nu toe vind ik niets die me geholpen heeft. Op een Mac machine zou dit nooit gebeuren...

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-07 09:51

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 08:29:
IK heb ook een blauw scherm. Hier is een afdruk van het scherm : http://users.pandora.be/wimdb/Photo-0098.jpg

IK gebruik ook een Gforce 6600 gt 1 gb ram , genoeg harde schijf,... de rest is in feite niet zo belangerijk. COD 1 kan ik in multiplayer zonder problemen spelen, COD 2 kan ik spelen, maar COD
multiplayer lukt totaal niet, ik krijg telkens day blauwe scherm. Niets helpt....

dit heb ik reeds geprobeerd: update win xp

update COD 2 patches
update directx 9
COD helemaal verwijderd + resterende gegevens, daarna opnieuw geinstalleerd.

IN de computerwinkel vinden ze het ook niet, ze hebben het geheugen verwisseld, grafische kaart eens vervangen, updates hier en daar. Niets helpt gewoon.

tot nu toe vind ik niets die me geholpen heeft. Op een Mac machine zou dit nooit gebeuren...
Eerste gok netwerkkaart / drivers / software.

Wat voor mobo heb je? Nforce oid?

alternativ

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:46

lier

MikroTik nerd

Controleer even op je moederbord of je last hebt van lekkende condensatoren (en als je niet weet wat dat is, kan je op GoT enorm veel posts mbt dit fenomeen vinden).

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Wat dacht je ervan om eens een memtest te doen? Sluit in ieder geval een boel uit!

http://www.memtest86.com

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Groovy_wim, open gerust een nieuw topic over je probleem ipv oude topics te kicken. :)

Signature

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.